Ο φάκελος με τις προτεραιότητες που παρέλαβε από τον πρωθυπουργό η Ν. Κεραμέως

Δημοσίευση: 10/07/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 11/07/2019, 11:32

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο φάκελος με τις προτεραιότητες που παρέλαβε από τον πρωθυπουργό η Ν. Κεραμέως

Οι 3 στόχοι και οι 8 Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες

Φάκελο με τους στόχους  και  τις   Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες για την παιδεία, παρέλαβε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη , στο σημερινό υπουργικό Συμβούλιο Ειδικότερα ο φάκελος περιλαμβάνει: 

Στόχοι  

  1.    Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο
  2.    Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
  3.    Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

   Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες

  1. Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου - Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.
  2. Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.
  3. Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.
  4. Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων
  5. Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  6. Ενίσχυση ειδικής αγωγής.
  7. Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
  8. Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

Σχόλια (17)

Σ.Π.
|

Τα λαμπρά μαθηματικά μυαλά, αγαπητή Μυρτώ, τα καις αν τα βαζεις στα 17 που είναι στα φόρτε τους, να ασχολούνται με άσχετα θέματα, όπως είναι η λογοτεχνία. Ή φεύγουν από τη χώρα για να σωθούν. Αυτό θέλουμε;

φοιτητής
|

Μπράβο στην υπουργό που σκέφτηκε να μην αναστατώσει το μαθητικό πληθυσμό με αποσπασματικές ενέργειες!

Andrew
|

ΑΜΕΣΑ μείωση της ύλης και κατάργηση της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Θύμιος
|

Κάποιος είχε πει ότι "Παιδεία είναι αυτό που σου μένει όταν έχει ξεχάσεις αυτά που έχεις μάθει."
Μήπως να σκεφτούμε σε αυτή τη βάση τι μένει σε έναν Έλληνα από όλα τα χρόνια στο σχολείο; Τι αξίες έχουν ριζώσει μέσα του; Τι δεξιότητες έχει για την καθημερινή του ζωή; Να ξεκινήσουμε από κει. Τι πρέπει να έχει μείνει στην απόφοιτο του Δημοτικού, του Γυμνασίου, του Λυκείου;

Λογοτεχνία (aka "σε ποιους βαθμολογητές θα πέσω;")
|

Αγαπητή μου, μιλάμε για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και όχι για για γενική παιδεία.
΄Ήδη η Λογοτεχνία διδάσκεται σε πέντε (5) τάξεις της δευτροβάθμιας εκπ/σης. Αν τώρα αυτό δεν φτάνει να ξέρουν έστω έναν λογοτέχνη σαν "εργάτη", τότε υπάρχει σοβαρό θέμα και δεν θα λυθεί αν κάνουν Λογοτεχνία για μία τάξη παραπάνω (ειδικα όταν θα "φροντιστηριοποιηθεί" το μάθημα).
Τα Μαθηματικά είναι αυτά που μας λένε ότι το μεγαλύτερο ποσοτό αναβαθμολογήσεων και τον μεγαλύτερο μ.ο διαφορών μεταξύ βαθμολογητών είχε, από ΟΛΑ τα μαθήματα, η Λογοτεχνία .
Η επίπτωση του παραπάνω θα είναι μεγαλύτερη τώρα που καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας
Άρα είναι το ΠΛΕΟΝ ακατάλληλο μάθημα να κρίνει την εισαγωγή μαθητών που δεν επέλεξαν Ανθρωπιστικές σπουδές.
Ας αφήσουν λοιπόν την Λογοτεχνία οι μαθητές της Γ Λυκείου κι ας την ξαναπιάσουν ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ τους-κι όχι σαν μάθημα- όταν με το καλό τελειώσουν τις εξετάσεις τους.

πΕΡΣΙΝΆ ΞΙΝΆ ΣΤΑΦΎΛΙΑ
|

Τα ίδια μας λέγατε και επί των ημερών σας.
Τόσα χρόνια δεν κάνατε κάτι και τώρα μας εμφανιστήκατε ως ''σωτήρες'' να φτιάξετε την Παιδεία.
Κύριοι της ΝΔ, δεν βγήκατε από παρθενογένεση. Τα 99 απ'τα 100 προβλήματα της Παιδείας είναι εξαιτίας σας. Παιδεία με συντηρητικές-νεοφιλελεύθερες πολιτικές δεν είναι Παιδεία, και εσείς σε λίγο καιρό θα την καταστρέψετε με τις δεξιές ιδεοληψίες σας.

Γιώργος Κ.
|

Συμβολή στο διάλογο για τον ανασχεδιασμό της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

Χωρίς ουσιαστικό διάλογο επιβλήθηκε από τον κ. Γαβρόγλου μια αποσπασματική αλλαγή που αφορά την πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τον ν. 4610/2019, χωρίς υπεύθυνο προγραμματισμό αυξήθηκαν οι Ομάδες Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου από τρεις σε τέσσερις: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Υγείας, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας-Πληροφορικής. Παρά τα προβλήματα των τριών ομάδων που υπολειτουργούσαν, θεσμοθετήθηκε πρόχειρα και μια τέταρτη. Πιο συγκεκριμένα ορίζονται 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για καθεμιά από τις 4 Ομάδες Προσανατολισμού και προβλέπονται πλουσιοπάροχα 7 διδακτικές ώρες για κάθε μάθημα. Δεν εκπονήθηκαν από το ΙΕΠ ή το Υπουργείο Παιδείας νέα Προγράμματα Σπουδών αντίστοιχα προς την προσφερόμενη χρονική διάρκεια ούτε προσδιορίστηκε ο νέος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, απλώς δύο ημέρες πριν τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 ανατυπώθηκε η παλιά γνώριμη εξεταστέα ύλη ή προστέθηκε βιαστικά μεγάλος όγκος νέας ύλης (π. χ. Πληροφορική). Οι 7 ώρες διδασκαλίας δίνουν την εντύπωση ότι όλα τα μαθήματα έχουν ισοβαρώς την ίδια εκπαιδευτική αξία και χρησιμότητα. Η τεχνητή ισότητα οδηγεί σε σημαντικές ανατροπές και επαναξιολογήσεις ως αποτέλεσμα υποχώρησης σε συντεχνιακές πιέσεις. Με την προαναφερόμενη αλλαγή δεν επιτυγχάνεται «αναβάθμιση» της Γ΄ Λυκείου, αλλά εδραιώνεται η πλήρης φροντιστηριοποίηση μπροστά στον διαγωνιστικό μαραθώνιο των μαθητών για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο.

Επιπλέον, σε κάθε Ομάδα Προσανατολισμού εξετάζονται σχεδόν αποκλειστικά εξειδικευμένοι επιστημονικοί κλάδοι, ενώ εξοστρακίζονται μαθήματα Γενικής Παιδείας όπως η Ιστορία, η Φυσική και τα Μαθηματικά και παραμερίζεται κάθε διάσταση ανθρωπιστικής καλλιέργειας. Καθώς με την προαναφερόμενη θεσμοθέτηση ο χωρισμός των τμημάτων στη Γ΄ Λυκείου θα συνεχίζει να γίνεται με βάση τη γενική παιδεία, αναμένεται στις Ομάδες Προσανατολισμού να ιδρυθούν πολλά ολιγομελή τμήματα με δυσκολίες στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, με ανάγκη πρόσληψης νέων αναπληρωτών την τελευταία στιγμή (π.χ. Βιολογίας, Πληροφορικής, Φιλολογίας) και ανάγκη εύρεσης νέων αιθουσών. Όλα αυτά δείχνουν ότι το εγχείρημα είναι εξαιρετικά ασύμφορο στις αντίξοες συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας. Είναι αδύνατο να λειτουργήσουν στα μικρά σχολεία όλες οι Ομάδες Προσανατολισμού καθώς δεν έγινε καμιά σοβαρή μελέτη για τις επιπτώσεις της εφαρμογής. Ο Προσανατολισμός των Σπουδών Υγείας είναι αδύνατο να λειτουργήσει με επαρκή αριθμό μαθητών ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Κατά τη γνώμη μας το σχέδιο που κληρονόμησε να εφαρμόσει η νέα Υπουργό Παιδείας είναι άκαμπτο, μη λειτουργικό και δυσεφάρμοστο. Θα μπορούσε, να γίνει ανάκληση του νόμου από την κα Κεραμέως, να προχωρήσει η κατάργησή του πριν ξεκινήσει μια ατελέσφορη εφαρμογή του με πλήθος δυσλειτουργίες, δηλαδή να αναζητηθεί άμεσα η βέλτιστη λύση. Τι είναι καλύτερο στις τωρινές συνθήκες; Να γίνει επαναφορά στο σύστημα των τριών προσανατολισμών ή να επιδιωχθεί μια άλλη εκδοχή;

Νομίζουμε ότι στην παρούσα φάση θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση του Λυκείου που είναι στάσιμη για δεκαετίες. Μια ρεαλιστική πρόταση, που προσφέρεται ακόμα και για μικρά σχολεία της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας είναι να λειτουργήσουν, σε πρώτη φάση για επίτευξη αποτελεσματικότητας, δύο κατευθύνσεις (ομάδες προσανατολισμού) στο Λύκειο (π. χ. Β΄ και Γ΄Λυκείου) κατ’ αναλογία του παλιού χωρισμού σε κλασικό και πρακτικό, όπως θυμούνται οι παλιότεροι εκπαιδευτικοί. Στο πλαίσιο αυτό μια καλή βάση για την αποδοτική λειτουργία της Γ΄ Λυκείου μπορεί να περιέχει δύο βασικές κατευθύνσεις:

(1) Ανθρωπιστική-Οικονομική-Παιδαγωγική Κατεύθυνση (π. χ. Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία, Ιστορία, Φιλοσοφία, Οικονομία, Κοινωνιολογία, Μαθηματικά, Φυσική, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή, Αγγλικά, μάθημα επιλογής).

(2) Θετική-Υγείας-Τεχνολογική Κατεύθυνση (π. χ. Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική, Ιστορία, Φιλοσοφία, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή, Αγγλικά, μάθημα επιλογής).

Θα μπορούσε να μειωθεί η υπερβολική επτάωρη διάρκεια των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου για να ανοίξουν δυνατότητες για τη διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας. Η χρονική διάρκεια των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου μπορεί να κατανέμεται ως εξής: 70% περίπου του διαθέσιμου χρόνου να αφιερώνεται σε μαθήματα από τον προσανατολισμό και 30% περίπου από τον αντίθετο προσανατολισμό με μικρότερη διάρκεια και λιγότερη ύλη. Για παράδειγμα η Ιστορία στην κατεύθυνση (1) μπορεί να διδάσκεται 4 ώρες, ενώ στην κατεύθυνση (2), δύο ώρες.

Ο χωρισμός των τμημάτων μπορεί να οργανώνεται καλύτερα με βάση την Κατεύθυνση-Προσανατολισμό και όχι τη Γενική Παιδεία όπως γίνεται τώρα. Στο πλαίσιο αυτό τα μαθήματα Γενικής Παιδείας μπορούν να διδάσκονται σε χωριστές ώρες μέσα σε κάθε προσανατολισμό. Οι δύο κατευθύνσεις στη Γ΄ Λυκείου έχουν δοκιμαστεί κατά το παρελθόν και μπορούν να οργανωθούν εκ νέου και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε όλα τα Λύκεια και τις λυκειακές τάξεις της επικράτειας. Ακόμα για τη διασφάλιση της σφαιρικής και σε βάθος μόρφωσης της νέας γενιάς θα μπορούσαν να διδάσκονται και να εξετάζονται μαθήματα διεύρυνσης του προβληματισμού των μαθητών της Γ΄ Λυκείου από αντίθετο προσανατολισμό (π.χ. Μαθηματικά και Φυσική στην Ανθρωπιστική-Οικονομική-Παιδαγωγική Κατεύθυνση, Ιστορία και Φιλοσοφία στη Θετική-Τεχνολογική-Οικονομική Κατεύθυνση). Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές που μπορούν να διασταυρωθούν, να συζητηθούν και να δώσουν τροφή για νέους προβληματισμούς…

Όσα μαθήματα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου θα εξετάζονται για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου (π. χ. Μάιος -Ιούνιος) με πλήρη εξεταστικά δοκίμια που θα αντλούνται από Τράπεζα Θεμάτων (όχι μεμονωμένα θέματα). Όσοι αποκτούν το Εθνικό Απολυτήριο θα μπορούν αιτούνται την εγγραφή τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, εφόσον το επιθυμούν. Οι Εισαγωγικές Εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο μπορούν να οργανώνονται το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου σε 4 ή 5 ομάδες των τριών ή τεσσάρων μαθημάτων. Έτσι μπορεί να ξεχωριστεί η λειτουργία του Λυκείου από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ο βαθμός του Εθνικού Απολυτηρίου αλλά και των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου να συνυπολογίζονται σε ένα ποσοστό για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

Είναι γνωστό ότι περίπου κατά τα τελευταία 25 χρόνια στρεβλώθηκε η βαρύνουσα σημασία της Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου καθώς οι μαθητές ασχολούνταν μόνο με ωφελιμιστικά μαθήματα, δηλαδή με εκείνα που τους απέφεραν βαθμούς στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα ενοχοποιήθηκαν άδικα οι εκπαιδευτικοί. Η αδιαφορία των μαθητών για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας ήταν αναμενόμενη, αφού δεν τα εξετάζονταν με συνέπεια και επιμονή. Η αρχή της ελάχιστης προσπάθειας έχει ακυρώσει το σύνολο του Λυκείου καθώς στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου οι απαιτήσεις είναι πολύ χαμηλές, ενώ στην Γ΄ Λυκείου (προσανατολισμοί) αυξάνονται δραματικά. Έχω τη γνώμη ότι η προηγούμενη πρόταση είναι ένα πρώτο παρήγορο βήμα, που εστιάζει στην πολύπλευρη μόρφωση με διαφορετικό από τον συνήθη τρόπο και έχει πιθανότητες να δραστηριοποιήσει τα κίνητρα μάθησης των μαθητών. Είναι μια πρώτη σύντομη σκιαγράφηση μιας διορθωτικής κίνησης για τη Γ΄ Λυκείου. Η πρόταση αυτή μπορεί να μελετηθεί περαιτέρω και να εμπλουτιστεί και να συμπληρωθεί με σκοπό συμβάλει έγκαιρα στην αντικατάσταση του νομοθετημένου συστήματος πρόσβασης του Υ.ΠΑΙ.Θ. με κάτι καλύτερο, λειτουργικότερο και επιτυχέστερο. Προσφέρεται λοιπόν για διάλογο και προβληματισμό.

Γιώργος Δ.
|

Μυρτώ δεν υπάρχει "φυσική γλώσσα". Υπάρχει μητρική, κι έπειτα υπάρχει η δεύτερη γλώσσα, τρίτη γλώσσα κ.ο.κ και η ξένη.

Μυρτω
|

Αγαπητέ μου, Τα λαμπρα μαθηματικά μυαλά θα λάμψουν περισσότερο όταν ξέρουν έστω έναν λογοτέχνη, έναν ποιητή ...όχι μόνο ονομαστικά αλλά ως "εργάτη" που με τα "αντικλείδια" του αφήνει σε όλους/ες κάτι...μια πόρτα ανοιχτή ...αλλά ναι η λογοτεχνία μάλλον κουράζει...η ιστορία και ο πολιτισμός, η γλώσσα...η φυσική μας γλώσσα...όμως μην ξεχνάμε ότι για να λύσουμε μαθηματικά διαβάζουμε την εκφώνηση που είναι γραμμένη στη φυσική μας γλώσσα... και να φανταστείτε ότι θεωρώ τα μαθηματικά ένα έργο τέχνης όταν βλέπω τις ασκήσεις λυμένες ...μόνο χρώματα τους λείπουν...

Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
|

Λαμπρά μαθηματικά μυαλά, κάθονται και διαβάζουν με τις ώρες λογοτεχνία (!), ναι (!), λογοτεχνία(!), για να μπουνε Πολυτεχνείο και Μαθηματικό. Και δεν ντρεπόμαστε λίγο.
Δώστε πόνο. Άμεσα. Πριν ανοίξουν τα σχολεία. Έχει γίνει μεγάλη ζημιά. Αυτό το πράγμα δεν πρέπει να εφαρμοστεί, ούτε μια φορά!

@Νικος Θεοφ.
|

Αποκλείεται κ. Νίκο,
Θα γίνει πράξη. Το εχουνε πει με τόση σιγουριά πολλοί σχολιαστες οι οποίοι γνωρίζουν «εκ των έσω», θυμηθείτε ποσά σχόλια βλέπαμε!
Που είναι αραγε όλοι αυτοί οι σχολιαστες τώρα; Γιατί δεν μιλάνε να ζητήσουν έστω ένα συγνώμη για όλη αυτή την παραπληροφόρηση;
Αναμενόμενο θα μου πείτε..

@Νίκος Θεοφ.
|

Αυτός που παίζει με τις σπουδές τους είναι ο Γαβρόγλου που δημιούργησε πανεπιστημιακά τμήματα από το πουθενά χωρίς κανένα σχεδιασμό και αξιολόγηση. Όποια παιδιά περάσουν σε πενταετή τμήματα των πρώην ΤΕΙ να γνωρίζουν σε ποιον θα πρέπει να απευθυνθούν όταν τελειώνοντας τις σπουδές τους δεν θα έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Απόφοιτος ΑΤΕΙ Πειραιά ΤΤ
|

@Νίκος Θεοφ.
Aγαπητέ συνάδελφε, μεγάλη αγωνία γι΄αυτό ... Λίγη υπομονή κάνε ... Όλα θα γίνουν όπως πρέπει ...

Γιώργος
|

Απάντηση στον Νίκος Θεοφ.

Αν και δεν ανήκω στοους ψηφοφόρους της ΝΔ, θα πρέπει να πω ότι δεσμεύθηκαν να μην κάνουν αλλαγές που θα επηρεάσουν τους μαθητές που έδωσαν τον Ιούνη του '19 εξετάσεις.
Σε προεκλογική τους ομιλιά, οι ΝΔκράτες τόνισαν ότι δε μπορούν να ακυρώσουν τη συγχώνευση των ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Ίδομεν.

Ενίσχυση Δημόσιου σχολείου και επαγγελματικής εκπαίδευσης...
|

Πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτό;;;

Νίκος Θεοφ.
|

Περίεργο που δεν μιλούν για την μετατροπή του ΠΑΔΑ σε Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών ή κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια. Μάλλον κατάλαβαν οτι αν κάνουν κάτι τέτοιο σε περίοδο υποβολής μηχανογραφικού θα γίνει φασαρία. Δεν μπορείς να παίζεις με τις σπουδές 100000 παιδιών

τακ
|

Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Επιστροφή των Λατινικών στις Ανθρωπιστικές Σπουδές!
Η Κοινωνιολογία είναι άσχετη με την Ανθρωπιστική Παιδεία.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/63405/o-fakelos-me-tis-proteraiotites-poy-parelave-apo-ton-prothypoyrgo-i-n-kerameos