ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΣΣ: Δεν προβλέπεται πρόσθετη αμοιβή για τους αξιολογητές Σχολικούς Συμβούλους

Δημοσίευση: 08/12/2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΣΣ: Δεν προβλέπεται  πρόσθετη αμοιβή για τους αξιολογητές Σχολικούς Συμβούλους

Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν λαμβάνουν καμία πρόσθετη αποζημίωση για την άσκηση των αξιολογικών τους αρμοδιοτήτων και όλα όσα λέγονται για αποζημίωση δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, δήλωσε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων Γιώργος Γιώργος Αλεξανδράτος.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΕΣΣ ΣΤΟ ESOS

Ποια είναι η εικόνα σας για τη συμμετοχή των Διευθυντών και προϊσταμένων Σχολείων στην Αξιολόγηση. Κατατέθηκαν οι φάκελοι αξιολόγησης;

Απάντηση: Δεν έχουμε ακριβή αποτύπωση, όμως, από τα μέχρι τώρα στοιχεία και από ενημερώσεις συναδέλφων που έχουμε, προκύπτει ότι ιδίως οι διευθυντές σχολικών μονάδων συμμετείχαν σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό, στη διαδικασία της αξιολόγησης και υπέβαλαν εμπρόθεσμα το portfolio (Φάκελο Αξιολόγησης). Αρμόδιο είναι το υπουργείο να δώσει ακριβή στοιχεία.

Αναδείχτηκαν ζητήματα και αδυναμίες κατά την εφαρμογή της Αξιολόγησης;

Απάντηση: Φυσικά και αναδείχτηκαν. Το οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης να εφαρμοζόταν, αδυναμίες και προβλήματα θα παρουσιάζονταν, έτι περισσότερο που στη χώρα μας για 35 περίπου χρόνια απουσίαζε κάθε μορφή αξιολογικής διαδικασίας. Τα περισσότερα προβλήματα προέκυψαν, κυρίως, από τις ασφυκτικές ημερομηνίες στη πρώτη εφαρμογή της Αξιολόγησης, τον Αύγουστο. Η ΠΕΣΣ, υλοποιώντας απόφαση συνεδρίασης του Δ.Σ. (4-10-2014) με τη συμμετοχή των Προέδρων των Περιφερειακών της Τμημάτων, ξεκίνησε πρόσφατα, σε πανελλήνιο επίπεδο, διαδικασία επεξεργασίας του θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης, ώστε με βάση και την εμπειρία που προέκυψε από τις δύο πρώτες φάσεις εφαρμογής, να εντοπιστούν αδυναμίες και να διατυπωθούν βελτιωτικές προτάσεις.

 Υπάρχει αμοιβή για τους αξιολογητές;

Απάντηση: Κατηγορηματικά όχι. Όλα όσα λέγονται για αποζημίωση δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν λαμβάνουν καμία πρόσθετη αποζημίωση για την άσκηση των αξιολογικών τους αρμοδιοτήτων. Επισημαίνεται, μάλιστα, ότι σε πολλές περιπτώσεις τα γραφεία των σχολικών συμβούλων στερούνται της απαραίτητης γραμματειακής στελέχωσης και εξοπλισμού, ενώ, ακόμη και υπηρεσιακές μετακινήσεις ή και λειτουργικά έξοδα των γραφείων, καλύπτονται από τους ίδιους.

Τι θα θέσετε σε ενδεχόμενη συνάντησή σας με τον Υπουργό σχετικά με την Αξιολόγηση;

Απάντηση: Το βασικό τρίπτυχο, που αποτελεί βασική διαχρονική θέση του διεκδικητικού πλαισίου της ΠΕΣΣ για την Αξιολόγηση:

α) Την πλήρη αποσύνδεση του συστήματος Αξιολόγησης από τις ποσοστώσεις που προβλέπει ο Νόμος 4024/2011. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τους εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε ότι για αυτό το θέμα έχουν επιληφθεί τα συναρμόδια Υπουργεία.

β) Το σύστημα Αξιολόγησης πρέπει να συνδεθεί με τη συνεχιζόμενη επιμόρφωση και επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, όπως ρητά προσδιορίζει και το άρθρο 2 παράγ. 1 του Π.Δ. 152/2013. Για το σκοπό αυτό πρέπει να σχεδιαστεί ολοκληρωμένο σύστημα ουσιαστικής επιμόρφωσης και να ενδυναμωθούν και στηριχθούν τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα, προσδίδοντας ενεργό επιμορφωτικό ρόλο στους Σχολικούς Συμβούλους.

γ) Την αναγκαιότητα διορθωτικών παρεμβάσεων στο Π.Δ. 152/2013, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αδυναμίες και να επιλυθούν προβλήματα εφαρμογής της Αξιολόγησης. Η πρώτη σελίδα γράφτηκε. Πρέπει να προχωρήσουμε σε μετααξιολογικές διαδικασίες ώστε η αξιολόγηση να συμβάλλει όσο γίνεται περισσότερο στη «βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου, μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας» (Π.Δ.. 152/2013).

Επιπρόσθετα, μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη που ξεκινήσαμε, όπως προαναφέρθηκε, η ΠΕΣΣ θα μπορέσει να υποβάλει αναλυτικές προτάσεις, κινούμενη, όπως πάντα, με στόχο τη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και ιδιαίτερα των νέων, που αποτελούν το μέλλον και την ελπίδα του τόπου.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/36171/proedros-pess-den-provlepetai-prostheti-amoivi-gia-toys-axiologites-sholikoys