ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μεταβατικό το πολυνομοσχέδιο “κουρελού” έως την κατάθεση του νέου θεσμικού πλαισίου
Δημοσίευση: 23/06/2015
Τελευταία Ενημέρωση: 23/06/2015, 07:24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

2.123, τα σχόλια και οι προτάσεις εκ των οποίων τα 1..109 έγιναν στο Αρθρο 47 για τους Αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Η πρότασή μας αποτελεί μεταβατικό στάδιο έως την κατάθεση του νέου θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα αναμορφώσει συνολικά το χάρτη της εκπαίδευσης και της έρευνας και θα αποτελέσει αντικείμενο ουσιαστικού και διευρυμένου διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Τη δήλωση αυτή κάνει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, στην επιστολή του η οποία δημοσιεύεται στον ιστότοπο όπου πραγματοποιείται η δημόσια διαβούλευση επί του πολυνομοσχεδίου
Σημειώνεται ότι ακόμη δεν έχει δημοσιοποιηθεί από το υπουργείο Παιδείας η αιτιολογική έκθεση, η οποία συνοδεύει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, ενώ κανονικά θα έπρεπε από τη πρώτη στιγμή να ήταν εις γνώση όσων συμμετέχουν στη διαβούλευση.
Πάντως τα σχόλια και οι προτάσεις επί του πολυνομοσχεδίου, σήμερα Τρίτη 23 Ιουνίου και ώρα 7:00 το πρωί , άγγιξαν τα 2.123 , εκ των οποίων τα 1.109 έγιναν στο Αρθρο 47 για τους Αναπληρωτές εκπαιδευτικούς , τα 287 το Αρθρο 12 για τις Μετεγγραφές .
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015 και ώρα 14:00.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Στις διαβουλεύσεις Σχεδίων Νόμων του υπουργείου Παιδείας, τα τελευταία δύο χρόνια, κατατέθηκαν:
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014: ΜΗΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ: Διαδικασία Πιστοποίησης Διαδικασία πιστοποίησης και εποπτείας των Φορέων χορήγησης πιστοποιητικών γνώσης ξένων γλωσσών της ημεδαπής και αναγνώρισης φορέων της αλλοδαπής και αντιστοίχισης τίτλων γνώσης ξένων γλωσσών της αλλοδαπής με τα πιστοποιητικά της ημεδαπής
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015: 67 ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ ΔΥΟ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ “ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ”
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014: 3.565 ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
ΙΟΥΛΙΟΣ 2014: ΜΗΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις
ΜΑΙΟΣ 2014: 4.881 ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2014: 184 ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων και των ενώσεων τους στην Ελλάδα
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013: 531 ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013: 3.812 ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012 : 384 ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις
Σχόλια (12)
@ Κώστας
Προφανώς δεν κατάλαβες αλλά δεν πειράζει. Δώσε λίγη προσοχή. Δεν κρίνω το έργο ενός ιδρύματος βάσει του ονόματος του. Κρίνω κατά πόσο το όνομα ενός ιδρύματος περιγράφει το σκοπό του. Το όνομα ενός ιδρύματος δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα αλλά καλό είναι να περιγράφει το ίδρυμα και τον προσανατολισμό των σπουδών που προσφέρει. Είναι απλό το σκεπτικό και ελπίζω να το κατάλαβες.
Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου ότι πρέπει να παραδειγματιζόμαστε από τους καλύτερους. Επειδή όμως πάλι δεν κατάλαβες θα το αναλύσω περισσότερο. Το γεγονός ότι στις ΗΠΑ υπάρχουν πολλά εξαιρετικά πανεπιστήμια δεν σημαίνει πως ό,τι κάνουν στις ΗΠΑ είναι καλό και ό,τι κάνουμε εμείς είναι κακό. Ούτε το αντίστροφο. Πιστεύω να κατάλαβες. Δεν αναλύεται περισσότερο.
@Νίκος
Ακριβώς.Δεν κρίνουν σαν και εσένα βάσει ονόματος.
Οι ΗΠΑ είναι είναι η ''μέκκα'' των σπουδών διεθνώς.Πρώτοι παντού είναι στα rankings και οι περισσότεροι εκεί θέλουν να πάνε για σπουδές (προπτυχιακές και μεταπτυχιακές).
Αυτούς που διαπρέπουν κοιτάμε..όχι τους τελευταίους....
@Κώστας
Είναι πολύ απλό. Δεν έδωσαν σημασία στο όνομα έτσι ώστε να αντανακλά τις επιστήμες που θεραπεύει. Δεν είμαι ο μόνος που αντιλαμβάνεται ως ινστιτούτο τεχνολογίας επιστήμες σχετικές με την τεχνολογία και όχι οικονομικά ή διοίκηση. Η εξήγηση λοιπόν είναι ότι δεν έγινε σωστή επιλογή ονόματος του ιδρύματος. Δεν σημαίνει πως ό,τι κάνουν στις ΗΠΑ είναι καλό και ό,τι κάνουμε εμείς είναι κακό.
@Γεώργιος
συμφωνώ με αυτά που κομίζεις, και ρωτώ, εφόσον το νομοσχέδιο εξόφθαλμα αντιβαίνει τη συνθήκη της Bologna και δεν είναι συμβατό με τη πρόταση που κατέθεσε η Ελλάδα και εγκρίθηκε πέρσι (σχετικά με το ΕΠΠ), πως είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό από τους Ευρωπαίους;;
Επειδή το opengov μάλλον αρχίζει να μοιάζει με την ΕΡΤ και κόβει σχόλια παραθέτω και εδώ το σχόλιο μου για το άρθρο 11 στο νομοσχέδιο "κουρελού" και ελπίζω να δημοσιευτεί και εδώ και εκεί.
Το παρών άρθρο βρίσκεται σε αντίθεση με τη συνθήκη της Μπολόνια.
Καταρχήν εμπλέκει τα έτη σπουδών με το τίτλο σπουδών ενώ στην συνθήκη υπολογίζονται μόνο τα ECTS και τίποτα άλλο. Και τα ECTS δεν ταυτίζονται με Διδακτικές Μονάδες. Άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Έπειτα η συνθήκη μιλάει για 3 ανεξάρτητους τίτλους σπουδών. Δεν γίνετε να αποδίδεται μεταπτυχιακό χωρίς να έχει προηγηθεί προπτυχιακό. Σε καμία χώρα δεν γίνετε αυτό το "πακετάρισμα" μεταπτυχιακού και προπτυχιακού μαζί. Ακόμα και αυτό το MEng που αναφέρεται είναι προπτυχιακός τίτλος στον οποίο περιλαμβάνεται ένα επιπλέον έτος σπουδών σε σχέση με το BSc, το οποίο έτος είναι σε προχωρημένο επίπεδο. Δεν είναι BSc και MSc μαζί και για αυτό τα Βρετανικά Πανεπιστήμια το αναφέρουν ως undergraduate
Επιπλέον η Μπολόνια μιλάει για πρώτο κύκλο σπουδών 180 έως 240 ECTS. Άρα πάλι κακώς υπάρχει η πρόβλεψη το BSc να αποδίδεται μόνο από 4 έτη σπουδών.
Τέλος θα ήθελα να ξέρω αν έχει υπολογιστεί από κάποιον το επιπλέον κόστος στον προϋπολογισμό από τα επιδόματα μεταπτυχιακού που θα πρέπει δίνονται από εδώ και εμπρός σε δημόσιους υπάλληλους. Μόνο οι μηχανικοί, γιατί θα το δικαιούνται και οι γεωπόνοι, σύμφωνα με την ΕΜΔΥΔΑΣ είναι 12.000. Καθόλου αμελιταίο νούμερο.
@Νίκος
Λες ''"ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΙΑΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ" όσο και ο όρος "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ" είναι άστοχοι για να περιγράψουν τα ΤΕΙ. Αυτό γιατί ο τίτλος παραπέμπει σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που θεραπεύουν τεχνολογικές επιστήμες. Κάτι τέτοιο όμως δε συμβαίνει καθώς στα ΤΕΙ υπάρχουν τμήματα σχετικά με επιστήμες υγείας, οικονομίας και διοίκησης, τμήματα βρεφονηπιοκομίας, αισθητικής-κοσμητολογίας κλπ''
Πως εξηγείς ότι στις ΗΠΑ τα institutes of technology ή (techs γενικά) έχουν μερικά από τα πιο καλά business schools και depart. of economics στο κόσμο;Αφού θεραπεύουν τεχνολογικές επιστήμες.
Επίσης έχουν μερικά από τα καλύτερα depart of medicine.
Για πες μας.
Πολύ θετικό για τα ΤΕΙ, η αντιστοίχηση του πολυτεχνείου σε επίπεδο Μάστερ. Με αυτόν τον τρόπο, το πτυχίο των ΤΕΙ θα αντιστοιχεί σε Bachelor, και με την απόκτηση Μεταπτυχιακού, ο απόφοιτος ΤΕΙ μπορεί να εγγράφεται στο ΤΕΕ. Όπως γίνεται στην Αγγλία. MEng (4 years) or BEng+Msc (3+1).
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μεταβατικό το πολυνομοσχέδιο “κουρελού” έως την κατάθεση του νέου θεσμικού πλαισίου==> αμαν πια κατι σοβαρό σταθερό έστω και στην άποψή τους! Ολο μεταβατικό δηλ στο πόδι ,πρόχειρα και αν δεν κάτσει βγάζουμε και μια εγκύκλιο..έτσι σε δουλιεά να βρισκόμαστε!
Γραφειοκράτες , άνθρωποι που δεν έχουν υπολογίσει ποτε τον κόπο την ανθρωποώρα σε συνδυασμό με την ποιοτητα τους αποτελέσματος!
@maria
Τι σχέση έχει η ισοδυναμία του διπλώματος των πολυτεχνείων με master με την διοίκηση και την ονομασία των ΤΕΙ; Δε μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό σου.
Τόσο ο όρος "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΙΑΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ" όσο και ο όρος "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ" είναι άστοχοι για να περιγράψουν τα ΤΕΙ. Αυτό γιατί ο τίτλος παραπέμπει σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που θεραπεύουν τεχνολογικές επιστήμες. Κάτι τέτοιο όμως δε συμβαίνει καθώς στα ΤΕΙ υπάρχουν τμήματα σχετικά με επιστήμες υγείας, οικονομίας και διοίκησης, τμήματα βρεφονηπιοκομίας, αισθητικής-κοσμητολογίας κλπ.
Ο όρος "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ" περιγράφει τα Πολυτεχνεία και γι αυτό δεν πρέπει να ονομαστούν τα ΤΕΙ έτσι, καθώς δεν ταιριάζει αυτή η περιγραφή σε αυτά. Ο όρος που ταιριάζει καλύτερα στα ΤΕΙ είναι "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ" καθώς σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 του Ν 4009/2011 τα ΤΕΙ στοχεύουν στην εκπαίδευση στις ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ των επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών.
Προτείνω τα ΤΕΙ να μετονομαστούν σε "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ" και ο Τεχνολογικός Τομέας σε "ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ" ή "ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΟΣ ΤΟΜΕΑΣ". Η ΑΣΠΑΙΤΕ δεν χρειάζεται να μετονομαστεί καθώς τα μόνα τμήματα που έχει είναι τμήματα εκπαιδευτικών μηχανικών ΤΕ που προσφέρουν τεχνολογική εκπαίδευση. Με αυτό το σκεπτικό τα ΑΕΙ του Εφαρμοσμένου Τομέα είναι τα Π.ΕΦ. (Πανεπιστήμια Εφαρμογών) και η ΑΣΠΑΙΤΕ.
Όχι κυρία Μαρία...... το Μαστερ αφορά ( ουσιαστικά) τους μηχανικούς πολυτεχνείων για να διατηρήσουν το προβάδισμα έναντι των μηχανικών ΤΕΙ. Το Μαστερ των πολυτεχνείων να το πάρουν με αντάλλαγμα να συμφωνήσει το ΤΕΕ στα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών ΤΕΙ και για την εγγραφή τους στο ΤΕΕ ...πάντα αυτό έλεγαν από το υπουργείου παιδείας...
Θα πρέπει να υιοθετηθεί η ονομασία ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ για τα ΤΕΙ της χώρας και η ίδια μορφή διοίκησης (πρύτανης, αντιπρύτανης,κλπ) αφού τα Πολυτεχνεία διεκδικούν τον τίτλο του Master.
@Νίκος
Τα ονόματα σε ιδρύματα θρύλους τώρα πια δεν αλλάζουν.
Αυτά τα ιδρύματα ξεκίνησαν με βάςη τις τεχνολογικές/θετικές επιστήμες και παράλληλα σε δεύτερο χρόνο δραστηριοποιήθηκαν και σε άλλες όπως τα οικονομικά και η ιατρική όπου μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας διαπρέπουν.
Ωστόσο ποιο σου είπε ότι η ιατρική ή ακόμα και το business δεν έχουν τεχνολογία;Φυσικά και έχουν άσχετα αν το αγνοεί ο πολύς κόσμος...
Καλό είναι να ξεφύγουμε λίγο από την εμμονή με τα ονόματα και τις ταμπέλες.Το έχει του Dna του έλληνα αυτό.Η ουσία έχει σημασία.Ο καθένας έχει τις ευκαιρίες του στο εκάστοτε επιστημονικό αντικείμενο που θεραπεύει και ΔΕΝ έχει σημασία από που ξεκινάς αλλά που φθάνεις...