Υπ. Παιδείας: Δεν αλλάζουν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που έγιναν με τα παλαιά Ωρολόγια Προγράμματα

Δημοσίευση: 29/06/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 30/06/2020, 12:56

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπ. Παιδείας: Δεν αλλάζουν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που έγιναν με τα παλαιά Ωρολόγια Προγράμματα

Β΄ ανάθεση της Ιστορίας Γ Λυκείου στους ΠΕ78

Αμετακίνητη ως προς την εφαρμογή ,ως έχουν, των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων στο Γυμνάσιο και Λύκειο εμφανίστηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη σημερινή συνάντησης με το ΔΣ της ΟΛΜΕ, παρουσία της υφυπουργού Σ. Ζαχαράκη και της Γενικής Γραμματέως Σ. Γκίκα.

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα θα εφαρμοστούν κανονικά, από το νέο σχολικό έτος, όπως ακριβώς ανακοινώθηκαν.

Στις ενστάσεις της ΟΛΜΕ ότι δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση για τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα, η Νίκη Κεραμέως απάντησε  πως οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Τοποθετήσεις

Η υπουργός Παιδείας διέψευσε ότι υπάρχει εντολή προς τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να αλλάξουν οι τοποθετήσεις  των εκπαιδευτικών με βάσει τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα.
Θα εφαρμοστούν κανονικά ,οι ήδη ληφθείσες,  αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων όσον αφορά τις  τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και σε όσα ΠΥΣΔΕ εκκρεμούν οι σχετικές αποφάσεις θα γίνουν με τα παλαιά Ωρολόγια Προγράμματα είπε χαρακτηριστικά Η Ν. Κεραμέως.

Αναθέσεις

Σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων η υπουργός Παιδείας ζήτησε από την ΟΛΜΕ της έποψη να δοθεί ως β’ ανάθεση του “κόντρα” μαθήματος της Ιστορίας Γ Λυκείου στους εκπαιδευτικούς Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ78.

Οι ΠΕ78 μέχρι σήμερα έχουν μαζί με τους συναδέλφους τους Ξένων Γλωσσών ως β ανάθεση το μάθημα της Ιστορίας στην Α Λυκείου  και μόνοι τους στη Β Λυκείου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη  διάρκεια της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών  έξω από το υπουργείο Παιδείας, κατά των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων.

Οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) , τόνισε η υπουργός Παιδείας, είναι στις πρώτες αναθέσεις για τις νέες θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι οποίες, εφόσον η πιλοτική φάση λειτουργήσει ομαλά, θα επεκταθούν σε όλη την επικράτεια από το σχολικό έτος 2021-2022, ενώ συζητήθηκαν και άλλες σχετικές προτάσεις αναφορικά με επιμέρους ζητήματα αναθέσεων.

Συνάντηση

Η υπουργός Παιδείας θα συναντηθεί αύριο Τετάρτη με αντιπροσωπεία των  Ενώσεων των εκπαιδευτικών που θίγονται από τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα, παρουσία αντιπροσωπείας του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου και οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών  συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, στη χθεσινή συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κας Νίκης Κεραμέως, της Υφυπουργού κας Σοφίας Ζαχαράκη και της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κας Σίσσυς Γκίκα, με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

Κατά την εκτενή συνάντηση, η Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι:

- παρά τις αντιξοότητες και την υποστελέχωση των Υπηρεσιών λόγω πανδημίας, έχουν επιταχυνθεί όλες οι διαδικασίες, προκειμένου, μετά την οριστικοποίηση των πινάκων ειδικής αγωγής, να προχωρήσουν και οι προσωρινοί πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης της προκήρυξης 1ΓΕ, οι οποίοι πράγματι, λίγες ώρες μετά, εκδόθηκαν από το ΑΣΕΠ. Η κα Κεραμέως υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά πραγματοποιούνται μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή μέσω ΑΣΕΠ, ενώ συγχρόνως προχωρά ταχύτατα η διαδικασία διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση, μετά από 10 χρόνια.

- είναι επιθυμία του Υπουργείου να συνεχιστεί ο διάλογος με την ΟΛΜΕ σε επόμενες συναντήσεις και σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και δια βίου μάθησης,  εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και επανεκκίνησης των σχολείων.

- οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα επήλθαν κατόπιν αποφάσεων που ελήφθησαν στη βάση προτάσεων του ΙΕΠ.

- στο μάθημα των Καλλιτεχνικών δεν έχει συντελεστεί καμία αλλαγή ούτε στο Δημοτικό ούτε στο Γυμνάσιο. Στο Λύκειο τα καλλιτεχνικά μαθήματα υπήρχαν μόνο ως επιλογή, ενώ αντίθετα η Υπουργός εξέφρασε τη βούληση αυτά να ενισχυθούν και να υπάρξει μία λύση σε μια χρόνια παθογένεια αναφορικά με τα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Δήλωσε, ειδικότερα, ότι καταβάλλονται προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης αναφορικά με τη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικώς και συγκεκριμένα τη δυνατότητα αυτά να διδάσκονται στο πλαίσιο ενισχυτικής διδασκαλίας από κοινού σε μαθητές ομάδων σχολείων που τα επιλέγουν.

- μεταξύ των επιλογών της ηγεσίας ήταν η ενίσχυση της πληροφορικής και των ψηφιακών δεξιοτήτων, των ξένων γλωσσών και της φυσικής αγωγής.

- οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) είναι στις πρώτες αναθέσεις για τις νέες θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι οποίες, εφόσον η πιλοτική φάση λειτουργήσει ομαλά, θα επεκταθούν σε όλη την επικράτεια από το σχολικό έτος 2021-2022, ενώ συζητήθηκαν και άλλες σχετικές προτάσεις αναφορικά με επιμέρους ζητήματα αναθέσεων.

Μετά τη συνάντηση, η κα Κεραμέως δήλωσε: «Συναντηθήκαμε με την ΟΛΜΕ, και στη συζήτησή μας αναλύθηκαν εκτενώς οι αλλαγές που συντελούνται για την αναβάθμιση του σχολείου. Ακούσαμε τις απόψεις τους, είμαστε πάντοτε ανοιχτοί στο διάλογο και πρόθυμοι να εξετάσουμε κάθε πρόταση που καταθέτουν.»

Σχόλια (29)

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

@Κλάδος Ιστορικών για την Ιστορία
Δηλαδή ένας που τελείωσε ιστορικό αρχαιολογικό δεν είναι φιλόλογος διότι γέρνει η ζυγαριά ?
Στην ζυγαριά η έκθεση γέρνει προς τους φιλολόγους ή επειδή μελετά κοινωνικά φαινόμενα γέρνει στις κοινωνικές επιστήμες ?

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

@ MΑΡΙΑ
όπως λες να πάρουν οι ΠΕ80 Β΄ ανάθεση τα μαθηματικά στο γυμνάσιο και οι μαθηματικοί την Οικιακή Οικονομία. Δεν νομίζω να νομίζει κανείς ότι δεν μπορούν να την διδάξουν .
Έτσι ένας μαθηματικός που έχει οργανική και του λείπουν 4-5 ώρες να συμπληρώνει με Οικιακή Οικονομία

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

@Νίκος ΠΕ80
αγαπητέ μπορεί να ξέρεις να κάνεις στατιστική αλλά .....ΔΕΝ υπάρχει ως μάθημα.

Όσο για την γνώση.... άλλο λύνω μια εξίσωση και άλλο γνωρίζω για ποιο λόγο έχω ένα φαινόμενο.Αν νομίζετε ότι είναι εύκολες οι β΄ αναθέσεις είστε γελασμένοι. Ακόμα και καθηγητές που έχουν ένα μάθημα α΄ ανάθεση δεν είναι μεταξύ τους το ίδιο καλοί.

Κλάδος Ιστορικών για την Ιστορία
|

Να δημιουργηθεί κλάδος Ιστορικών ή έστω να συνενωθούν [σε υποκλάδο] με σχετικά τμήματα του ΠΕ78 για να διδάσκουν την Ιστορία. Είναι ακατανόητο γιατί διατηρούν ακόμη ως Α' ανάθεση την Ιστορία οι φιλόλογοι. Η Ιστορία δεν είναι ούτε κοινωνική επιστήμη, ούτε ανθρωπιστική, αλλά κάτι ενδιάμεσο, με τη ζυγαριά να γέρνει λίγο στις κοινωνικές επιστήμες.

Κωνσταντίνος
|

Λυπάμαι που η συμπλήρωση ωραρίου κανονίζει και την ανάθεση μαθημάτων.... . Τώρα σχολείο σκέψης, κρίσης, του μέλλοντος ...και τα σχετικά...ας σοβαρευτεί η υπουργός δεν γίνεται με Θρησκευτικά, Φιλοσοφία και Γυμναστική.... Πόσο ακατάλληλη είναι θεέ μου η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ;; Γιατί να μην αξιολογούνται και αυτοί;;;Και μόνο η ονομασία κόντρα μάθημα θυμίζει λίγο πεζοδρομιακη έκφραση.... Πρόταση.. όπως υπάρχει κλάδος φυσικών, μαθηματικών και φιλολογικών μαθημάτων να καθιερωθεί και κλάδος κοινωνικών μαθημάτων με τα αντίστοιχα μαθήματα.... λύνεται έτσι το πρόβλημα των μαθημάτων των αντίστοιχων ειδικοτήτων.... Υπουργός υπάρχει.... σκέψεις δεν έχει... επιτελείο δεν έχει..... κρίση δεν διαθέτει.... η λογική υστερεί..... Πρωθυπουργός υπάρχει.... διορθωτικές κινήσεις διαθέτει;;;ειδωμεν.....

Stelios
|

Ας έβαζε κόντρα μάθημα την κοινωνιολογία...
Ό,τι να 'ναι!

Sophia
|

Ο εξοβελισμος των οικονομικών μαθημάτων οδηγεί σε απαξιωση της οικονομικής πραγματικότητας. Είναι η μόνη κατεύθυνση που δεν υπάρχει μάθημα, στην Β τάξη λυκείου...

Τυχαίο????!!!!
Γτ άραγε η υποργος αρνείται ΤΗΝ Ε. Ο. Ο??????

Μαρίνα
|

Έλεος συνάδελφοι!! Να σας θυμίσω ότι στους ΠΕ80 από ενοποίηση υπάρχουν και όσοι έχουν τελειώσει το Χαροκόπειο. Αυτοί θα κάνουν Μαθηματικά; Όσο για τους πληροφορικούς (ΠΕ86) σας υπενθυμίζω ότι όσοι είναι διορισμένοι (θυμάστε πότε έγινε τελευταίος ΑΣΕΠ) είναι είτε και μαθηματικοί, είτε από το Πολυτεχνείο είτε από τα πρώτα τμήματα πληροφορικής (ελάχιστα) στα οποία περνούσες με μαθηματικά (πρώτης δέσμης) και βαθμούς τριπλάσιους από το Μαθηματικό.
Λίγη εμβάθυνση δεν βλάπτει!!!!

Χάθηκε η ευκαιρία;
|

Θεωρώ ο ΠΕ78 έχασε την ευκαιρία διεύρυνσης και ισχυροποίησής του με αρκετά άλλα τμήματα που θα μπορούσαν να ενταχθούν σ' αυτόν. Αν ακολουθούνταν αυτός ο δρόμος, όχι μόνο δεν θα έχανε ίσως τα "κεκτημένα" αλλά πολύ πιθανόν να διεκδικούσε κι άλλες -αρκετές- αναθέσεις, ως "αντίπαλο δέος" του ΠΕ02. Δυστυχώς ένας μικρός κλάδος μοιάζει σχεδόν ακατόρθωτο να κρατήσει τα όποια "κεκτημένα", πάντα θα είναι ευάλωτος.

όχι άλλο κάρβουνο
|

Τα μαθηματικά του Γυμνασίου δεν είναι Στατιστική.
Βεβαίως, σε πολλές σχολές θετικών κάνουν 'βαρβάτη' Πληροφορική. Να πάρουν οι ΠΕ04, ΠΕ03, ΠΕ80 Πληροφορική Γυμνασίου και Λυκείου.

Φιλόλογος
|

Απόλυτη απαξίωση της επιστημονικής πειθαρχίας του γνωστικού αντικειμένου της ιστορίας.
Ας δώσουν στους ΠΕ78 και αρχαία και μαθηματικά και πληροφορική κι αγγλικά. Το ίδιο είναι...
Διάλυση.

PE19
|

@Ioannis Prosan
Δεν εξοβελίστηκαν απλά επανήλθαν στην προ Αρβανιτόπουλου κατάστασή τους. Δηλαδή πόσο λογικό είναι οι κοινωνιολόγοι να είναι οι 3οι μετά Μαθηματικούς και Φιλόλογους σε μερίδιο μαθημάτων ειδικότητα?

Συμβουλος ΠΙ
|

Γιατί δεν μας απαντά το ΙΕΠ, τι εισηγήθηκε η μονάδα Κοινωνικών Επιστημών;

@MΑΡΙΑ
|

Σοβαρολογείτε; Τα μαθηματικά γυμνασίου β' ανάθεση στους ΠΕ80; Οι αναθέσεις δεν πρέπει να γίνονται για συμπλήρωση ωραρίου.

Επιστήμων
|

Δεν είναι σωστή η Α' ανάθεση της ιστορίας στους φιλολόγους. Με εξαίρεση αποφοίτους Ιστορίας-Αρχαιολογίας φυσικά.

Πραγματικός Ιστορικός
|

Η ιστορία είναι κοινωνική επιστήμη, και όχι ερμηνευτική όπως η Φιλολογία, με δική της μέθοδο και δικές της επιστημονικές αρχές και πρέπει να διδάσκεται ΜΟΝΟΝ από επαγγελματίες ιστορικούς.
Επειδή το 19ο αι δημιουργήθηκε ένας κλάδος Φιλολόγων στον οποίο δόθηκαν όλα τα θεωρητικά μαθήματα δε σημαίνει ότι αυτό πρέπει να συνεχίζεται ες αεί.
Ας εκσυγχρονιστεί επιτέλους το ελληνικό σχολείο γιατί είναι μεγάλο λάθος οι απόφοιτοι του ΦΠΨ , για παράδειγμα, να έχουν πρώτη ανάθεση ένα μάθημα που μπορεί και να μη το αγαπούν.

MΑΡΙΑ
|

Να δώσουν τα μαθηματικά του γυμνασίου στους ΠΕ80 β΄ανάθεση. Επίσης όπως λέει και ο συνάδελφος τη στατιστική. Επίσης η Επιστημονική τεκμηρίωση του ΙΕΠ μόνο επιστημονική δεν είναι αλλά συντεχνιακή με ΩΠ 30 χρόνια πριν. Τους μαθητές δε τους λυπούνται; Το ΔΣ του ΙΕΠ να δώσει την εισήγηση του στην ΟΛΜΕ.

φιλόλογος
|

Απαράδεκτη η ανάθεση της Ιστορίας στους ΠΕ78.
Απαράδεκτη!

SP
|

《Όπου δεν έχουν γίνει τοποθετήσεις αυτές θα γίνουν σύμφωνα με το παλιό ωρολόγιο πρόγραμμα!!!;;;!!!》
Πόσο πιο ακατάλληλη υπουργό παιδείας θα μπορούσες να είχες βρει;;;

ΠΕ8000
|

Δηλαδή οι οικονομολόγοι δεν μπορούν να κάνουν μαθηματικά Γυμνασίου;

Stelios
|

εγώ λέω να τους δώσετε και τα λατινικά.

Legend
|

Οι αναθέσεις είναι όπως είναι για να καλύπτουν ωράριο οι υπεράριθμοι. Καμία επιστημονική βάση. Για την Ιστορία π.χ. θεωρώ απαράδεκτο να διδάσκεται από ξενόγλωσσους και κοινωνικούς επιστήμονες, αφού ποτέ δεν εξετάστηκαν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στο μάθημα της Ιστορίας. Γιατί ακόμη κι αν δεν έχει κάποιος στη σχολή του διδαχθεί όλες τις ιστορικές περιόδους, για την προετοιμασία του για τον διαγωνισμό μελέτησε πολύ καλά όλες τις περιόδους, ενώ οι προαναφερθείσες ειδικότητες ΟΧΙ. Όταν με το καλό επιστρέψει ο γραπτός διαγωνισμός για τις προσλήψεις των καθηγητών, θα μπορούσε να γίνει αναθεώρηση των αντικειμένων στα οποία εξετάζονται οι καθηγητές. Αν πετύχουν έστω και τη βάση στο μάθημα της Ιστορίας οι ξενόγλωσσοι και οι των κοινωνικών επιστημών, ή οι πληροφορικοί σε θέματα των μαθηματικών (που καλούνται στο γυμνάσιο να διδάξουν μαθηματικά!!), τότε ΝΑΙ να το διδάσκουν.

Ioannis Prosan
|

Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ78 δεν έχουν ζητήσει β΄ ανάθεση στο "κόντρα" μάθημα (Ιστορία). Ζητάνε την επαναφορά όλων των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών που ξαφνικά και χωρίς καμία δικαιολόγηση εξοβελίστηκαν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Νίκος ΠΕ80
|

Δώστε το μάθημα της Στατιστικής στους ΠΕ80, αν είναι δυνατόν, έχουμε τελειώσει τμήματα Στατιστικής και Αναλογιστικών Μαθηματικών και δεν έχουμε δικαίωμα να διδάξουμε Στατιστική??

ΟΛΜΕ
|

Στις ενστάσεις της ΟΛΜΕ ότι δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση για τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα, η Νίκη Κεραμέως απάντησε πως οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Παρακαλούμε το Δ.Σ. του ιεπ να χορηγήσει στην Επιστημονική Επιτροπή του IEΠ τη σχετική εισήγηση...

@Maria
|

Πόσα μαθήματα ιστορίας έχει διδαχθεί ένας απόφοιτος του "κλασικού";

ΙΕΠ
|

Στις ενστάσεις της ΟΛΜΕ ότι δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση για τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα, η Νίκη Κεραμέως απάντησε πως οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Παρακαλούμε το Δ.Σ. του ιεπ να χορηγήσει στην ΟΛΜΕ τη σχετική εισήγηση...

Maria
|

να δούμε πότε θα κάνουν επιτέλους φιλόλογοι την ιστορία...

Νίκος
|

Ε ρε κατακαημένη Ιστορία...
Στη Β΄ Λυκείου σταματά στον Ναπολέοντα και στη Γ΄ εδώ και δυο χρόνια δεν γίνεται καθόλου, ενώ από του χρόνου θα "τιμωρούνται" μ' αυτή μόνο οι μαθητές του "κόντρα" προσανατολισμού (πώς λέμε κόντρα ξύρισμα, καμία σχέση) - μη χειρότερα...
Και θα τη διδάσκουν κι οι ΠΕ79... Γιατί όμως μόνο αυτή; Ας πάρουν και την Ιστορία του Προσανατολισμού που είναι κι έξι ώρες τη βδομάδα. Αλλά αυτή δεν τη θέλουν, γιατί εκεί κάτι πρέπει να κάνεις... Στη γενική "κόντρα" παιδεία ας πάνε να ...κουρευτούνε!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/68368/yp-paideias-den-allazoyn-oi-topothetiseis-ekpaideytikon-poy-eginan-me-ta-palaia