Σε ποια τμήματα των ΑΕΙ μπορούν να εισαχθούν οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ
Δημοσίευση: 07/11/2017
Τελευταία Ενημέρωση: 07/12/2017, 20:47
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δείτε το ΦΕΚ
Καθορίστηκαν , με απόφαση που υπέγραψαν ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και ο υφυπουργός Δ. Μπαξεβανάκης, οι Σχολές, τα τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς των ΕΠΑ.Λ. για πρόσβαση των αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση .
Η απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Για να ανοίξετε το ΦΕΚ πατήστε εδώ
Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας:
Α. Με την δημοσίευση αυτής της απόφασης, υλοποιείται στην πράξη η νομοθετική δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας (ν. 4386/16 και 4452/17) για τη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ σε σχολές και τμήματα των ΤΕΙ, αλλά για πρώτη φορά και σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων. Επίσης, για πρώτη φορά προβλέπεται κοινή ομάδα σχολών σε ΤΕΙ, Πανεπιστήμια και Στρατιωτικές σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι απόφοιτοι.
Β. Το Υπουργείο Παιδείας με αυτή την απόφαση, μαζί με το σύνολο των αλλαγών που προωθεί στη δομή και το περιεχόμενο των ΕΠΑΛ, υλοποιεί την εκπαιδευτική του πολιτική για την ουσιαστική στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Σχόλια (16)
«Χρειάζεσαι να έχεις ιδιαίτερα εξειδικευμένες μαθηματικές γνώσεις για να δεις ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ αντιμετωπίζονται ακόμη μια φορά ως μαθητές β και γ κατηγορίας ως προς το ποσοστό εισαγωγής τους στα πανεπιστήμια.» Συμφωνώ απόλυτα, όταν τους λέω ότι πάω ΕΠΑΛ με περιφρονούν και λένε ότι δε πρόκειται να περάσω πουθενά, δε το πιστεύω αυτό, είναι ρατσιστικό κατά την γνώμη μου να λένε τέτοια πράγματα για τα ΕΠΑΛ.
Τέλος πάντων, θέλω απάντηση σε ένα ερώτημα ενός φίλου μου:
Είμαι σε ένα τομέα, και θέλω να δηλώσω μια σπουδή που είναι εκτός του τομέα μου και ανήκει σε ένα άλλο τομέα, που ξέρω είναι ενάντια μάλλον στον νόμο δε ξέρω. Αλλά εχω γνώση και έκανα μια εξάσκηση σε αυτό το που έκανα και έχω βεβαίωση (εθελοντισμού) για αυτό, μπορω να δηλώσω;
Το υπουργείο Παιδείας ας αποφασίσει να νομοθετήσει ενιαία 14χρονη Γενική Εκπαίδευση για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές (2ετής νηπιακή αγωγή + 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση)
Είναι αδικαιολόγητη η ύπαρξη των Τεχνικών Λυκείων (ΤΕΕ/ΤΕΛ/ΕΠΑΛ).
Η αύξηση του προσδόκιμου ζωής (80+ χρόνια) και οι εξελίξεις στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Η Τεχνική Εκπαίδευση τον 21ο αιώνα πρέπει να εξελιχθεί με βάση τα νέα δεδομένα, ώστε να απευθύνεται σε ΕΝΗΛΙΚΕΣ κατόχους Απολυτηρίου Λυκείου.
Μια τεχνική ειδίκευση μπορεί κάποιος να την κατακτήσει και στα 20 του. Μέχρι τα 18 ας υπάρχει ένα Σχολείο που να προσφέρει σε όλους τους αυριανούς πολίτες, όποιο δρόμο κι αν ακολουθήσουν, τη βασική εγκύκλιο παιδεία.
Δε θα πρέπει να μπαίνει κανένα ποσοστό με προνομιακές εξετάσεις και μικρότερη ύλη στις ίδιες σχολές. Είναι εντελώς άδικο για τους υπόλοιπους.
Ενδιαφερομαι για Αρχιτεκτονικη για ΑΕΙ, αλλα ειμαι απο ΕΠΑΛ, γινεται να το πετυχω? Ειναι αληθεια φετος 2018 το 1% εγινε 5%? Εχω μπερδευτει με τα μοροια, ξερει κανεις ποσα ειναι απο ΕΠΑΛ? Ας μου απαντησει καποιος παρακαλω.
Στο νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αυξάνεται το ποσοστό από 1% σε 5% πανελλαδικά ώστε να εξισορροπιστούν οι χαμένες θέσεις. Μπορείτε να το βρείτε και σε άρθρο του site.
Το σκεπτικό πίσω από αυτή την απόφαση είναι σωστό αλλά δυστυχώς τα παιδιά που περνάνε στο Πανεπιστήμιο καίγονται γιατί δεν έχουν τις βάσεις.. Εγώ πέρασα πρώτη και για τα δεδομένα του επαλ θεωρουμουν άριστη όταν όμως πήγα στις παραδόσεις δεν καταλάβαινα τίποτα απολύτως γιατί ενώ σε όλα τα παιδιά ήταν γνωστά αυτά που έλεγε ο καθηγητής εγω δεν τα είχα διδαχθεί. Οι μαθητές που θα θέλουν να περάσουν σε πανεπιστήμια θα πρέπει να προετοιμάζονται από την 1η Λυκείου κάνοντας ιδιαίτερα τα μαθηματικά του Γενικού ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στο μέλλον
Φυσικά και είναι προκλητικά χαμηλό το 1% και ας προσπαθούν κάποιοι αλλεργικοί.... να μας ταισουν σανό γιατί αυτό εξυπηρετεί τα Γενικά Λύκεια.
Με την κατάργηση των δύο μεγαλύτερων ΤΕΙ της χώρας δια της ιδρύσεως του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικης, αλλά και των επικείμενων συγχωνεύσεων άλλων ΤΕΙ με Πανεπιστήμια, οι επιλογές των μαθητών των επαγγελματικών Λυκείων λιγοστεύουν δραματικά. Αν το ποσοστό δεν αλλάξει στο 5% ποιος ο λόγος να επιλέξει ένα παιδί επαγγελματικό λύκειο όταν οι επιλογές του θα είναι κάποια, ελάχιστα, ΤΕΙ και οι διετεις σπουδές με επαγγελματικά δικαιώματα ΙΕΚ ;
Τα μορια των εξετασεων ΕΠΑΛ δεν εχουν σχεση με τα μορια των εξετασεων ΓΕΛ.Σε καμμια περιπτωση δεν θα συγκρινουμε την Φυσικη κατευθυνσης με τα μαθηματα ειδικοτητας ΕΠΑΛ.Επομενως και το 1% ειναι μια χαρα
Καλησπέρα σε όλους,μήπως γνωρίζει κάποιος αν όντας απόφοιτος ΓΕΛ(2003)και μαθητής του εσπερινού ΕΠΑΛ πλέον(μόνο για το πτυχίο),αν μπορώ μετά τη Δ'τάξη(είμαι στην Β) να συμμετάσχω στις πανελλήνιες εξετάσεις;Ευχαριστώ εκ των προτέρων,καλή συνέχεια σε όλους και καλό κουράγιο!!
Το 1% είναι προκλητικά χαμηλο ποσοστο. Μιλάμε για 1 μαθητη το πολυ σε καθε πανεπιστημιο. Δηλ αν ο πρωτος συγκεντρωση 18500 μορια δηλαδη σχεδον αριστα ,και ενας 18450 (επισης αριστα) θα εισαχθει ΜΟΝΟ ενας...
Νομιζω ενα ποσοστο τουλαχιστον 3% θα ήταν πολυ δικαιο να ισχύσει.
Να κάνω μια ερώτηση?! Ενδιαφέρομαι για κτηνιατρική,αλλά είμαι από ΕΠΑΛ, γίνεται με τον 1% να το επιτύχω αυτό?!
Για ακόμη μια φορά αναρωτιέται κανείς πως το υπουργείο παιδείας και η ηγεσία του χαίρεται και ζητωκραυγάζει για την κατάφορη αδικία έναντι των μαθητών των ΕΠΑΛ στις πανελλήνιες εξετάσεις που διεξήχθησαν φέτος.
Βλέποντας κανείς τους πίνακες αναρωτιέται : «χρειάζεται να έχεις ιδιαίτερα εξειδικευμένες μαθηματικές γνώσεις για να δεις ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ αντιμετωπίστηκαν ακόμη μια φορά ως μαθητές β και γ κατηγορίας ως προς το ποσοστό εισαγωγής τους στα πανεπιστήμια.»
Οι πίνακες όπως τους δημοσιεύει το υπουργείο παιδείας είναι ξεκάθαροι και τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους.
78.725 υποψήφιοι από το ΓΕΛ εισήγαγαν 39,706 στα πανεπιστήμια. Δηλ. περίπου 1 στους 2. Ομοίως 848 υποψήφιοι απο τα εσπερινά ΓΕΛ εισήγαγαν στα πανεπιστήμια 430 μαθητές, δηλ. περίπου 1 στους 2.
Στην αντίπερα όχθη 3332 υποψήφιοι από τα ημερήσια ΕΠΑΛ εισάγουν στα πανεπιστήμια 278 μαθητές δηλ. 1 στους 12 και 583 μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ εισάγουν στα πανεπιστήμια 16 μαθητές δηλ. 1 στους 37.
Μήπως κύριοι των υπουργείων και των αποφάσεων θα έπρεπε να σκεφτείτε ότι όταν δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (συνολικά) εισαγωγής στα ΑΕΙ στο 1% αδικείτε τους μαθητές αυτούς έναντι των αντιστοίχων φοιτούντων στα ΓΕΛ; Οι μαθητές αυτοί, σαφέστατα δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Είναι πολίτες αυτής της χώρας με γονείς (και πολλές φορές και τους ίδιους) φορολογούμενους ΑΚΡΙΒΩΣ με τον ίδιο τρόπο όπως και οι υπόλοιποι. Γιατί λοιπόν αντιμετωπίζονται διαφορετικά; Γιατί κλείνετε την πόρτα των πανεπιστημίων στα παιδιά της τεχνικής εκπαίδευσης; Γιατί αποτρέπετε τους μαθητές (έμμεσα) απ’ο την επιλογή των αντίστοιχων σχολείων; Γιατί δημιουργείτε σχολεία δυο κατηγοριών και την εντύπωση ότι οι μαθητές που φοιτούν στα ΕΠΑΛ δεν είναι «άξιοι» να μπουν στα πανεπιστήμια και να φοιτήσουν σε αυτά;
Ίσως θα ήταν εντιμότερο από μέρους σας να κλείνατε τελείως την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑΛ και να μην «ξοδεύεστε» σε ανόητες ευφημολογίες των κατορθωμάτων σας, υποτιμώντας την νοημοσύνη του κόσμου. Ή μήπως τελικά αυτό επιδιώκετε;
@Γαβριήλ Ζώτος, συμφωνώ αλλά μόνος σου δίνεις απάντηση στη διαπίστωση σου, "αρκετοί μαθητές / τριες που σήμερα διαλέγουν το Γενικό Λύκειο , πιστεύω πως θα στραφούν προς τα ΕΠΑ. Λ.". Ακριβώς για αυτό το λόγο δεν θα αυξηθεί το ποσοστό, και για αυτόν ακριβώς το λόγο αναπαράγονται τα στερεότυπα για την Τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση !
Το ποσοστό 1% που επιτρέπει την εισαγωγή των μαθητών των Επαλ στα ΑΕΙ είναι "ντροπιαστικά" χαμηλό καθώς υποτιμά τους ίδιους τους μαθητές των Επαλ. Φέτος υπήρξαν μαθητές των Επαλ που με 16500 μόρια και πάνω δεν εισήχθησαν στα ΑΕΙ. Από την άλλη μαθητές των ΓΕΛ με κάτω από 10000 μόρια μπήκαν. Στην προσπάθεια αναβάθμισης των Επαλ θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί λίγη προσοχή και σε αυτό το θέμα. Να μην δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις για το μαθησιακό επίπεδο των τεχνικών λυκείων και για τις δυνατότητες των μαθητών τους.
Το ποσοστό 1% των επί πλέον θέσεων, για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑ. Λ. στα πανεπιστημιακά τμήματα είναι πολύ μικρό. Αν δοθεί ένα σημαντικό ποσοστό τότε , αρκετοί μαθητές / τριες που σήμερα διαλέγουν το Γενικό Λύκειο , πιστεύω πως θα στραφούν προς τα ΕΠΑ. Λ. , με αποτέλεσμα και το μαθησιακό επίπεδο στα ΕΠΑ. Λ. εκτιμώ πως θα ανέβει αλλά και οι επιτυχόντες στα πανεπιστημιακά τμήματα θα έχουν πάρει βασικές τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις , με τις οποίες θα βοηθηθούν να ενταχθούν πιο ομαλά στα τεχνικά μαθήματα των πανεπιστημιακών τμημάτων από ότι οι μαθητές / τριες των Γενικών Λυκείων οι οποίοι, έρχονται σε επαφή με τεχνικές γνώσεις, για πρώτη φορά και μάλιστα σε πανεπιστημιακό επίπεδο.
Πρόκειται να ξαναλειτουργήσει η σχολή Πολιτικών Δομικών έργων στο Ηράκλειο Κρήτης ή στο Πολυτεχνείο Κρήτης και αν ναι πότε θα γίνει ;;;;;;;;;;;; ευχαριστώ πολύ ......... και ελπίζω να το διαβάσει κάποιος και να ενεργήσει για την επανασύσταση της σχολής που άγνωστο γιατί έκλεισε ;;;;; ενώ δεν δημιουργήθηκε τμήμα στο Πολυτεχνείο Κρήτης και έτσι δεν υπάρχει αντίστοιχη σχολή ούτε Πολιτικών μηχανικών σε κανένα Πανεπιστημιακο ίδρυμα της Κρήτης......με αποτέλεσμα να πρέπει όλα τα παιδιά μας να φοιτούν έκτος Κρήτης μόνο.....Με ποια λογική έγινε αυτό;;;;;;;;;