Εισαγγελική έκκληση προς εκπαιδευτικούς: Να μη χρησιμοποιείται ο όρος “λαθρομετανάστης”

Δημοσίευση: 17/08/2018

Τελευταία Ενημέρωση: 19/08/2018, 09:03

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εισαγγελική έκκληση προς εκπαιδευτικούς: Να μη χρησιμοποιείται ο όρος “λαθρομετανάστης”

Να χρησιμοποιούνται οι όροι: “παράτυπα εισερχόμενα στη χώρα άτομα”, “πρόσφυγες”, “μετανάστες”, “οικονομικοί μετανάστες”, “αιτούντες άσυλο”

Έκκληση προς τους εισαγγελείς Πρωτοδικών των Περιφερειών να αναλάβουν πρωτοβουλία και δράσεις προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί η Τοπική Κοινωνία σ και , κυρίως, να κινητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί καθώς και άλλοι  φορείς, που ασχολούνται πρωτίστως με ανηλίκους, ώστε , με την ενημέρωση τους, να γίνει ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας και να αποτραπεί η χρήση του όρου “λαθρομετανάστης” και μειωτικών , για την προσωπικότητα των ανθρώπων, χαρακτηρισμών και λέξεων, απευθύνει η εισαγγελία του Αρείου Πάγου.

Με τον τρόπο αυτό τονίζει η εισαγγελία, θα συμβάλουμε όλοι, στην εξάλειψη φαινομένων ξενοφοβίας και ρατσισμού.

Ο  όρος “λαθρομετανάστης” , τονίζει η εισαγγελία, συμφωνώντας με τον υπουργό Δικαιοσύνης, δεν είναι δόκιμος , μπορεί να είναι μειωτικός για τη προσωπικότητα του ατόμου και βεβαίως, δεν συναντάται στην ελληνική νομοθεσία, όπου γίνεται λόγος για “παράνομη είσοδο στη χώρα”.

Η εισαγγελία ζητά να εξαλειφθεί στο μέλλον  από τα υπηρεσιακά έγγραφα ή χρήση του όρου “λαθρομετανάστης” και να χρησιμοποιούνται οι όροι: “παράτυπα εισερχόμενα στη χώρα άτομα”, “πρόσφυγες”, “μετανάστες”, “οικονομικοί μετανάστες”, “αιτούντες άσυλο”.

Σχόλια (30)

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

@κε Χατζηστεφάνου σας διαψεύδουν τα γεγονότα.Κατά τον ευρωβουλευτή και μέλος της ομάδας για τους πρόσφυγες του Ευρωκοινοβουλίου κύριο Νότη Μαριά ,σοβαρότατο άνθρωπο και πολιτικό,δεν επιστρέφει κανείς από τους παράνομα εισερχόμενους στη χώρα του γιατί η τελεσιδικία για την χορήγηση ασύλου ή μη διαρκεί 4 χρόνια.Άρα και όταν μετά την τετραετία της τελεσιδικίας των ενστάσεων απορριφθεί η αίτηση ασύλου αυτός απλά...εξαφανίζεται.Επομένως όσοι μπαίνουν λόγο και του κλεισίματος των συνόρων μένουν στην χώρα.Παράλληλα κατά τον ίδιο δεν γίνονται ούτε επαναπροωθήσεις στην Τουρκία με ευθύνη αποκλειστική και μόνο ευθύνη της Ελλάδας.Να μου υποδείξετε παρακαλώ ένα κράτος στην παγκόσμια ιστορία που άνοιξε τα σύνορα του και μπήκαν ελεύθερα και ανεμπόδιστα σε ένα χρόνο 1.000.000 ξένοι.Το έκανε η χώρα μας το 2015.Κατά τον κύριο Μαριά επίσης το 70% των εισερχομένων ξένων δεν είναι πρόσφυγες αλλά προέρχονται από το Μαρόκο,την Αλγερία,το Πακιστάν κλπ που δεν γίνονται πόλεμοι.Η Ευρώπη λοιπόν έκλεισε τα σύνορα της και η Γερμανία θα αρχίσει σε λίγες μέρες να επιστρέφει στην Ελλάδα πρόσφυγες.Με αποκλειστική και μόνο ευθύνη της χώρας μας γίναμε η αποθήκη όλου του κόσμου.Η Ελλάδα έστειλε 400.000 νέους στην ξενιτιά και εισήγαγε 1.000.000.Υπάρχει σοβαρός άνθρωπος να το δεχτεί;Πέστε μου εσείς κύριε Χατζηστεφάνου μια φτωχευμένη χώρα που ζει με δανεικά και υπερχρεωμένη ,χωρίς βιομηχανία και ελπίδα ανάκαμψης πόσο κόσμο αντέχει να δεχτεί.Πέστε ένα νούμερο και τεκμηριώστε το αν το αντέχει η κατεστραμμένη οικονομία με τα εκατομύρια ανέργους,με το νοσοκομειακό σύστημα υπό κατάρρευση,με την ανύπαρκτη αστυνόμευση,με την εκρηκτική εγκληματικότητα σε ένα διαλυμένο κράτος .Προσωπικά πιστεύω ότι όσοι λένε αυτά που λέτε εσείς πρέπει να δίνουν και το καλό παράδειγμα φιλοξενώντας στο σπίτι τους μετανάστες και ζώντας μαζί τους.Μπορείτε να μου υποδείξετε μερικούς;Εσείς μήπως το κάνετε;Φιλανθρωπίες με ξένα κόλυβα δεν γίνονται.Όσο για τους ψηλούς και ξανθούς που γράφετε μάλλον ζείτε σε άλλη χώρα βόρεια.Ο

Αναστάσιος Χατζηστεφάνου
|

Αγαπητέ/ή ΗΡΑ, όσον αφορά την γραμματική παρατήρηση που μου κάνεις, νομίζω ότι απο τη βιασύνη σου να βρεις κάτι το μεμπτό, υπερέβαλες εαυτόν.
Οι "διαμαρτυρόμενοι" και όχι οι "διαμαρτυρομένοι". Και τούτο διότι στη νέα ελληνική γλώσσα τα επίθετα που προσδιορίζουν τη λέξη άνθρωπος ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. Λέμε είσαι όμορφος και όχι όμορφος άνθρωπος. Λέμε οι διανοούμενοι και όχι οι διανοούμενοι άνθρωποι, εκτός κι αν γνωρίζεις διανοούμενα φυτά. Το να υπέρ-προσδιορίζεις αγγίζει τα όρια της γλωσσικής υπερβολής, κουράζει τον αναγνώστη και φορτώνει άδικα τον λόγο. Επί της ουσίας, για το "ψηφοφόρος του ΚΚΕ" να με συγχωρείς αν σε κατέταξα. Προφανώς, εννοούσα ότι κοιτάς το θέμα από στενά ιδεολογική σκοπιά και παρεκτρέπεσαι από την ουσία (όπως συνηθίζει το ΚΚΕ, εξ ου και η παρομοίωση). Το θέμα είναι ότι από το ένα άκρο που ζήσαμε με τη γενιά του Πολυτεχνείου, που όποιος είχε διαφορετική άποψη ήταν φασίστας, φτάσαμε στο 2018 να λες αυτονόητα πράγματα που έχουν να κάνουν με ανθρώπινα δικαιώματα και συνταγματικές αρχές και να σου την πέφτουν οι όψιμοι πατριώτες ως "κομμούνι", "ψευτοπροοδευτικό" κλπ. Η λύση βρίσκεται στη μέση, νομίζω. Πράγματι η παράνομη είσοδος στη χώρα είναι αδίκημα και πρέπει οι παραβάτες, εφόσον δε δικαιούνται ασύλου να επιστρέφουν στη χώρα προέλευσης. Αλλά πρέπει και κάποιοι να αποδεχτούν ότι δε μπορεί η κοινωνία να αποτελείται από ψηλούς, ξανθούς, ορθόδοξους, στρειτ.

ΧΜ
|

Δεν εξετάζω την ουσία του ζητήματος, αλλά κάτι εξίσου σημαντικό για μένα. Η γλώσσα εξελίσσεται και όσες εκκλήσεις και αν γίνουν, δε τιθασεύεται. Καλώς ή κακώς (η ουσία που δεν εξετάζω) η λέξη αυτή έχει πλέον παγιωθεί και χρησιμοποιείται ευρύτατα. Ούτε μπορεί ούτε και πρέπει να τιθασεύεται η γλώσσα από εισαγγελείς. Γλωσσολογικά πάντα.

ΗΡΑ*
|

@ Αναστάσιος Χατζηστεφάνου
Αγαπητέ μου, ο κλισέ τρόπος σκέπτεσθαι νομοτελειακά σε οδηγεί σε κλισέ ταξινομήσεις/κατηγοριοποιήσεις τις οποίες διατυπώνεις και γραπτώς και οι οποίες κατά κανόνα είναι και εσφαλμένες. Συγκεκριμένα γράφεις: "Από την άλλη μου την έπεσε και ένας ψηφοφόρος του ΚΚΕ επικαλούμενος την εργατική τάξη και κάτι άλλα του ΚΚΕ. Απορρίπτεται ως άσχετη με το θέμα η επιχειρηματολογία..." Ούτε μέλος ούτε ψηφοφόρος είμαι κι ούτε υπήρξα ποτέ του ΚΚΕ. Ωστόσο, και προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω ταξινομήσεις εκ μέρους σου και όχι μόνο, ξεκαθαρίζω ότι τιμώ απεριόριστα τους αγώνες και τις θυσίας του ΚΚΕ για εθνική και λαϊκή κυριαρχία της πατρίδας μας, ιδιαίτερα στα χρόνια της Κατοχής και της Εθνικής Αντίστασης, χωρίς πάλι αυτό να σημαίνει ότι παραβλέπω τα τραγικά του λάθη...
Αγαπητέ μου, είναι αυτές οι κλισέ - άρα στερεοτυπικές - αντιλήψεις σου που κατευθύνουν και τον τρόπο εξαγωγής συμπερασμάτων. Απορρίπτεται, γράφεις, η επιχειρηματολογία ως άσχετη με το θέμα, χωρίς ωστόσο να τεκμηριώνεις τη θέση σου. Το τι είναι σχετικό με τι και τι άσχετο δεν είναι υπόθεση προσωπικής επιθυμίας δικής μου ή δική σου αλλά ζητούμενο τεκμηρίωσης με λογικά και όχι λαγικοφανή επιχειρήματα κι αυτά δεν προσκομίζονται στην κουβέντα μας από τη μεριά σου. Εκτός βέβαια αν το θεωρείς περιττό, οπότε προσωπικά πάω πάσο κι εσύ μπορείς να απολαμβάνεις το ... παιχνίδι χωρίς αντίπαλο !
Και παρακάτω γράφεις - αφού βέβαια εξ ορισμού αυτοπροσδιορίζεσαι ως προοδευτικός - "επιμένω:Η πληθώρα των διαμαρτυρόμενων* οφείλεται στην επικράτηση μιας βαθιά συντηρητικής ιδεολογίας στην κοινωνία.." Αλήθεια, πώς προέκυψε αυτή η συντηρητικοποίηση της κοινωνίας, σίγουρα δεν είναι ουρανοκατέβατη και σε κάποιες αιτίες θα οφείλεται, δεν νομίζεις; Μήπως, λέγω εγώ τώρα κι μια απλή υπόθεση κάνω, ορισμένες από τις αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν στην "επιχειρηματογία" (μου: βλ. παραπάνω σχόλιο του ΗΡΑ*) και την οποία εσύ apriori αξιολογείς ως " άσχετη με το θέμα; Αλήθεια, περνάει καθόλου από το μυαλό σου ότι κάτι τέοιες προοδευτικές αντιλήψεις ( με και χωρίς εισαγωγικά) με τις απολυτότητές του και τη σχετική έπαρση πιθανότατα να συμβάλουν τα μάλα κι αυτές στην συντηρητικοποίηση της κοινωνίας;

* των διαμαρτυρόμενων σχολιαστών - των διαμαρτυρομένων

ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΟΛΑ
|

Εγινε ποινικό αδίκημα απο τις δικαστικές αρχές η χρήση μίας λέξης, αλήθεια υπαρχει εκπαιδευτικός που θα πει σε παιδάκια ότι εισαι λαθρομετανάστης? Αυτα ειναι ή για γέλια ή για κλάματα, μόνο η σύσταση συνταγματικού δικαστηρίου θα δώσει λύση στην ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ του συντάγματος και των ευρωπαικών και διεθνών συμβάσεων. Ας πιέσουμ όλοι τα κόμματα να σταματήσει αυτή η κατρακύλα επιτέλους. Ο Ελληνικό λαός αποφασίζει στην τελική.

Ένας εκπαιδευτικός
|

@@Ένας εκπαιδευτικός
Αγαπητέ, μιλάμε για ανθρωπιά εδώ πέρα. Σ' αυτό και μόνο αφορά το σχόλιό μου. Όλες οι άλλες σοφιστείες που επικαλείσαι περί πολυφωνίας και δημοκρατίας, είναι απλώς προφάσεις εν αμαρτίαις και καμιά σχέση δεν έχουν μ' αυτό που έγραψα. Εκτός κι αν ξαφνικά η επίκληση της πολυφωνίας γίνεται άλλοθι για την υποστήριξη ρατσιστικών απόψεων! Εγώ πάντως θεωρώ αδιανόητο να αντιδρούν εκπαιδευτικοί σε κάτι που έχει σχέση με ανθρώπινη ευαισθησία, ανθρώπινα δικαιώματα στην αγωγή παιδιών.

Για όλα φταίνε οι άλλοι
|

@Άλλος ένας εκπαιδευτικός, Όταν η Γερμανία στέλνει 2000 "πρόσφυγες" πίσω, η Ιταλία κλείνει τα σύνορα, το Ην.Βασίλειο φεύγει από τη Ευρωπαϊκή ένωση, στη Σουηδία γίνονται σφαγές από "μετανάστες" όπως και στη Γαλλία και το χρέος στην ψωροκώσταινα από 125 δις που μπήκαμε στα μνημόνια είναι 185 δις τώρα που βγήκαμε !!!! και συνεχίζεις να μην βρίσκεις ίχνος τεκμηρίωσης και επιχειρηματολογίας τότε στραβά αρμενίζουμε και δεν είναι ο γιαλός στραβός.

Αναστάσιος Χατζηστεφάνου
|

Βροχή δέχομαι τον αντίλογο! καλό αυτό!
Από τη μία πλευρά οι διάφοροι αυτόκλητοι εισαγγελείς, που παίζουν με τις λέξεις και εξομοιώνουν τη λέξη λαθρεπιβάτης με αυτή του λαθρομετανάστη.
Εξηγώ λοιπόν: Ένας άνθρωπος που εισέρχεται στα ελληνικά σύνορα και αιτείται ασύλου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, ΟΥΤΕ ΛΑΘΡΑΙΟΣ. Μέχρι να εξαταστεί η αίτησή του, δικαιούται φιλοξενίας. Αν κριθεί πρόσφυγας λαμβάνει άσυλο, ενώ αν απορριφθεί οδηγείται σε απέλαση. Αυτό είπε η εισαγγελέας: οτι στα σχολεία πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά τη νομοθεσία .
Από την άλλη μου την έπεσε και ένας ψηφοφόρος του ΚΚΕ επικαλούμενος την εργατική τάξη και κάτι άλλα του ΚΚΕ. Απορρίπτεται ως άσχετη με το θέμα η επιχειρηματολογία.
Επιμένω: Η πληθώρα των διαμαρτυρόμενων οφείλεται στην επικράτηση μιας βαθιά συντηρητικής ιδεολογίας στην κοινωνία. Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται και πολύ φοβάμαι ότι η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ευρώπη (μιλώ για τους υμνητές του Χίτλερ, τους οποίους αν τους πούμε φασίστες παρεξηγιούνται) θα οδηγήσει σε νέα πογκρόμ, νέους αποδιοπομπαίους τράγους, νέους θαλάμους αερίων. Και όταν πέσει και το φασιστικό καθεστώς θα βγαίνουν οι υποστηρικτές του να μας το παίζουν δημοκράτες και παρασυρμένοι.
Λαθραίοι οι κυνηγημένοι,
προδότες οι λογικοί,
λογικοί οι ακραίοι και βίρα τις άγκυρες για νέα καθεστώτα.......

Άλλος ένας εκπαιδευτικός
|

Όλες οι απόψεις πρέπει να γίνονται ισότιμα δεκτές εκτός από τις ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ -σε αυτές κατατάσσονται και οι ρατσιστικές- που βλάπτουν κάθε κοινωνία.

Να μιλήσουμε με τα παιδιά ανοικτά και για την άνοδο των νεοφασιστικών μορφωμάτων στην Ευρώπη και την Ελλάδα...

Να μιλήσουμε ανοικτά και για το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, που είναι ανεξάρτητο και προηγήθηκε της οικονομικής κρίσης...

Ας διαβάσουν πρώτα λίγη ιστορία, δάσκαλοι και μαθητές... Να μιλήσουμε επιτέλους για το μοναδικό διαχρονικό και διεθνές ιστορικό δίδαγμα: τίποτα δεν κρατάει αιώνια, και όσοι λαοί διαρκώς αναμασούν την ανάμνηση περασμένων μεγαλείων μοιραία καταλήγουν στην παρακμή του πολιτισμού τους.

Είναι βέβαιο ότι οι απόψεις της νέας γενιάς θα εκπλήξουν ορισμένους σχολιαστές, που πίσω από τα ανθρώπινα δικαιώματα (μια βασική κατάκτηση του σύγχρονου πολιτισμού) βλέπουν συνωμοσίες "νέας τάξης πραγμάτων" και είναι πεπεισμένοι πως η Ευρώπη στον νέο αιώνα θα μπορεί να επιβιώσει απομονωμένη σε μια χρονοκάψουλα του 19ου αιώνα.

Και όχι, η ψύχραιμη ανάλυση πχ. της νέας ακραίας αντιμεταναστευτικής πολιτικής των ΗΠΑ ή της αναπάντεχης αποχώρησης του Ην.Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή των συνεπειών της ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας και της Ινδίας ΔΕΝ συνεπάγεται με πρόταση μονομερούς ανοίγματος των ευρωπαϊκών συνόρων.

Το μόνο που θα εισπράττουν όσοι νομίζουν ότι η έδρα ειναι άμβωνας και επιδίδονται σε κηρύγματα, χωρίς ίχνος τεκμηρίωσης και επιχειρηματολογίας (ορθός λόγος, ας θυμηθούμε άλλη μια ελληνική κατάκτηση...), είναι ειρωνικά μειδιάματα. Να είστε σίγουροι ότι οι μαθητές είναι πλέον πολύ πιο κριτικοί στις ιδεοληψίες του κάθε διδάσκοντα, και ιδιαίτερα οι εκατέρωθεν φανατικοί γίνονται αντιληπτοί από χιλιόμετρα.

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
|

Μήπως ήρθε ο καιρός να πάψουμε να αναλωνόμαστε στη θεωρητική μόνο ανάλυση των ζητημάτων, που φυσικά έχει την αξία της αλλά είναι λειψή χωρίς βιωματική εξάσκηση στον πραγματικό κόσμο;

Από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού τα παιδιά εισάγονται στις βασικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα στη σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, κάτι που συνεχίζεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο με πιο εξειδικευμένα μαθήματα (πχ. Κοινωνιολογία, Αρχές Δικαίου κοκ.)

Είναι απολύτως εφικτό στο πλαίσιο αυτών των προχωρημένων μαθημάτων οι μαθητές να κάνουν εργασίες (πχ. βιβλιογραφική ανασκόπηση) πάνω σε θέματα που αγγίζουν τα σύγχρονα προβλήματα στην Ευρώπη και διεθνώς (πχ. ανεργία, παλιές και νέες μορφές εξαρτήσεων, σχολικό περιβάλλον και βία, περιβαλλοντικές επιπτώσεις ανθρώπινης δραστηριότητας, προσφυγικές ροές, social media και δημοσιογραφία κτλ.)

Αυτός είναι ο κόσμος στον οποίο θα κληθούν να ζήσουν οι σημερινοί 16χρονοι. Απαραίτητη λοιπόν η εκμάθηση της επιστημονικής γενικής ανάλυσης αλλά ας μην εξαντλείται στην απομνημόνευση "ορολογίας" που στο τέλος της σχολικής χρονιάς τα παιδιά θα ξεχάσουν για να επικεντρωθούν στα απαιτητικά εξεταζόμενα μαθήματα των εισαγωγικών εξετάσεων.

Όλοι, είτε ιατροί είτε νομικοί είτε μαθηματικοί είτε οικονομολόγοι είτε γεωπόνοι γίνουν, πρέπει να πρώτα εμπεδώσουν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται σαν υπεύθυνοι πολίτες.

Εκπαιδευτικός
|

@ κ.Χατζηστεφάνου Α. Από τα γραφόμενα σας όποιος διαφωνεί με τις στρατιές των λαθρο ή παράτυπων που έρχονται στη χώρα μας μη σεβόμενοι σύνορα και τους νόμους του κράτους μας είναι χουντικός ,ακροδεξιός και λοιπές αριστερές διχαστικές αερολογίες.Πάντε στα δικά τους σύνορα και αν τολμάτε περάστε.Ή ποιο απλά πάντε στον Έβρο και αν τολμάτε περάστε απέναντι.Αυτά είναι τα σύνορα και όχι το σουρωτήρι των δικών μας.Δεν συλλαμβάνονται για παράνομη είσοδο αλλά αν θέλουν να φύγουν συλλαμβάνονται για παράνομη ...έξοδο από τη χώρα.Πέστε μου αυτό το πρωτοφανές σε ποια άλλη χώρα του κόσμου γίνεται.Κατά τα άλλα οι απόψεις σας δεν απηχούν παρά ελάχιστη ποια μερίδα πολιτών.Ευτυχώς και ευτυχώς που κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ με τους δεξιούς ΑΝΕΛ για να απομυθοποιηθεί η αριστερά και οι ιδέες της.Πάντως στην ακροδεξιά οδηγεί τον κόσμο η αριστερή διχαστική φρασεολογία που δεν συζητά πια αλλά μονολογεί και όποιος διαφωνεί με τον μονόλογο της του βάζει και μια ρετσινιά περί ακροδεξιού και λοιπές ανοησίες.Πιστεύω πια ότι το κάνει επίτηδες γιατί εκτρέφεται από αυτό.

Αμπντούλ Αλχαζρέντ
|

Οι νέοι ορισμοί "παράτυποι, οικονομικοί μετανάσταστες, πρόσφυγες κ.α έχουν ως απώτερο σκοπό την εκπαίδευση των νέων γενεών ώστε μέσα από "ανθρωπιστικά" φίλτρα να αμβλύνονται κάποιες αιχμές μη πολιτικής ορθότητας, καλλιεργώντας έτσι την παθητικότητα.
Ο αφρός της Ελλάδος μας αποδημεί στις χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο και η αντικατάσταση αυτών είναι η μονιμοποίηση και η εξάπλωση των αλλόφυλων στην Ελληνική επικράτεια, αλλά και η αφομοίωση των αποδημούντων Ελλήνων σε διάστημα δύο-τριών γενεών.

ΓΦ
|

Κάποιοι ίσως προσπαθούν να μας συμμορφώσουν με το εγκεκριμένο "από τας αρχάς" λεξιλόγιο….

πανος
|

η εισαγγελία να ασχοληθεί με τη γρήγορη διελεύκανση των δικών και να αφήσει τα ......επιμέρους.

Μανώλης
|

Μετά από αυτό ζητώ και εγώ να μην χρησιμοποιούνται και οι λέξεις λαθρεπιβάτης, λαθροθήρας, λαθρέμπορος, λαθροεισβολέας, λαθραναγνώστης κλπ. Και αυτοί προσβάλλονται με το λαθρό- . Επίσης παρέλειψε να σημειώσει ότι πρέπει να αποφεύγεται ο μειωτικός για την προσωπικότητα του ανθρώπου όρος "λαθρέμπορος", "λαθρεμπόριο" π.χ. καυσίμων και να χρησιμοποιείται ο όρος "παράτυπος έμπορος", "παράτυπο εμπόριο" αντίστοιχα...
Αντί να ασχοληθούν με την ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων που χρονίζουν στη Δικαιοσύνη ασχολούνται με τη μείωση της προσωπικότητας ατόμων, πολλά από τα οποία κοσμούν με την προσωπικότητά τους το αστυνομικό δελτίο... Έλεος πια σύντροφοι!

ΗΡΑ*
|

Για κοίτα να δεις, φίλε μου, πώς μια καλοπροαίρετη παράκληση / παραίνεση μιας εισαγγελέως - αλήθεια, τι άλλο σημαίνει η λέξη " έκκληση"; - αποτέλεσε την αφορμή να διαμορφωθούν και πάλι δύο αντιτιθέμενες ομάδες σχολιαστών. Απ' τη μια μεριά "οι μεν" με υπόρρητες αναφορές (= αναφορές με υπονοούμενα και υπαινιγμούς) και με σαφή την τάση να αμφισβητήσουν το δικαίωμα της εισαγγελέως να προβεί σε μιά τέτοια ενέργεια, κι απ' την άλλη "οι δε", οπλισμένοι με αρκετή δόση έπαρσης* και πραγματογνωμοσύνης**, που ... διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους υπέρ των ατομικών και προσωπικών δικαιωμάτων ( μας έχετε πρήξει μ' αυτή τη "διαφορετικότητα" !), κι αυτό κυρίως σε θεωρητικό και γλωσσικό επίπεδο, ενώ τηρούν σιγή ιχθύος για τα συλλογικά εργασιακά δικαιώματα και για τα δικαιώματα του ελληνικού λαού να καθορίζει αυτός ο ίδιος τις τύχες της χώρας και το μέλλον των παιδιών του. Και δε μου λέτε, άλλαξε κάτι ως προς την ουσία με το να βαφτίζεται η τρόικα "θεσμοί" και με το να μεταφέρεται η έδρα της τρόικας από την Πλατεία Συντάγματος στο Χίλτον; Ποιοι είστε εσείς που, κρατώντας στο χέρι την μπαγκέτα του μετρονόμου, ορίζετε ποιοι είναι πατριώτες, ποιοι " υπερπατριώτες", ποιοι "λαϊκιστές", ποιοι "εθνικιστές"; Ποιοι είστε εσείς που ακούγοντας ή διαβάζοντας τις λέξεις " έθνος", "πατρίδα", "ελληνόπουλα" βγάζετε σπυράκια ( αρχαϊστί φλύκταιναι), ενώ μας έχετε ζαλίσει με τα "προσφυγόπουλα", τα " μεταναστόπουλα" "τα ανθρώπινα δικαιώματα" και τον δήθεν διεθνισμό; Πώς είναι δυνατόν να είναι κανείς διεθνιστής ( = δια μέσου των εθνών) και να αρνείται τη ρίζα που είναι το έθνος ; Ποια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ είναι αυτά τα "διάφορα υπερπατριωτικά", κ. Χατζηστεφάνου, που γεννούν χούντες, φασισμούς και άρρωστες κοινωνίες; Μήπως οι διαδηλώσεις ενάντια στη Συμφωνία των Πρεσπών με τη συμμετοχή εκατοντάδων χιλιάδων αγωνιούντων Ελλήνων που ορισμένοι - για να μην πούμε ονόματα και συγκεκριμένα έντυπα - τούς αποκάλεσαν εθνικιστές και σχεδόν φασίστες; Αν είναι κάποιος που έχει πατρίδα, κ. Χατζηστεφάνου, αυτός είναι η εργατική τάξη κι ο λαός, ο λαοτζίκος δηλ.,κι όχι οι ελίτ .

* Πάλι φάσκεις και αντιφάσκεις " ένας εκπαιδευτικός" : Απ' το ένα μέρος " όλοι σχεδόν οι σχολιαστές" κι απ' το άλλο ελπίζεις ότι " η πλειονότητα των αντιδρώντων δεν είναι εκπαιδευτικοί" - που σίγουρα είναι ! - μετατρέποντας έτσι, με τη βοήθεια πάντα της ελπίδας, την επιθυμία σου σχεδόν σε πραγματικότητα. Σε κάθε περίπτωση όμως, είτε είναι είτε δεν είναι "η πλειονότητα των αντιδρώντων" εκπαιδευτικοί, σπεύδεις να προσάψεις σ' όλους αυτούς επιπόλαια συμπεριφορά. Πού το ξέρεις. Από πού προκυπτει κάτι τέτοιο ;

.

Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
|

@Χατζηστεφάνου: Η λέξη ΛΑΘΡΟΘΗΡΑΣ είναι προσβλητική και συνιστά ποινικό αδίκημα; Η λέξη ΛΑΘΡΕΠΙΒΑΤΗΣ;

Γιάννης Μ.
|

Καλά κάνει η Εισαγγελία και ασχολείται με αυτό το θέμα, αλλά θέλω να δείξει την ίδια βαρύτητα και σε άλλα θέματα, τα οποία ταλαιπωρούν την εκπαιδευτική κοινότητα (bullying, βία μαθητών προς προσωπικό και εξοπλισμό κλπ)...

@Ένας εκπαιδευτικός
|

Μπορείς να λυπάσαι για τα εύστοχα σχόλια των άλλων αμφιβάλοντας μάλιστα αν είναι εκπαιδευτικοί.Δηλαδή για εσένα εκπαιδευτικός είναι όποιος συμφωνεί με τις ιδέες σου.Όποιος δε συμφωνεί μαζί σου δεν είναι.Και αυτό λέγεται πολυφωνία και δημοκρατία. Αυτήν την πολυφωνία σου κράτα την για σένα.Οι υπόλοιποι εί μαστε στο 2018 και όχι στο 1918.

Ένας εκπαιδευτικός
|

Λυπάμαι πολύ που όλοι σχεδόν οι σχολιαστές αντιδρούν με τρόπο επιπόλαιο και ειρωνικό σε μια σωστή και αυτονόητη υπόδειξη από ένα θεσμό που επιτέλους αποφάσισε να δείξει ανθρώπινο πρόσωπο! Ελπίζω τουλάχιστον η πλειονότητα των αντιδρώντων να μην είναι εκπαιδευτικοί...

Αναστάσιος Χατζηστεφάνου
|

Παρατηρώ ότι θίχτηκαν πολλοί από το έγγραφο της κυρίας Εισαγγελέως. Ας μιλήσω λοιπόν ως νομικός:
1. Διερωτώνται πολλοί "με ποια αρμοδιότητα κάνει συστάσεις" η κυρία Εισαγγελέας. Η χρήση του όρου "λαθρομετανάστης" συνιστά προσβολή στην αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα των περιοριζόμενων και ως εκ τούτου συνιστά ποινικό αδίκημα. Έτσι, δικαιούται η Εισαγγελία του ΑΠ να διευκρινίζει ότι η χρήση μιας λέξης που από ασχετοσύνη χρησιμοποιούν πολλοί συνιστά προσβολή για κάποιους συνανθρώπους μας.
2. "Πετούν" κάποιοι το ""επιχείρημα"" ότι υπάρχουν πιο σημαντικά θέματα να ασχοληθεί η Εισαγγελία ΑΠ.
Πράγματι, υπάρχουν και άλλα θέματα, ορισμένα πιο επείγοντα. Αλλά αυτοί που αναβάλουν την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων "για μετά" είναι οι ίδιοι που λένε γιατί να νομοθετούμε την νομική αναγνώριση του δεσμού μεταξύ ομοφυλόφιλων, γιατί να κατοχυρώσουμε μέτρα κατά της βίας των γυναικών, γιατί να κατοχυρώσουμε μέτρα για την προστασία των ζώων και του περιβάλλοντος, όταν πχ υπάρχουν άστεγοι πολίτες ή άλλα σημαντικά θέματα. Μα Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Α με τη λύση των διαφόρων ζητημάτων, μια ευνομούμενη πολιτεία ΟΦΕΙΛΕΙ να ασχολείται με θέματα που άπτονται των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της οικολογικής πολιτικής κ.ο.κ.
Παραδεχτείτε το ορισμένοι, δε σας πειράζει που η Εισαγγελία ασχολείται και με άλλα θέματα πλην των γραφειοκρατικών. Σας πειράζει να σταματήσουμε να υποτιμούμε τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, σας πειράζει μια κοινωνία δομημένη στο σεβασμό στη διαφορετικότητα και εχθρική απέναντι στις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα. Μόνο που είμαστε εκπαιδευτικοί και οφείλουμε να διδάσκουμε θετικές πρακτικές. Τα διάφορα "υπερπατριωτικά" γεννούν φασισμούς, χούντες, γεννούν άρρωστες κοινωνίες

ο Τάδε Εκπαιδευτικός
|

Δε νομίζω πως, με το να παίζουμε με τις λέξεις, θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην ευαισθητοποίηση του κόσμου. Απο την άλλη, μιλάμε για εισαγγελική ΕΚΚΛΗΣΗ και όχι διαταγή, ούτε καν οδηγία... οπότε μην τρελαίνεστε! Στο κάτω-κάτω δε θα χρειάζονταν τέτοιες εκκλήσεις, αν ορισμένοι από εμάς δεν "ξεχνούσαν" πως όταν μπαίνεις σε μία τάξη και ξεκινάς μιλάς, μιλάς, με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού και πρέπει να "φιλτράρεις" τυχόν προσωπικές ακραίες απόψεις (π.χ ρατσιστικές, μισαλλόδοξες κτλ) που μπορεί να προσβάλλουν, να προκαλούν ή να καλλιεργούν το μίσος και γενικά... να μην είναι ιδέες που πρέπει να ακουστούν σε ένα ανήλικο κοινό! Και μη μου πείτε πως αυτά δε συμβαίνουν πουθενά. Όλοι έχουμε συναντήσει τέτοιους συναδέλφους!

Εκπαιδευτικός
|

Και αν ένας μαθητής ρωτήσει τι σημαίνει "παράτυπος" μετά τρέχα

Στράτος
|

Αλλά αφού έκανε την αρχή ας μας στείλει και άλλες εκκλήσεις για αποφυγή των όρων "ωριαία αποβολή", "απουσία", "επίπληξη" κλπ ώστε να μην πληγώνονται οι μαθητές.

Blind Guardian
|

Ήταν 1987 όταν ο Άκης Τσοχατζό, έστειλε στα Σχολεία εγκύκλιο με την οποίαν απαγόρευε τους όρους: Βόρειος Ήπειρος,Κατεχόμενα Κύπρου,Ανατολική Θράκη και Πεντάγωνο και μας διέτασσε να τα αλλάξουμε σε Νότιος Αλβανία,Βόρειος Κύπρος,Ευρωπαϊκή Τουρκία και Πολύγωνο.Τότε όντας και μικρούλης ψιλικατάλαβα ότι το Πεντάγωνο ήταν για ξεκάρφωμα. Φυσικά η εγκύκλιος πήγε στα υπ'όψιν.

ΗΤ
|

Κι όποιος δεν συμμορφώνεται "προς τα υποδείξεις" τι θα παθαίνει?

Με ποιά αρμοδιότητα έγινε αυτό;
|

από την εισαγγελία Πειραιά; Κατά το νόμο έπρεπε να το στείλει στο Υπουργείο και εκείνο να τη διαβιβάσει στα σχολεία .Σκεπτικισμό προκαλεί,και για αυτό προκλήθηκαν και έντονες αντιδράσεις από μερίδα του έντυπου,ηλεκτονικού και τηλεοπτικού τύπου,ο δεύτερος αποδέκτης που είναι τοπική εφημερίδα του Πειραιά.Γιατί έγινε αυτό μόνο η εισαγγελέας που έβγαλε αυτήν την ανακοίνωση που είναι εκτός αρμοδιοτήτων της ξέρει.Μετά από αυτό ζητώ και εγώ να μην χρησιμοποιούνται και οι λέξεις λαθρεπιβάτης,λαθροθήρας,λαθρέμπορος,λαθροεισβολέας,λαθραναγνώστης κλπ.Και αυτοί προσβάλλονται με το λαθρό- .Τελικά αυτή η χώρα είναι νομοτελειακά τελειωμένη.

Αθηνάαα
|

Η παρανομη εισοδος πώς εγινε ξαφνικα παρατυπη;;

Π.Τ.
|

Επίσης παρέλειψε να σημειώσει ότι πρέπει να αποφεύγεται ο μειωτικός για την προσωπικότητα του ανθρώπου όρος "λαθρέμπορος", "λαθρεμπόριο" π.χ. καυσίμων και να χρησιμοποιείται ο όρος "παράτυπος έμπορος", "παράτυπο εμπόριο" αντίστοιχα.
Αντί να ασχοληθούν με την ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων που χρονίζουν στη δικαιοσύνη ασχολούνται με τη μείωση της προσωπικότητας ατόμων, πολλά από τα οποία κοσμούν με την προσωπικότητά τους το αστυνομικό δελτίο.

Ελεύθερος
|

Καμμία αρμοδιότητα και καμμία δουλειά, καμμία νομική κατοχύρωση και κανένα δικαίωμα δεν έχει η εισαγγελία να παραδίδει μαθήματα χρήσεως λεξιλογίου. Να περιοριστεί στα καθήκοντά της λοιπόν .


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/58361/eisaggeliki-ekklisi-pros-ekpaideytikoys-na-mi-hrisimopoieitai-o-oros-lathrometanastis