Γνωμοδότηση για τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού
Δημοσίευση: 30/05/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Αποδεκτή έγινε από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου
Αρνητική ήταν η (ατομική) Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, στο ερώτημα του υπουργείου Παιδείας για το αν μπορούν να τοποθετηθούν στη θέση Συντονιστή Εξωτερικού, εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν πέντε συνολικά έτη απόσπασης στο εξωτερικό.
Η Γνωμοδότηση έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Σχόλια (10)
Νόμος 4183/13 Άρθρο 35 Θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό
2. Η παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4027/2011 αντικαθίσταται ως εξής: «4. Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα, διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτήν μετά τη λήξη της απόσπασής τους. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέραν των πέντε ετών, για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους και όχι λόγω υπηρεσιακών αναγκών, τότε η οργανική θέση που κατέχουν θα θεωρείται κενή με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης με τις συνέπειες που ορίζονται στο Κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 16 παράγραφος 9 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167).»
Με την παραπάνω τροποποίηση του 4027/11 διατηρούσαν οι εκπαιδευτικοί και την οργανική τους στην Ελλάδα όταν ήταν με απόσπαση στο εξωτερικό. Αυτά γιατί κάποιοι αγνοούν πολλά . Ο 4027/11 ψηφίστηκε με τους διάφορους κόφτες γιατί προέβλεπε και το κλείσιμο των σχολείων του εξωτερικού . Ο 4415 είναι πιστή αντιγραφή του αρχικού 4027 χωρίς τις τροποποιήσεις. Έγινε με σκοπό να τσακίσει μερίδα εκπαιδευτικών που κράτησαν τα λίγα σχολεία που υπάρχουν ακόμα ανοιχτά την περίοδο 2011-2014 που οι καιροί ήταν δύσκολοι . Και η προχειρότητα φαίνεται τώρα γιατί αν είχαν ρυθμίσει στο νόμο 4415 πως θα αξιολογηθούν οι συντονιστές μετά το πέρας της τριετίας ,σήμερα δεν θα υπήρχε το πρόβλημα γιατί οι συντονιστές θα είχαν ακόμα ένα χρόνο θητεία .Θα χρειαζόταν μόνο εκεί που η θέση ήταν κενή. Υπενθυμίζω ότι οι νυν συντονιστές ανέλαβαν καθήκοντα το σχολικό έτος 2015-16 όπου ίσχυε ο νόμος 4027/11 και η τροποποίηση που έγινε όπου είχε αφαιρεθεί ο κόφτης της πενταετίας που ανέφερα σε προηγούμενη ανάρτηση.
@Αλ6ς 31 Μάιος 2019 09:09 & @Θανασης 30 Μάιος 2019 23:56
Ευτυχώς συνάδελφοι δεν έχουμε χάσει το χιούμορ μας (Γαβρόγλου=ευγενής Πολάκης=όλα τα λεφτά LOL)!...
Ως προς το ακολουθητέο (κατά την ταπεινή μου γνώμη):
Διαδικασίες ΑΣΕΠ ΚΑΙ για τα στελέχη της Εκπαίδευσης, όπως γίνεται πλέον για τις Θέσεις των Διευθυντών/Γενικών Διευθυντών του υπουργείου Παιδείας (όρα και περίπτωση νέου Γεν. Δ/ντού και Δ/ντού ΔΙΠΟΔΕ) καθώς και όλων των άλλων υπουργείων! Εφαρμογή και εδώ του Υπαλληλικού Κώδικα (με ευθύνη του ΑΣΕΠ), ώστε η επιλογή των στελεχών να πάψει να είναι προνόμιο της (εκάστοτε) υπουργικής καμαρίλας...
ΥΓ. Συμφωνώ απόλυτα με την θεμελιωμένη τοποθέτηση του συναδέλφου "Insider"
Και πάλι ημίμετρα ήταν...
Οι επόμενες κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης θα πρέπει να γίνονται με κλήρωση ανάμεσα σε ενδιαφερόμενους, χωρίς καμία προηγούμενη διοικητική εμπειρία.
Μόνο έτσι μπορεί πραγματικά "να διασφαλιστεί σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό προσώπων η συμμετοχή στην κατάληψη ειδικής δημόσιας θέσης αυξημένων τυπικών προσόντων, βάσει της συνταγματικής αρχής της ισότητας η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση υλοποιείται με την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους όσους έχουν τα νόμιμα προσόντα."
Ως "νόμιμα προσόντα" εδώ θα πρέπει να νοείται η ύπαρξη πανεπιστημιακού πτυχίου (αυξημένο προσόν θεωρείται).
Αυτό σημαίνει πραγματική αριστερά: Να είμαστε με τους πολλούς!
Η "κατάληψη" δημόσιων θέσεων συνεχίζεται λοιπόν κανονικά...
Η αριστερή ψήφος στις επόμενες εκλογές (θα δούμε πότε θα γίνουν) είναι δεδομένη απ' όλους μας...
Σιγά τα αυγά. Και γνωμοδότηση που λέει ότι ο νόμος περί μετατάξεων του 1988 έχει καταργηθεί έχει κανει αποδεκτή ο Γαβρογλου, και αυτόν τον νόμο εφαρμόζει για τις μετατάξεις το Υπ. Παιδείας. Γενικώς όταν οι νόμοι διαφωνούν με τον Γαβρογλου τα πράγματα είναι άσχημα για τους νομούς. Ο Γαβρογλου είναι απλά ένας ευγενέστατος Πολάκης. Κατά τα λοιπά ακόμα ψάχνονται να εξηγήσουν την φάπα
Ας εξετάσουμε δυο ακραίες περιπτώσεις . Ας πάρουμε τον εκπαιδευτικό Χ που έχει ένα πτυχίο ξένης γλώσσας επιπέδου Γ2 του έτους 1982 ( δεν έχουν ημερομηνία λήξης τα πτυχία ), που έχει βγει στο εξωτερικό 2-3 φορές, ως τουρίστας και έχει μεταπτυχιακό η διδακτορικό τίτλο από την εποχή που δεν ήταν απαραίτητη προϋπόθεση ή γνώση ξένης γλώσσας αλλά ούτε και η έρευνα σε ξένη γλώσσα, καθώς ούτε ο επιβλέπων καθηγητής γνώριζε σε βάθος μια ξένη γλώσσα. Όσον αφορά λοιπόν στη γνώση της ξένης γλώσσας , λειτουργικά, ο εκπαιδευτικός βρίσκεται κάτω από το επίπεδο Β2. Πώς θα συντάξει έγγραφα σε ξένη γλώσσα, πώς θα διαβάσει μισθωτήρια συμβόλαια σε ξένη γλώσσα, πώς θα επικοινωνήσει με τις ξένες αρχές σε ξένη γλώσσα; Πώς θα μιλήσει με γονείς που για διάφορους λόγους μιλούν ελάχιστα ή καθόλου Ελληνικά;Πώς θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς καθώς προσπαθούν να διδάξουν Ελληνικά ως δεύτερη η ξένη γλώσσα, ένα αντικείμενο που ο καλός συνάδελφος Χ δεν είχε ασχοληθεί ποτέ; Κανένα πρόβλημα, αποφαίνεται η μεμονωμένη γνωμοδότηση . Πέντε χρόνια και ίσες ευκαιρίες σε όλους. Και καθόλου δε φαίνεται να απασχολεί το συντάκτη της γνωμοδότησης , αν ο εκπαιδευτικός Χ δυσφημεί την ελληνική πολιτεία όπου σταθεί και όπου βρεθεί, με την ανεπάρκεια του. Πάμε στην άλλη περίπτωση . Στον εκπαιδευτικό Ψ ,που εργάστηκε στο εξωτερικό, όπου εκτός από τις δεξιότητες που είχε πριν εργαστεί στο εξωτερικό, ανέπτυξε νέες, στην προσπάθεια του να προσαρμοστεί σε νέο περιβάλλον, με διαφορετικές νοοτροπίες , διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης και διαφορετική γλώσσα. Αυτός ο εκπαιδευτικός , σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση κρίνεται ακατάλληλος, καθώς συμπλήρωσε πενταετία και οφείλει να αποσυρθεί για να έρθει κάποιος άλλος. Έχει μείνει λίγη λογική στο Υπουργείο, ώστε να διακρίνει ότι ο αποκλεισμός από τη διαδικασία του εκπαιδευτικού Ψ είναι παράλογος;
@Κρητικός @Αποδυτηριάκιας
Συμφωνώ, μαζί σας, απόλυτα. Η εν λόγω γνωμοδότηση πάσχει και θα το τεκμηριώσω ακολούθως:
Από τη μεταπολίτευση έως σήμερα και ειδικά στα δύο προηγούμενα νομοθετήματα για την ελληνόγλωσση, του 1995 και του 2011, παρόλο που η διατύπωση του νομοθέτη είναι ταυτόσημη με αυτή του 4415/16, σε ό,τι αφορά στη διάρκεια απόσπασης των εκπαιδευτικών(5ετία), κανείς δεν σκέφτηκε έως σήμερα να αξιοποιήσει την εν λόγω διάταξη ως "κόφτη" στις περιπτώσεις των συντονιστών.
Και τούτο διότι, σε άλλο άρθρο, ο νομοθέτης αναθέτει με διακριτή εξουσιοδοτική διάταξη(ΥΑ) την αρμοδιότητα καθορισμού των "ειδικών" κριτηρίων επιλογής στον υπουργό.
Η ΥΑ, που εξεδόθη, ορθά δεν προβλέπει ως κώλυμα την 5ετία. Πώς προέκυψε στην προκήρυξη; Προδήλως, παράνομο και αντιδεοντολογικό!
Ο λόγος; Προφανής! Στην αγωνία τους να αποκλείσουν ανθρώπους με προσόντα και να απευθυνθούν στο κλειστό κλάμπ των ημετέρων (30 υποψήφιοι για 15 θέσεις), δεν δίστασαν να αυθαιρετήσουν εκδίδοντας προκήρυξη που δεν συνάδει με την κείμενη νομοθεσία (νόμο και ΥΑ). Άλλωστε το ίδιο έκαναν με όλα τα νομοθετήματα έως σήμερα.
Για να τελειώνουμε εδώ, τους συμβουλεύουμε φιλικά, για να μην ταλαιπωρηθεί κόσμος και όπως ζητά η ΝΔ, το ΚΙΝΑΛ και οι αιρετοί:
Α. Να σταματήσουν τη διαδικασία
Β. Να μην εκδώσουν πίνακες
Γ. Μην προχωρήσουν σε συνεντεύξεις
Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι επιλογές θα υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν με νέο, αξιοκρατικό και ανοιχτό για όλους νομοθετικό πλαίσιο από τη νέα Κυβέρνηση .
@Αποδυτηριάκιας
Ασφαλώς και ΔΕΝ είναι απόφαση δικαστηρίου.
Δεν είναι καν γνωμοδότηση της Ολομέλειας ή έστω Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (=οι νομικοί σύμβουλοι του δημοσίου).
Πρόκειται για την 111/2019 ΝΣΚ (αριθ. Διαύγειας ΑΔΑ Ψ28ΩΟΡΡΕ-3ΥΦ), η οποία είναι ατομική γνωμοδότηση ενός μόνον Συμβούλου, η οποία προκλήθηκε από υποβολή σχετικής ερώτησης του υπουργείου και φέρει ημερομηνία 09.05.2019. Εννοείται ότι ο (αναμένων) υπουργός έσπευσε να την κάνει δεκτή...
Η ανωτέρω γνωμοδότηση χρησιμοποιήθηκε στην απόρριψη των αιτήσεων των συναδέλφων και ασμένως ανασύρθηκε τώρα που μεσολάβησε η μεγάλη ανατροπή και έχασαν τον έλεγχο της κατάστασης .
Όπως καταλαβαίνω δεν επιτρέπεται ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ η υπέρβαση της μέγιστης χρονικής διάρκειας των πέντε ετών, απόσπασης στο εξωτερικό.
Η γνωμοδότηση αφορά κάθε είδους "παρατάσεις αποσπάσεων" εκπαιδευτικών του εξωτερικού και δεν περιορίζεται μόνο στην επιλογή συντονιστών.
Συνεπώς δε θα πρέπει να υπάρξουν δύο μέτρα και σταθμά το νέο σχολικό έτος 2109-20, με την ύπαρξη παρατεινόμενων εκπαιδευτικών 5++++ ετών.
Αν αυτό δεν εφαρμοστεί (για x λόγους) τότε σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτόν τον περιορισμό και θα πρέπει να βρεθεί μία άλλη δίκαιοι λύση για όλους!
Το ΝΣ δεν είναι ΣΤΕ.
Νόμος 4027/11 άρθρο 18 παράγραφοι 3α) και 3β)
3. α) Η απόσπαση των δημόσιων εκπαιδευτικών με αποδοχές στην Ελλάδα και επιμίσθιο στο εξωτερικό ή μόνο με αποδοχές ή χωρίς αποδοχές και χωρίς επιμίσθιο γίνεται για τρία συνολικά σχολικά έτη. Ο χρόνος απόσπασης υπολογίζεται από την έναρξη του σχολικού έτους απόσπασης, εφόσον η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται μέσα στο Α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους απόσπασης. Η απόσπαση που γίνεται μετά το Α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους διαρκεί μέχρι τη λήξη του αντίστοιχου τετραμήνου του τελευταίου σχολικού έτους.
β) Παράταση της απόσπασης μπορεί να χορηγηθεί με αίτηση του εκπαιδευτικού, που υποβάλλεται μέσα στο πρώτο δίμηνο του ημερολογιακού έτους, για δύο ακόμη έτη, χωρίς επιμίσθιο, κατόπιν εισήγησης του οικείου συντονιστή εκπαίδευσης σχετικά με τις ανάγκες της υπηρεσίας και την καταλληλότητα του εκπαιδευτικού. Περαιτέρω παράταση της απόσπασης αποκλείεται. Εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει τρία συνολικά έτη απόσπασης μπορούν να αποσπαστούν μέχρι τη συμπλήρωση αυτών. Δυνατότητα νέας απόσπασης στο εξωτερικό δεν υπάρχει για εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ή έχουν συμπληρώσει πέντε συνολικά έτη απόσπασης.
Το παραπάνω άρθρο είχε τροποποιηθεί στο νόμο 4076/12 ,άρθρο 8 παράγραφος 4 και συγκεκριμένα το 3β λέει:
4. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 18 του ν. 4027/2011, (Α΄ 233) αντικαθίσταται ως εξής: «Παράταση της απόσπασης μπορεί να χορηγηθεί με αίτηση του εκπαιδευτικού, για δύο ακόμη έτη, κατόπιν εισήγησης του οικείου συντονιστή εκπαίδευσης σχετικά με τις ανάγκες της υπηρεσίας και την καταλληλότητα του εκπαιδευτικού, χωρίς επιμίσθιο και με τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει τρία (3) συνολικά έτη απόσπασης μπορούν να αποσπαστούν μέχρι τη συμπλήρωση αυτών.»
Όπως φαίνεται και παραπάνω στην τροποποίηση του άρθρο δεν υπάρχει πλέον ο κόφτης της πενταετίας που υπάρχει τώρα στο 4415/16 άρθρο 16 3β:
β) Παράταση της απόσπασης μπορεί να χορηγηθεί με αίτηση του εκπαιδευτικού, η οποία υποβάλλεται μέσα στο πρώτο δίμηνο του ημερολογιακού έτους, για δύο (2) ακόμη έτη, χωρίς επιμίσθιο, κατόπιν εισήγησης του οικείου συντονιστή εκπαίδευσης σχετικά με τις ανάγκες της υπηρεσίας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων (ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ξ.Μ.Σ.). Ο χρόνος απόσπασης υπολογίζεται από την έναρξη του σχολικού έτους απόσπασης, εφόσον η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται μέσα στο Α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους απόσπασης, σύμφωνα με την ισχύουσα διάρκεια του σχολικού έτους στην ημεδαπή. Η απόσπαση που γίνεται μετά το Α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους διαρκεί μέχρι τη λήξη του αντίστοιχου τετραμήνου του τελευταίου σχολικού έτους. Εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει το χρόνο απόσπασής τους στα Ευρωπαϊκά σχολεία δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης στη διαδικασία των αποσπάσεων στις άλλες εκπαιδευτικές μονάδες. Εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει τρία (3) συνολικά έτη απόσπασης, με το ειδικό επιμίσθιο εξωτερικού, ακόμα κι αν δεν είναι συνεχόμενα, μπορεί να αποσπαστούν μέχρι τη συμπλήρωση αυτών. Περαιτέρω παράταση της απόσπασης με το ειδικό επιμίσθιο εξωτερικού αποκλείεται. Δεν μπορούν να αποσπαστούν στο εξωτερικό εκπαιδευτικοί, που συμπληρώνουν ή έχουν συμπληρώσει πέντε (5) συνολικά έτη απόσπασης.
Όλα έγιναν στο πόδι στο 4415 με μόνο στόχο να διώξουν εκπαιδευτικούς και τώρα να τα αποτελέσματα. Δεν ξέρουν στο υπουργείο τι ψήφισαν;