Η θέση της ΔΑΚΕ ΔΕ για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 01/05/2017
Τελευταία Ενημέρωση: 02/05/2017, 07:27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Προκειμένου να υιοθετηθεί ένα πάγιο σύστημα επιλογής στελεχών, το οποίο θα βασίζεται στη διαφάνεια και στην αξιοκρατία, η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει προτείνει τα εξής:
• Δημιουργείται Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης. Οι επιτυχόντες στη Σχολή εισέρχονται κατόπιν διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Η φοίτηση θα είναι μονοετής. Επιβάλλεται να γίνει προσπάθεια και η σχολή αυτή να είναι αποκεντρωμένη.
• Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι απόφοιτοι της Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ετήσιες επιμορφώσεις κ.α.).
• Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δεν θα είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι της ανωτέρω Σχολής. Όμως η κατοχή του σχετικού τίτλου θα θεωρείται συνυπολογιζόμενο προσόν.
• Τα πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις κ.α.) στον τομέα της Διοίκησης θα έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με αυτά που έχουν αντικείμενο το γνωστικό τομέα.
Η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, «κατόρθωσε» να θεσμοθετήσει ένα σύστημα επιλογής Στελεχών, το οποίο κρίθηκε αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε σέβεται την απόφαση του ΣτΕ, το οποίο έκρινε αντισυνταγματικό το πλαίσιο επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων των Μπαλτά-Κουράκη. Επιβάλλεται να ψηφιστεί άμεσα ένα νέο αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών συμβατό με τις Αρχές Δικαίου.
Αναγνωρίζουμε ότι η βασική μας πρόταση δε μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και χρειάζεται ένα εύλογο βάθος χρόνου μιας πενταετίας από την υιοθέτηση της, έτσι ώστε να υπάρχει ικανός αριθμός αποφοίτων της Σχολής Στελεχών και να μην αποτελεί φωτογραφική διάταξη. Με δεδομένο αυτό και για το μεταβατικό στάδιο προτείνουμε τα εξής:
• Η κατάταξη των υποψηφίων να γίνεται μέσω αξιολογικής διαδικασίας από Υπηρεσιακά Συμβούλια Επιλογής και για τουλάχιστον τετραετή θητεία.
• Η συγκρότηση των Συμβούλιων Επιλογής να προκύπτει μέσα από αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες, με ουσιαστική συμμετοχή των Αιρετών του κλάδου.
• Ο συντελεστής της συνέντευξης να είναι μικρός σε σχέση με τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν.
• Στο Συμβούλιο Επιλογής να λαμβάνεται υπόψη η έκφραση θετικής γνώμης των Συλλόγων Διδασκόντων, η οποία θα είναι ξεχωριστή για κάθε μέλος του συλλόγου που φιλοδοξεί να διεκδικήσει θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας.
• Να δίδεται η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Για τη Δ.Α.Κ.Ε. καθηγητών Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΕΠΠΕΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΣ
Σχόλια (13)
Μερικοί από εμάς έχουμε μία δυσκολία να καταλάβουμε τι είναι το μεταπτυχιακό, τι είναι το διδακτoρικό και τι είναι η ... συνάφεια μεταξύ αντικειμένου σπουδών και θέσης εργασίας!
Μα καλά τι άλλο περιμένατε και νιώθετε ο ένας απογοητευμένος από την πρόταση, η άλλη χαρακτηρίζει την ίδια πάντα πρόταση πρόχειρη και άτολμη και πάει λέγοντας...; Είναι δυνατόν να διατύπωναν επίσημα μια διαφορετική θέση και μάλιστα τέτοια που θα ακύρωνε το ρόλο τους; Προφανέστατα όχι! Προς τι λοιπόν η έκπληξη και η απογοήτευση;
Πρόχειρη και άτολμη πρόταση,...
Ο λαϊκισμός (σύλλογος διδασκόντων, αιρετοί) σε όλο του το μεγαλείο.
Απογοητεύει η πρότασή μιας παράταξης που δεν είχε το σθένος να παραδεχτεί το λάθος της ακόμη και όταν ο νόμος των Κουράκη Μπαλτά κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ. Δεν περιμένουμε κυρίες και κύριοι της ΔΑΚΕ τίποτε και από εσάς. Καμιά αντιπολίτευση δεν είδαμε αυτά τα δύο χρόνια. Μόνη μας καταφυγή τα δικαστήρια.
Γιατί επιμένει η ΔΑΚΕ στη συμμετοχή των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ στη διαδικασία επιλογής δ/ντών, με συνέντευξη, έστω και μικρής μοριοδότησης;
Αφού σε ελάχιστα περιφερειακά συμβούλια έχει δικούς της αιρετούς. Κι επειδή η ζωή είναι πολύ ρεαλιστική, οι δικοί της δεν πρόκειται να δουν προκοπή στη συνέντευξη, είναι χαμένοι από χέρι!
Τότε, γιατί;
Δεν φτάνουν τόσα μεταπτυχιακά? Χρειάζεται και "Σχολή Στελεχών Εκπαίδευσης"
Μήπως κάποιοι κομματικοί θέλουν ν γίνουν καθηγητέ ς "τριτοβάθμιας"?
Πρόχειρη πρόταση
Γ.Γ.
Γιατί θα πρέπει να γίνει μονοετές τμήμα όταν υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν τελειώσει μεταπτυχιακό στη διοίκηση της εκπαίδευσης και μάλιστα σε Πανεπιστήμια?
Τα έμπειρα στελέχη της ΔΑΚΕ γνωρίζουν ότι τέτοιου τύπου σχολές που προτείνουν δεν είχαν μέλλον στα χώρα μας. Θα έχουν τώρα?. Τα μονοετή επιμορφωτικά τμήματα στη χώρα μας πότε είχαν κύρος και αξιοπιστία πτυχίου και κυρίως όταν δεν ήταν υπό την επίβλεψη Πανεπιστημίων?
Αν δούμε στο παρελθόν υπήρχε αντίςτοιχη επιμόρφωςη για εν δυνάμει προϊςτάμενους των τότε διευθύνςεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευςης και καταργήθηκε. Επίςης οι μονοετείς επιμορφώςεις που θα μπορούςε να οργανώςει η ΟΛΜΕ όπως και τα διδαςκαλεία καταργήθηκαν. Μόνον η Παιδαγωγική μονοετής επιμορφωςη στα Παιδαγωγικά της ΑΣΠΑΙΤΕ ;παρέμεινε και το ΠΕΣΥΠ αλλά και αυτά δεν φαίνεται εκτός του περιεχομένου τους να προσδίδουν την αξία ενός Μάστερ.
Τέλος μην φτιαχτεί πάλι μια φάμπρικα των δικών μας παιδιών χωρίς αντίκρυσμα και για τα ίδια τα παιδιά?
Ας είμαστε λίγο επιφυλακτικοί...
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου εκτός του ζητήματος των μεταπτυχιακών, οι διοικητικές θέσεις απαιτούν διοικητικές γνώσεις και σπουδές. Αν η κα Κεραμέως και βεβαίως ο κος Μητσοτάκης δεν διαχωρίσουν έγκαιρα τη θέσης τους από τη συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ τη ΔΑΚΕ, παλαιοκομματικής κοπής και οι δύο (ΣΥΡΙΖΑ και ΔΑΚΕ) τότε κακό στον εαυτό τους και την παράταξή τους που θέλουν να λέγεται φιλελεύθερη και να μη λαϊκίζει όπως η Καραμανλική μεριά. Καραμανλής = ΣΥΡΙΖΑ.
Τον αρχηγό σας και την κ Κεραμέως τους ρωτήσατε .Αυτοί είναι φιλελεύθεροι τι σχέση έχουν με τα γραφόμενά σας ; ΜΙλάτε για σεβασμό της απόφασης του ΣτΕ και δεν ζητάτε την άμεση εφαρμογή της .Τι είδους σεβασμός είναι όταν δεν εφαρμόζεις μια απόφαση άμεσα και δεν το ζητάς όπως εσείς ;
Γράφετε ότι όσοι επιθυμούν μπορούν να δηλώσουν όλα τα σχολεία μιας Διεύθυνσης και να λαμβάνεται υπόψη η θετική γνώμη του Συλλόγου .Έστω ότι σε μια μεγάλη Διεύθυνση επιθυμούν να είναι πχ 200 υποψήφιοι σε 100 σχολεία .Άρα ο Σύλλογος θα γράψει 200 γνώμες συναδέλφων που ξέρουν ή δεν ξέρουν ή ξέρουν ελάχιστα και το συμβούλιο επιλογής πρέπει να διαβάσει 200 επί 100= 20.000 γνώμες .Γίνονται αυτά ;
Γράφετε ότι η γνώμη του συλλόγου πρέπει να λαμβάνεται υπ όψη αν είναι θετικιή .Μα θα είναι θετική για όσους ξέρει και άρα για τους ίδιους του σχολείου που θα γίνουν ισόβιοι .
ΑΠό πότε η αξιοκρατία που λέτε συμβάδισε με την συμμετοχή αιρετών στα συμβούλια ;Τι προσόντα έχουν για να αξιολογούν ανθρώπους με διδακτορικά και μεταπτυχιακά ; Σε ποιό κράτος του κόσμου υπάρχουν συνδικαλιστές στα συμβούλια επιλογής ;Σε καμία και το ξέρετε.Και να είχαν οι περισσότεροι και προσόντα .
Γράφετε για παραπάνω μοριοδότηση των μεταπτυχιακών πάνω στη διοίκηση .Οι Διευθυντές κάνουν στα δημοτικά από 8-12 ώρες μάθημα .Γιατί τα διδακτικά να μετράν λιγότερο ;Εξ άλλου τα τωρινά αυτά μεταπτυχιακά προέρχονται κατά συντριπτική πλειοψηφία από δυο χώρες άλλες που τα δημιούργησαν μόνο για Έλληνες με δίδακτρα από 4.800 -6.000 ευρώ .
Δυστυχώς με τις θέσεις σας αυτές εξακολουθείτε με πείσμα να παραμένετε μια συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ που ταυτίζεται με το Φίλη μη αντιλαμβανόμενοι ότι η μόδα του αριστερού ξέφτισε .Εσείς εκεί επιμένετε δεξιοί στις συγκεντρώσεις της ΝΔ αριστεροί στις ανακοινώσεις και στα σχολεία . Χωρίς ελπίδα ανάνηψης .
Τόσο πρόχειρη πρόταση που αναφέρει μόνο σχολεία δευτεροβάθμιας στο τέλος. Επίσης να ξέρει η κα Κεραμεως ότι ο διευθυντής δεν είναι μόνο διοικητικός υπεύθυνος αλλά και παιδαγωγικός και επιστημονικός και έτσι ο, τι μεταπτυχιακό έχει στους 3 τομείς αυτούς πρέπει να μετράει το ίδιο.
ΘΕΤΙΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Δ.Ε. ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΟ
ΚΙ ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ << ΠΊΝΑΚΑς>> ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΟΧΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΕΞΟΔΕΣ
ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΥΊΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Στελέχη της Εκπαίδευσης είναι μόνο οι Διευθυντές Διευθύνσεων και οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ;
Μήπως πρέπει να έχει ένα παράθυρο στη εξέλιξή του (διοικητική και οικονομική) και ο εκπαιδευτικός που πήρε το πτυχίο του, υπηρέτησε καμμιά εικοσιπενταριά χρόνια στον κιμωλιοπίνακα και διάβαζε συνεχώς την συναφή με το σχολείο νομοθεσία και προετοίμαζε τον εαυτό του για μια θέση διοίκησης; Ίσως και κάποιο μεταπτυχιακό στην επιστήμη του, τότε που για να μπείς σε μεταπτυχιακό πέρναγες από 40 κύματα (ήταν λίγα τα μεταπτυχιακά τμήματα τότε) και άλλα 40 για να το βγάλεις. Κακό είναι να έχει κανείς μια φιλοδοξία (επιθυμία); Δηλαδή τι άλλο κάνουν στα μεταπτυχιακά διοίκησης σχολικών μονάδων; Μήπως οι διδάσκοντες στα μεταπτυχιακά αυτά έχουν διοικητική εμπειρία στην πρωτο και δευτερο βάθμια εκπαίδευση; Μελέτες έχουν σπουδάσει και έχουν κάνει. Αφήνω τους σπουδαστές που δεν έχουν, προφανώς, ούτε λεπτό πρακτικής εξάσκησης σε πραγματικές συνθήκες, και όμως έχουν το μεταπτυχιακό τίτλο "διοίκησης σχολικών μονάδων". Λίγο ταπεινοφροσύνη δεν βλάπτει.
Από την άλλη τα κόμματα προσπαθούν να υποσχεθούν στους πάντες τα πάντα. Μιά λένε το ένα, αόριστα, μια λένε το άλλο. Να τους έχουν όλους στο χέρι. Και όταν βγούν φροντίζουν τους "στενούς". Αν δεν τους βγαίνουν τα αντικειμενικά και η συνέντευξη, βάζουν μυστική ψηφοφορία. Βγαίνει αντισυνταγματική η μυστική και άνευ αιτιολογίας ψήφος; Επειδή μας άρεσε και ας είμαστε δεξιοί, προτίνουμε θετική γνώμη(=θέση ΣΥΡΙΖΑ). Δηλαδή πάλι αντισυνταγματικό, εκτός αν ο κάθε εκπαιδευτικός βάζει βαθμό και τον αιτιολογεί με ελέγξιμα στοιχεία, για να είναι δυνατός ο έλεγχος από τυχόν θιγόμενο. Το τελευταίο μη περιμένετε να συμβεί. Οι φάκελλοι όλων των εκπαιδευτικών (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι λευκοί ωσεί χιών. Ποιός θα τολμήσει να βάλει βαθμό μικρότερο του άριστα. Θα αντιμετωπίσει διοικητικά και αστικά δικαστήρια.