ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα καλύψουμε τα κενά στα σχολεία με τα υπάρχοντα κονδύλια
Δημοσίευση: 31/07/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς είναι το αποκλειστικό ζήτημα που απασχολεί αυτή τη στιγμή το υπουργείο Παιδείας.
Νομίζαμε στην αρχή ότι τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία ήταν περισσότερα . Κάνοντας μια τηλεδιάσκεψη συστηματική με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης που έχουν την εποπτεία της Περιφέρειάς τους φαίνεται να είναι λιγότερα και άρα πιθανότατα να μπορούμε να τα καλύψουμε με τα υπάρχοντα κονδύλια, Αρα δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Την παραπάνω δήλωση έκανε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, και τόνισε:
Η προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς είναι το αποκλειστικό ζήτημα που απασχολεί αυτή τη στιγμή το υπουργείο Παιδείας, και σε επίπεδο βιβλίων και σε επίπεδο εκπαιδευτικών.
Κάνουμε το παν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν και όλα να είναι στη θέση τους.
Θυμίζουμε ότι προ ημερών ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι τα κενά είναι 20.000 και ότι από το ΕΣΠΑ υπάρχουν μόνο 10.000 πιστώσεις.
Σχόλια (23)
Ο.κ. υπουργος που ενδιαφεται για τα νερα στις ουρες των τραπεζων και καλα κανει μπορει να ενδισφερθει και για την καθημερινοτητα του εξαθλιωμενου εκπαιδευτικου;
@geo
Κι εγώ αντίστοιχα θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι επιτέλους αντιλαμβάνεσαι κι εσύ και κάποιοι άλλοι, που επίμονα με ταυτίζατε με κάποιον κομματικό χώρο, ότι δεν είναι πάντα εύκολο να διαγνώσεις ολοκληρωμένα τα κίνητρα που διαμορφώνουν στον καθένα μια συγκεκριμένη θέση υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Είμαι λοιπόν αριστερός, όχι όμως ΣΥΡΙΖΑ, έστω κι αν νιώθω μια ικανοποίηση που υπάρχει μια αριστερή κυβέρνηση που κατά τεκμήριο έχει πιο φιλολαϊκή διάθεση, αν και όχι απαραίτητα τη δύναμη ή τη γνώση, για να την εφαρμόσει κιόλας έμπρακτα. Αυτό δηλαδή που βλέπω αυτή τη στιγμή να συμβαίνει στον εκπαιδευτικό χώρο, όπου ο υπουργός δείχνει ολοφάνερα μια φιλοεκπαιδευτική και διαλλακτική διάθεση - πράγματα που ήταν τελείως άγνωστα για τους προηγούμενους - αλλά δε βλέπω τις αντικειμενικές δυνατότητες να πράξει κάτι διαφορετικό από εκείνους!
για την επίθεση στον Νίκο με το «καλύβονται»
Αγνοείτε κύριοι ότι η λέξη καλύβα βγαίνει από το ρήμα καλύβω;
Καλύπτω--> καλύβω , καλύπτρα-->Καλύβα!
Εγώ από τα λίγα καλυβογράμματα που ξέρω, αυτό κατάλαβα!
Καλυβογράμματα είνι τα γράμματα που καλύπτεσαι στο όριο. Τα στοιχειωδώς επαρκή, αλλιώς θα τα έλεγαν οσπιτιογράμματα.
Ανοίξετε και κανένα λεξικό του Μπαμπινιώτη πριν κάνετε την επίθεση και πριν γράψετε τα ειρωνικά σας σχόλια κατά ενός Ελληνομαθή εκπαιδευτικού!
Αμά ξέρατε αι σεις δυό -τρία καλυβογράμματα, δεν θα προβαίνατε στα δεικτικά σας σχόλια , δηλαδή στα σχόλια που τον δείχνουν επιτιμητικά!
Μάθετε Ελληνικά!
Να καταργηθούν πρώτα όλες οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε Υπουργεία, στη Βουλή, σε Γραφεία Υπουργών και Βουλευτών, σε διάφορους φορείς κλπ (υπάρχουν πολλές άλλες Δημ. Υπηρεσίες στις οποίες πλεονάζει προσωπικό, απ όπου μπορούν να γίνουν αποσπασεις), να κάνουν οι σχολικοί σύμβουλοι 7-8 ώρες μάθημα την εβδομάδα, να γίνουν συγχωνεύεις σχολείων ΠΕ και ΔΕ, να γίνει ανακατανομή Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ για μείωση των ολιγομελών τμημάτων, κλπ. και μετά να δούμε πόσα είναι τα κενά στα σχολεία.
Ο Φίλιππος είδε την αβλεψία:
Τα ξαναγράφω μόνο για την Δευτεροβάθμια:
Παραδοχή πρώτη : Πέρυσι δούλεψαν 10.000 αναπληρωτές (;) και φέτος πήραν σύνταξη 3.500 , ενώ έγιναν 0 διορισμοί.
Άρα ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ, θέλουμε 10.000 +3.500 =13.500
Ο Υπουργός λέει ότι έχει πιστώσεις μόνο για 5.000 (για Δευτεροβάθμια πάντα βάζω -πάντα με παραδοχή- τα μισά των συνολικών)
Άρα προκύπτει μια διαφορά
13.500 -5.000= 8.500 καθηγητών που ΔΕΝ έχουμε.
Σε ώρες 8.500 Χ20 =170.000 (Έβαλα το 20 ως μεσοσταθμικό μέσο των υπηρετούντων. Μπορεί να είναι 19 . Αλλά 21 δεν είναι με τίποτα)
Επειδή είμαστε 75.000 (δυστυχώς δεν γνωρίζω τα ακριβή νούμερα, αλλά είμαστε κοντά) βγαίνει ΜΟ αύξησης
170.000 /75.000 =2,26
Με αυτό το μοντέλο βγαίνει 2 ώρες αύξηση για τα στελέχη και 3 για τον υπόλοιπο κόσμο.
Τι παραδοχές έχουμε κάνει:
3.500 έκαναν αίτηση για σύνταξη (Ίσως κάποιοι αρκετοί να το μετάνοιωσαν που είδαν ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ)
Ο Υπουργός ΠΟΠΑΙΘ, λέει ότι έχει 20.000 πιστώσεις για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμιας. Εικάζω ότι οι ανάγκες είναι μισές -μισές. Άρα 10.000 θα απορροφήσει η Δευτεροβάθμια.
Και ότι είμαστε 75.000
Και κάτι άλλες μεταβολές με μετατάξεις κτλ δεν επηρεάζουν....
Ευχαριστώ τον Φίλιππο που βρήκε το λάθος....
Και πάλι όμως τα νούμερα δεν λένε 1-2 ώρες που λέει ο Υπουργός, αλλά λένε 2-3 ώρες.
Είμαστε σε μια χώρα που δνε υπάρχει διαφάνεια, ας υπάρχουν οι ΑΔΑ κτλ
πόσο δύσκολο είναι να μας πούνε πώς το υπολόγισαν!
Παλιά επί Αρβανιτόπουλου, ρώτησαν τα στελέχη στο υπουργείο «Πόσους Αναπληρωτές χρειαζόμαστε»
Και αυτοί έκαναν υπολογισμό λανθασμένο! (Καλή ώρα όπως και εγώ!)
τι έκαναν;
1. Βρήκαν τις ώρες που χρειάζεται το Υπουργείο σε όλη την Ελλάδα, όλο τον χρόνο, ανά ειδικότητα έστω (Α) ώρες /συγκεκριμένη ειδικότητα
2. Μετά διαιρούσαν το εκάστοτε (Α) με το 21 Χ4=84 και τους έκαναν (Β) = «Μηνοαναπληρωτές» /ειδικότητα.
3. Μετά είπαν: Πόσο πληρώνουμε τους αναπληρωτές ανά μήνα; Τους είπαν «μια χιλιαρικούμ-πα... συν ΙΚΑ κτλ» που κάνει (Γ)
Μετά πολλαπλασίασαν τα (Β) με τα (Γ) και βρήκαν τις πιστώσεις που ήθελαν και οι οποίες ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΑΝ, διότι οι Αναπληρωτές δεν πληρώνονται για 7 μήνες που είναι το κόστος των ωρών , αλλά για...10!
Θανάσης@
To καλυπτονται ξυριζει τα πτυχια της αμαθειας.
Αλήθεια οι μαθηματικοί στο ΑΣΕΠ που αποτυγχαναν κατα 97% σε τι υλη εδιναν, μα δευτεροβαθμιας!!!
Πανε να διδαξουν αυτα που και οι ιδιοι δεν γνωριζουν.
Πορισμα..εκπαιδευτικος ειναι κατα 97%
@Μαχομενο εκπ/κο
Αρχιζω και σε χαιρομαι. Χαιρομαι που αρχιζεις κι εσυ να καταλαβαινεις οτι οι σχολιαστες δεν διαπνεονται απο αντιαριστερο μενος, αλλά σχολιαζουν απλά τα πραγματικα γεγονοτα. Μακαρι να ηταν ολα οπως εσυ ευχεσαι να ηταν, αλλά η πραγματικοτητα δυστυχως μας διαψευδει καθε μερα. Ελπιζω ενα πρωι να ξυπνησουμε ολοι και ολα αυτα να ηταν απλα ενα κακο ονειρο...
ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΗΝ Β/ΘΜΙΑ ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ -ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΛΑΔΟ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΣΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ- ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΨΑΧΝΟΥΝ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΚΑΙ ΤΙ.
ΜΕΙΩΝΑΝ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΖΗΤΟΥΣΕ Η ΚΑΘΕ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ Κ.Λ.Π ΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΝΕΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ. ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ Κ.Λ.Π
ΕΔΙΝΑΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΖΗΤΟΥΣΕ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΑΔΕΙΑΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ-ΒΛΕΠΕ ΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΡΕΙΝΑ- ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΑΣ ΨΑΞΟΥΝ ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ.
ΑΣ ΔΟΥΝ , ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ, ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ 4-5 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΑΝ ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ.
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΣΙΣΤΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥΣ;
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΣΕ 20-25 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 2 ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
Κλείστε τα ΕΠΑΛ και ανοίξτε πάλι τις ΕΠΑΣ. Θα αποδεσμευτούν εκπαιδευτικοί γενικών μαθημάτων. Δημιουργήστε ένα έτος προαιρετικό για όσους ενδιαφέρονται για να μπούν στα ΤΕΙ-Πανεπιστήμια στο οποίο να διδάσκονται μόνο γενικά μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, γλώσσα κλπ).
Ελπίζω ότι πρώτος σχολιαστής, ο Νίκος, δεν είναι εκπαιδευτικός, γιατί θα είναι κρίμα να ταλαιπωρεί παιδιά με τα ελληνικά του: εκτός των άλλων, εκείνο το υπέροχο «καλύβονται» ξυρίζει αυτιά, βγάζει μάτια και θυμίζει κόλλυβα (μνημοσύνου της εκπαίδευσης)
Ιωάννη, τα στοιχεία σου με μια πρώτη ανάγνωση δεν είναι σωστά.
Δίνεις 13500 αναπληρωτές για τη δευτεροβάθμια και αμέσως μετά τους κάνεις 23500. Σύμφωνα με τη δική σου λογική αν για τη δευτεροβάθμια θα διατεθούν 5000 προσλήψεις αναπληρωτών τότε το έλλειμμα είναι 13500-5000=8500 κι όχι 18500 όπως λες. Οι δε ώρες είναι 8500*22= 187000. Στη δευτεροβάθμια είμαστε κάτι λιγότεροι από 65000 αν θυμάμαι καλά, αλλά σε πιθανή αύξηση ωραρίου πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους αναπληρωτές, άρα πάμε στις 70000. Άρα, 187000/70000=2,6 περίπου. Και πάλι όμως τα στοιχεία δεν είναι σωστά. Πρέπει να συνυπολογιστεί ότι με τις αλλαγές στα Λύκεια και ειδικά τη Γ΄ Λυκείου αφαιρέθηκαν ώρες (Φυσικής και Φιλολογικών μαθημάτων) που σημαίνει ότι εξοικονομείται πρωσωπικό σε αυτούς τους κλάδους γιατί οι ανάγκες θα είναι μικρότερες. Ίσως βρούνε κι άλλους τρόπους να καλύψουν κενά (μείωση αποσπάσεων ή κάτι άλλο). Γνώμη μου πάντως είναι ότι τα κενά είναι πιο δύσκολα διαχειρήσιμα στην πρωτοβάθμια και αν γίνει αύξηση θα αφορά 2 ώρες εκεί και ίσως 1 στη δευτεροβάθμια ή και καμία. Ακόμη και 1 ώρα αύξηση ωραρίου στη δευτεροβάθμια θα προκαλέσει πλεονάσματα σε αρκετές ειδικότητες (Θεολόγοι, Πληροφορικοί, Γυμναστές κ.α.). Ίσως επίσης να χρησιμοποιηθεί το μέσο της υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας για τις ειδικότητες και τα σχολεία που υπάρχουν κενά. Πάντως την αύξηση δε θα τη γλυτώσουμε. Αν όχι φέτος, του χρόνου.
Με την αύξηση ωραρίου στη Δευτεροβάθμια, αυτοί που θα συμπληρώνουν πλήρως ωράριο θα είναι οι ΠΕ02 ΠΕ03, ΠΕ04! Με ορισμένες ειδικότητες θα υπάρξει πρόβλημα! Θα πρότεινα να εργαστούμε για την εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά στον χωρισμό των μαθητών στα διάφορα τμήματα (ιδιαίτερα στα ξενόγλωσσα - γιατί πολλά γίνονται). Επίσης, να δουμε τι πρέπει να γίνει με τα σχολεία στα οποία παρουσιάζεται μεγάλη σχολική διαρροή (λόγω αλλοδαπών, ROMA κα); Είναι σωστό - όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς ή σχολεία με 27 και 30 μαθητές- τα προαναφερόμενα να λειτουργούν με τμήματα που έχουν 15 φοιτώντες μαθητές!!!!!
Και μάλιστα σχολεία με 9 τέτοια τμήματα διαθέτουν και υποδιευθυντή! Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που πλεονάζουν σε ορισμένη/-ες (;) περιφέρειες; Είναι ηθικό συνάδελφοι να δουλεύουν 12 ή και λιγότερες ώρες την εβδομάδα και μετά να πάνε στο σπιτάκι τους, όταν άλλοι εργάζονται 23 ώρες την εβδομάδα. Ή μήπως δεν συμβαίνουν αυτά στην όμορφη χώρα μας;;;
Πρέπει να εφαρμοστεί η νομοθεσία, να εξορθολογιστεί όπου χρειάζεται η κατανομή του προσωπικου, ώστε οι αναπληρωτές να πάνε εκεί που υπάρχει πραγματικά ανάγκη, αφού χρήματα δεν υπάρχουν!
Αφού το διαβεβαιώνουν οι Περιφερειακοί με τις άριστες γνώσεις διοίκησης που έχουν, εγώ τουλάχιστον πείστηκα!
Ωράριο διδασκαλίας στους σχολικούς συμβούλους από Δεκέμβρη και μετά... Να καλύψουν κι αυτοί μερικά κενά.
Άριστα πήρε ο κος υπουργός στις ερωτήσεις αντιστοίχισης. Η πρώτη στήλη είχε τις λέξεις αύξηση - μείωση και η δεύτερη ωράριο - μισθός. Μια χαρά τα πήγε. Να δούμε και μεις πως θα τα πάμε και εμεις στην αντιστοίχιση φακέλλου με ψηφοδέλτια κε Μπαλτά όταν έρθει ηώρα γιατί αρκετό δούλεμα έχουμε φάει..........
Όταν του ζητήσαμε αύξηση μισθού και μείωση ωραρίου φαίνεται ότι είχε αλλού το νου του ο κος υπουργός και μπέρδεψε λίγο τη σειρά των λέξεων. Κατά τα άλλα μας ικανοποίησε (μας υποχρέωσε).
Από δω το πάει από κει το φέρνει ο κος Μπαλτάς αύξηση ωραρίου μου μυρίζει. Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα.........
Από τον κλάδο που έχει υποστηρίξει τον ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ και που έχετε καταφέρει να χάσετε κοντά στους μισούς μέχρι στιγμής αφού δεν τους αποκαθιστάτε, κανονίστε κε υπουργέ να χάσετε και τους υπόλοιπους με τον τρόπο που θα βρείτε να καλύψετε τα κενά.
Αν είσαστε κυβέρνηση και είσαι Υπουργός το Σεπτέμβριο...για να δούμε, και αν το ΣΤΕ σας βγάλει αντισυνταγματικά όσα ψηφίσατε με τις εκλογές στα σχολεία, τότε ξανακουβεντιάουμε.
Πάρα -πάρα πολύ σοβαρά ένα σχόλιο:
Εγώ αν ήμουν στην θέση του Υπουργού και πίστευα ότι στα τέλει του Σεπτεμβρίου ΔΕΝ θα ήμουν Υπουργός ΠΟΠΑΙΘ, αυτή την δήλωση θα έκανα! ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΛΕΓΑ, για να μπορέσω να κατηγορήσω τους επιγόνους ότι τα έκαναν θάλασσα κτλ
Τα νούμερα είναι ΓΝΩΣΤΑ ΤΟΙΣ ΠΑΣΙ!
Σας αντιγράφω υπολογισμό που έχει γίνει και αλλού:
Πρώτη προσέγγιση: (Μόνο για δευτεροβάθμια)
Με δεδομένο ότι ο αριθμός των μαθητών (άρα και τον τμημάτων) είναι σταθερός, ξεκινάμε από το αυτονόητο:
α) Χρειαζόμαστε τόσους αναπληρωτές το 2015, όσους και το 2014, ΣΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΕΝΤΕΣ!
10.000 Αναπληρωτές +3.500 συνταξιοδοτούμενοι =13.500 κεφάλια. (#1)
Αφού έχουν πιστώσεις για την δευτεροβάθμια κατά τεκμήριο τις μισές, 5.000 , έχουμε ΕΛΛΕΙΜΜΑ 23.500-5.000=18.500 κεφάλια των 22 ωρών μεσοσταθμικά έκαστος
18.500 Χ22=407.000 ώρες
Αν υποθέσουμε ότι είμαστε στην Δευτεροβάθμιας 75.000 καθηγητές, αντιστοιχεί κατά Μ.Ο.
407.000 / 75.000= 5,4 ώρες στον κάθε ένα αύξηση ωραρίου.
επειδή τα στελέχη δεν θα πάρουν όλη την αύξηση, θα πάρουν 4 ώρες τα στελέχη και 6 ή 7 οι υπόλοιποι.
Και επειδή τα παραπάνω φαντάζουν ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ, όποιος νομίζει ότι κάνω λάθος με βάση τα δεδομένα, ας ανταπαντήσει, αν αντεπιχειρηματολογήσει.
Πού έχω λανθασμένα δεδομένα; Είναι υπερτιμημένα; Είναι λανθασμένοι οι υπολογισμοί;
Παρακαλώ ΑΝΤΙΛΟΓΟ!
Οι δικοί μας υπολογισμοί βγάζουν ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ!
Κάναμε λάθος στις πράξεις; Στις παραδοχές, στους υπολογισμούς; Μεταφέραμε ψευδή δεδομένα;
Παρακαλώ έλεγχο!
Δείχνει να έχει αλλάξει γνώμη ο Υπουργός για το θέμα της αύξησης του διδακτικού ωραρίου! Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα καλός οιωνός. Το πρόβλημα ούτως ή άλλως υφίσταται. Μήπως στο πίσω μέρος του μυαλού του κρύβονται χειρότερες λύσεις; Για παράδειγμα, μια αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα; Μπορεί όμως να υπάρχουν και θετικές ιδέες. Για παράδειγμα, μείωση του εβδομαδιαίου ωραρίου των μαθητών από 35 σε 30 ή κάτι ανάλογο που θα το εύρισκα σωστό. Εκτός και αν βρέθηκε λύση μέσω "ισοδυνάμων" ή - ακόμα καλύτερα (αν και απίθανο) - αποφάσισαν οι δανειστές να χαλαρώσουν λίγο τους περιορισμούς τους στο συγκεκριμένο ζήτημα...
Δεν μας ειπε ομως ποσες ειναι αυτες οι πιστωσεις. Τα οργανικα κενα δασκαλων ειναι 2800 τα οποια δεν καλυβονται με ΕΣΠΑ υπουργε μου. πως ακριβως θα τα καλυψεις με τις υπαρχουσες πιστωσεις μπορειτε να μας εξηγησετε? εκτος εαν εχετε κρυφες πιστωσεις ή αν κανετε μαγικα. θα δουμε
κ. υπουργέ.
Αναγνωρίζουμε οτι το υπουργειο παιδείας ειναι ενα πολυπληθές απαιτητικό και δυσκολο στη διαχείριση υπουργειο. δεν ειναι ας πουμε υπουργειο πλιτισμου ανεξαρτητο ή αθλητισμού χωρίς φυσικά να υποτιμούμε κανενα υπουργειο.παραλαβατε δυσκολη κατασταση. ειστε εμβριθής άνθρωπος, ακαδημαίκός δασκαλος με πειρα.οι δυσκολίες ειναι τεραστιες και δε νομίζω οτι θα υπάρξει νουνεχής ανθρωπος που θα το αρνηθεί αυτό. όμως τα στελέχη και οι συνεργατες σας είναι οι εκπαιδευτικοί. αυτοί καλούνται να αντιμετωπίσουν όλα αυτά που συμβαινουν στην παρουσα συγκυρία. με υποβαθμιση της προσωπικής τους ζωής, με προσφορά πάνω από τις δυνάμεις τους στο μαθητικό δυναμικό που έχει πρωτόγνωρα πολυποικιλα προβλήματα, με υποστελέχωση με ελλειψη υλικοτεχνικής υποδομής έχουν ηδη αφιερώσει όχι τις 1-2 ώρες που λέτε αλλά πολλές ώρες εβδομαδιαίως ελλειψει γραμματεων, κλητήρων- επιστατών, καθαριστριών, τεχνικών του δήμου, ελλειψης φυλαξης του σχολικου συγκροτήματος εξωτερικά αλλά και εσωτερικά διότι η παρανομία καραδοκεί και συνειδησικά κάνουμε ότι εναι δυνατον να διαφυλάξουμε και να μορφώσουμε και διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας αισθανόμενοι πολλές φορες την εγκαταλειψη και αποκάμνοντας αδυνατώντας να επιλυσουμε τα θεματα της καθημερινότητας. όλα για τον μαθητή. όλα ειναι θέμα παιδείας κλπ ειναι μερικά από τα συνθηματα των προκατόχων σας. το έρωτημα ειναι αν εσεις με τις δυνατοτητες που εχετε και μεσα από τη συνολική κρατική δομή μπορειτε να ανακουφίσετε την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού που χτυπάει κόκκινο τοσο εντός σχολειου όσο και εκτός. η σιτιση του, αδιανόητο για άλλη εποχή είναι πλέον προβλημα. η διαμονή του ειδικά με τα ενοίκια. η μετακίνηση του, η απόκτηση σντηρηση και παραγωγή λοσμικού όταν απαιτούνται απαγορευτικά ποσα για λαπτοπ, πληρωμή λογαρισμών διαδικτυου και είναι αδυνατη η εξυπηρετηση του εντος σχολικής μονάδας. δυστυχώς γινόμαστε πολύ πεζοί αλλα αυτή ειναι ωμή πραγματικότητα. πιστεύω ότι έχετε τη δθνατοτητα να την κατανοήσετε και να κανετε δράσεις προς εξομάλυνση των προβληματων.
με τιμή
Φώτης Γ. φιλόλογος