Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

ΑΡΟΝ ΑΡΟΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΝ ΑΥΤΟ (ΤΕΙ).

Ας διατηρηθεί σε τελική ανάλυση η διακριτή φυσιογνωμία μεταξύ Πανεπιστημίου και ΤΕΙ προκειμένου να αποφευχθεί η υφέρπουσα ισοπέδωση του δευτέρου.
Δημοσίευση: 07/08/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λάρισας
Δημήτρη Παπαδημόπουλου

 
Καταφθάνει ασθμαίνων και πνευστιών ο Υπουργός Παιδείας κ Γαβρόγλου στις θεσσαλικές πόλεις πριν φέρει το νομοσχέδιο για τη συνένωση του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Θεσσαλίας προς ψήφιση.

Η τακτική που μέχρι τώρα ακολουθήθηκε, καταδεικνύει την προχειρότητα του εγχειρήματος και την έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού. Επιπροσθέτως, διαφαίνεται ότι η ενδεχόμενη ενσωμάτωση του ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο θα οδηγήσει τελικά στην κατ’ ουσίαν κατάργηση του πρώτου.

Βεβαίως, ο κ. Γαβρόγλου, διαλαλεί σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο, ότι στα επιχειρούμενα, δεσπόζει ΄΄μία παραδειγματική συναίνεση΄΄ που είναι ΄΄αποτέλεσμα εξαντλητικής διαβούλεσης και στοχεύει στην ΄΄ δίκαιη ανάπτυξη΄΄. (Από τη συζήτηση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής).

Δυστυχώς όμως ο Υπουργός, αποδύεται σε χειμαρρώδεις και εύηχες διατυπώσεις χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα. Αντιθέτως, δεν παρατηρείται ελαχιστοποίηση των αντιθέσεων, η οποία ευχόμαστε να συμβεί κατά την επίσκεψή του. Παράλληλα, σημαντική παρίσταται η υποχρηματοδότηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και πλήττει το περιεχόμενο των σπουδών αλλά και τη σίτιση-στέγαση των λαϊκών οικογενειών, με αποτέλεσμα να μεταλλάσσεται ο ακαδημαϊκός και δημόσιος χαρακτήρας των ιδρυμάτων.

Και ενώ ο Ευρωπαϊκός Χώρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) προτάσσει την αυτονομία και όχι την ομογενοποίηση των ιδρυμάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, χάριν της αναγνωρισιμότητας και συγκρισιμότητας της ποιότητας των πτυχίων, το υπουργείο χρησιμοποιεί διαδικασίες ΄΄fast track΄΄, χωρίς στρατηγική στόχευση και χωρίς αναπτυξιακό σχεδιασμό, παρακάμπτοντας τις ενδεχόμενες ισότιμες συνεργασίες, αφού τις υποδαυλίζει τροφοδοτώντας κάποιους εις βάρος άλλων με ηγεμονικές βλέψεις.

Ας πάψει πια η αιδήμων σιωπή που τηρείται. Ας διατηρηθεί σε τελική ανάλυση η διακριτή φυσιογνωμία μεταξύ Πανεπιστημίου και ΤΕΙ προκειμένου να αποφευχθεί η υφέρπουσα ισοπέδωση του δευτέρου. Πρώτιστο και έσχατο μέλημά μας, η προάσπιση της ιστορικής διαδρομής και αποστολής καθώς και η συνακόλουθη διάσωση της δομής  και της ποιότητας των σπουδών, που παρέχονται μέσω του ΤΕΙ, το οποίο υπηρετεί πανάξια και υπεύθυνα τη δημόσια παιδεία. Ο τόπος μας, η κοινωνία μας, αντιστέκονται στην επιχειρούμενη άλωση και αξιώνουν τη διατήρηση της έδρας του ΤΕΙ στη Λάρισα. 

Σχόλια (24)

 
αλλα ντ'αλλα
07 Αυγ 2018 18:56

Πολύ διαβασμένο τον βλέπω τον αρθρογράφω σχετικά με τα ευρωπαϊκά πρότυπα!!

 
Σοφία
07 Αυγ 2018 20:07

"Και ενώ ο Ευρωπαϊκός Χώρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) προτάσσει την αυτονομία και όχι την ομογενοποίηση των ιδρυμάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, χάριν της αναγνωρισιμότητας και συγκρισιμότητας της ποιότητας των πτυχίων, το υπουργείο χρησιμοποιεί διαδικασίες ΄΄fast track΄΄, χωρίς στρατηγική στόχευση και χωρίς αναπτυξιακό σχεδιασμό, παρακάμπτοντας τις ενδεχόμενες ισότιμες συνεργασίες, αφού τις υποδαυλίζει τροφοδοτώντας κάποιους εις βάρος άλλων με ηγεμονικές βλέψεις."
Τολμάτε εσείς και αναφέρεστε σε ευρωπαικες πρακτικές ? εσείς που είστε ένας άλλος ακόμα υπερασπιστής του "ΑΕΙ - ΤΕΙ " , του "διακριτή φυσιογνωμια πανεπιστημίων και ΤΕΙ "?
Στην Ευρώπη Κύριε τα 4ετη ιδρύματα αποδίδουν πανεπιστημιακό πτυχίο , και τα ΤΕΙ είναι Πανεπιστήμια για την Ευρώπη. Στην Γερμανία όταν είχα κάνει το μεταπτυχιακό μου, δεν υπήρχε.διάκριση από κανέναν. Στην Αγγλία όταν ο μηχανικός θέλει να εγγραφεί στο Επιμελητήριο εγγράφεται. Στην Ελλάδα όχι! Και ο άγγλος με 3και κάτι χρόνια σπουδών έρχεται Ελλάδα και εγγράφεται.. αυτοί είστε! Αυτή τηνη Πολιτική εσείς Κύριε υποστηρίζετε τόσες δεκαετίες. Για κάποια Πανεπιστήμια που φοβήθηκαν την αξιολόγηση και κυριολεκτικά οι βαθμοί τους έβγαζαν μάτια Δεν μιλάτε. Παρά θέλετε να αναφέρεστε μόνο ότι τα Πανεπιστήμια θα βγουν χαμένα από αυτές τις συγχωνεύσεις.

 
As
07 Αυγ 2018 21:12

Άλλος ένας που τον έπιασε ο πόνος για τα ΤΕΙ.

 
Στο δια ταύτα...
07 Αυγ 2018 21:29

"...αξιώνουν τη διατήρηση της έδρας του ΤΕΙ στη Λάρισα."

Οι περιφερειακοί αντιπρόσωποι καλό είναι να μην ασχολούνται με τη χάραξη της εκπαιδευτικής στρατηγική, καθώς στην συντριπτική τους πλειονότητα δείχνουν αδυναμία κατανόησης των απαιτήσεων για μια υγιή εκπαίδευση:

Το θέμα ΔΕΝ είναι να είναι η Χ-πόλη/περιφέρεια έδρα ενός ΑΕΙ, το θέμα είναι οι ΠΟΛΙΤΕΣ της Χ-πόλης/περιφέρειας να μπορούν να σπουδάσουν σε ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ ΙΣΧΥΡΟ ΑΕΙ (Πανεπιστήμιο)*, ακόμα και εάν η έδρα του συγκεκριμένου ΑΕΙ είναι η Υ-πόλη/περιφέρεια.

ΥΓ. Μεγάλες οι ευθύνες των κυβερνήσεων και των ακαδημαϊκών που διαχρονικά ενίσχυαν και συναινούσαν σε τοπικιστικές απαιτήσεις. Δυστυχώς, έτσι σπαταλήθηκε πολύτιμος χρόνος και δυσαναπλήρωτοι πόροι.

*(Παν+Επιστήμη, δηλαδή ένα ΑΕΙ με ικανό αριθμό σχολών ώστε να θεραπεύονται όλες οι επιστήμες)

 
Teintzis
08 Αυγ 2018 00:19

Για την ισοτίμηση των πτυχίων, πάλι ούτε κουβέντα. Δε μπα να έρθει και η έδρα του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας στη Λάρσα; Οι απόφοιτοι του ΤΕΙ θα πάρουν πτυχίο πανεπιστημίου; Αυτό ρωτάω εγώ...

 
Ιώβ
08 Αυγ 2018 00:58

Ποτέ δεν κατάλαβα τι δουλειά έχει η τοπική αυτοδιοίκηση να εμπλέκεται στην πολιτική για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Στα ΑΕΙ σπουδάζουν φοιτητές από όλα τα μέρη της χώρας. Δεν είναι όπως η πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια. Έτσι η χάραξη πολιτικής για τα ΑΕΙ είναι συνταγματική υποχρέωση κεντρικού κράτος σε συνέργεια με τα αυτοδιοικούμενα ΑΕΙ. Η Περιφέρεια (αν θέλει, δεν την υποχρεώνει κανείς) μπορεί να βοηθήσει με δομές, οικόπεδα, υποδομές την καλύτερη λειτουργία των ΑΕΙ που φιλοξενεί. Η έδρα ενός ιδρύματος δεν παίζει πλέον κάποιο σημαντικό ρόλο αφού τα συλλογικά όργανα συνεδριάζουν και ηλεκτρονικά.
Το παραπάνω κείμενο βρίθει ανυπόστατων ισχυρών αν και πρέπει να αναγνωρισθεί στον υπογράφοντα η καλή χρήση της Ελληνικής αλλά μέχρι εκεί! Είναι σημαντικό να μιλά κανείς για πράγματα που τα γνωρίζει τουλάχιστον μετρίως...

 
Κωνσταντίνος
08 Αυγ 2018 08:45

Αυτοί που ενοχλούνται από το ύφος του αντιπεριφερειάρχη,δε λαμβάνουν υπόψη τους τις εξίσου επιθετικές απόψεις αντίστοιχων φορέων του Βόλου που πίσω από το μανδύα των δήθεν εκπαιδευτικών κριτηρίων,θέλουν να τα φέρουν όλα-και σχολές και τμήματα-στο Βόλο.Μην ξεχνάμε ότι η επιλογή να πάνε 12 τμήματα στο Βόλο που αποτέλεσαν τον αρχικό πυρήνα του Πανεπιστημίου,πριν από είκοσι τόσα χρόνια, ήταν κεντρική πολιτική απόφαση και δε ρωτήθηκε κανένας παράγοντας στη Θεσσαλία.Αυτό,πώς να το κάνουμε,έχει αλλάξει.
Και εντάξει,ας δεχτούμε ότι υπάρχει χρόνια,αμοιβαία διαμάχη Λάρισας-Βόλου,γιατί οι φορείς του Βόλου,προτείνουν ίδρυση τμημάτων στην πόλη τους μοναχά, χωρίς να υπολογίζουν και τις άλλες πόλεις Καρδίτσα και Τρίκαλα κυρίως; Το Πανεπιστήμιο λέγεται Θεσσαλίας,δε λέγεται Βόλου.Άρα, όσο κι αν είναι κανείς καλόπιστος όσο αφορά τον επιστημονικό και δήθεν επαϊοντα χαρακτήρα των επιχειρημάτων τους,δεν μπορεί να μη διακρίνει και έναν εγωισμό ότι όλα τα τμήματα πρέπει να πάνε στην πόλη τους και μόνο.

 
Νίκος
08 Αυγ 2018 09:32

Ο κ. Παπαδημόπουλος μάλλον δεν γνωρίζει καλά όχι μόνο την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αλλά και την Ελληνική. Φαντάζομαι ότι η "Συνθήκη της Μπολόνιας" του είναι κάτι άγνωστο όπως και η όλη προσπάθεια δημιουργίας ενός Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Επίσης, καλό θα ήταν να μην συγχέουμε τις λέξεις αυτονομία και αυτοδιοίκητο.

 
Ομογενοποίηση των ΑΕΙ
08 Αυγ 2018 11:41

Τα πανεπιστήμια και τα τ.ε.ι. είναι Α. Ε. Ι. με διαφορετικό χαρακτήρα. Τόσο τα πανεπιστήμια όσο και τα τ.ε.ι. ιδρύθηκαν-εξελίχθηκαν με βάση πολιτικές αποφάσεις και δεν απέδειξε κανένα Α.Ε.Ι. το οτιδήποτε για την ίδρυσή-εξέλιξή του. Συνεπώς σε μία δημοκρατική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, όπου τα θέματα της ίδρυσης Α.Ε.Ι. προωθούνται με βάση πολιτικές αποφάσεις, έχουν λόγο και οι πολίτες και οι τοπικές αυτοδιοικήσεις κ.τ.λ. Ως πολίτης λοιπόν θεωρώ ανόητο το όλο εγχείρημα των συγχωνεύσεων, χωρίς κανένα σχέδιο, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της διαφορετικότητας του χαρακτήρα στην ανώτατη εκπαίδευση (αυτονόητα παράλογο).
Τι θα έπρεπε να γίνει, απλά σε πρώτη φάση α) καθιέρωση αξιόλογων επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τ.ε.ι. β) ενίσχυση των τμημάτων τ.ε.ι. με μέλη ΔΕΠ και γ) καθιέρωση τρίτου κύκλου διδακτορικών σπουδών και σε δεύτερη φάση, στα πλαίσια ενός συγκροτημένου σχεδίου ακαδημαϊκής, οικονομική και οποιασδήποτε άλλης βελτιστοποίησης των ΑΕΙ, πιθανές συγχωνεύσεις μεταξύ τους.

Σημείωση: Το Μ.Ι.Τ είναι ένα αντίστοιχο Τ.Ε.Ι. στις Η.Π.Α., δηλαδή ένα ΑΕΙ, το οποίο δεν έχει το όνομα πανεπιστήμιο, αλλά αυτό δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα, ώστε να είναι ένα από τα καλύτερα ΑΕΙ στον κόσμο.

 
@Ομογενοποίηση
08 Αυγ 2018 13:08

α) "Το Μ.Ι.Τ είναι ένα αντίστοιχο Τ.Ε.Ι. στις Η.Π.Α., δηλαδή ένα ΑΕΙ, το οποίο δεν έχει το όνομα πανεπιστήμιο, αλλά αυτό δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα, ώστε να είναι ένα από τα καλύτερα ΑΕΙ στον κόσμο": Αν το αντιλήφθηκα ορθώς, ισχυρίζεστε ότι ΜΙΤ=ΤΕΙ; Δηλαδή ένα Ινστιτούτο Τεχνολογίας στις ΗΠΑ είναι το ίδιο με το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στην Ελλάδα, επειδή τυγχάνει να έχουν το πρόθεμα "τεχνολογ-"... Στα ΤΕΙ τα λένε αυτά; Αυτό και αν είναι ομογενοποίηση! (περαιτέρω, ο πτυχιούχος ΜΙΤ θα λάβει αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ για πτυχίο πανεπιστημίου, όχι για πτυχίο ΤΕΙ. Άρα δεν ισχύει ακαδημαϊκά αυτό που αναφέρετε).

β) "Τι θα έπρεπε να γίνει, απλά σε πρώτη φάση... β) ενίσχυση των τμημάτων τ.ε.ι. με μέλη ΔΕΠ": δεν υπάρχουν και άλλα χρήματα πια, πτωχεύσαμε πολλάκις και για αυτό κλείνουμε τα ΤΕΙ άμεσα μέσω "συγχωνεύσεων/συνεργειών/απορροφήσεων, κ.λπ."! Είναι πολυτέλεια πια για την εκπαίδευση τεχνολόγων και μάλιστα με την υπερβολή των 4ετών (3,5+0,5) προγραμμάτων σπουδών (συν την υπερβολή του συνολικού αριθμού τους πανελλαδικώς, συν την υπερβολή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα ανά έτος)... όσους διορίσαμε εκεί για (Δ)ΕΠ, διορίσαμε!

 
Γιώργος Παπαδόπουλος
08 Αυγ 2018 13:35

@ @Ομογενοποίηση
Αν κατάλαβα το σχόλιο του φίλου ή φίλης, άλλο πράγμα εννοεί. Δεν είπε ότι ΜΙΤ=ΤΕΙ. Αυτό που εννοεί είναι ότι το ΜΙΤ δεν έχει στην ονομασία του τον όρο πανεπιστήμιο, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση των ΤΕΙ.
Από ότι φαίνεται όμως στο Αμέρικα δεν παίζουν με τις λέξεις. Άρα η αξία του ΜΙΤ αναγνωρίστηκε (και εξακολουθεί να αναγνωρίζεται) από την ποιότητα της δουλειάς του. Αντίθετα στο Ελλαδιστάν τα ΤΕΙ θεωρούνται (από κάποιους) ότι είναι περίπου για πέταμα, μόνο και μόνο επειδή είναι ΤΕΙ, δηλαδή επειδή δεν ονομάζονται πανεπιστήμια. Την ίδια στιγμή τα πανεπιστήμια θεωρούνται ότι είναι τα υπέρ-ιδρύματα, απλά και μόνο επειδή λέγονται πανεπιστήμια.
Με λίγα λόγια, στην Ελλάδα αντί να ασχολούμαστε με την ουσία, παίζουμε με τις λέξεις.

 
Και όμως έχουν...
08 Αυγ 2018 14:32

@Ιώβ, Μάλλον δεν ξέρεις την έκφραση "κατόπιν ενεργειών μου". Τι θα πει ο ντόπιος βουλευτής ή πολιτευτής αν φύγει η έδρα της σχολής ...???

 
Σοφία PhD
08 Αυγ 2018 14:36

Μπορεί τα ΤΕΙ να μην έχουν ίδιες επιτυχίες με το ΜΙΤ, αλλά πίστεψε με ούτε το ΕΚΠΑ ούτε το ΑΠΘ συγκρίνονται με το ΜΙΤ. Γιατί το ΜΙΤ είναι ΜΙΤ όπως και να το κάνουμε. Κανένα Ελληνικό Ίδρυμα δεν συγκρίνεται με το ΜΙΤ.
Επίσης το κράτος δεν επιτρέπει τρίτο κύκλο σπουδών στα ΤΕΙ, το υποχρηματοδοτει, δεν του δίνει επαγγελματικά δικαιώματα, και το χειρότερο? του έχει δώσει ταμπέλα , ΤΕΙ
Τι είναι στο κάτω κάτω το "ΤΕΙ"? Πάντως δεν έχει σίγουρα σχέση με τα ΤΕΙ του 1981. Τα ΤΕΙ είναι κομμάτι της ανώτατης Εκπαίδευσης και έχουν τμήματα που αναγνωρίζονται στην ευρωπη, αφού βρίσκονται στην ευρωπη ενσωματωμένα σε Πανεπιστήμια.

Δεν υπάρχει Τεχνολογική εκπαίδευση, ίσως υπήρχε μέχρι και λίγο πριν το 2000. Στα ΤΕΙ υπάρχει ξεκάθαρη πανεπιστημιακή εκπαίδευση και είναι λίγες οι περιπτώσεις τμημάτων που δεν βρίσκονται στο εξωτερικό σε Πανεπιστήμιο , πχ αισθητική.

Ένα άλλο θέμα που "απασχολεί" μάλλον τρώει συνέχεια κάποιους, είναι η λεγόμενη θεωρητική- εφαρμοσμένη επιστήμη. Η χημεια-φυσικη-μαθηματικά-βιολογία με αυτήν την λογική είναι οι βασικές Επιστήμες και τα πολυτεχνεία, ιατρικές, Εφαρμοσμένα μαθηματικά, κ.α. είναι κι εφαρμοσμένες. Η ιατρική δεν έχει βιολογία? Ναι. Φυσική ? Ναι . και άλλες Επιστήμες άρα είναι εφαρμοσμένη Επιστήμη. Το ίδιο και τα πολυτεχνεία, και άλλες σχολές. Οπότε το αστείο περί "εφαρμοσμένης" επιστήμης στα ΤΕΙ σταματάει. Ο κακαντρεχης θα σου πει, τι σχέση έχει ο γιατρός με τον λογοθεραπευτη? Ο Έλληνας πιστεύει ανέκαθεν ότι αν δεν βγεις γιατρος δεν είσαι άνθρωπος, δεν τραβάς ρε παιδί μου... Νομίζω από την μικρή εμπειρία στο εξωτερικό που είχα οτι ο καθένας κάνει ότι του αρέσει και δεν υπάρχουν ταμπέλες με "καλές" και "κακές" Επιστήμες.

Εσύ λοιπόν που σχολιάζεις κακεντρεχώς τα ΤΕΙ, διάβασε καμία αξιολόγηση πανεπιστημίων και δες πόσο "αξιόλογα" είναι κάποια ιδρύματα .

Ο "τεχνολόγος" που αναφέρεσαι με προκλητικό τροπο και με ύφος υποβάθμισης , στο εξωτερικό έχει πανεπιστημιακό πτυχίο. Γιατί όλες οι σχολές των ΤΕΙ είναι πανεπιστημιακές στο εξωτερικο. Είναι επιστήμονας όπως ο γιατρός, ο χημικός και διάλεξε να το σπουδάσει αυτό που του αρέσει , προς λύπη της γιαγιάς του (πιθανόν??) που ήθελε να τον κάνει γιατρό .
Η υποχρηματοδότηση στα ΤΕΙ, η μη δυνατότητα εκπόνησης τρίτου κύκλου σπουδών και άλλες υποβαθμιστικες ενέργειες όχι απλά Δεν βοηθάνε αλλά πάνε όλη την τριτοβάθμια πίσω.

Είναι δυνατόν, εν ετει 2018 να μιλάμε για τεχνολογική εκπαίδευση? Αν είναι δυνατόν, συνέλθετε λίγο ρε παιδιά, είναι δυνατόν να αναφερεσαι ως "απόφοιτος τει"? Τι ειναι κανένα σουβλάκι ή κανένα σάντουιτς ? Όλες οι Επιστήμες ανήκουν σε Πανεπιστήμια σε όλες τις χώρες του εξωτερικού. Όλες οι σχολές ΤΕΙ στην Ευρώπη είναι Πανεπιστήμια. Δεν υπάρχει πρακτική και θεωρητική κατάρτιση μεταξύ ΤΕΙ και πανεπιστημίων. Τα ΤΕΙ έχουν εξορθολογήσει πλήρως τα προγράμματα σπουδών τους, και βγάζουν καθηγητές και ανώτατα στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων.

 
@Ομογενοποίηση
08 Αυγ 2018 14:51

α) Δεν το αντιλήφθηκες ορθώς, διότι προφανώς δε ξεχωρίζεις τη διαφορά στις έννοιες "αντίστοιχο" και "ίσο". Λες στα τ.ε.ι. να ξεχωρίζουν αυτή τη διαφορά και στα πανεπιστήμια να μην μπορούν, εγώ νομίζω και στα δύο μπορούν. Άλλωστε, όπως διάβασα ο φίλος Γιώργος Παπαδόπουλος αντιλήφθηκε τη διαφορά.

β) Ο πτυχιούχος του Μ.Ι.Τ. θα ζητήσει να πάρει αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ για το τμήμα ΑΕΙ που τον συμφέρει από ακαδημαϊκής και επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Βέβαια αν θελήσει αναγνώριση για τμήμα τ.ε.ι. σαφώς και θα πάρει αυτή την αναγνώριση.

γ) Τα περι οικονομίας με την μετονομασία (που το είδες το κλείσιμο) των τ.ε.ι., με τον ίδιο αριθμό εισακτέων, με πιθανόν αυξημένο αριθμό μελών ΔΕΠ λόγω νέων προσλήψεων, την λειτουργία των υπαρχόντων εγκαταστάσεων ως έχουν και τη δημιουργία και διετών σπουδών, μάλλον, στην καλλίτερη των περιπτώσεων, μπορώ να το εκλάβω ως αστειότητα .

 
Ribopaido
08 Αυγ 2018 15:05

Αγαπητε μου «τεχνολογος» που υποτιμητικα αναφερεις, δεν ειναι πλεον δοκιμος σαν ορος .
Επισης κοιτα λιγο το προγραμμα σπουδων των τει και αν θες να σου στειλω και εκθεσεις ΑΔΙΠ. Να ενημερωθεις γιαυι ειναι κακο να εισαι κολλημενος στο 1980

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ - Καθηγητής ΤΕΙ Θ
08 Αυγ 2018 15:29

Εύηχα λόγια, δήθεν πολιτικά, χωρίς αντίκρυσμα, για ένα θέμα που ΔΕΝ φαίνεται να κατέχει σφαιρικά ο κ. Αντιπεριφερειάρχης (συνηθίζεται σε όλα τα πολιτικά κόμματα, πρώτα εκράζεσαι και μετά μαθαίνεις). Και κρίμα, όσοι στηρίξανε επιλογές Αρβανιτόπουλου, έχουν ΚΑΙ την σιωπή σαν επιλογή τους. Τώρα είναι η ευκαιρία για ΕΝΙΑΙΑ Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. ΝΑΙ στο εγχείρημα Γαβρόγλου, με όσες και όποιες αδυναμίες, που θα λυθούν στο άμεσο μέλλον της ζωής των ΝΕΩΝ Πανεπιστημίων. Η πλειοψηφία πανελλήνια, εκτός απο έναν σκληρό απομονωμένο κομματικό πυρήνα, συνοδευόμενο απο απόψεις με έστω αιτιολογημένα τοπικιστικά κριτήρια, συναινεί στην πρόταση Γαβρόγλου.

 
Ένας Καθηγητής ΤΕΙ
08 Αυγ 2018 15:57

Επειδή γίνεται πολύς λόγος για τη συνθήκη της Μπολώνια και το τι ισχύει στην Ευρώπη ας μιλήσουμε χτησιμοποιώντας τα επίσημα κείμενα.
1. Εθνικό πλαίσο προσόντων. Εγκεκριμμένο από το Νοεμβριο του 2016. Σύμφωνα με αυτό τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ παρέχουν τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκαπίδευσης.
2. Οι τίτλοι αυτοί είναι ισότιμοι.
3. Νομοθετικά καταχυρωμένα επαγγέλματα. Η νέα Οδηγία 2013/55/ΕΕ της 20ης Νοεμβρίου 2013, η οποία τροποποιεί την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και τον Κανονισμό με αριθ. 1024/2012, σχετικά με τη διοικητική συνεργασία μέσω του συστήματος πληροφόρησης της εσωτερικής αγοράς, (κανονισμός IMI), θα διευκολύνει την επαγγελματική κινητικότητα σε όλη την ΕΕ και θα ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών και των ασθενών. Γιατροί, νοσηλευτές, μαίες, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φαρμακοποιοί και αρχιτέκτονες, οι οποίοι μπορούν να έχουν αυτόματη αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων σε όλη την ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να τους επιβληθούν αντισταθμιστικά μέτρα, καθώς τα κράτη μέλη έχουν θεσπίσει εναρμονισμένες ελάχιστες προυποθέσεις εκπαίδευσης για αυτά τα επαγγέλματα. Η οδηγία αυτή έχει ενσωματωθεί στο Ελληνικό Δίκαιο. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό: ότι ο νοσηλευτής είτε τελειώσει Πανεπιστήμιο είτε ΤΕΙ έχει τα ίδια ακριβώς δικαιώματα. Ας αναρωτηθούμε όλοι τι συμβαίνει στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας.... Η διαφοροποίση ΠΕ, ΤΕ αντιβαίνει στην ευρωπαική νομοθεσία;
4. Η Συνθήκη της Μπολώνια και τα επακόλουθα της έχουν συγκεκριμμένους στόχους. Το ΤΕΕ αντιστέκεται στην εφαμμογή της σύνθήκης.
5. Που πηγαίνουμε;

Συμπέρασμα: Κανένας δεν αναφέρθηκε στα προβλήματα που εντόπισαν όλες οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης για τη Ελληνική τριτοβάθμια εκπαιδευση (πανεπιστήμια, ΤΕΙ) : έλειψη χρηματοδότησης, μεγάλη αναλογία διδασκόντων διδασκομένων, μικρό ποσοστό ολοκλήρωσης σπουδών, αναντιστοιχία εκπαίδευσης και δεξιοτήτων της αγοράς κ.λ.π.

 
Κακές ερωτήσεις
08 Αυγ 2018 23:25

Εγώ θα δεχθώ ότι τα ΤΕΙ δεν έχουν το επίπεδο του 80 που λένε κάποιοι. Υπάρχει κανένα ΤΕΙ που έπρεπε να κλείσει γιατί ήταν κακό. Εγώ αυτό που βλέπω το υπουργείο να λέει είναι πως όχι. Όλα ήταν άριστα και έπρεπε να "συμπράξουν" με τα ΑΕΙ. Μάλιστα. Υπάρχει κάποιος λόγος που πρέπει να γίνει αυτό; Μήπως θα πρέπει να δούμε σε γενικό πλαίσιο ποιος θα πάει που, μήπως πρέπει να μιλήσουμε για κατάργηση/συγχώνευση σχολών σε συνεργασία με άλλα πανεπιστήμια. Μπαααα άσε να τα βρούνε μόνοι τους. Ρε παιδιά να το δούμε λίγο. Όχι μέσα σε ένα ουσιαστικά χρόνο δεν θα υπάρχει καν ΤΕΙ. Μπας και υπάρχει κόσμος χωρίς διδακτορικά ή που τα βιογραφικά τους να μην συγκρίνονται με κανένα επιστημονικό κριτήριο με τα αντίστοιχα των πανεπιστημίων/πολυτεχνείων.
Εγώ θα πω απλά ότι η κίνηση απλά γίνεται χοντροκομμένα και με λάθος τρόπος ώστε στο τέλος την ημέρας να ικανοποιήσουμε την μνημονιακή δέσμευση για λιγότερα ΑΕΙ και να πούμε έξω ότι τα καταφέραμε.

 
Nikos
09 Αυγ 2018 00:40

1. Σε όλο τον πλανήτη τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ είναι ακριβώς το ίδιο. Η διαφορά είναι στο επίπεδο των γνώσεων που μαθαίνουν οι σπουδαστές.
2. Μην μπερδεύεστε με την οδηγία 2005/36 και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων εξωτερικού. Όταν η Ελλάδα την εφαρμόσει (όποτε) τότε θα μπορούμε να μιλάμε ότι είμαστε χώρα της Ε.Ε. Πάντως μέχρι στιγμής η παραπάνω οδηγία δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα.
3. Στην Ελλάδα άλλο ΑΕΙ και άλλο ΤΕΙ. Μην μπερδέυεστε. Αυτό διότι πολύς πανικός υπάρχει αλλά πουθενά η αλήθεια. Ένας απόφοιτος ΤΕΙ δεν μπορεί ποτέ να είναι το ίδιο με έναν απόφοιτο ΑΕΙ. Δυστυχώς.
4. Το επίπεδο των καθηγητών στα ελληνικά ΑΕΙ δεν θα το αξιολογήσω διότι δεν συγκρίνεται πουθενά με το επίπεδο καθηγητών στα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

 
St
09 Αυγ 2018 10:49

@Νικος

Ευτυχώς που έχουμε και εσένα να μας φωτίζεις με τις "γνώσεις" σου περί των θεμάτων της 3-βάθμιας. ...

Αρχικά κακώς χρησιμοποιείται ο όρος ΤΕΙ ο οποίος πιο πολύ υποτιμητικό ύφος έχει. Σε κανέναν πλανήτη ούτε στον δικό μας, ούτε στον Άρη, (μάλλον ούτε και στον Κρόνο), δεν υπάρχει ΑΕΙ ΤΕΙ . Υπάρχουν ΑΕΙ δηλαδή ΑΝΩΤΑΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ και σε αυτά συγκαταλέγονται τα Πανεπιστήμια,τα κολλέγια, τα τεχνολογικά ινστιτούτα τα οποία είναι αντίστοιχα ελληνικών πανεπιστημίων. Τώρα αν Εσύ μπερδεύεσαι περί τεχνολογικών ινστιτούτων,τεχνολογικών πανεπιστημίων και άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του εξωτερικού να σε ενημερώσω ότι πανεπιστημιακά είναι και αυτά . Τα μόνα ιδρύματα τα οποία δεν δίδουν ισότιμο πανεπιστημιακό πτυχίο είναι τα λεγόμενα "φαχοχσκούλεν" τα οποία δίνουν επαγγελματικά πτυχία. Τα ΤΕΙ δίνουν πανεπιστημιακό πτυχίο 4ετες και πλήρως αναγνωρισμένο.

"Ο απόφοιτος ΤΕΙ δεν μπορεί να είναι ίδιος με τον απόφοιτο αει" ... Τώρα τι να σχολιάσουμε σε αυτό? Εμείς από κανένα αυγό βγήκαμε ή ήρθαμε εξωγήινοι στην γη? Είναι δυνατόν να μιλάς τόσο υποτιμητικα για άτομα τα οποία επιλέγουν μια σχολή που βρίσκεται σε ΤΕΙ? Μάλλον είσαι ανενημερωτος και δεν γνωρίζεις οτι οι φοιτητές που πάνε σε ΤΕΙ κρίνονται με τις ιδιεε διαδικασίες (Πανελλαδικές) και το αν θα επιλέξουν ΤΕΙ Η Πανεπιστήμιο δεν είναι θέμα αν είναι εξωγήινοι ή όχι αλλά τι τους αρέσει πραγματικά. Δηλαδή αν Εγώ διαλέξω μια σχολή ΤΕΙ με 17000 μόρια , και όχι μια χαμηλή σχολή Πανεπιστημίου με 3000 θα ειμαι "χαμηλότερου επιπεδίου" ? Ντροπή Αυτά που λες, και δυστυχώς αυτές οι απόψεις πάνε πίσω τα πράγματα.

Το επίπεδο των γνώσεων στις περισσότερες περιπτωδεις των σχολών ΤΕΙ Είναι αρκετά υψηλό και ξεπερνάει πολλές πανεπιστημιακές σχολές. Δεν κρύβονται πίσω από ταμπέλες. Αν πραγματικά θέλεις να.συγκρίνεις τα ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια, σύγκρινε τα με ίσους όρους, ανατρέχοντας σε ξένα πανεπιστήμια (που έχουν σχολές αντίστοιχων ελληνικών ΤΕΙ ) και σύγκρινε τα προγράμματα σπουδών. Ίδια μαθήματα, ίδια ects, ίδιο επίπεδο φοοτητων . Το κράτος της μπανανίας μας είναι ακόμα πίσω δυστυχώς.

 
Μαλλον
09 Αυγ 2018 11:26

@Κακές ερωτήσεις, σίγουρα υπάρχουν και Πανεπιστήμια με αρκετές αδυναμίες που θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη στις συγχωνεύσεις ιδρυμάτων Ανώτατης εκπαίδευσης.

 
Απόφοιτοι και διάκριση πτυχίων
09 Αυγ 2018 16:17

Ο αντιπεριφερειάρχης οφείλει πρώτα να δει τα στοιχεία αποφοίτησης:

Από τους εκατοντάδες εισακτέους σε αμφίβολης ποιότητας και στόχευσης τμήματα (ΤΕΙ και πανεπιστημίων), πόσοι ολοκληρώνουν τελικά τις σπουδές τους και πόσοι εγκαταλείπουν;

Είναι ανακρίβεια ότι στο εξωτερικό δεν υφίσταται διάκριση πτυχίων, δεν είναι όλα ισοδύναμα.

Αν πρέπει να αναπτυχθούν κάποια ιδρύματα ας αναπτυχθούν με ορθολογικά κριτήρια, τα υπόλοιπα ας κλείσουν και ας γίνει μεταφορά των θέσεων εισακτέων σε άλλα τμήματα, με υγιές ακαδημαϊκό περιβάλλον και προοπτική ανάπτυξης.

 
Solwn
09 Αυγ 2018 18:31

"Είναι ανακρίβεια ότι στο εξωτερικό δεν υφίσταται διάκριση πτυχίων, δεν είναι όλα ισοδύναμα." Αλήθεια ?
Πες μου μια χώρα που κάνει διάκριση ΠΕ ΤΕ? Δεν έχει εδώ και δεκαετίες εκδοσει επαγγελματικά Δικαιώματα ?
Πες μου μια ευρωπαϊκή χώρα που τμήματα όπως (Επιστήμη τροφίμων, εργοθεραπεία, φυσιοθεραπεια, και αλλα) δεν τα αναγνωρίζει ως πανεπιστημιακά?
Μην μου αναφέρεις το παράδειγμα των φαχοχσκουλεν στην Γερμανία γιατί θα γελάσει ο κόσμος.

 
@Solwn
10 Αυγ 2018 02:46

Στην Ολλανδία, τα πτυχία των ΤΕΙ (πχ. οικονομικών σπουδών) ΔΕΝ αναγνωρίζονται ως ισοδύναμα με πανεπιστημιακά πτυχία.

Οι απόφοιτοί τους δεν γίνονται δεκτοί σε μεταπτυχιακά προγράμματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean