Η πρώτη παραίτηση -και το “ξέσπασμα”- πανεπιστημιακού από Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

Δημοσίευση: 05/07/2018

Τελευταία Ενημέρωση: 06/07/2018, 07:20

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πρώτη παραίτηση -και το “ξέσπασμα”- πανεπιστημιακού από Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

“Η προσωπική αξιοπρέπεια έχει να κάνει με την άρνησή μου να κλείσω τα μάτια στις δύο παραπάνω «εκτροπές» όσον αφορά τη σύνθεση του Συμβουλίου, οι οποίες, εκτός του ότι με προσβάλλουν προσωπικά, πλήττουν πρωτίστως τα ακαδημαϊκά ήθη

Τα “βρόντηξε” από το Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των Προϊσταμένων των ΚΕΣΥ και ΚΕΑ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, ο Καθηγητής και Πρόεδρος Π.Τ.Δ.Ε.του Πανεπιστημίου Πατρών Γιώργος Νικολάου, με επιστολή παραίτησης που απέστειλε στον  Περιφερειακό Διευθυντή  Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
 
"Λόγοι ακαδημαϊκής τάξης, επιστημονικής συνέπειας, αλλά και προσωπικής αξιοπρέπειας δεν μου επιτρέπουν να αποδεχθώ τον ορισμό μου ως αναπληρωματικό μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των Προϊσταμένων των ΚΕΣΥ και ΚΕΑ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας", τονίζει ο Καθηγητής του Παν. Πατρών στην επιστολή παραίτησης και σημειώνει τα εξής:

Σεβασμό, τουλάχιστον, της ακαδημαϊκής ιεραρχίας: Η ακαδημαϊκή τάξη συνίσταται στο σεβασμό, τουλάχιστον, της ακαδημαϊκής ιεραρχίας όσον αφορά την επιλογή των τακτικών και των αναπληρωματικών μελών ενός οργάνου, ιδίως όταν αντικειμενικοί ή επιστημονικοί λόγοι δεν επιβάλλουν την παράκαμψή της.

Οι παιδαγωγοί απουσιάζουν ως τακτικά μέλη, από τη σύνθεση του Συμβουλίου για τη Δυτική Ελλάδα: Η επιστημονική συνέπεια αναφέρεται στην αποστολή του συγκεκριμένου Συμβουλίου, το οποίο έχει ως έργο την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης που θα διακρίνονται για την άριστη γνώση του αντικειμένου τους, αλλά πρωτίστως για την παιδαγωγική κατάρτισή τους και την εκπαιδευτική εμπειρία τους, προσόντα τα οποία μπορούν να αποτιμηθούν κυρίως από παιδαγωγούς. Οι τελευταίοι όμως απουσιάζουν, ως τακτικά μέλη, από τη σύνθεση του Συμβουλίου για τη Δυτική Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει δύο Παιδαγωγικά Τμήματα και μία Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, με ικανότατο ακαδημαϊκό προσωπικό, τα οποίο θα μπορούσε να εγγυηθεί την επιστημονική αρτιότητα και εγκυρότητα των επιλογών του ως προς το παιδαγωγικό μέρος τους.

Αρνούμαι να κλείσω τα μάτια στις   «εκτροπές»: Η προσωπική αξιοπρέπεια έχει να κάνει με την άρνησή μου να κλείσω τα μάτια στις δύο παραπάνω «εκτροπές» όσον αφορά τη σύνθεση του Συμβουλίου για τη Δυτική Ελλάδα, οι οποίες, εκτός του ότι με προσβάλλουν προσωπικά, πλήττουν πρωτίστως τα ακαδημαϊκά ήθη.

“Για όλους τους παραπάνω λόγους, σας παρακαλώ κ. Γενικέ να με απαλλάξετε από τα καθήκοντα του αναπληρωματικού μέλους του παραπάνω Συμβουλίου” καταλήγει η επιστολή του κ. Νικολάου.

Απάντηση  του Γ.Γ του υπουργείου Γ. Αγγελόπουλου για την παραίτηση του κ. Γ. Νικολάου από το Συμβούλιο Επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού́ Έργου

Με αφορμή την επιστολή παραίτησης του Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Γ. Νικολάου από το Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού́ Έργου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιώργος Αγγελόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Με έκπληξη διαβάσαμε τις αιτιάσεις που διατύπωσε ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Γ. Νικολάου στην επιστολή παραίτησης του από το Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού́ Έργου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Οι αιτιάσεις αυτές είναι παντελώς αβάσιμες. Η τοποθέτηση του κ. Νικολάου ως αναπληρωματικού και όχι τακτικού μέλους του εν λόγω συμβουλίου προέκυψε από συγκεκριμένους θεσμικούς περιορισμούς.

Τα δεδομένα έχουν ως εξής:

Για την ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στα Περιφερειακά Συμβούλια επιλογής επτά (7) μέλη ΔΕΠ εκ των οποίων 3 καθηγήτριες και 4 καθηγητές. Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν.4547/2018, ο αριθμός των μελών των συμβουλίων που ορίζονται από κάθε φύλο ανέρχεται σε ποσοστό ίσο με το 1/3 τουλάχιστον του συνόλου των μελών εξαιρουμένων των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών.

Προκειμένου να υλοποιηθεί η υποχρεωτική τήρηση της ποσόστωσης του φύλου ελήφθη υπόψη το γεγονός ότι στο Δεύτερο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας συμμετέχουν ως τακτικά μέλη εξ ορισμού και εκ του θεσμικού τους ρόλου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας τρεις καθηγητές (Περιφερειακός Διευθυντής, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας και Διευθυντής Σχολείου). Άρα, προκειμένου να επιτευχθεί ο νομικός περιορισμός της ποσόστωσης του φύλου, έπρεπε να επιλεγούν δύο καθηγήτριες μέλη ΔΕΠ ως τακτικά μέλη.

Μας προκαλεί έκπληξη ότι μας εγκαλούν για την τήρηση του νόμου».

 

Σχόλια (34)

ΗΡΑ*
|

@ Κάλυψη ωραρίου στη Μακρόνησο

Άλλο Ο ΗΡΑ* κι άλλο Η Ήρα. Τώρα από καθαρά ...κοινωνιολογική σκοπιά εκτιμώ πως δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να συνεχίσουμε τον τζερτζελέ που πυροδοτήθηκε με αφορμή τη δημοσιοποίηση της επιστολής παραίτησης του κ. Νικολάου από αναπληρωματικό μέλος του συμβουλίου... Ισως άν "στα πράγματα" ήταν το ΠΑΣΟΚ/ ΚΙΝ. ΑΛΛ. ο κ. Νικολάου θα διοριζόταν τακτικό μέλος και τούτο ανεξάρτητα από ποσοστώσεις φύλου ή άλλα "αξιοκρατικά" κριτήρια. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι λυπηρό που ένας πανεπιστημιακός συναρτά την αξιοπρέπειά του με το γεγονός ότι δεν ορίστηκε τακτικό αλλά αναπληρωματικό μέλος του συμβουλίου και σίγουρα αντιεπιστημονικό να συνδέει α ι τ ι α κ ά την αξιοκρατική αποτίμηση της παιδαγωγικής κατάρτισης των υποψηφίων με τον ορισμό ως τακτικών μελών στα συμβούλια επιλογής αποκλειστικά από το Σώμα "κυρίως των παιδαγωγών"
Αλλά πιο λυπηρό είναι που πέφτουμε στην παγίδα - μηδέ εμού του ιδίου εξαιρουμένου - που διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο. Ποια είναι η κάμηλος; Οι καταστρεπτικές συνέπειες των μνημονίων τόσο για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας όσο και για την κοινωνία ολόκληρη κι αυτό όχι μόνο στα οχτώ χρόνια των μνημονίων αλλά και για τις επόμενες δεκαετίες...

Προβληματισμένος
|

Αναρτήθηκαν τα βιογραφικά των μελών των επιτροπών επιλογής; Αν ναι, σε ποια ιστοσελίδα; Αν όχι, προς τι η δίχως τεκμήρια απαξίωση; Δεν αρμόζει κάτι τέτοιο σε εκπαιδευτικούς. Είναι ανάγκη να μιλάμε με τεκμήρια και όχι να παρουσιάζουμε τις υποθέσεις σαν γεγονότα. Αυτό δεν κάνει καλό στην εκπαίδευση, την οποία υπηρετούμε.

Κάλυψη ωραρίου στη Μακρόνησο
|

Ηρα, άσε τα περί ύβρεως και αιντε...πάινε να βρεις τον Δία σου !

ΚΜ
|

@ΕΜΒΡΟΝΤΗΤΗ .Ο Στράτος δεν μπορεί τώρα να σκεφτεί τις φανταστικές θητείες.Προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ του τηλεφωνήματος του αμερικανού υπουργού Πένζ (του φονιάδες των λαών αμερικάνοι) που συνεχάρει τον Πρωθυπουργό για το σκοπιανό και την παρότρυνση του να το λύσει γρήγορα .Το ίδια του είπε και η Μέρκελ . Η συντριπτική πλειοψηφία όμως των Ελλήνων εϊναι κάθετα αντίθετη και θα φανεί στις εκλογές .Με την κομανέτσια κυβίστηση των θητειών θα ασχολείται;

@κα Μπακατσέλου Γρηγορία
|

Συνεχίστε να ανοίγετε φύλλο για σπανακόπιτα ,πράγμα σπάνιο και αξιέπαινο για γυναίκα με τόσες σπουδές,και να σκαλίζετε τον κήπο σας ,και αυτό αξιέπαινο που το κάνουν συνήθως συνταξιούχοι , και μην ασχολείστε με τις τωρινές επιλογές αλλά με τις επόμενες σε ένα χρόνο που θα κάνει η ΝΔ.Τότε όλα τα προσόντα σας θα μοριοδοτηθούν ξεχωριστά χωρίς το πλαφόν των 9 μορίων.Υπομονή για λίγο.

Γρηγορία Μπακατσέλου PhD, MA, BA, και διδακτικά χρόνια full
|

Γράφει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Τεχνολόγοι τροφίμων και λογιστές θα αξιολογήσουν τους υποψηφίους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου! Αυτό προκύπτει από τα μέλη των νέων περιφερειακών συμβουλίων επιλογής, όπως αναρτήθηκαν στη Διαύγεια, προκαλώντας οξύτατες αντιδράσεις που μιλούν για κομματικές επιλογές. Μάλιστα χθες η διαδικασία επιλογής των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου και των προϊσταμένων των νέων διοικητικών δομών εκπαίδευσης ξεκίνησε με μία ηχηρή παραίτηση στην Πάτρα. Ο καθηγητής και πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών Γιώργος Νικολάου παραιτήθηκε, διότι «οι παιδαγωγοί απουσιάζουν ως τακτικά μέλη από τη σύνθεση του Συμβουλίου για τη Δυτική Ελλάδα». Ευτυχώς που ανοίγω φύλο για σπανακόπιτα και σκαλίζω έναν κήπο που έχω στο πίσω μέρος του σπιτιού μου.

Απορια
|

Αφου η θέση μέλους στα συμβούλια επιλογής είναι άμισθη απορώ γιατί τόσος αγώνας να γινουν μελη των συμβουλιων στη διαρκεια του καλοκαιριου με τις ζεστες και μαλιστα με τους κινδυνους των μηνυσεων που εγιναν και της μοδας.Θα απαντησει καποιος στην ευλογη μου απορια ;Οσο για τον Στρατο που περιμενει ο @ irakliskt να απαντησει ας τον αφησουμε στην ησυχια του.Απο τωρα σκεφτεται την ηττα στις εκλογες,την καταργηση του νομου,τις νεες επιλογες που θα γινουν και τις τοποθετησεις προσωρινων στις θεσεις των στελεχων και μελαγχολει.

ΕΜΒΡΟΝΤΗΤΗ!
|

Και πάνω που είχα αρχίσει να ανησυχώ για την υγεία του Στράτου και της Ηρας. Χαίρομαι που είναι καλά! και μιας και ξανάπιασαν το ....μελάνι, ποιά είναι η γνώμη σας για την θεαματική κυβίστηση κοινώς κολοτούμπα στον κόφτη των δυο θητειών που θα απέκλειαν τους αιώνιους σχολικούς συμβούλους και απετέλεσε το κυριότερο επαναστατικό, προοδευτικό αφήγημα....πριν αποσυρθεί;

irakliskt@gmail.com
|

Εγώ περιμένω εναγωνίως την απάντηση του Στράτου και επ΄ευκαιρίας ας μας πει και για τα κουπόνια.... έλα αρχηγέ μου, δε θα απαντήσεις;

ΗΡΑ*
|

@ Κάλυψη ωραρίου στη Μακρόνησο

"μαοϊκού τύπου κριτήρια" : Τι είναι τούτο πάλι; Άλλο πρωτοτυπία (= βασικό συστατικό στοιχείο της δημιουργικότητας) κι άλλο εξυπνακισμός, αγαπητέ μου.

" κάλυψη ωραρίου στη Μακρόνησο" : Εδώ πια σηκώνω τα χέρια ψηλά, ανήμπορος να βρω, μικρή έστω, συνάφεια μεταξύ της παραίτησης του κ. Νικολάου και της Μακρόνησου. Μόνο που εδώ δεν πρόκειται για εξυπνακισμό αλλά περί ύβρεως...

Αγαπητέ μου, από τον τρόπο που αιτιολογεί την παραίτησή του ο κ. Νικολάου αβίαστα προκύπτει ότι στην περίπτωση που οριζόταν τακτικό μέλος του συμβουλίου δεν θα ετίθετο καν θέμα παραίτησης...

ΔΗΜΗΤΡΑ
|

.... μπροστά στο γεγονός της επιλογής των καλύ-τερων εκπαιδευτικών, που θα αναλάβουν τον συντονισμό του εκπαιδευτικού έργου ....

ΕΤΣΙ ΑΝΕΦΕΡΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΟ...

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, Η ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ , ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ......
Ε ΟΧΙ !
ΑΥΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ..

PANPEFGR
|

Ιούλιος 6, 2018 at 9:24 πμ
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΦΥΛΟΥ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΗΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΠΟΜΠΩΔΕΣ ΥΦΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΜΑΛΛΟΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ. ΠΑΝΤΩΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΘΟΣΟΝ Η ΟΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ
ΕΠΙΣΗΣ Ο ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ESOS ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΛΙΜΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΙΣΘΗΣΗΣ ΠΩΣ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΘΕΣΗ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΜΕΤΑ ΟΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΟΛΑ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. ΕΛΕΟΣ…

pros petran
|

Xoρτάσαμε από ιδεοληπτικές τοποθετήσεις ή κούφια λόγια. Τα άτομα είναι συνέχεια τα ίδια . Οι κρίνοντες χαμηλότερα από τους κρινόμενους. Οι πράξεις μετρούν. Το διαβατήριο είναι το γνωστό κομματικό που αυτή η κυβέρνηση ευαγγελίζονταν ισονομία, δικαιοσύνη. Πέρασαν 3 χρόνια και αυτά απολαύσαμε και όχι τις δημόσιες τοποθετήσεις.
Όσο για τον κ. Νικολάου επειδή τυχαίνει να τον γνωρίζω προσωπικά έχει εξαιρετικό διδακτικό έργο, ξέρει να κάνει μάθημα, η δε κατάρτισή του στα παιδαγωγικά και δη στην διαπολιτισμική παιδαγωγική (διότι διάβασα κάτι λυπηρά περί μη παιδαγωγικής συγγένειας του υποψηφίου) είναι αντικειμενικά πολύ υψηλά χωρίς να με ενδιαφέρουν διόλου η ιδεολογική/ή όποια κομματική τοποθέτηση του καθενός. Ή αυτό ενοχλεί κάποιους;
Παρεπιπτόντως και στην δική μου περιφέρεια τα κριτήρια ήταν εξόχως μη αξιοκρατικά....

Κάλυψη ωραρίου στη Μακρόνησο
|

κ. Νικολάου, εις εκ των αξιότιμων συνομιλητών είπε: "...Εχετε ακόμη ένα λόγο να προσβληθείτε. Στη λίστα των αποκλεισμένων ΣΣ υπάρχουν άτομα με τα ίδια και ίσως και ανώτερα από εσάς προσόντα που μένουν εκτός διαδικασίας με τα μαοικού τύπου κριτήρια του νόμου Γαβρόγλου." Αν ήσασταν τακτικό μέλος του συμβουλίου επιλογής, θα μπορούσατε να μας πείτε τι θα κάνατε; Ως πανεπιστημιακός, θα σημειώνατε την άδικη θεσμική ρύθμιση και θα επιλέγατε παραίτηση ή απλώς θα σημειώνατε την αδικία και θα συνεχίζατε κανονικά ώστε να μην διαταράξετε τις "δημοκρατικές διαδικασίες επιλογής". Τώρα που δεν είστε μέλος της επιτροπής θα είχε κοινωνιολογικό ενδιαφέρον η απάντηση σας

petran
|

Συνιστώ να διάβάσετε την απάντηση του Γ.Γ του υπουργείου Γ. Αγγελόπουλου και επ΄ αυτού να γίνει οποιαδήποτε τοποθέτηση. Η άγνοια οδηγεί σε στρεβλώσεις και υποκειμενικές ερμηνείες

Γεράσιμος Πυλάλης
|

@Καθηγητή Γεώργιο Νικολάου
Κύριε Καθηγητή,
Η εκτροπή είναι μία και μόνο μία. Υπάρχει μόνο εκτροπή από τη λογική. Η ακαδημαϊκή ιεραρχία είναι ένα ασήμαντο γεγονός μπροστά στο γεγονός της επιλογής των καλύ-τερων εκπαιδευτικών, που θα αναλάβουν τον συντονισμό του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται σε χιλιάδες τμήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαί-δευσης. Με άλλα λόγια, το προσωπικό σας θέμα, δεν ενδιαφέρει τους γονείς του
1.000.000 μαθητών που φοιτούν στα σχολεία.
Αλλά και στο θέμα της ''επιστημονικής συνέπειας'', δημιουργούνται αρκετά ερωτημα-τικά με αυτά που γράφετε. Γράφετε στην επιστολή σας:
''...Οι παιδαγωγοί απουσιάζουν ως τακτικά μέλη, από τη σύνθεση του Συμβουλίου για τη Δυτική Ελλάδα: Η επιστημονική συνέπεια αναφέρεται στην αποστολή του συγκε-κριμένου Συμβουλίου, το οποίο έχει ως έργο την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης που θα διακρίνονται για την άριστη γνώση του αντικειμένου τους, αλλά πρωτίστως για την παιδαγωγική κατάρτισή τους και την εκπαιδευτική εμπειρία τους, προσόντα τα οποία μπορούν να αποτιμηθούν κυρίως από παιδαγωγούς...''
Ας δούμε δύο περιπτώσεις επιλογής, από τις πιο σημαντικές στην εκπαίδευση.
Επιλογή συντονιστή μαθηματικού και συντονιστή φιλολόγου.
Πόσοι από το επταμελές συμβούλιο, κύριε Καθηγητή, έχουν σχέση με τη διδακτική των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Ακόμη και η κ. Καρατζόγλου Φιλαρέτη, μαθηματικός, μέλος Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου Πατρών, διδάσκει σε Τομέα που δεν έχει σχέση με τη Διδακτική των Μαθηματικών. Κανείς, από το επταμελές συμβούλιο, δεν έχει σχέση με τη διδακτική των Μαθηματικών, όπως φαίνεται στα αναρτημένα βιογρα-φικά τους!
Δεν υπάρχουν πανεπιστημιακοί καθηγητές στους Τομείς της Διδακτικής των Μαθημα-τικών στα ελληνικά Πανεπιστήμια;
Στο συμβούλιο δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέλη για να κρίνουν ''την άριστη γνώση του αντικειμένου'' και εσείς, αντί να το αναδείξετε έστω ως γεγονός, προβάλετε αυθαιρέτως ως πρώτιστα προσόντα, την παιδαγωγική κατάρτιση και την εκπαιδευτική εμπειρία, τονίζοντας την αναγκαιότητα των Παιδαγωγών για την αποτίμησή τους.
Ποιων Παιδαγωγών; Γιατί δεν περιγράφετε με σαφήνεια την ειδικότητα του Παιδαγωγού που είναι αναγκαία, όπως ισχυρίζεστε, για να κρίνει έναν υποψήφιο μαθηματικό για τη θέση του συντονιστή; Η επιστημονική συνέπεια δεν συνυπάρχει με τον σαφή επιστημονικό λόγο; Είναι επίσης σημαντικό να αιτιολογήσετε γιατί οι Παιδαγωγοί είναι οι πιο κατάλληλοι για την αποτίμηση της εκπαιδευτικής εμπειρίας.

Συμβούλια για την επιλογή συντονιστή μαθηματικού, με αυτή τη δομή, δεν υπάρχουν σε καμία χώρα του κόσμου. Γιατί δεν το αναφέρετε και δεν το σχολιάζετε στην επιστολή σας; Παρόμοια ερωτήματα σας υποβάλω και για τον συντονιστή φιλόλογο! ...
Παρατηρήσατε ότι κανένα από τα μέλη του Συμβουλίου δεν έχει ασχοληθεί με τη διδακτική φιλολογικών μαθημάτων;

Πού είναι το μέλος από τον ΑΣΕΠ;@προβληματισμένος.
|

@Για να μην υπάρχει καμία υπόνοια αναξιοκρατίας.Κατά πρώτον δεν υπάρχει εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ όπως διαφήμισαν.Άρα...Πλην των πανεπιστημιακών τα υπόλοιπα μέλη των συμβουλίων πιθανότατα να έχουν πολύ λιγότερα προσόντα από τους υποψήφιος.Αυτό όμως συνέβαινε πάντα και δεν είναι τωρινό φαινόμενο.Ο έχων υψηλά προσόντα θα είναι υποψήφιος και όχι μέλος μη αμοιβόμενων συμβουλίων επιλογής και μάλιστα κατακαλόκαιρο το επαναλαμβάνω αμισθί.
@Προβληματισμένος.Συμφωνώ μαζί σου για την δημοσίευση των βιογραφικών των μελών των συμβουλίων επιλογής.Δεν θα γίνει όμως για αυτονόητους λόγους εκτός αν γίνει προσφυγή στα δικαστήρια.Όσο για την παρουσίαση της υποψίας σαν βεβαιότητα που γράφεις θα συμφωνούσα μαζί σου αν προυπήρχε άμεμτο παρελθόν των κυβερνώντων.Μέτρα τις προσφυγές στην δικαιοσύνη,βάλε τις αποφάσεις του Στε και πρόσθεσε τις καταγγελίες και τα ανήκουστα που καταγγέλθηκαν ,και δημοσιεύθηκαν κατά κόρον και στο εσος,στις επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης το 2016 καθώς και των Διευθυντών σχολείων του 2017 και θα διαπιστώσεις ότι η καχυποψία στηρίζεται σε αυτά τα γεγονότα .

Γρηγορία Μπακατσέλου PhD, MA, BA, και διδακτικά χρόνια full
|

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΠΑΤΑΡΕΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΕΚΕΣ. ΚΡΙΜΑ ΤΟΣΟΣ ΚΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΜΟΥ!!!!! ΠΑΛΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΟΙ ΠΡΩΗΝ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ; ΕΛΕΟΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΜΑΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑΤΙΚΑ . ΛΟΙΠΟΝ ΑΜΕΣΩΣ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ !!! ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΕΙΡΑ .

Για να μην υπάρχει καμία υπόνοια αναξιοκρατίας
|

Για να μην υπάρχει καμία υπόνοια αναξιοκρατίας και να είναι και σύννομο, θα πρέπει οι κρίνοντες να διαθέτουν, αν μη τι άλλο, τα ίδια ή περισσότερα προσόντα από τους κρινόμενους. Δηλαδή αν εγώ διαθέτω διδακτορικό από το ΜΙΤ ως κρινόμενος, ο κριτής μου θα πρέπει να διαθέτει διδακτορικό από το ΜΙΤ, ή κάποιο καλύτερο πανεπιστήμιο.

Προβληματισμένος
|

Το να υπάρχει καχυποψία για τα κριτήρια επιλογής και την ποιότητα των επιλεγέντων ως μελών των συμβουλίων κρίσεων δικαιολογείται εμπειρικά. Όμως το να παρουσιάζεται η υποψία ως βεβαιότητα, γενικευτικά και χωρίς τεκμήρια, δεν συνάδει με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού και όσα εκείνος κανονικά διδάσκει στους μαθητές του. Όποιος λοιπόν έχει να καταγγείλει κάποια λαθροχειρία της διοίκησης, ας το κάνει με συγκεκριμένα στοιχεία, συνεισφέροντας με αυτόν τον τρόπο στον δημόσιο διάλογο. Διαφορετικά ας σιωπήσει, διότι δημιουργεί μια αναστάτωση χωρίς λόγο. Εάν αμφισβητείται η τήρηση ποιοτικών κριτηρίων επιλογής, ας ζητηθεί η δημοσίευση των βιογραφικών όλων όσων υπέβαλαν αίτηση. Αυτό θα συνέβαλε στη διαμόρφωση αντικειμενικής άποψης από την κοινή γνώμη.

SL^2
|

Σε κάποια σχόλια διαβάζω να γίνεται επίκληση της αριστείας, που όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις είτε διαστρεβλώνεται ως έννοια είτε χρησιμοποιείται προσχήματα είτε δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν! Κύριοι το μείζον είναι να επιβραβεύεται η προσπάθεια και η κατάκτηση της γνώσης με τον αντικειμενικότερο και έντιμο τρόπο. Τα τελευταία ισχύουν τόσο για την προσπάθεια που καταβάλει κάποιος όσο και για την επιβράβευσή της. Αν δε η κατάκτηση της κορυφής είναι αυτοσκοπός ή στόχος επίτευξης με κάθε μέσο ή τρόπο τότε τα πράγματα πιστεύω ότι είναι δύσκολα ή και επικίνδυνα τόσο για τον στοχεύοντα όσο και για την κοινωνία. Τέλος ελπίζω τα παραπάνω να μη θεωρηθούν, καταφεύγοντας στην εύκολη λύση, ως ιδεοληπτικά.

μέλος ΔΕΠ
|

Συμφωνώ με τον "πανεπιστημιακό" σε όλο το φάσμα της λογικής της κυβέρνησης η ιδεοληψία και η στενομυαλιά κυριαρχούν. Οι κόποι και οι προσπάθειες δεν μετράνε, η αριστεία είναι αμάρτημα! Είναι σαν να λέμε στη νέα γενιά αφήστε τα βιβλία και πιάστε το τάβλι!!

Δημήτρης
|

κ. Νικολάου,
Χαίρομαι που έστω και με αυτόν τον μη-κομψό τρόπο αναδεικνύεται η αξία των παιδαγωγικών και της παιδαγωγικής κατάρτισης των στελεχών εκπαίδευσης έναντι των επιστημών!

Σταύρος
|

Αν ο κ. Νικολάου οριζόταν ως τακτικό μέλος (για να οριστείς είναι αναγκαία η αίτησή σου, επομένως ήταν επιθυμία του) θα οδηγούνταν στην παραίτηση;
Αν ο κ. Νικολάου οριζόταν ως τακτικό μέλος, θα διαμαρτυρόταν για το γεγονός ότι από τη σύνθεση των μελών ΔΕΠ του συμβουλίου επιλογής απουσιάζουν παιδαγωγοί;
Αν ο κ. Νικολάου οριζόταν ως τακτικό μέλος, πώς θα μπορούσε να διαχειριστεί μια πλειάδα υποψηφίων συντονιστών έργου οι οποίοι έχουν εντρυφήσει σε διαφορετικά πεδία των επιστημών αγωγής, ενώ ο ίδιος ασχολείται με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση σύμφωνα με το βιογραφικό του;
Προφανώς, ο σκοπός της παρουσίας των μελών ΔΕΠ στο συμβούλιο επιλογής
να κρίνουν την γενική ακαδημαϊκή εικόνα των υποψηφίων.

Στράτο .Ερχόμαστε.
|

Σε λίγο καιρό ερχόμαστε και θα μείνετε μόνοι με τα συμβούλια σας και τις όποιες επιλογές τους που δεν θα γίνουν αποδεκτές από την νέα κυβέρνηση.Χώνεψε το .Είστε ήδη παρελθόν.

ΠΤΔΕ
|

Προφανώς αν ο αξιότιμος καθηγητής είχε οριστεί τακτικό μέλος δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

ΔΗΜΗΤΡΑ
|

ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΝΙΚΟΛΑΟΥ , ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ.......

Κύριε Νικολάου
|

Εχετε ακόμη ένα λόγο να προσβληθείτε. Στη λίστα των αποκλεισμένων ΣΣ υπάρχουν άτομα με τα ίδια και ίσως και ανώτερα από εσάς προσόντα που μένουν εκτός διαδικασίας με τα μαοικού τύπου κριτήρια του νόμου Γαβρόγλου.
Κε Στράτο από που θα μπορούσα να προμηθευθώ κουπόνια κοινωνικού τουρισμού; γνωρίζετε;

Spirod
|

Το πρόβλημα της ποσόστωσης το πήραμε υπόψη.

πανεπιστημιακός
|

Eτσι ακριβώς Πέτρο. Όσο πιο χαμηλά τόσο πιο καλά! Αυτή όμως είναι η μανία της ισοπέδωσης και της ιδεοληψίας ενάντια στην αριστεία.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/57816/i-proti-paraitisi-kai-xespasma-panepistimiakoy-apo-symvoylio-epilogis-ton-syntoniston