Ν.Κεραμέως:Με απλή δήλωση γονέα δεν θα καταγράφονται οι απουσίες

Δημοσίευση: 30/04/2020

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Ν.Κεραμέως:Με   απλή δήλωση γονέα δεν θα καταγράφονται οι απουσίες

Τι είπαν ΟΛΜΕ-υπουργός στη σημερινή συνάντηση

Για την μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών  θα πρέπει να προσκομίζεται μια  απλή δήλωση γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή περίπτωση ατόμου που νοσεί.

Τη διευκρίνιση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινλη συνάντηση με πενταμελή αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ (ένας εκπρόσωπος από κάθε παράταξη), ενώ το ξεκαθάρισε ότι οι απουσίες θα προσμετρώνται σε περίπτωση που δεν προσκομίζεται στο σχολείο η σχετική δήλωση.

Γ Λυκείου

Οι συνδικαλιστές διατύπωσαν προς την υπουργό την  πρόταση  να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τη Γ Λυκείου σταδιακά, αρχικά για όσα σχολεία δεν έχουν καλύψει την ύλη και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα.

Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι το ΥΠΑΙΘ ακούει τους ειδικούς.

Χρήση μάσκας

Παράλληλα επισημάναμε ότι οι ειδικοί συνιστούν αυστηρά ή και υποχρεωτικά (ανάλογα με το χώρο) τη χρήση μάσκας, με επιβολή προστίμων μάλιστα τους παραβάτες, ενώ για τα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι η χρήση μάσκας είναι προαιρετική.

Διαγνωστικά τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
 
Η ΟΛΜΕ ζήτησε από τη Ν. Κεραμέως   διαγνωστικά τεστ και τεστ αντισωμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπως γίνεται σε άλλες χώρες που ανοίγουν τα σχολεία.

Η απάντηση ήταν ότι δεν είναι απαραίτητα.

Ευπαθείς ομάδες

Επισης ζητήθηκε από την υπουργό Παιδείας   να συμπεριληφθούν όλοι οι καθηγητές , μόνιμοι και αναπληρωτές, με ασθένειες και μεγάλη ηλικία στις ευπαθείς ομάδες και συνακόλουθα στις σχετικές άδειες .

Η υπουργός παρέπεμψε την ΟΛΜΕ στην οδηγία του υπουργείου εσωτερικών.

Ωστόσο, στην οδηγία αυτή δεν συμπεριλαμβάνονται ασθένειες, που οι ειδικοί θεωρούν ότι θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται.

Άδειες

Οι συνδικαλιστές ζήτησαν   επίσης, ειδική μέριμνα για τις άδειες (αναρρωτικές και ειδικού σκοπού) των αναπληρωτών αλλά δε δόθηκε απάντηση.

Α και Β Λυκείου

Η αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ επισήμανε ,ότι το άνοιγμα Γυμνασίων και Α και Β Λυκείου είναι ουσιαστικά για 10 μέρες, δηλαδή πρόκειται για επιπλέον μόλις 2-4 ώρες ανά μάθημα και άρα δεν υπάρχει ουσιαστικό μαθησιακό ή παιδαγωγικό όφελος, που να δικαιολογεί το ρίσκο να εκτεθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί στον ιό και να διακυβεύει τελικά ακόμα και την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η απάντηση της υπουργού Παιδείας  ήταν ότι για τη διεξαγωγή των εξετάσεων θα δουν τα υγειονομικά δεδομένα που θα ισχύουν τότε.

Ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων

Όσον αφορά στην ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων, το ΔΣ της ΟΛΜΕ τόνισε την ανυπαρξία κατάλληλου εξοπλισμού στα σχολεία, την έλλειψη σύνδεσης στο διαδίκτυο στις αίθουσες διδασκαλίας και ζητήματα προσωπικών δεδομένων.

Η απάντηση ήταν ότι έχουν δοθεί δωρεάν δεδομένα από εταιρείες τηλεπικοινωνιών και ότι υπάρχουν ιδιωτικές δωρεές για τάμπλετ.  

Μετακινήσεις εκπαιδευτικών

Για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, μόνιμων κα αναπληρωτών, από τον τόπο κατοικίας τους στις περιοχές που υπηρετούν η πολιτική ηγεσία ενημέρωσε  ότι επιτρέπονται, όπως για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και ότι δεν θα μπαίνουν σε καραντίνα, όπως μέχρι τώρα προβλεπόταν.

Ωστόσο, για την επικινδυνότητα των μαζικών αυτών μετακινήσεων αλλά και για το πρόβλημα στέγασης των αναπληρωτών που διέμεναν σε ξενοδοχεία, που παραμένουν κλειστά δεν δόθηκαν απαντήσεις.

Για όλα τα επιμέρους διαδικαστικά ζητήματα που τέθηκαν  σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, η πολιτική ηγεσία ανακοίνωσε  ότι θα βγουν σύντομα οδηγίες, που ετοιμάζονται από το ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ.

Ανοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη
 
Όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη, η ΟΛΜΕ ζήτησε  να επισπευσθούν οι διαδικασίες διορισμού των εκπαιδευτικών, να γίνουν έγκαιρα όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών και να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα σε όλες τις τάξεις όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Το πολυνομοσχέδιο

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε  την απόσυρσή του και σε κάθε περίπτωση να μην προχωρήσουν σε καμία κοινοβουλευτική διαδικασία, πριν αρθεί ο περιορισμός των ατομικών ελευθεριών και οι συνθήκες επιτρέψουν στα σωματεία να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις, ώστε να γίνει ουσιαστικός διάλογος.

Η απάντηση της υπουργού Παιδείας ήταν ότι οι συνθήκες καραντίνας δίνουν το χρόνο σε όλους να διαβάσουν το νομοσχέδιο και να καταθέσουν προτάσεις στη διαβούλευση. Μάλιστα η υπουργός μας προέτρεψε να κάνουμε Γενικές Συνελεύσεις μέσω τηλεδιάσκεψης…

Όσον αφορά στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου:

Ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ

Για το ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, που αποκλείει το 1/3 των μαθητών,η ΟΛΜΕ επισήμανε, ότι το μέτρο αυτό στερεί μορφωτικά δικαιώματα των ενηλίκων μαθητών, παραβιάζει τόσο ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και το άρθρο 16 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος, τόνισε η ΟΛΜΕ, ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία…», οδηγεί τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση, θα επιφέρει κλείσιμο τμημάτων και σχολικών μονάδων, θα δημιουργήσει υπεραριθμίες εκπαιδευτικών και θυμίζει εποχές 2013-14. Η δε αιτιολογική έκθεση που αναφέρεται σε δήθεν μείωση του σχολικού εκφοβισμού είναι απαράδεκτη, ατεκμηρίωτη αλλά και ρατσιστική.

Η απάντηση ήταν ότι έτσι θα υπάρξει καλύτερη διαχείριση των εργαστηρίων που χρησιμοποιούν τόσο τα ημερήσια όσο και τα εσπερινά ΕΠΑΛ.

Αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών το ΔΣ της ΟΛΜΕ τόνισε στη Ν. Κεραμέως ότι θεωρεί  απαράδεκτο μετά από μία δεκαετία υποχρηματοδότησης της παιδείας, αδιοριστίας και ελλείψεων σε εξοπλισμό και υποδομές να επιχειρείται μέσω της αξιολόγησης να χρεωθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. 

Καμία απάντηση δε δόθηκε.

Σχολικός εκφοβισμός

Η ΟΛΜΕ επισήμανε  ότι σύμφωνα με την παιδαγωγική επιστήμη ο αυξημένος ανταγωνισμός και η σχολική αποτυχία αυξάνουν το σχολικό εκφοβισμό και τις παραβατικές συμπεριφορές των μαθητών.

Τράπεζα Θεμάτων

Η αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, η αυστηριοποίηση της προαγωγής, η επαναφορά της διαγωγής και της τράπεζας θεμάτων δεν έχουν κανένα παιδαγωγικό έρεισμα, θα επιφέρουν επιπλέον φόρτο στους μαθητές και θα αυξήσουν την προσφυγή στην παραπαιδεία, τόνισε η ΟΛΜΕ στην υπουργό Παιδείας.

Διαγωγή στα απολυτήρια  

Ειδικά η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια  η ΟΛΜΕ τόνισε ότι είναι άκρως αναχρονιστική, οδηγεί στο δια βίου στιγματισμό των μαθητών και δεν αντιλαμβανόμαστε το λόγο της επαναφοράς της.  

Η απάντηση που δόθηκε από την υπουργό είναι ότι «σκοπός του σχολείου δεν είναι μόνο να μάθει γράμματα στους μαθητές αλλά να βγάζει σφαιρικά διαμορφωμένους πολίτες και ως εκ τούτου δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση αλλά και η συμπεριφορά»!

Πρότυπα Σχολεία

Για τα πρότυπα σχολεία  η ΟΛΜΕ επισήμανε  ότι καμία παιδαγωγική θεωρία δεν συνιστά τέτοιου είδους διαχωρισμό των μαθητών και διαφοροποιήσεις στην εκπαίδευση και ότι  η συγκέντρωση των «καλών μαθητών» στα πρότυπα σχολεία θα ρίξει κατακόρυφα το μαθησιακό επίπεδο των υπόλοιπων σχολείων, οδηγώντας τελικά σε υποβάθμιση και κατηγοριοποίηση τους.

Καμία απάντηση δε δόθηκε επ’αυτού.

Τέλος,  η ΟΛΜΕ επισήμανε    ότι κάθε εξοστρακισμός γνωστικού αντικειμένου από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να τεκμηριώνεται από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη και ότι θεωρούμε απόλυτα αναγκαία την παραμονή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, παράλληλα με τα Λατινικά.

Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της τονίζει  

  • Είναι προφανές ότι για μία ακόμα φορά δεν πήραμε απαντήσεις στα ζητήματα που θέσαμε ούτε κάποια δέσμευση σε οποιοδήποτε από τα αιτήματα μας.
  • Αυτό όμως που μας προκαλεί εύλογες απορίες είναι ότι ενώ η υπουργός ισχυρίζεται ότι για όλα τα θέματα που αφορούν στο άνοιγμα των σχολείων ακούει τις οδηγίες και τις προτάσεις των ειδικών, παρά τις προφανείς αντιφάσεις, στα ζητήματα που αφορούν στην παιδαγωγική επιστήμη και την εκπαιδευτική διαδικασία, αγνοεί επιδεικτικά τις προτάσεις των ειδικών, που δεν είναι άλλοι από τους εκπαιδευτικούς.
  •   θεωρούμε απαράδεκτη την έλλειψη διαλόγου με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ειδικά όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα και άκρως αντιδημοκρατική την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας, με βασικά συνταγματικά κατοχυρωμένα ατομικά δικαιώματα να βρίσκονται σε περιορισμό».

Σχόλια (11)

22ος μήνας παράτασης θητείας Διευθυντών Εκπαιδευσης
|

Αυτών που κατά δήλωση σας σαν νομικού και υπουργού έχουν νομικό πρόβλημα.Εσείς και σαν νομικός με ένα από τα μεγαλύτερα και αξιόπιστα δικηγορικά γραφεία της χώρας ξέρετε ότι αν ένας δημόσιος λειτουργός διαπιστώνει νομικό πρόβλημα τότε άμεσα αποκαθιστά την νομιμότητα.Σε αντίθετη περίπτωση υποπίπτει στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.Αλλά φυσικά εσείς καλύπτεστε από την υπουργική ασυλία.Ή το αφήνετε για μετά τις μέχρι τον Σεπτέμβριο εκλογές για να το διαχειριστείτε αναλογικά με τον ΣΥΡΙΖΑ που θα συγκυβερνησετε.

Pe19
|

Στην Β/μια (Ν. Κορδής 2/2/2020) υπηρετούν περίπου 13500 αναπληρωτές
εξ αυτών οι 1500 περίπου είναι σε νησιά του Αιγαίου πόσοι λέτε να είναι ντόπιοι ? αν βάλουμε και τους μόνιμους με περιοχή συμφερόντων εκτός τόπου διορισμού ο αριθμός αριθμός αυξάνει. Αλλά ακόμα και να δεχτούμε 1000 μεταφερόμενους η πιθανότητα να περάσουν τη μισή Ελλάδα και να νοσήσουν κάποιοι από αυτούς δεν είναι μηδενική.
Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στην Κρήτη (1450 αναπληρωτές)
Παρακαλώ την υπουργό να λάβει μέτρα !!!!!!!!
ΤΩΡΑ !!!!!!

Pe19
|

Δηλαδή ο Χ-αναπληρωτής από την Καστοριά θα πάει με Λεωφορείο στην Θεσσαλονίκη με αεροπλάνο στην Αθήνα και μετά με καράβι στη Λέρο ή στη Σύμη ή σε άλλο νησάκι που 90% είναι αναπληρωτές ή μόνιμοι ετεροδημότες και θα μπει στη τάξη αμέσως ??? πάνε καλά ????
Λύση ειδικά σε μικρά νησιά αλλά και σε άλλους νομούς.
ΑΜΕΣΗ μεταφορά των ετεροδημοτισσών εκπαιδευτικών στις έδρες των σχολείων με ειδικές πτήσεις ή ειδικά μισθωμένα μέσα μεταφοράς (να γίνει μέχρι την επόμενη Τρίτη 5/5) μεταφορά τους σε ξενοδοχεία στο νομό του σχολείου τους, διενέργεια τεστ, σε περίπτωση που βγουν αρνητικά καραντίνα για 14 ημέρες στο σπίτι τους ή σε άλλο ξενοδοχείο που θα έχει εξασφαλίσει με λογικό ενοίκιο (πχ 150-200 €) το κράτος.
Το κόστος δεν είναι υπερβολικό, ξενοδοχεία ανοίγουν και το σημαντικότερο προστατεύεται η υγεία των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Αν γίνει η μεταφορά μέχρι την επόμενη Τρίτη θα χαθούν 1 βδομάδα για την Γ'Λυκείου (μπορούν να καλυφθούν σε πολύ εξεζητημένες περιπτώσεις από άλλους συναδέλφους) και 2 μέρες για την Α - Β ή το Γυμνάσιο.
Είναι απίστευτα μεγάλος ο αριθμός των ανθρώπων που θα μετακινηθούν και η διασπορά του ιού είναι ΣΙΓΟΥΡΗ.
Δεν είμαι γιατρός αλλά η πιθανότητα μεταφοράς είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Τα δε μέτρα για να αποφευχθεί η υγειονομική αυτή βόμβα πανεύκολα.

Ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων
|

Το θέμα των προσωπικών δεδομένων νομίζω ότι μπορεί να λυθεί με νόμο που θα απαγορεύει την καταγραφή τους. Όπως ακριβώς ισχύει για τα κανονικά μαθήματα. Και στις δύο περιπτώσεις μαθημάτων δεν μπορώ να ελέγξω απόλυτα αν κάποιος με καταγράφει. Αλλά αν το κάνει παρανομεί. Το νομικό κενό που υπάρχει αυτή τη στιγμή πρέπει να καλυφθεί.

foros1
|

@Λετα

Στην Κύπρο τουλάχιστον όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Εδώ η υπουργός αναφέρθηκε στα 65 έτη. Απαράδεκτα υψηλό όριο, όταν ο Μ.ο. των διασωληνομενων είναι 67!
Τουλάχιστον ας δώσει την δυνατότητα η κυβέρνηση (αφήνω το υπουργείο Παιδείας, δεν βλέπω να παίρνει καμμία πρωτοβουλία), οι άνω των 60 να μπορούν ελεύθερα να βγουν στην σύνταξη εφόσον έχουν το δικαίωμα.
Ισως κάποιοι αναγνώστες να μην γνωρίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν και αυτό το πρόβλημα, που δεν έχουν οι περισσότεροι δημόσιοι υπάλληλοι, να μπορούν να καταθέτουν αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση, μόνο το πρώτο δεκαήμερο κάθε Απριλίου.
Ειδικά για φέτος όμως, ένα μήνα πριν και ένα μήνα μετά, η Ελλάδα ήταν σε καραντίνα, όλα κλειστά! Τι ποιο λογικό, μόνο για φέτος, να ξαναδώσουν αυτό το δεκαήμερο όταν λήξει η καραντίνα, ακόμη και μέσα στον Μάιο. Και τέλος πάντων, ας μην υπάρξει περίοδος αναίρεσης της αίτησης.
Αλλά για να γίνουν αυτά, θα πρέπει το υπουργείο μας να αναγνωρίσει το πρόβλημα....

22ος μήνας παράτασης θητείας Διευθυντών Εκπαιδευσης
|

Αυτών που κατά δήλωση σας σαν νομικού και υπουργού έχουν νομικό πρόβλημα.Εσείς και σαν νομικός με ένα από τα μεγαλύτερα δικηγορικά γραφεία της χώρας ξέρετε ότι αν ένας δημόσιος λειτουργός διαπιστώνει νομικό πρόβλημα τότε άμεσα αποκαθιστά την νομιμότητα.Σε αντίθετη περίπτωση υποπίπτει στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.Αλλά φυσικά εσείς καλύπτετε από την επαίσχυντη υπουργική ασυλία.

@Λέτα
|

Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που είναι άνω των 60, ειδικά στα αστικά κέντρα όπου υπηρετούν και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας αυτοί είναι πάρα πολλοί. Εννοείται ότι οι εκπ/κοί με διαβήτη, καρδιακές παθήσεις, άσθμα και καρκινοπαθείς ακολουθούν τα αντίστοιχα ποσοστά του γενικού πληθυσμού.

Ώρα είναι να μας πείτε, μετά τον κο.Τσιόδρα που είπε πως τα παιδιά δεν μολύνονται και δεν μεταδίδουν τον ιό εύκολα, ότι και η ιδιότητα του εκπ/κού σε προστατεύει από λοιμώξεις... (που προφανώς ισχύει αφού εμείς μπορούμε να βρισκόμαστε για 6 ώρες σε χώρους έως 50τμ με άλλους 15 χωρίς μάσκες και δεν τρέχει τίποτα!).

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Η υπουργός, όπως και οι περισσότεροι υπουργοί, πολύ μακριά από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Απαντήσεις αλλού για αλλού!!

Λέτα
|

Να συμπεριληφθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί μόνιμοι και αναπληρωτές μεγάλης ηλικίας στις ευπαθείς ομάδες; Για ποια ηλικία αναφέρονται; Τα 50 έτη; Τι άλλο θα ακούσουμε πια;

εκπ/κός
|

Σε τετοιες εποχες δεν θα επρεπε να μιλαμε για τετοια ποσα.Οι μητερες με την ανεργια που υπαρχει σιγουρα εχουν διαθεσιμο χρονο για μαγειρικη, μενει λοιπον προγραμματισμος, με τα ιδια ποσα τρωει ολη η οικογενεια, απλα , τα κουπονια να εξαργυρωνονται με βασικα ειδη διατροφης οπως γαλα ,λαδι ,κρεας, κλπ Ολα θελουν μελετη, γεμισε ο τοπος πλαστικα κουταλια και πιρουνια στα σχολεια, τα παιδια πρεπει να τρωνε στα σπιτια τους , στα καθαρα τραπεζομαντιλα και φαγητο απο τις μητερες τους.. καλο και το ετοιμο ΑΛΛΑ!
Δεν γινεται να παιρνουμε δανεια και το καθε σχολειο να ξοδευει 22.000,00 το μηνα για φαγητο και να μην μιλαει κανενας...αμαν πια,οι μισθοι των εκπκων στοιχιζουν λιγοτερο....καλυτερα διατακτικη και περισσοτερο γαλα..που ελπιζω να ειναι σε καλες τιμες..

DIMOTIKO
|

Με τα γευματα τι θα γινει; Ειναι κι αυτο θεμα σοβαρο με τον συνωστισμό. Μήπως αντι αυτων να δινατε σε καθε οικογενεια μια διατακτικη που θα εξαργυρωνονταν με τροφιμα μονο.Με την ανεργια που θα ακολουθησει ,συμφερει διοτι με τα 5,5 ευρω που στοιχιζει το καθε γευμα αν δινοταν στην οικογενεια, θα ετρωγαν με τα χρηματα αυτά ολα τα μελη.Ενα σχολειο με 200 μαθητες στοιχιζει τον μηνα 5,50 χ 200 χ 20 εργασιμες συνολο 22.000,00 ευρω.Σε μια χωρα χρεωκοπημενη, μετα λετε για υφεση και ανεργια, με μετρο θα πορευτουμε...πάρτε αποφασεις, καλο το ετοιμο φαγητο, αμα μπορεις , αλλιως να μην βγουμε και στο δρομο..


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/67364/nkerameosme-apli-dilosi-gonea-den-tha-katagrafontai-oi-apoysies