Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Υπουργός: Θα απαιτείται η βάση του “10” με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ- Οι Πανελλαδικές παραμένουν αλλά στη Γ' Λυκείου

Με το απολυτήριο Λυκείου σε όλες τις σχολές με εξαίρεση τις Ιατρικές και τις Πολυτεχνικές Σχολές
Δημοσίευση: 06/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πιο ξεκάθαρος από κάθε άλλη φορά ήταν ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής για τα ΑΕΙ που θα εφαρμοστεί  τον Ιούνιο του 2020.

Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο Κρατικό Ραδιόφωνο “Πρώτο Πρόγραμμα”, στην εκπομπή  «Ναι μεν, αλλά…»  κατόπιν στοχευμένων ερωτήσεων της δημοσιογράφου Ευαγγελίας Μπαλτατζή, ανακοίνωσε τα εξής:

Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ: Ο τρόπος που θα παίρνει το απολυτήριο είναι με ένα σύνολο διεργασιών, όπως οι εργασίες τα ολιγόλεπτα τεστ, οι εξετάσεις των τετραμήνων και οι βαθμοί των Κεντρικών Εξετάσεων σε κάποια μαθήματα.
Ολα αυτά θα συνυπολογίζονται και θα διαμορφώνουν μια βαθμολογία. `

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις θα είναι ενταγμένες μέσα  στη διαδικασία απόκτησης του απολυτηρίου. Ολα αυτά θα έχουν ένα ποσοστό. Το σύνολο αυτών θα βγάζει τον τελικό βαθμό του απολυτηρίου Γ Λυκείου.

ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ  ΣΤΑ ΑΕΙ: Με το απολυτηρίου του Λυκείου που θα είναι πάνω από τη βάση οι κάτοχοι που θέλουν να σπουδάσουν σε μια σχολή, εμείς με μια μελέτη που κάνουμε τώρα θα το διασφαλίζουμε ότι θα μπορέσει να το σπουδάσει. Για παράδειγμα ένα κάποιος θέλει να σπουδάσει Ιστορία και έχει απολυτήριο τουλάχιστον 10,  θα μπορέσει να σπουδάσει Ιστορία και να μη βρεθεί στην 38η επιλογή του  που είναι χρηματοοικονομικά για παράδειγμα.

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ: Τα παραπάνω θα ισχύουν για όλες τις σχολές εκτός από τις Ιατρικές και Πολυτεχνικές. Για τις σχολές αυτές θα υπάρχει κλειστός αριθμός εισακτέων.

Ο αριθμός των θέσεων γι αυτές τις σχολές θα ισχύσει ότι ισχύει και σήμερα.

Οι υποψήφιοι που θέλουν να εισαχθούν στις Ιατρικές και Πολυτεχνικές Σχολές θα πρέπει να είναι πολύ καλοί στα μαθήματα. Να έχουν υψηλό βαθμό απολυτηρίου και θα βρούμε και κάποιους πρόσθετους τρόπους που τους συζητάμε. Δεν είναι τόσο απλό.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ: Οταν λέμε δεν θα υπάρχει κλειστός αριθμός εισακτέων στις σχολές, αυτό σημαίνει και δημιουργία νέων τμημάτων για να υποδεχθούν αυτά τα παιδιά. Για παράδειγμα εάν σήμερα στην ιστορία έχουν 200 θέσεις και βάσει μελέτης που κάνουν δείξει ότι 300 ήθελαν να σπουδάσουν Ιστορία δεν θα “μπουκάρουμε” τα άλλα 100 παιδιά στα ήδη υπάρχοντα τμήματα, αλλά θα δημιουργήσουμε καινούργια τμήματα.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ: Τώρα κάνουμε ,μια γύρα συζητήσεων. Τέλος του μήνα θα βάλουμε σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα το Σχέδιο όπως θα έχει διαμορφωθεί και θα καλέσουμε τον οποιονδήποτε να κάνει σχόλια, προτάσεις κλπ, έχοντας και μια ομάδα στο υπουργείο που θα απαντά σε πραγματικό χρόνο στους σχολιογράφους. Δηλαδή  θα κάνει κάποιος ένα σχόλιο και θα λαμβάνει απάντηση όπως “ενδιαφέρουσα άποψη θα την ενσωματώσουμε” ή “διαφωνούμε γι αυτούς τους λόγους”.

ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2020 ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ: Οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ θα ισχύουν τον Ιούνιο του 2020

ΤΙ ΛΕΝΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ: Με ορισμένα κόμματα έχουμε άτυπες συζητήσεις πάρα πολύ θετικές και με ορισμένα κόμματα παρόλες τις προσπάθειες που κάναμε δεν υπάρχει καμία επαφή  και κυρίως δεν υπάρχει καμία αντίδραση από τη δική τους πλευρά.

Η απάντηση του υπουργού στις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών

Προτείνω για Φυσική, Βιολογία και Χημεία και όχι για Φυσικούς, Βιολόγους και Χημικούς. Είναι δυο διαφορετικά θέματα. Το εργασιακό είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα, αλλά όχι με άλλοθι το εργασιακό να συζητάμε θέματα περιεχομένου ή και αντιστρόφως.

Τα παραπάνω είπε ο υπουργός Παιδείας  απαντώντας στις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών, Χημικών  Φυσικών και Βιολόγων, οι οποίες προχθές απέστειλαν επιστολή στον πρωθυπουργό, αντιδρώντας στο νέο σχέδιο  για τις αλλαγές στο Λύκειο.

“Οτι κάνουμε, κάποιοι αντιδρούν, γιατί όχι εμείς και γιατί   οι άλλοι”, τόνισε ο κ. Γαβρόγλου και σημείωσε τα εξής: “Εμείς αυτά που βάλαμε για τις φετινές εξετάσεις είναι το μάθημα που γίνεται υποχρεωτικά σε όλα τα παιδιά. Είναι τα μαθήματα γενικής παιδείας που λέμε. Φυσική και Μαθηματικά γίνονται και εξετάζοντα αλλά είναι τα μαθήματα κατεύθυνσης  και το σημαντικότερο είναι δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η αντίδραση για ένα μάθημα, τη Βιολογία,  που είναι τόσο συγκλονιστικά στις μέρες μας.

Θέλω να είμαστε όλοι ειλικρινείς και κυρίως οι Επιστημονικοί φορείς, οι οποίοι  ομολογώ δεν καταλαβαίνω γιατί το κάνουν αυτό, διότι το θέμα αυτό των γνωστικών μαθημάτων , που το ξέρω και πολύ καλά επιστημονικά τους προτείνω για Φυσική, Βιολογία και Χημεία και όχι για Φυσικούς, Βιολόγους και Χημικούς. Είναι δυο διαφορετικά θέματα. Το εργασιακό είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα, αλλά όχι με άλλοθι το εργασιακό να συζητάμε θέματα περιεχομένου ή και αντιστρόφως.

Σχετικά με το ζήτημα των μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών υπουργός Παιδείας, είπε τα εξής:

“Το τι θα γίνει με διορισμούς το έχουμε πει 50 φορές. Είναι ένα θέμα εξαιρετικά μπλεγμένο, λόγω των διαπραγματεύσεων που κάνουμε. Είναι μόνιμα στην ατζέντα πολύ ψηλά , στα θέματα που συζητάμε.Ελπίζω να έχουμε ένα διέξοδο. Δεν μπορώ να πω τίποτα όπως καταλαβαίνετε”

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σχόλια (13)

 
Αντώνης
06 Νοε 2017 17:34

Άλλο πουκάμισο πάλι σημερα; Που θα είναι το 2020 ο ΓΑΒ;;

 
Provokatoras
06 Νοε 2017 21:05

εκεί που θα είναι και τα παιδιά μας, σε ανοικτά πανεπιστήμια, πέρα από ΕΞΕΤΑΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΑ συστήματα. Τόσο πολύ ενοχλεί τα "κλειστά, ολιγομελή τμήματα" η τόσο πολύ αναμενόμενη σταδιακή ελεύθερη πρόσβαση?

 
Νίκος
06 Νοε 2017 21:42

... έτσι τη μία χρονιά θα ιδρύεται ένα νεό τμήμα Ιστορίας για να χωρέσει όσους δεν χωράνε στα υπάρχοντα. Την επόμενη χρονιά θα δημιουργηθεί ένα τμήμα Θεολογίας για όσους δεν χωράνε στα υπάρχοντα και πάει λέγοντας.
Αλήθεια, έχει συνείδηση κανείς, το τί σημαίνει αυτό;
Λόγια του αέρα από αιθεροβάμονες.
Μεταξύ τσικουδιάς (ή ό,τι άλλο τραβάει η ψυχή μας) και μεζέ μπορούν να λέγονται τα πάντα. Αλλά μόνον εκεί!

 
KOSTAS70
06 Νοε 2017 23:05

"Για παράδειγμα εάν σήμερα στην ιστορία έχουν 200 θέσεις και βάσει μελέτη που κάνουν δείξει ότι 300 ήθελαν να σπουδάσουν Ιστορία δεν θα “μπουκάρουμε” τα άλλα 100 παιδιά στα ήδη υπάρχοντα τμήματα, αλλά θα δημιουργήσουμε καινούργια τμήματα"
Πότε θα δημιουργηθούν τα νέα τμήματα, τον Απρίλιο; Το Μάιο; Ή τον Αύγουστο; Δηλαδή, θα γίνει αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, προσλήψεις διδακτικού προσωπικού, συγγραφή εγχειριδίων, κατασκευή (;;;!!!!) υποδομών μέσα σε μερικούς μήνες, γιατί όχι ίσως και εβδομάδες;;;
Πότε θα γίνει η"μελέτη", την ίδια χρονιά ή δύο-τρία χρόνια νωρίτερα; Πόσο έγκυρη θα είναι στη δεύτερη περίπτωση; Και αν ένα παιδί, στο ενδιάμεσο, αλλάξει γνώμη; Και αν έρευνα μετά από ένα χρόνο δείξει ότι δε θέλουν πλέον 300 μαθητές, αλλά π.χ. 100 μόνο, να σπουδάσουν Ιστορία, τι θα γίνουν όλα τα παραπάνω; Θα ιδρύονται και θα καταργούνται τριτοβάθμια ιδρύματα ανά εξάμηνο, άντε χρόνο; Σε ποια χώρα τα έχουν δει αυτά να εφαρμόζονται;

Καλά δεν σχολιάζω τι είπε για την ενοποίηση των Φ.Ε. Βασικά δεν κατάλαβα τι είπε. Όποιος μπορεί ας μου το ερμηνεύσει (μάλλον ούτε και οι ίδιοι έχουν κατά νου τι ακριβώς θα γίνει).

 
Cartesios
07 Νοε 2017 08:29

@Προβοκάτορας
Δεν υπάρχουν πουθενά ανοικτά πανεπιστήμια. Πάντα υπάρχει μια επιλογή στην είσοδο είτε με εξετάσεις είτε με χρηματική αμοιβή. Ακόμα και στις καταλήψεις των αναρχικών υπάρχει φέις κοντρόλ για να μπεις.

 
ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ ΣΥΡΙΖΑ
07 Νοε 2017 12:01

ΟΛΑ ΤΑ ΕΚΑΝΕ Η' ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΜΠΑΧΑΛΟ.

 
sa
07 Νοε 2017 12:38

Γεια σου κ. Υπουργέ ! Πες πάλι και αυτό με το "ποτάκι"!!

 
ΠΕ
07 Νοε 2017 13:22

Αφού θα επαναφέρετε τη βάση του 10 γιατί την καταργήσατε;Επειδή την έκαναν οι προηγούμενοι;Αυτοκριτική και συγνώμη θα ζητήσετε;Καταστρέψατε την κοινωνία και συμπεριφέρεστε σαν να μη συμβαίνει τίποτε.Λάθη και μόνο λάθη.

 
Φίλιππος
07 Νοε 2017 16:10

Όλα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο από ασκήσεις επί χάρτου που τροφοδοτούνται από ιδεοληψίες. Τι να πω για τη δημιουργία νέων τμημάτων βάσει της επιθυμίας των υποψηφίων (μάλλον θα πρέπει να δημιουργηθούν καμιά 10αριά Ψυχολογίες ακόμη και ταυτόχρονα θα κλείσουν τμήματα μη περιζήτητα). Ή για την "μελέτη" με την οποία θα καθορίζονται οι επιθυμίες αυτές των υποψηφίων (από ποιους και με ποιον αξιόπιστο τρόπο;). Πώς θα εφαρμοστούν αυτά;
Τελικά θα γίνει ό,τι και με τις αλλαγές που εξαγγέλθηκαν για Β΄ και Γ΄ Λυκείου: Θολά και καταστροφικά βήματα προς μια τροποποιημένη εκδοχή του σχεδίου της "Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία" που απορρυθμίζουν τα πάντα και απλώς οδηγούν τους μαθητές προς την απίστευτη χαλάρωση (Βλέπε Γυμνάσιο). Το δυστύχημα είναι ότι η τωρινή δοίκηση του Υπουργείου δεν αναρωτιέται: "Πώς είναι η εκπαιδετική πραγματικότητα και πώς μπορώ να την κατευθύνω προς κάποιον ρεαλιστικό στόχο;" Αντίθετα, λέει: "Έτσι πρέπει να είναι η εκπαιδευτική πραγματικότητα και εγώ θα την κάνω να είναι έτσι".
Και κάπου εκεί στο Υπουργείο καταλήγουν σε πρωτοφανή έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα.

 
Βαγγέλης
07 Νοε 2017 21:30

Καλά, τι είπε ο υπερυπουργός, ότι με απολυτήριο λυκείου που θα είναι πάνω από 10 θα επιλέγουν σχολή!!!! Δηλαδή θα δίνουν και απολυτήρια λυκείου και με 7;;; αρκεί να περάσει η χρονιά και πήρες απολυτήριο δηλαδή;;;
Κι επίσης τα νέα τμήματα που θα δημιουργούνται θα καταλήξουν να λειτουργούν με 5 φοιτητές έτσι μόνο για να προσλαμβάνουν παιδιά του κομματικού σωλήνα.Μόνο η εξέταση σε 4 μαθήματα στην Γ λυκείου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση όλα τα άλλα είναι για κλάματα...

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
07 Νοε 2017 23:37

Μπράβο στους Έλληνες ψηψοφόρους....

 
ΗΡΑ*
08 Νοε 2017 09:46

@ κ. Γαβρόγλου : "... Ελπίζω να έχουμε ένα διέξοδο." Αφού τόσο η λέξη "οδός" όσο και η λέξη "έξοδος" είναι γένους θηλυκού, πώς μας προέκυψε εκείνο το "ενα διέξοδο", κυρ- Υπουργέ μ'; ΄Ισως η πρόθεση "διά" να φταίει γι' αυτό, θα σκέφτηκε ο κύριος Υπουργός... Όσον αφορά τώρα για το Α - αχ, αυτό το στερητικό "α" - ΔΙΕΞΟΔΟ για τους μόνιμους διορισμούς, μιλώ τώρα επί της ουσίας κι όχι επί της Γραμματικής και της Γλωσσολογίας, ε, κυρ- Υπουργέ μ' , σ' αυτό συνέβαλε κι ο ΣΥΡΙΖΑ τα μάλα υπογράφοντας ΚΑΙ με τα δυο του χέρια κάτι μνημόνια, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω έδωσαν σάρκα και οστά στο στερητικό "α" αφαιρώντας από τον ελληνικό λαό το δικαίωμα να είναι αφέντης στον τόπο του... αλλά, θα μου πείτε, για το στερητικό "α" θια μιλάμε τώρα...

 
Χρύσα
08 Νοε 2017 15:15

Και με τις Νομικές σχολές τι θα γίνει; !!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.