“Διψούν” για σπουδές στις Κοινωνικές Επιστήμες στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

Δημοσίευση: 18/10/2017

Τελευταία Ενημέρωση: 18/10/2017, 06:50

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Διψούν” για σπουδές στις Κοινωνικές Επιστήμες  στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

Οι άνδρες απόφοιτοι υπερτερούν αριθμητικά μόλις σε δυο κατηγορίες: στις επιστήμες των μηχανικών (10,4%) και των φυσικών επιστημών (6,2%)

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (έτος 2015), μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης έχει ως αντικείμενο σπουδών τις κοινωνικές επιστήμες (33,8%), σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠ.

Ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά:

  1. οι επιστήμες των μηχανικών (13,9%),
  2. οι επιστήμες υγείας (13,7%),
  3. οι ανθρωπιστικές επιστήμες (11%),
  4. οι φυσικές επιστήμες (10,3%),
  5. οι επιστήμες εκπαίδευσης (9,3%),
  6. οι επιστήμες υπηρεσιών (3,7%) και
  7. οι γεωργικές επιστήμες (1,7%).

Στο Σχήμα 6, παρουσιάζεται η κατανομή των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης ανά φύλο και αντικείμενο σπουδών στην Ευρώπη των 28.

Οι γυναίκες απόφοιτοι υπερτερούν αριθμητικά έναντι των ανδρών σε 5 από τις 8 κατηγορίες, με βάση το αντικείμενο σπουδών και συγκεκριμένα στους τομείς:

  1. των κοινωνικών επιστημών (21,1%),
  2. των επιστημών υγείας (10,4%),
  3. της εκπαίδευσης (7,7%),
  4. των ανθρωπιστικών επιστημών (7,6%) και
  5. των υπηρεσιών (2%).

Οι άνδρες απόφοιτοι υπερτερούν αριθμητικά μόλις σε δυο κατηγορίες:

  • στις επιστήμες των μηχανικών (10,4%) και
  • των φυσικών επιστημών (6,2%),
  • ενώ, σε μία κατηγορία, αυτή των γεωργικών επιστημών, τα ποσοστά των αποφοίτων ανδρών και γυναικών εμφανίζονται μοιρασμένα εξίσου στο 0,9%.

Στην Ελλάδα οι απόφοιτοι ανώτατης εκπαίδευσης (Σχήμα 7) προτιμούν σε μεγάλο ποσοστό τους τομείς:

  • των κοινωνικών επιστημών (32,4%).

Ακολουθούν οι τομείς:

  1. των επιστημών μηχανικών (18,1%),
  2. των τεχνών και των ανθρωπιστικών επιστημών (11,4%),
  3. των φυσικών επιστημών (11,8%),
  4. των επιστημών υγείας (10,9%),
  5. της εκπαίδευσης (9,8%),
  6. των γεωργικών επιστημών (4%) και
  7. των υπηρεσιών (1,6%).

Σχόλια (5)

K. G.
|

Απο που προκύπτει η προτίμηση των κοινωνικών, ανθρωπιστικών και των άλλων επιστημών; Αυτό εξαρτάται από τις θέσεις που δίνουν τα Ελληνικά ΑΕΙ. Αφού οι θέσεις των γιατρών είναι χίλιες, αν οι εισακτεοι είναι 70.000 το ποσοστό το υπολογίζει και παιδί Δημοτικού σχολείου. Οι Έλληνες που σπουδάζουν στο εξωτερικό, θεωρητικά επιλέγουν το τμήμα που θέλουν, τι σπουδάζουν; Μήπως γιατροί, δικηγόροι και μηχανικοί;

ΦΥΣΙΚΟΣ
|

@ Mαριος
Καλά τα λόγια αλλά αν σου δώσω μια σελίδα μαθηματικά μπορείς να καταλάβεις τι γράφει ? Ετσι θα καταλάβεις το βαθμό δυσκολίας.

Μάριος
|

@ΦΥΣΙΚΟΣ

Τα μαθηματικά στο μεγαλύτερο βαθμό τους είναι φιλοσοφία, αφηρημένες σκέψεις και αφηρημένες κατασκευές. Τα μαθηματικά είναι ένα σύνολο νοητών φιλοσοφικών οικοδομημάτων..

ΦΥΣΙΚΟΣ
|

Αναμενόμενο ειναι αυτό οταν ο βαθμός δυσκολίας των σπουδών Φυσικών επιστημών προς Κοινωνικές ειναι 10:1 τουλαχιστόν. Να το πουμε αλλιως οταν λειπουν τα μαθηματικά όλα ευκολα είναι. Το θεμα ειναι τι εχει ανάγκη η κοινωνία. Το οτι δεν φιλοσοφούμε ακόμα μεσα στα σπηλαια οφείλεται στα Μαθηματικά και στις Φυσικές επιστήμες των τελευταίων 300 χρόνων.

Ελεύθερος
|

Χαμένος χρόνος, χαμένο χρήμα σε «επίπεδο» ΑΕΙ δηλαδή.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/52168/dipsoyn-gia-spoydes-stis-koinonikes-epistimes-stin-ellada-kai-stin-eyropi