Απουσίες στους μαθητές που δεν φορούν μάσκα και στη συνέχεια σε ειδικό χώρο “φύλαξης”
Δημοσίευση: 09/09/2020
Τελευταία Ενημέρωση: 09/09/2020, 14:50
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Κατά την άφιξη των γονέων/κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας
Α. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ, εφόσον είναι ανήλικος, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του.
Β. Ο ειδικός χώρος ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, υπό την εποπτεία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
Γ. Κατά την άφιξη των γονέων/κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας.
Τα παραπάνω προβλέπει το άρθρο 2 της νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης που δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινή συνάντηση με τους συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ σε ερώτηση τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός εάν στη διάρκεια του μαθήματος ένας ή περισσότεροι μαθητές βγάλουν τη μάσκα επειδή αισθάνονται δυσφορία απάντησε ότι ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να μιλήσει και να εξγήσει στους μαθητές τους λόγους της χρήσης της μάσκας.απέφυγε να απαντήσει εάν ο μαθητής θα αποβληθεί από την τάξη με απουσία.
Ειδικότερα για τη χρήση της μάσκας το άρθρο 2 της ΚΥΑ προβλέπει τα εξής:
Άρθρο 2
Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας
1. Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Ειδικά για τους μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας. Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων,
β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου,
γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,
δ) κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, από υγιή, σταθερό συνοδό (γονέα, κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο).
Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.
2. Κατά τη διαδικασία υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) ή Σχολικό Νοσηλευτή, καθώς και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στα Κέντρα Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), προκρίνεται η διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τους μαθητές ή το προσωπικό, για τις περιπτώσεις όπου η χειλεοανάγνωση αποτελεί μέσο επικοινωνίας. Οι συνοδοί μαθητών στα ΚΕΣΥ φέρουν υποχρεωτικά μη ιατρική μάσκα.
3. Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους γονείς κατ’ επιλογήν τους ή τον θεράποντα ιατρό για παιδιά με υπο- κείμενα νοσήματα, όπως ενδεικτικά περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:
α) Μαθητές με προηγούμενο ιστορικό σοβαρής ανοσοκαταστολής (χημειοθεραπεία, μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή συμπαγούς οργάνου),
β) Μαθητές με ινοκυστική νόσο,
γ) Μαθητές που λαμβάνουν βιολογικούς παράγοντες, όπως είναι τα παιδιά με ρευματολογικά νοσήματα ή φλεγμονώδη νόσο του εντέρου,
δ) Μαθητές με μεσογειακή αναιμία,
ε) Μαθητές με σακχαρώδη διαβήτη.
4. Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες μαθητών, οι οποίοι προσέρχονται κανονικά στο σχολείο, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα σχετικά δικαιολογητικά:
α) μαθητές με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς,
β) μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τους εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.
5. Για τους μαθητές σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στους μαθητές που προσέρχονται στα ΚΕΣΥ, συστήνεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας/ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.
6. Προβλέπεται εκπαίδευση εντός της σχολικής μονάδας για την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας από εκπαιδευικούς και μαθητές.
7. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ, εφόσον είναι ανήλικος, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του. Ο ειδικός χώρος ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, υπό την εποπτεία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Κατά την άφιξη των γονέων/κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας.
Σχόλια (12)
Το θέμα που ανακύπτει από την τρέχουσα πανδημία και τον αντίκτυπο στα σχολεία, και με τη χρήση μάσκας, είναι κα Υπουργέ, πως οι μαθητές επιβάλλεται να νιώθουν φιλικά και ασφαλή στο σχολείο και όχι να προάγεται πνεύμα τρομοκρατίας και τιμωρίας με την απειλή αποβολής από το σχολείο! Μην ξεχνάτε πως ένας από τους στόχους σας πρέπει να είναι η παραγωγή του καλύτερου δυνατού πολίτη!
Τι προβλέπεται στην περίπτωση που ο ιερωμένος για τον αγιασμό, δεν δέχεται να φοράει μάσκα. Θα του επιτραπεί είσοδος στο σχολείο και τις τάξεις?
Το παραμένει σε ειδικό χώρο φύλαξης, μήπως μπορεί ένας δικηγόρος να το πει και, στέρηση της ατομικής-προσωπικής ελευθερίας ανηλίκου? Λέω τώρα....
Άμεση λειτουργία πειθαρχείου σε κάθε σχολική μονάδα και με συνοπτικές διαδικασίες στο αναμορφωτήριο.
Λογικά η πρόβλεψη αυτή είναι για να αποτρέψει να εκδηλωθεί οποιοδήποτε τέτοιο πρόβλημα. Κάπως πρέπει να το διασφαλίσουν για να είμαστε καλυμμένοι. Εξάλλου αν ο γονιός κρατά το παιδί σπίτι με το έτσι θέλω, κάπως θα κινηθεί κ το σχολείο, αφού είναι υποχρέωση να το στέλνει. Μάλλον προς όφελος του παιδιού είναι. Δηλαδή τι άλλο θέλατε να προτείνουν σ αυτό το θέμα; Μεσοβέζικες λύσεις να μας πετάνε το μπαλάκι; Η μάσκα είναι σοβαρό ζήτημα, καθαρα θέμα υγείας, δεν χρειάζονται πολλά πολλά, όσο αφήνεις χώρο είσαι χαμένος. Το παιδί δεν γίνεται δεκτό στο σχολείο, ο γονιός αναλαμβάνει την ευθύνη (και την ηθική κ τη νομική), τέλος. Έχω πολλά να προσάψω στο υπουργείο, σ αυτό όμως έπρεπε να είναι σαφείς. Φοβάμαι βέβαια ότι στις μικρές τάξεις η μάσκα θα πάει περίπατο σύντομα, αν καταφέρουν να χαλιναγωγήσουν από άλλου την επιδημία. Απουσία ήταν πιο λογικό βέβαια. Ας φοριέται σε όλους τους κλειστούς χώρους, εργασιακούς κλπ, να σταματήσει η κυκλοφορία του ιού στους ενήλικες, κ θα είναι προφυλαγμένα κ τα πιο μικρά (κανονικά κ με αλλά μέτρα μαζί).
Όπως αναφέρεται παραπάνω τα μέτρα πρέπει να μην συγκρούονται με το κατοχυρωμένο δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση.
Αλλιώς θα δούμε αγωγές από γονείς κ για αυτό.
Έχουμε να αντιμετωπίσουμε κ τους αρνητές της μάσκας.
Κατά τα άλλα, όλα έτοιμα.
Ειδικός χώρος φύλαξης;;;;
Και βάσει του νόμου 4682/20 να παίρνουν τα παιδιά , διακριτικά από τα μάτια των άλλων παιδιών, σε άλλους χώρους εκτός σχολείου για διενέργεια ιατρικών πράξεων χωρίς την συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα;;
Εικασίες κάνω....
Όμως όλα αυτά κινούνται σε περίεργα μονοπάτια.
Αντε παραταμας και εσύ εσένα μονο να ανοίξουν τα σχολεία σε νοιάζει δε φτάνει αυτό δεν έβαλες και σχέδια στης μάσκες του δημοτικού για τα μικρά παιδιά απαράδεκτο
Για να λειτουργήσει η μάσκα, θα πρέπει το όποιο δικαιολογητικό για τη μη χρήση της, να δίδεται μόνο από δημόσιο νοσοκομείο και μάλιστα με υπογραφή δ/ντή κλινικής. Διαφορετικά θα γεμίσουν τα σχολεία με δικαιολογητικά και η μάσκα θα καταργηθεί στην πράξη και θα γελάνε οι ...ξύπνιοι με τους υπόλοιπους ...αγαθούς που θα την φοράνε.
Διευθυντής Γυμνασίου-Λυκείου: Ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές. Τώρα θα είναι, εκτός από ηλεκτρολόγος, λογιστής, ψυχολόγος, τεχνίτης φυσικού αερίου, ψυκτικός, επιστήμονας κλπ κλπ κλπ κλπ και επόπτης της ειδικής αίθουσας. Τι άλλο ακόμη;
το κράτος έχει υποχρέωση να διασφαλίσει την εκπαίδευση των μαθητών και όχι την απουσία τους από τις σχετικές διαδικασίες.
όποιος παρακωλύει την εκπαίδευση των μαθητών έχει ευθύνη και ενδεχομένως υπάρχουν κυρώσεις. Για παράδειγμα γονέας που δεν πηγαίνει το παιδί στο σχολείο.
Οπότε εδώ δεν λύνεται το πρόβλημα και οι μαθητές αφήνονται έρμαια σε μια διαμάχη που τελικά τους απομακρύνει από το σχολείο και από την κοινωνία.
Με ότι διαβάζω αντιλαμβάνομαι ότι η υπουργός (και ο κος. Χαρδαλιάς με την χθεσινή δήλωση περί δεν μπαίνουν) προκρίνουν τον αποκλεισμό μαθητών, ανηλίκων, πολιτών αυτής της χώρας από το σχολείο, αντί να λύσουν το πρόβλημα.
Το καταγράφω....
Για να έχει επιτυχία το μέτρο πρέπει να εφαρμόζεται στις κατάλληλες ηλικίες, παράλληλα με τήρηση αποστάσεων και απολύμανση των χώρων διδασκαλίας.
Σε Δανία και Γερμανία, οι μάσκες δεν είναι υποχρεωτικές και τα σχολεία ήδη λειτουργούν ένα μήνα. Κρούσματα υπάρχουν αλλά τα διαχειρίζονται.
Από μόνη της η μάσκα, ειδικά αν δε γίνεται σωστή εφαρμογή, δεν προστατεύει κανέναν. Αυτό το έχουν δηλώσει όλοι οι επιστήμονες, καμία σχέση με τους συνωμοσιολόγους που δεν πιστεύουν σε ιατρική προφύλαξη.