Η εγκύκλιος για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ 2019 σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο
Δημοσίευση: 13/12/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ενημερωτική εγκύκλιο για τους μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ σχολικού έτους 2018-2019 και τους αποφοίτους – υποψηφίους για τα ΑΕΙ που θα διαγωνιστούν στις τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ 2019, σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΎΚΛΙΟ
Ειδικότερα η εγκύκλιος προβλέπει τα εξής:
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του αρ. 74 του Ν. 4485/2017 (ΦΕΚ 114 Α’), οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., των Α.Σ.Τ.Ε., των Στρατιωτικών Σχολών, των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική
Με την ανωτέρω σχετική Υπουργική Απόφαση καθορίστηκε η κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α’) όπως τροποποιήθηκε με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 74 του Ν.4485/2017 (ΦΕΚ 114 Α’).
Σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α’/14-05-2015), οι μαθητές της Γ ́ τάξης Ημερήσιου και Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2018-19 έχουν ήδη επιλέξει και παρακολουθούν μία από τις παρακάτω Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:
• Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
• Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
• Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία κατόπιν συμμετοχής σε εξετάσεις που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
Οι μαθητές της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2018-19 και οι απόφοιτοι-υποψήφιοι, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2019, που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.
Οι μαθητές εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που ήδη έχουν επιλέξει και παρακολουθούν ενώ οι απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν στα μαθήματα οποιασδήποτε Ομάδας Προσανατολισμού.
Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας, όπως αυτοί καθορίστηκαν με το άρθρο 2 της αριθμ.Φ.253/142542/Α5/2017 (ΦΕΚ 2995 B’) Υπουργικής Απόφασης.
Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα:
Ι. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
1. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού
2. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας
Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας
Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
1. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού
2. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας
Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της ΟμάδαςΠροσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
III. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):
1. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού
2. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας
Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας
Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται στο Συνημμένο ΠΙΝΑΚΑ 1.
Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με το άρθρο 3 της αριθμ.Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647 Β ́) Υ.Α. σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 2 της αριθμ.Φ.253/142542/Α5/2017 (ΦΕΚ 2995 Β’) Υ.Α. και βασίζεται μόνο στο γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων.
Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.
Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του αρ. 2 της αριθμ.Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647 Β ́) Υ.Α., για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.
Σχόλια (3)
υπήρχε σχέδιο στην ομάδα Κουράκη πολύ συγκεκριμένο και υλοποιήθηκε με αυτό το προσωρινό σχέδιο στο νομοσχέδιο κουρελού του 2015.
Χώρισαν τις σχολές πληροφορικής σε εκείνες του software και του hardware.
Θεσμοθέτησαν την έννοια του διδασκόμενου αλλά όχι εξεταζόμενου και πολλές χαμένες ώρες (σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας σήμερα).
Κατάργησαν το λύκειο Αρβανιτόπουλου που τώρα προσπαθεί να υλοποιήσει ο Γαβρόγλου, μετά από 4 έτη!!!
Υποτίθεται ότι ήθελαν να αποτρέψουν την παράλληλη είσοδο σε σχολές με πολλαπλούς δρόμους και στη συνέχισαν άνοιξαν λεωφόρους, όπως την είσοδο στο Βιολογικό χωρίς βιολογία, αλλά με χημεία, όπως επίσης στο χημικό χωρίς Μαθηματικά!!
Αυτό το προσωρινό που τώρα πάει για μονιμοποίηση.
Αυτός που σκέφτηκε όλο αυτό το "σχέδιο", εχει μια λογική που μάλλον διαφεύγει σε πολλούς απο μας...
Επίσης για ποιό λόγο η Πληροφορική τσουβαλιάζεται μαζί με τις Οικονομικές και όχι τις Θετικές Επιστήμες; Τι σχέση έχει με τα Οικονομικά; Τόσες 10ετίες δεν μπορούμε να ξεκολλήσουμε απο την ανοησία σε ότι αφορά αυτά τα πολύ απλά (για όλες τις άλλες χώρες) θέματα, δυστυχώς....
ΟΚ
Εννοεις για το μαθημα α.ε.π.π; Εχεις δικιο.Η πληροφορικη, στο πανεπιστημιο υπαρχει στην σχολη θετικων επιστημων. Το α.ε.π.π θα πρεπει να βρισκεται στην ομαδα προσανατολισμου θετικων σπουδων. Απλα, επειδη υπαρχει ομαδα προσανατολισμου σπουδων οικονομιας και πληροφορικης,γι' αυτο τον λογο υπαρχει το μαθημα σε αυτην την ομαδα προσανατολισμου. Οπως και να ' χει, το α.ε.π.π επρεπε να υπαρχει και στην ομαδα θετικων σπουδων και συγκεκριμενα στο 2ο επιστημονικο πεδιο, θετικες και τεχνολογικες επιστημες.