Τι πετυχαίνει η εγκύκλιος της Ζ. Μακρή για τις απουσίες και βαθμολογίες

Δημοσίευση: 25/01/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Τι πετυχαίνει η εγκύκλιος της Ζ. Μακρή για τις απουσίες και βαθμολογίες

 Η φετινή χρονιά με όλα τα προβλήματα λόγω covid19 απαιτεί λεπτούς χειρισμούς. Και αυτή η εγκύκλιος της υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή για τις απουσίες και βαθμολογίες του Α τετραμήνου, φαίνεται να πετυχαίνει το στόχο.

Καταχώρηση απουσιών αλλά με έμμεση διαβεβαίωση ότι στο τέλος θα δοθεί δυνατότητα παράβλεψής  τους για το χαρακτηρισμό φοίτησης ώστε και οι μαθητές να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια της τηλεκπαίδευσης (τώρα και έαν ξαναχρειαστεί ξανά έως το τέλος της χρονιάς) και οι καθηγητές να νιώθουν ότι στο τέλος θα έχουν τον έλεγχο στο ζήτημα των απουσιών.

Για τη βαθμολογία, ξεκάθαρα "μαζεύει" όσους εκπαιδευτικούς ή και συλλόγους διδασκόντων αποφάσισαν να μην καταθέσουν βαθμολογία Α΄ τετραμήνου, λόγω τηλεκπαίδευσης και τους υπενθυμίζει την ισχύουσα νομοθεσία.

Δηλ. ότι άπαντες οφείλουν να καταθέσουν βαθμολογία, εκτός κι αν κάποιος έκανε λιγότερες από 10 ώρες (δεν διευκρινίζει καν εάν πρόκειται για ώρες δια ζώσης ή εάν συμπεριλαμβάνει και τις εξ αποστάσεως) και σε αυτή την περίπτωση αιτιολογημένα.

Σχόλια (24)

virdil
|

Έχω πρόταση, έχω πρόταση, έχω πρόταση!!!: να γίνουν οι Πανελλαδικές μέσω τηλεκπαίδευσης!!!τι, όχι????

Ο ζορό... ζορίζεται
|

Αυτό έχω να πω μόνο, σε σχέση με την κατάσταση τώρα τελευταία και τη διαχείρισή της από το νέο τριο (Κ.Μ.Σ.).
Όποιος δεν το καταλαβαίνει, να αλλάξει κανάλι στην tv.

Σχολεία και Πανεπιστήμια πρέπει να λειτουργούν
|

Η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ μπορεί να συνεχιστεί, κανονικά θα χρειαζόταν 18 μήνες προετοιμασίας ώστε να παραχθεί κατάλληλο ψηφιακό υλικό (πρότυπα μαθήματα) και να γίνει εκπαίδευση μαθητών και εκπαιδευτικών στις νέες πλατφόρμες.

Ας μη βαπτίζουμε μεταρρύθμιση την προχειρότητα και τη σκοπιμότητα - τα Σχολεία αλλά και τα Πανεπιστήμια οφείλουν να λειτουργήσουν κανονικά για τους μαθητές και φοιτητές, λύσεις υπάρχουν και εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες (ανοικτές βιβλιοθήκες, εργαστήρια, εστίες).

Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου μπορούν σε ομάδες των 10-12 παιδιών να προσέρχονται στα σχολεία για ένα 5ωρο μάθημα υβριδικού τύπου, που να συνδυάζει ασύγχρονη μελέτη και επίλυση αποριών για τις εργασίες.

Διαμαρτυρόμενος Καθηγητής
|

Αυτό το λιγότερο από 10 ώρες, από που βγαίνει; Ποιος νόμος το προβλέπει;

SL^2
|

Ουδεμία εγκύκλιος - YA είναι υπέρτερη των νόμων και/ή των ΠΔ. Αυτό είναι γεγονός και δεν νομίζω ότι το αγνοούν στο υπουργείο. Απλά με την εγκύκλιο θέλουν να εκφοβίσουν τους καθηγητές, να κλονίσουν την απόφαση όσων καθηγητών δεν καταθέσουν βαθμούς 4μήνου όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά επειδή δεν έχουν στοιχεία ή επαρκή στοιχεία για τους μαθητές τους και όχι επειδή δεν θέλουν! Το αποτέλεσμα είναι να επιφέρουν τέτοια αναστάτωση και κομφούζιο χωρίς κανέναν λόγο!
Κάποιοι πρέπει να τους πουν να εκλογικευτούν. Δεν χρειάζεται να έχουν τόση μεγάλη κόντρα με τους καθηγητές! Ανεξάρτητα τι λένε βέβαια στα κανάλια!

Εκπαιδευτικός Λυκείου
|

Ποια εγκύκλιος; Αυτό "το πράγμα" είναι ένα απόσπασμα παλαιότερου νόμου, που περιέχει κι άλλα στοιχεία που αναφέρονται ήδη σε προηγούμενα σχόλια αναγνωστών. Στον νόμο αναφέρεται ρητά ότι μπορεί ένας εκπαιδευτικός να μην καταθέσει βαθμολογία, αν δεν έχει σαφή και εμπεριστατωμένη εικόνα για κάποιους μαθητές ανεξάρτητα από τις 10 ώρες.
Το επιλεκτικό copy paste των νόμων δεν είναι εγκύκλιος, είναι ξεφτίλα.
Αλλά επιτέλους ας κινητοποιηθούν και οι σύλλογοι γονέων, τα παιδιά τους αφορά αυτή η παρωδία.

@Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Έχεις δίκιο. Στα Δημοτικά οι ΣΕΕ ήδη δίνουν οδηγίες να ξαναδιδαχθούν ενότητες που είχαν διδαχθεί με Webex, αλλά κρίνουν οι εκπαιδευτικοί πως δεν έχουν αφομοιωθεί από τους μαθητές... Βέβαια αυτές είναι οι οδηγίες που έλαβαν οι ΣΕΕ από το Υπουργείο. Επίσημη παραδοχή (όσο και αν προσπαθούν να το κρύψουν) πως η τηλεκπαίδευση δεν είναι νόμιμη όσον αφορά την συμμετοχή του μαθητή, την κάλυψη της ύλης, τη σωστή διδασκαλία για αφομοίωση των αντικειμένων και πολλά άλλα.

|

Τι είναι αυτά που λέτε;;; Είναι σπουδαίο έργο όταν αφήνει "ελάχιστα" παιδιά έξω από την εκπαίδευση; ΟΥΤΕ ΕΝΑ παιδί δεν πρέπει να είναι έξω από την εκπαίδευση, κι εσείς θεωρείτε καλό πως είναι ελάχιστα και όχι πολλά; Αν ήταν το δικό σας παιδί μέσα στα ελάχιστα, θα λέγατε πάλι πως η τηλεκπαίδευση είναι σπουδαίο έργο;;;; Βγείτε από το καβούκι σας, κοιτάξτε γύρω σας! Η πολιτεία όφειλε και οφείλει να παρέχει ότι χρειάζεται για να συμπεριλάβει όλα τα παιδιά στην εκπαίδευση. Τον Μάρτη δεν γνωρίζαμε, δεν ξέραμε, ούτε οι κυβερνώντες ούτε οι πολίτες. Στο δεύτερο κύμα όμως έπρεπε το Υπουργείο να έχει επιληφθεί όλων των προβλημάτων ώστε να μην μιλάμε για ελάχιστα παιδιά ενώ τα σχολεία λειτουργούν 2-3 μήνες με τηλεκπαίδευση.

Αντώνης Α.
|

Δίδαξα φέτος σε 2 σχολεία , για πρώτη χρονιά και στα 2, δεν γνώριζα δηλ. τους μαθητές από πέρυσι.Δεν είδα και ποτέ τα πρόσωπά τους φέτος!! Στο 2ο σχολείο (ΕΠΑΛ), μετά την ανάθεση, πρόλαβα δια ζώσης 8-10 ώρες . Γενικώς προσπάθησα στο αρχικό διάστημα, να αποκτήσω άποψη για τις γνώσεις των μαθητών, ώστε να καλύπτουμε τη νέα ύλη όσο πληρέστερα γίνεται (ή μπορούμε). Δεν έδωσα στην αρχή καμία προτεραιότητα στη εξέταση. Με την τηλεκπαίδευση προχωρά η ύλη σε ικανοποιητικό βαθμό , με τα γνωστά προβλήματα, (δεν γνωρίζουμε τι 'φθάνει' τελικά στον κάθε μαθητή ξεχωριστά, και εγώ πλέον γνωρίζω μόνο 'ιντερνετικά' 3-4 μαθητές από κάθε τάξη. Δεν θυμάμαι καν πρόσωπα!) Ας μην κρυβόμαστε, δεν υπάρχει δυνατότητα αντικειμενικής εξέτασης. Μια παράταση του 4/μηνου ώστε να έχουμε μια επαφή με τους μαθητές ώστε να είναι η βαθμολόγηση σε κάποιο βαθμό αντικειμενική, τη θεωρώ επιβεβλημένη.
Με την ευκαιρία! Θα ανακοινωθουν κάποια στιγμή στατιστικά για τις 'επιτυχίες' των φοιτητών, στις περιόδους τηλεξέτασης! ;;

Μ
|

Προκειμένου να μη χαθεί η χρονιά και να μην νοσήσουμε ή πεθάνουμε, στηρίξτε καθηγητές και γονείς την τηλεκπαίδευση! Είναι σπουδαίο έργο και ελάχιστα παιδιά δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν.

Κ. Γκουσης
|

Η εγκύκλιος αναφέρεται στην περίπτωση όπου το μάθημα διδάχτηκε έως 9 ώρες. Που λέει ότι αν διδάχτηκε παραπάνω , καταργούνται οι νόμοι και οι ισχύουσες διατάξεις περί δυνατότητας μη κατάθεσης βαθμολογίας σε μαθητή; Τι αυθαίρετα συμπεράσματα είναι αυτά ότι αν διδάχτηκε πάνω από 9, όλοι πρέπει να βάλουν όλους τους βαθμούς;

Ερώτηση ΑΑ
|

Η έκθεση αντικτύπου του υπουργείου ορίζει πως δεν μπορεί να γίνεται αξιολόγηση μαθητών στο webex! Πως θα βγάλει κάποιος βαθμό αφού δεν επιτρέπεται η εξέταση μαθητών στο τηλε"μάθημα ";

Κωνσταντίνος
|

Άλλη μια ακατανόητη χρονικά απόφαση που παίρνει η ηγεσία του υπουργείου... Τέτοιες αποφάσεις θα πρέπει να ανακοινώνονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς και όχι να προετοιμάζουν τους μαθητές για ...σκασιαρχειο... Άσε που ο εκπαιδευτικός περνά τις απουσίες τώρα χωρίς να χρειάζεται αφού θα σβηστούν μετά... Ψυχεδέλεια...

Δημήτρης
|

Τι νόημα έχει η βαθμολογία χωρίς στοιχεία; Εκτός κι αν μας κλείνει το μάτι να βάλουμε από 18 έως 20. Ήταν που ήταν εξευτελισμένοι οι βαθμοί, μια ξευτίλα ακόμη τι πειράζει; Ή μήπως να στηριχτούμε στα τεστ ....

Δηλαδή εσείς αυτό έχετε να πείτε;
|

ότι "μαζεύει" τους άτακτους εκπαιδευτικούς κ συλλόγους;
Δηλαδή αν έκανες περισσότερες από 10 ώρες μάθημα έχεις αυτομάτως επαρκή κ αξιόπιστα στοιχεία για βαθμολόγηση;
Η μη ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών, τα παιδιά που δεν μίλησαν ποτέ λόγω μειωμένης αυτοπεποίθησης, η αναξιοπιστία των όποιων τηλε-διαγωνισμάτων, η αδυναμία αληθινής επικοινωνίας με τους μαθητές, όλα αυτά δεν είναι προβλήματα;
Η βούληση να κάνεις πραγματικό μάθημα και δίκαιη, όχι αυθαίρετη βαθμολόγηση δεν είναι κάτι που θέλει "μάζεμα", αντίθετα είναι κάτι που θα έπρεπε να αφουγκραστεί το υπουργείο.
Δυστυχώς κ σείς.

Απορία
|

Ως προς το θέμα της βαθμολογίας, μια εγκύκλιος της κ. Υφυπουργού υπερισχύει του νόμου ( 4610/19) ; Γιατί ο νόμος προβλέπει κι άλλη περίπτωση μη κατάθεσης βαθμολογίας...

Ελένη
|

Αν το υπουργείο θέλει να λύσει με λεπτούς χειρισμούς ζητήματα που το ίδιο δημιούργησε, ας συμβουλευτεί νομικούς συμβούλους, αντί να υπαγορευει ρεπορτάζ.

Η ρύθμιση απουσιών δεν σημαίνει τίποτα γιατί δεν υπάρχει καμία ρύθμιση. Οι απουσίες θα προσμετρηθούν κανονικά όπως θα γινόταν πάντα κια θα γίνει χαρακτηρισμός φοίτησης στο τέλος, όπως γινόταν πάντα. Τι ακριβώς προαναγγέλλεται; για ηλίθιους μας περνάτε; Πάντα στο τέλος χαρακτηριζόταν η φοίτηση, δεν γινόταν ενδιάμεσα. Οι έλεγχοι θα έχουν καταχωρημένες απουσίες προφανώς και άπαξ και γίνει αυτό, δεν νομίζω ότι εκ των υστέρων μπορούμε να τις εξαφανίσουμε.

Όσο για το δεύτερο, οι σύλλογοι δυστυχώς θα είναι έκθετη με μη κατάθεση βαθμών, παρόλο που είνια λογική και παιδαγωγικά ορθή ενέργεια. Οι πελάτες όμως θέλουν βαθμό, δυστυχώς, οπότε ας πάρουν βαθμό...

Γιώργος
|

οι περιπτώσεις που δεν θα πρέπει να μετρήσουν είναι ελάχιστες, αφού οι μαθητές ελάχιστες φορές έχουν πραγματικά πρόβλημα σύνδεσης.

Φιλόλογος γυμνασίου
|

Η ισχύουσα νομοθεσία :1. Ο νόμος ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4610 / 7-5-2019 αφορά μόνο τα λύκεια. ( η πρόβλεψη για τις 10 ώρες ) Δείτε στο 4610/2019
(ΜΕΡΟΣ Ε, κεφάλαιο Β, άρθρο 103, παράγραφος 4 ΚΑΙ 7)
2. Για τα γυμνάσιο ισχύει το Π.Δ. 126/2016. Δείτε στο Π.Δ. 126/2016
(άρθρο 12 παράγραφος 3 / Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου. ) Άλλαξε κάτι στην ισχύουσα νομοθεσία; Ισχύει το Π.Δ. ή η εγκύκλιος;

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Πραγματικά μένω με το στόμα ανοιχτό με την πρώτη παράγραφο του κειμένου. Πιστεύετε στ' αλήθεια ότι πετυχαίνει κάτι τέτοιο η κ. Μακρή μ' αυτή την εγκύκλιο; Αδιανόητο μου φαίνεται να το λέτε. Ακριβώς το ανάποδο ισχύει. Υπονομεύει ευθέως την τηλεκπαίδευση εφόσον συνεχιστεί κι εφόσον αυτό το πληροφορηθούν οι μαθητές. Πώς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως μαθήματα ξέροντας ότι η αποχή τους δε θα έχει καμία επίπτωση; Τόσο αφελείς είστε ή τόσο άσχετοι με την εκπαιδευτική πραγματικότητα;
Να σας πω λοιπόν εγώ που είμαι λίγο καχύποπτος: Όλο το σκηνικό υποδηλώνει την αβεβαιότητα του υπουργείου για τη νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ως επίσημης διδακτικής πράξης, βάσει της οποίας θα κριθεί η επάρκεια φοίτησης των μαθητών, ακόμη και η εγκυρότητα κάλυψης της ύλης, ειδικά για τους μαθητές της γ' λυκείου που ενδέχεται να προσφύγουν στη δικαιοσύνη επικαλούμενοι (και όχι άδικα σε αρκετές περιπτώσεις) ότι δεν είχαν ισότιμη συμμετοχή στο μάθημα λόγω αδυναμίας σύνδεσης ή έλλειψης εξπλισμού! Τα ξέρει αυτά το υπουργείο και μη σας φανεί παράξενο αν δώσει εντολή με το άνοιγμα των λυκείων να ξαναδιδαχθούν οι ενότητες που καλύφθηκαν το προηγούμενο διάστημα με τηλεκπαίδευση!

Παρουσία στα μαθήματα
|

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπό αυτές τις έκτακτες συνθήκες, χωρίς να έχει προηγηθεί δημιουργία κατάλληλου ψηφιακού υλικού (πρότυπα μαθήματα) και χωρίς να έχει διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή ΟΛΩΝ των μαθητών (και όχι του 80%), προφανώς δεν μπορεί να μετρήσει σε κανονική παρουσία στα μαθήματα.

Ας το καταλάβουν όλοι: Πρόκειται απλώς για μια λύση έκτακτης ανάγκης για λίγες εβδομάδες την προηγούμενη άνοιξη, ώστε να μη χάσουν τη χρονιά τους οι μαθητές αλλά κακώς συνεχίζεται από τον Νοέμβριο μέχρι σήμερα.

Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου πρέπει να επιστρέψουν άμεσα στις φυσικές σχολικές αίθουσες για 4ωρα ή 5ωρα μαθήματα την ημέρα.

Περίεργο
|

Απορώ με αυτή την ανάρτηση. Η καταχώρηση απουσιών αλλά με έμμεση διαβεβαίωση ότι στο τέλος θα δοθεί δυνατότητα παράβλεψής τους για το χαρακτηρισμό φοίτησης σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ότι όλοι μπορούν να κοιμούνται και να είναι βέβαιοι ότι οι απουσίες δεν θα ισχύσουν. Άστοχη ανάρητηση πραγματικά.

Έχω μείνει άγαλμα
|

Η παιδεία μας πάσχει από αγαλακτία. Θέλουμε έργα και όχι λόγια. Δεν ξέρω γιατί ψηφίζω ΝΔ τόσα χρόνια.

Μιχάλης
|

Ως προς το δεύτερο συμφωνώ, ως προς το πρώτο όχι. Το μόνο που κατάφερε ήταν να προαναγγείλει τη μη προσμέτρηση των απουσιών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεστε. Σε επόμενη περίοδο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης γιατί να παρακολουθήσει κάποιος; Ο νοών νοείτω..


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/71328/ti-petyhainei-i-egkyklios-tis-z-makri-gia-tis-apoysies-kai-vathmologies