Οριστικά “διαγράφονται” τα 37 νέα τμήματα “Γαβρόγλου”

Δημοσίευση: 02/06/2021

Τελευταία Ενημέρωση: 03/06/2021, 15:17

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οριστικά “διαγράφονται”  τα 37 νέα τμήματα “Γαβρόγλου”

Ν. Κεραμέως: Τα τμήματα δημιουργήθηκαν προεκλογικά, για ψηφοθηρικούς λόγους, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση

Σε οριστική διαγραφή των  37 νέων  τμημάτων   “Γαβρόγλου” που είχαν τεθεί σε αναστολή έναρξης λειτουργίας , με απόφαση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, προχωρά η Κυβέρνηση με νομοθετική διάταξη η οποία θα συμπεριληφθεί στο υπό κατάρτιση πολυνομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η ΕΘΑΑΕ το μοναδικό φάκελο που εξετάζει είναι του τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση να συγχωνευθεί με άλλο τμήμα του ίδιου Ιδρύματος και να διατηρηθεί  ο ιστορικός χαρακτήρας της Σχολής Δημόσιας Υγείας  που ιδρύθηκε το 1929 από τον Ελ. Βενιζέλο.

Η Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για δημιουργία  νέων τμημάτων από τον Κ. Γαβρόγλου , προεκλογικά, για ψηφοθηρικούς λόγους, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.

Τα εν λόγω τμήματα, σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως, δημιουργήθηκαν:

  • χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,
  • χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
  •  χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,
  • χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,
  • ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,

υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ποια είναι τα 37 τμήματα, σύμφωνα  με τον πίνακα του υπουργείου Παιδείας

Πρόκειται για τα εξής 37 τμήματα:

Σημείωση: Για τη δημιουργία των τριών τμημάτων  του ΕΚΠΑ υπάρχουν   αποφάσεις της Συγκλήτου και  των συλλογικών οργάνων .

Σχόλια (23)

@ποιό είναι το πρόβλημα
|

Μας πειράζει ότι δεν μπορεί να υπάρχει ουσιαστική "επιστημονική διδασκαλία, έρευνα και εξέλιξη" σε αντικείμενα "ελληνικές πατέντες" ή που βρίσκονται στα αζήτητα ή σε μέρη στην άκρη του κόσμου ή σε τμήματα χωρίς καθηγητές. Διαιτολογίες, πληροφορικές της γεωργίας, κινηματογράφοι στη Φλώρινα, και άλλα τέτοια "ωραία". Η πρόσβαση στα ΑΕΙ είναι ωραία ιδέα αλλά πρέπει να έχει και αντίκρυσμα, όχι μόνο για να λέμε ότι έχουμε πρόσβαση. Αν κάποιος θέλει να στησει σχολή διαιτολογίας ή κινηματογράφου σε ακριτική περιοχή με δικά του λεφτά και να πληρώνει όποιος θέλει να σπουδάσει, κανένα πρόβλημα (αλλά δε θα το έκανε ποτέ κανένας ιδιωτης ούτε σπουδαστής - γιατί άραγε;) Αλλά όχι με τα λεφτά του φορολογούμενου να ιδρύουμε ότι θέλουμε μια εδώ μια εκεί.

ποιο είναι το πρόβλημα
|

μας πειράζει η επιστημονική διδασκαλία, έρευνα και εξέλιξη, επειδή πρόκειται για δημόσια ιδρύματα; μας πειράζει να έχουν περισσότεροι φοιτητές πρόσβαση;
ενώ αν ήταν ιδιωτικά, αλλάζει ε;

Iωάννης Α. Δελημ.
|

Ναι πρέπει να διαγραφούν ! Για να μην πάθει η τριτοβάθμια εκπαίδευση υδροκεφαλισμό και γίνει γίγαντας με πήλινα πόδια...

καιρός για αλλαγή
|

Κλείστε περισσότερα. Δεν έχει νόημα. Απλά για να λένε ότι είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ αλλά στην ουσία ούτε μεταλυκειακό επίπεδο δεν έχουν. Δε θέλουμε να συντηρούμε σχολές χωρίς αντίκρυσμα με τη δικαιολογία να μην φοιτήσουν σε ιδιωτικά ιεκ ή πανεπιστήμια. Δεν μας απασχολούν θεωρητικά ερωτήματα. Έχουμε τα περισσότερα ΑΕΙ στην ευρωζώνη.

@Αθανασιος
|

Τώρα φοιτούν και στα ΙΕΚ για επαγγελματική κατάρτιση, οπως για παράδειγμα
αρχαιολόγοι και μουσειολόγοι για να γίνουν φύλακες σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΚΗΣ
|

τέτοια άδολη χαρά που κλείνουν σχολές . Τι να πω , οτι καλύτερα σε ένα ιδιωτικό ιεκ .

Νίκος
|

Καιρός να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων και να κλείσουν τμήματα που μοιράζουν τίτλους με μηδενικό αντίκρυσμα. Ας αφήσουμε ότι δεν βρίσκουν δουλειά πουθενά και μετά προσλαμβάνονται στο Υπουργείο Παιδείας ως εκπαιδευτικοί.
Καιρός για πολλές αλλαγές.

Αθανασιος
|

Κλειστε και τα μισα απο τα υπαρχοντα. Γεμισε ο ΟΑΕΔ ανεργους πτυχιουχους... Ας μεινουν λιγα τμηματα και καλα με υψηλο επιπεδο σπουδων και αναλογια ΔΕΠ/φοιτητων λογικη.

@Μελος ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

Ο απόφοιτος του Imperial θα έχει στην Ελλάδα intergrated Master (και μάλιστα με τετραετείς σπουδές και 240 ECTS)? Η απάντηση είναι όχι. Το ίδιο και για κατόχους γερμανικών διπλωμάτων 5ετών κλπ που είναι στο εθνικό τους πλαίσιο προσόντων στο επίπεδο 7 (μάστερ). Η ακόμα και τα νεότευκτα σχήματα konsekutives Master με σπουδές 3 + 2 χρόνια στο ίδιο πάντα αντικείμενο. Αρα τα μάστερ για τα οποία μιλάμε είναι μία ιδιάζουσα ελληνική επινόηση για να είναι κάποιοι ανώτεροι.
Άλλη ιδιαιτερότητα είναι ότι δίνονται σε μία χώρα όπου αιωρείται το δόγμα "μόνο οι προπτυχιακές σπουδές δίνουν ΕΔ". Κάποιες σπουδές όμως πλεόν μετά την θεσμοθέτηση των intergrated Master είναι και προπτυχιακές και μεταπτυχιακές. Ανάλογα αν συμφέρει ή όχι.
Για την αναβολή από τον στρατό πχ τα intergrated Master δεν αποτελούν πρόβλημα. Αν θέλεις να κάνεις Master παίρνεις αναβολή, άρα το Master είναι ανώτερη σπουδή. Αν πάλι είναι να συγκριθείς με άλλους ...
Και σας φαίνεται περίεργος ο σχετλιασμός με το greco

Μελίτακας ο Α΄
|

Νόμος Πλαίσιο;
Αφήστε βρε παιδιά τα πλαίσια, ο Πρωθυπουργός μόλις είδε τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, ανέβηκε στο ποδήλατο κι έφυγε για την Πάρνηθα...

Αυτός ο άνθρωπος αυτός
που περπατάει πάντα σκυφτός
και δε μιλάει σε κανένα
κλαίει κλαίει
κλαίει για μένα
κλαίει κλαίει
κλαίει για μένα...

Νόμος Πλαίσιο;
|

Ο νόμος πλαίσιο που ήταν έτοιμος από την περίοδο της αντιπολίτευσης που βρίσκεται; Συνεχώς αποσπασματικές κινήσεις. Είναι ευχαριστημένος ο Πρωθυπουργός από την απόδοση της Υπουργού; Τι ακριβώς έχει κάνει μέσα σε 2 χρόνια στο Υπουργείο;

Polar_Fish
|

@Μελος ΔΕΠ ΕΚΠΑ
Αυτό που κάνει το Ιmperial είναι ότι ενθαρρύνει τους φοιτητές του να κάνουν συνδυαστικά 3ετες πτυχίο και 1χρόνο μάστερ, σε ενιαίο τίτλο. Δεν κάνουν κάτι περίεργο. Το περίεργο είναι αυτό που γίνεται εδώ. Το 5ετες πτυχίο γίνεται συνδυαστικός τίτλος 4+1 πτυχίο μάστερ, ενώ θα περίμενε κανείς ένα 6ετες integrated master. Τώρα ο τίτλος είναι ο ίδιος με εκείνον στην Αγγλία 4+1 για μηχανικούς.

Λάκης
|

Θα πρότεινα να ξαναστηθεί η τριτοβάθμια από το μηδέν. Δε μπορέι να έχουμε τα περισσότερα ΑΕΙ και τμήματα αναλογικά σε όλη την ΕΕ!

θαυματοποιός
|

Αυτό και αν είναι θαύμα. Μειώνονται τα τμήματα και τα μέλη ΔΕΠ αλλά αυξάνονται οι εισακτέοι. Αυτός ο δείκτης ποιότητας "φοιτητές ανά καθηγητή" μάλλον δεν απασχολεί την ΕΘΑΑΕ ή υπολογίζεται με κάποιον άλλο μαγικό τρόπο.

Μελος ΔΕΠ ΕΚΠΑ @Panos Geor
|

Λετε απο εμας να πηραν οι Βρετανοι και το Imperial του Λονδινου δινει intergrated MSc με τετραετεις σπουδες και 240 ECTS?

ΔΕΠ
|

Εύγε, μια καλή κίνηση. Ο κ. Γαβρόγλου δυστυχώς έστησε αυτά τα τμήματα από το πουθενά. Αυτό είναι το σωστό τώρα.

Nikos
|

Αμήν, επιτέλους και πολύ που άργησαν με αυτές τις ανοησίες οδηγούν το πανεπιστήμιο στον εκφυλισμό του

Κοροϊδία
|

Ιδρύθηκαν όμως πόσα άλλα το 2019 που ήδη έχουν 6, 8 μέλη ΔΕΠ από 0 και έτσι, μέσα σε αυτά τα 2 χρόνια, έχασαν τις θέσεις τα υπόλοιπα τμήματα που αναγκάζονται κάθε χρόνο να κάνουν περικοπές.

Panos Geor
|

Εύγε! Και πολύ αργήσατε! Κλείστε κι άλλα!

Μια πολύ καλή ιδέα, για αρχή, θα ήταν η κατάργηση των greco-masters (integrated masters)

Μελίτακας ο Α΄
|

«Mελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας»!...
Με παρόμοιες «μελέτες» ιδρύθηκαν κάποτε... οι αμέτρητες φιλοσοφικές σχολές, τα αμέτρητα παιδαγωγικά τμήματα και διάφορα άλλα αμέτρητα, που η κυρία Υπουργός δεν μπορεί να τα αγγίξει, ούτε η ίδια η Κυβέρνηση δεν μπορεί πλέον, μόνο η αγάπη του πατέρα και της μάνας μπορεί, μόνο αυτή μπορεί να εξηγήσει στο παιδί, γιατί πλάστηκαν - μόνο σ' αυτόν τον τόπο της Γης - τα αμέτρητα, και να το προστατέψει. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει οι γονείς να είναι συνεχώς ανήσυχοι, ευαίσθητοι και μικροί ερευνητές. Ερευνώντας, μαθαίνεις και στη συγκεκριμένη περίπτωση σώζεις και το παιδί σου, που μετά από χρόνια θα το ακούσεις να λέει:
- Στον πατέρα μου και στη μάνα μου οφείλω την επιτυχία μου, γιατί όταν ήμουνα...
Κι όλα αυτά, μέχρι να γίνει ο δημαγωγικός λόγος γνωστικό αντικείμενο, ώστε τα παιδιά του Λυκείου μόνα τους να μπορούν να αναγνωρίζουν τον σύγχρονο απόγονο του Αλκιβιάδη και να τον αγνοούν!

μελος δεπ κανονικά
|

έπρεπε νσ ειχαν κλεισει και τα αλλα που προλαβε να ψευτοιδρυσει ο .Γαβρογλου που ακόμα ειναι με 0 μελη δεπ και υπολειτουργολυν φυσικά.

δεν αρκεί
|

κλείστε και άλλα

Γιάννης
|

Τα νέα τμήματα μας μάραναν , εδώ δε μπορούνε να συντηρήσουμε τα παλιά! Σαν τα μανιτάρια ξεπρόβαλαν τα νέα τμήματα ΑΕΙ !


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/73141/oristika-diagrafontai-ta-37-nea-tmimata-gavrogloy