Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Το όριο των 114 απουσιών αποτελεί μέτρο περιορισμού της γενικευμένης χρήσης του ανώτατου ορίου των 164 απουσιών

Το σύνολο των 114 απουσιών ίσχυε και πριν την έκδοση της νέας Υπουργικής Απόφασης
Δημοσίευση: 10/08/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ανώτατο όριο των 114 απουσιών που θέτει η νέα ισχύουσα Υπουργική Απόφαση αποτελεί μέτρο περιορισμού της γενικευμένης χρήσης του ανώτατου ορίου των 164 απουσιών που ίσχυε μέχρι και σήμερα.

Αυτό τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου,σε γραπτή απάντηση, η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση του Βουλευτή Θ. Παπαθεοδώρου , σχετικά με τη συστηματική χρήση ανώτατου ορίου επιτρεπόμενων απουσιών από τους μαθητές».

Ο υπουργός Παιδείας, υπενθυμίζει ότι:

Α. Στις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 28 της αριθ. 10645/ΓΔ4/22-01-2018(Β ́ 120) Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» ορίζονται τα εξής: «Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114)». Επιπλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του ιδίου άρθρου «Ειδικά για το σχολικό έτος 2017-18 μπορεί να χαρακτηριστεί ως επαρκής και η φοίτηση μαθητή/-τριας που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής : α) για τις παραπάνω από τις 114 έχει προσκομίσει δικαιολογητικά από γιατρό που βεβαιώνουν την ασθένεια, β) ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας, που προκύπτει από το άθροισμα των μέσων όρων των δύο τετραμηνιαίων βαθμών διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι δεκαπέντε πλήρες και γ) δεν έχει κάνει χρήση της μη προσμέτρησης απουσιών του άρθρου 24 παρ. 2 και 3».

Β. Επίσης, στην αριθ. 13963/ΓΔ4/26-1-2018 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Ενημέρωση σχολικών μονάδων σχετικά με την με αρ. πρωτ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018(Β ́ 120) Υ.Α.» αναφέρονται τα εξής: «Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Είναι αυτονόητο ότι τόσο το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών επιβάλλεται να ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του/της μαθητή/τριας. Η κατάργηση της διάκρισης σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες εξασφαλίζει την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων τόσο για το σχολείο όσο και για τις οικογένειες και μετατοπίζει την έμφαση στην ουσία της διαδικασίας που είναι η συνεχής επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη φοίτηση, ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη παρέμβαση, στις περιπτώσεις που απαιτείται».

Τέλος, ο Κ. Γαβρόγλου επισημαίνει ότι το σύνολο των 114 απουσιών ίσχυε και πριν την έκδοση της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ

Σχόλια (13)

 
Λευτέρης
10 Αυγ 2018 11:01

Οι πολλές επιπλέον περιπτώσεις Πόε προβλέπονται για απουσίες που δεν προσμετρώνται στις 114 αυξάνουν δραματικά τις απουσίες των μαθητών. Επιπλέον θα έχουμε σωρεία δικαιολογητικών από νοσοκομεία κλπ κυρίως ιδιωτικά. Η εφευρετικότητα του Έλληνα θα διαπρέψει για άλλη μια φορά!

 
Ένας εκπαιδευτικός
10 Αυγ 2018 11:57

@Λευτέρης
Αγαπητέ μου, η υπέρβαση του βασικού ορίου των 114 απουσιών είναι αδιανόητο να μην ισχύει για τις περιπτώσεις που ορθά προβλέπει ο νόμος, δηλαδή νοσηλεία για σοβαρή ασθένεια, χρόνιες σοβαρές παθήσεις, συμμετοχή σε εθνικές ομάδες, συγκοινωνιακά προβλήματα και άλλα. Θα ήταν απάνθρωπο να μην προβλεπόταν κάτι τέτοιο. Από κει και πέρα η ενεργοποίηση της δυνατότητας άμεσης ενημέρωσης σχολείου και κηδεμόνων για κάθε απουσία του μαθητή αποτελεί την ουσία του νέου συστήματος κι ελπίζω να αξιοποιηθεί σωστά απ' όλους.

 
Πανος
10 Αυγ 2018 15:35

Κατι πρεπει να γινει και με τις απουσιες της 1ης ωρας, διοτι με το νεο συστημα εχει καταργηθει κατ ουσιαν η 1η ωρα. Ισως η ισχυς ενος πλαφον απουσιων που μπορουν να γινουν κατα την εναρξη των μαθηματων της ημερας

 
Στράτος
10 Αυγ 2018 15:50

Λέει η διάταξη: "Ειδικά για το σχολικό έτος 2017-18 μπορεί να χαρακτηριστεί ως επαρκής και η φοίτηση μαθητή/-τριας που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες...".

Λέει ο Υπουργός στην Απάντηση: "Το ανώτατο όριο των 114 απουσιών που θέτει η νέα ισχύουσα Υπουργική Απόφαση αποτελεί μέτρο περιορισμού της γενικευμένης χρήσης του ανώτατου ορίου των 164 απουσιών".

Γιατί όμως όλοι πιστεύουν ότι η διάταξη που αφορούσε το σχολ. έτος 2017-2018 για 164 απουσίες θα πάρει νέα παράταση για το ερχόμενο σχολ. έτος 2018-2019; Όλα υπέρ (της ξεκούρασης) του μαθητή!

 
Στράτος
10 Αυγ 2018 17:48

@Πανος
Γράφεις: "Κατι πρεπει να γινει και με τις απουσιες της 1ης ωρας".

Ήδη υπάρχει σχεδιασμός για "κατάργηση" της 1ης ώρας. Τα σχολεία θα ξεκινούν στις 9!

 
Λευτέρης
11 Αυγ 2018 19:35

114 αδικαιολόγητες απουσίες σημαίνει απλά 17 ως 20 ημέρες το χρόνο απουσία από το σχολείο χωρίς αιτιολογία. Οι πολλές επιπλέον απουσίες που δεν προσμετρώνται αυξάνουν κατά πολύ τις ημέρες απουσίας του μαθητή. Αν θέλουμε σχολείο χωρίς μαθητές αυτή είναι μια καλή λύση.

 
Ένας εκπαιδευτικός
12 Αυγ 2018 12:34

@Λευτέρης
Επιμένεις στο ίδιο λάθος, αγνοώντας επιδεικτικά την αθλιότητα που επικρατεί στα σχολεία με τα ψεύτικα δικαιολογητικά και την άχρηστη χαρτούρα. Αλήθεια, έχει διαφορά επί της ουσίας αν θα χαθούν μαθήματα "δικαιολογημένα" ή αδικαιολόγητα; Δεν είναι πολύ σημαντικότερο να είναι ενήμεροι άμεσα γονείς και σχολείο για κάθε απουσία; Αν κάτι θα ήθελα κάποια στιγμή να προστεθεί σε όλα αυτά, είναι ένα μηνιαίο όριο απουσιών, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της "αποχής" των μαθητών της γ' λυκείου από το σχολείο την άνοιξη.

 
Αναστασία
14 Αυγ 2018 09:53

Η διαφορά είναι ότι αυξήθηκαν οι κοπάνες. Λες στους μαθητές: Περάστε μέσα. Και απαντάνε: Είναι δικαίωμά μου να μην μπω αυτήν την ώρα. Ειδοποιείς τους γονείς και αδιαφορούν. Καφενείο γίναμε. Όποιος θέλει μπαίνει, όποιος θέλει βγαίνει.

 
Σχολικές απουσίες
14 Αυγ 2018 12:33

Οι σχολικές απουσίες συνήθως είναι σύμπτωμα όχι αίτιο σχολικής αδιαφορίας ή ακόμη και αποτυχίας.

Πρέπει να επεκταθεί το ωράριο των σχολείων με την προσθήκη απογευματινών ωρών για επιβλεπόμενη μελέτη και ειδικά τμήματα (σε ξένες γλώσσες, καλλιτεχνικά, πληροφορική, επιστημονικές δραστηριότητες κτλ.). Όλοι οι μαθητές θα πρέπει να υποστηρίζονται σε όποια μαθησιακά προβλήματα παρουσιάζουν.

Ειδικά στην τελευταία τάξη του Λυκείου, όπου οι τελειόφοιτοι αντιμετωπίζουν απαιτητικές πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, πρέπει να ενισχυθεί η δυνατότητα επαρκούς προετοιμασίας των μαθητών εντός του σχολικού περιβάλλοντος.

Αυτά προϋποθέτουν ολοκληρωμένο σχεδιασμό και πρόσθετους πόρους σε έμψυχο δυναμικό και υποδομές. Αλλιώς τι νόημα έχει, να τηρούμε απλώς τους τύπους και να αρκούμαστε στην απλή λογιστική διαχείριση δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών;

 
Λευτέρης
14 Αυγ 2018 16:14

Αγαπητέ "Ένας Εκπαιδευτικός" δεν κάνω κανένα λάθος. Με διάφορους τρόπους η Δ. Ε. και ιδιαίτερα το Λύκειο συνεχώς υποβαθμίζονται. Οι πολλές, πια, απουσίες, γιατί πράγματι θα υπάρξουν σωρεία "δικαιολογητικών' κυρίως από ιδιωτικά νοσοκομεία, απλά επιβαρύνουν και υποβαθμίζουν περισσότερο τη λειτουργία του Σχολείου. Οι Γονείς είναι γνώστες και συμφωνούν για τις απουσίες των παιδιών τους, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Πάμε από το κακό στα χειρότερο και τα πολλά λόγια είναι φτώχεια!

 
Ανάμορφωση σχολείου
15 Αυγ 2018 20:02

Εδώ και δεκαετίες το έργο της προετοιμασίας για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα γίνεται εκτός σχολικών ωρών: τα φροντιστήρια προσφέρουν εντατικά πακέτα μαθημάτων ήδη από την Α' Λυκείου και ξεκινούν αρκετές εβδομάδες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Δυστυχώς λοιπόν έχει επικρατήσει η πεποίθηση ότι τα παιδιά, ειδικά στο Λύκειο, έχουν μόνο ανάγκη την τυπική παρουσία στο σχολείο, καθώς το επίσημο πρόγραμμα επαρκεί μόνο για την απόκτηση ενός απολυτηρίου που δεν έχει μεγάλη αξία στη μετέπειτα επαγγελματική και ακαδημαϊκή πορεία.

Το ίδιο συμβαίνει στο Γυμνάσιο, κυρίως στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και τις εξωσχολικές δραστηριότητες (πχ. άθληση)

Αντί να μετράμε ώρες απουσιών πρέπει να βρούμε τρόπους να γίνει το σχολείο "ανταγωνιστικό", δηλαδή να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών: πρέπει να διευρυνθεί όχι μόνο το ωράριο αλλά και τα έτη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και να μην είναι μονόδρομος οι γονείς να πληρώνουν ιδιώτες για μάθουν τα παιδιά τους ξένες γλώσσες ή να περάσουν σε μια υψηλόβαθμη σχολη στο πανεπιστήμιο.

Το Υπουργείο πρέπει να μεριμνήσει ώστε να επεκταθούν τα Πειραματικά Σχολεία σε κάθε πόλη και να ενισχυθεί η ενισχυτική διδασκαλία σε βασικά μαθήματα σε όλα τα σχολεία.

 
Jony
16 Αυγ 2018 11:51

Τι εδειξε η φετεινη χρονια μεχρι τις 114 απουσιες:
Μαθητες που ειχαν φτασει κοντα στις 64 δικαιολογητες (λυκειο) μοιραια τις ειχαν μειωσει. Με την ανακοινωση του νεου νομου ελαβαν το δωρο των 50 επιπλεον αδικαιολογητων και το πραγμα εκτροχιαστηκε. 114 αδικαιολογητες (εν δυναμει) ειναι παρα πολλες. Κατανταει το σχολειο καφενειο... Και μηπως μειωθηκε η γραφειοκρατια; Το αντιθετο.

 
@Jony
16 Αυγ 2018 19:09

@Jony, και εσύ τι ζόρι τραβάς ???? Το σχολείο υποβαθμίζετε από αυτούς που βρίσκονται εκεί και όχι από αυτούς που λείπουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ