Εγκύκλιος: Γενική οδηγία για τη διδασκαλία των μαθημάτων που θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές του 2021
Δημοσίευση: 01/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η διδασκαλία των μαθημάτων πρέπει να ακολουθεί τη σειρά των Κεφαλαίων/Ενοτήτων που ορίζει η εξεταστέα ύλη
Η διδασκαλία των μαθημάτων, που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, πρέπει να ακολουθεί τη σειρά των Κεφαλαίων/Ενοτήτων που ορίζει η εξεταστέα ύλη, ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στην πρόοδο της διδακτέας / εξεταστέας ύλης στις σχολικές μονάδες.
Τη γενική αυτή οδηγία απέστειλε σήμερα το υπουργείο Παιδείας προς όλα τα Λύκεια της χώρας, σχετικά με τη διδασκαλία της εξεταστέας ύλης για το έτος 2021 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου .
Σχόλια (11)
Υπάρχουν επίσημες οδηγίες από το ΥΠΑΙΘ για την πορεία διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, που σε κάποια μαθήματα ως βέλτιστη ΔΕΝ ακολουθεί την σειρά που ορίζει η εξεταστέα ύλη.
Γιατί δεν δίνεται αυτό ως Γενική Οδηγία όπου πάλι όλα τα σχολεία θα έχουν φθάσει στο ίδιο σημείο ανά πάσα στιγμή.
Συμφωνώ με τον μαθητή και τον Κο Παπαβασιλείου.......
Θεέ και κύριε! Αυτό δεν μπορεί να ισχύσει σε όλα τα μαθήματα λόγω της διάταξης της ύλης στα βιβλία.
Οι οδηγίες του ΙΕΠ για το μάθημα της Πληροφορικής Ο.Π της Γ' λυκείου προτείνουν π.χ τη διδασκαλία του κεφ. 7 πριν το κεφ. 3 και μετά την παρ. 3.3 το κεφ 9 και ΑΥΤΟ είναι λογικό γιατί το βιβλίο δεν έχει τη σωστή διάταξη. Αν ακολουθούμε τη σειρά των κεφαλαίων του βιβλίου γίνονται μερικά "εμπρός-πίσω" που μπερδέουν τους μαθητές και δεν επιτρέπουν την σωστή και ευκολότερη εμπέδωση.
Χάθηκε να απαιτούν να ακολουθήσουν όλοι την προτεινόμενη διδακτική αλληλουχία του ΙΕΠ; Πολύ μυαλό θέλει ότι για να προτείνει το ΙΕΠ τόσα εμπρός-πίσω έχει κάποιο καλό λόγο;
Έλεος με αυτό το υπουργείο-παρωδία!!!
Όπως πολύ σωστά σκέφτηκε ο μαθητής παραπάνω, αυτό γίνεται για να είναι εύκολη η μείωση της ύλης σε περίπτωση διακοπής των μαθημάτων. Είναι βέβαια κάτι το εντελώς τυπικό, αφού η πρόοδος της ύλης καθορίζεται από τα φροντιστήρια και όχι από τα σχολεία. Όταν έγινε πχ η διακοπή των μαθημάτων τον περασμένο Μάρτιο, τα φροντιστήρια είχαν ήδη τελειώσει την ύλη και έκαναν επαναλήψεις.
θα μας τρελλάνουν για άλλη μια φορά .......
πρώτα ΤΑΛΑΝΤΏΣΕΙΣ μετά ΚΡΟΥΣΕΙΣ ...... όποιος καταλαβαίνει καταλαβαίνει
στην φυσική γίνεται μπάχαλο, ο καθένας έχει την δική του σειρά
Τουλάχιστον σε ένα μάθημα, από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, η βέλτιστη πορεία, σύμφωνα και με τις επίσημες οδηγίες διδασκαλίας, δεν ταυτίζεται με τη σειρά των κεφαλαίων που ορίζει η εξεταστέα ύλη.
Εσείς τι λέτε; Γιατί έχουν καταλάβει ότι θα ξανακλείσουν τα σχολεία και θα αναγκαστούν να μειώσουν την ύλη οπότε πρέπει όλα τα σχολεία να έχουν φθάσει στο ίδιο σημείο.
Για να μην γίνει το περσινό μπάχαλο με την φυσική και την χημεία
Αυτό δεν είναι αυτονόητο? Προς τι η οδηγία αυτή?
Άρα μετά τον ΗΜ στη Φυσική θα διδάξουμε ταλαντώσεις και ασκήσεις με πλαστικές κρούσεις και θα ολοκληρώσουμε την ύλη με ελαστικές κρούσεις και ταλαντώσεις ... αν την ολοκληρώσουμε.
Οι οδηγίες διδασκαλίας τα τελευταία δέκα χρόνια του ΙΕΠ (υπήρχε ΙΕΠ και υπήρχαν σχετικά καλές οδηγίες, που οι επιτροπές εξετάσεων δεν πολυδιάβαζαν... πχ εννοιολογική διδασκαλία ΗΜ) όριζαν σωστά να διδάσκονται οι κρούσεις πριν τις ταλαντώσεις...
ΥΓ1: γιατί δεν περίμεναν τις οδηγίες του ΙΕΠ?
ΥΓ2: η εγκύκλιος εγκυμονεί κινδύνους για τη σειρά της Φυσικής.