Δείτε τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών τα οποία ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας

Δημοσίευση: 11/11/2021

Τελευταία Ενημέρωση: 11/11/2021, 16:51

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δείτε τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών τα οποία ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, η πιλοτική εφαρμογή θα συνεχιστεί-Κατά το σχολικό έτος 2023-2024, τα νέα Προγράμματα Σπουδών θα ισχύσουν καθολικά

Τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών , τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας , είναι τα εξής (πατήστε, αντίστοιχα, για να τα  ανοίξετε ):

Σχόλια (21)

Όχι άλλο κάρβουνο
|

Πού είναι το π΄ρογραμμα για τις ξένες γλώσσες στο γυμνάσιο;

Καθηγήτρια Πληροφορικής
|

Τι πράγματα είναι αυτά στο μάθημα της πληροφορικής στο Δημοτικό?
Τα παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν στην Α' Δημοτικού και θα δημιουργούν φακέλους?
Σύμφωνα με το ΠΣ οι μαθητές της Α' Δημοτικού (!!!!) θα πρέπει να :

δημιουργούν ενα απλό πρόγραμμα με πλακίδια που περιλαμβάνει εντολές
κίνησης και εμφάνισης

δημοσιεύουν σε ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων

πληκτρολόγουν απλές λέξεις !!!!!!!!

πλοηγούνται στο φωτόδεντρο

Εσείς που τα γράψατε αυτά ξέρετε ότι τα παιδιά στην Α'΄Δημοτικού δεν ξέρουν ακόμα να γράφουν και να διαβάζουν?
Είναι δυνατόν?

Δάσκαλος
|

Ήρεμα ρωτάω
Αυτοί που έχουν συντάξει το πρόγραμμα σπουδών της πληροφορικής στο δημοτικό έχουν μπει ποτέ σε τάξη δημοτικού? Είναι αδιανόητα αυτά που ζητάνε. Αρχιτεκτονική δικτύων, επίπεδα OSI (!!!!!!) στο δημοτικό? Συναρτήσεις στο excel στο δημοτικό? Είναι καλά οι άνθρωποι?
Ζητάνε από τα παιδάκια της Α' δημοτικού που δεν ξέρουν καλά-καλά να γράφουν και να διαβάζουν να πληκτρολογούν διευθύνσεις στον ιστό και να δημιουργούν φακέλους? Αυτά τα κάνουν σήμερα στην Α' Γυμνασίου.
Παρακαλώ πολύ οι συνάδελφοι στα πρότυπα/πειραματικά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να τους επιστρέψουν το πρόγραμμα σπουδών ως απαράδεκτο.

Πληροφορική Γυμνασίου
|

θα μπει σε λίγες μέρες όπως και τα υπόλοιπα που λείπουν

ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ. ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Η ΓΕΝΙΚΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ Η ΟΧΙ ΑΛΛΑΓΕΣ .
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΓΙΝΕΙ ΜΙ Α ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΗΤΟΙ: ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΟΥ.
ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΟΤΑΝ Η ΑΛΛΑΓΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, ΜΕΝΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΡΕΧΕΙ-ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ-
Όπου και να ταξιδέψω η απελπισία (ΕΛΛΑΔΑ)με πληγώνει..Γ.Σ.

@ Η Ιστορία είναι Κοινωνική Επιστήμη
|

Καθένας με τον πόνο του!!!

Θα απαντήσει κάποιος ;
|

Γιατί δεν υπάρχει προγραμμα σπουδών για την Πληροφορικη στο Γυμνάσιο ;

Σχέδιο στο Λύκειο
|

Εν το μεταξύ στο λύκειο που εργάζομαι δεν έχει έρθει καθηγητής για σχέδιο ΠΟΤΕ (τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια) και είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Μήπως να κοιτάξουν να έχουν όλα σχολεία καθηγητή?

Πληροφορικη
|

Τι έγινε το πρόγραμμα σπουδών της πληροφορικής γυμνασίου? Το ξέχασαν ή μας περνάνε το μήνυμα ότι η πληροφορική φεύγει από το Γυμνάσιο? Μήπως μπορεί κάποιος από το esos μα το διευκρινίσει?

In Silico
|

Η Βιοπληροφορική (όπως υπαγορεύει και η ίδια η λέξη) είναι περισσότερο Πληροφορική παρά Βιολογία. Θα ΄έπρεπε επομένως να υπάρχει και στο ΠΣ της Πληροφορικής. Επιπλέον, ο ορισμός της Βιοπληροφορικής που δίνεται στο νέο ΠΣ της Βιολογίας για την Βιοπληροφορική είναι πέρα για πέρα λανθασμένος: "υπολογιστικά εργαλεία"; Δεν είναι αυτό η Βιοπληροφορική, αυτό είναι η "Υπολογιστική Βιολογία". Η Βιοπληροφορική δεν είναι τόσο η χρήση εργαλείων, ΄όσο η παραγωγή τους. Απαιτεί προχωρημένες γνώσεις Προγραμματισμού και γι' αυτό υπάρχει εκεί το δεύτερο συνθετικό της "Πληροφορικής". Δεν είναι οι ΤΠΕ της Βιολογίας. Πως να μιλήσεις για Βιοπληροφορική χωρίς Προγραμματισμό; Βιοπληροφορική σημαίνει το βασικό μοντέλο του DNA και του RNA είναι string (συμβολοσειρά), δηλαδή το βασικό αντικείμενο μελέτης της Πληροφορικής.

Computer Science
|

Σημαντικό βήμα για την επιστημονική εκπαίδευση στην χώρα μας η προσθήκη της Πληροφορικής στο Δημοτικό! Για να έχει νόημα όμως θα πρέπει να συνοδευτεί από αύξηση των ωρών του μαθήματος από μία ώρα σε τουλάχιστον δύο. Επίσης, πολύ θετική η εισαγωγή στο Λύκειο πληροφορικών αντικειμένων σχετικά με την Ανάλυση Δεοδμένων, την Μηχανική Μάθηση, την Τεχνητή Νοημοσύνη, την Python, και φυσικά την Αλγοριθμική Πολυπλοκότητα (ακούνε τα παιδιά για τα βραβεία που παίρνει στην Θεωρία Πολυπλοκότητας ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης και δεν έχουν ιδέα). Και στο Λύκειο όμως οι απαιτήσεις της εποχής, η σημασία και το εύρος των νέων αντικειμένων απαιτούν επίσης αύξηση των ωρών της Πληροφορικής σε τουλάχιστον τρεις ώρες την βδομάδα σε Α' και Β' Λυκείου. Στο Γυμνάσιο, αλήθεια, γιατί δεν υπάρχει νέο πρόγραμμα σπουδών για την Πληροφορική;

Η Πληροφορική
|

Γυμνασίου που πήγε;

Μαθηματικός
|

Διαβάζοντας το ΠΣ για τα μαθηματικά βλέπω "μια απ'τα ίδια". Μακάρι να κάνω λάθος και να δουμε κανενα βιβλίο της προκοπής. Τόσες δεκαετίες δίνεται έμφαση σε υπολογισμούς και κόντρα υπολογισμούς και από κατανόηση μηδέν. Βρες 100 όρια, υπολόγισε 100 παραγώγους (και φυσικά θέματα στις Πανελλαδικές με διάφορα "τρικ"), και στο τέλος ο μαθητής μπορεί να μην έχει διαισθητική κατανόηση για τίποτα απ'ολα αυτά και να μην ξέρει που "κολλάνε" στον πραγματικό κόσμο. Δε βγάζεις επιστήμονες έτσι, ούτε μαθηματικούς.
Μου θυμίζει την Ιαπωνία όπου έβλεπες σε τηλεοπτικές εκπομπές πως μάθαιναν στα μικρά παιδιά να κάνουν από μνήμης πολλαπλασιασμούς ή τετραγωνικές ρίζες με 8ψήφιους αριθμούς - ΟΚ, έγινες αριθμομηχανή, αλλά τι μ'αυτό;

Καθηγήτρια Μουσικής
|

Που είναι το πρόγραμμα σπουδών μουσικής γυμνασίου;

KONSTANTINOS
|

Θα καταργηθούν άμεσα και χωρίς δεύτερη κουβέντα. Χωρίς σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και Υπουργείου τίποτα δεν θα περάσει στην πράξη.

Επιτελους
|

Τα προγράμματα σπουδών μας είναι αναχρονιστικά. Το επίσημο του νηπιαγωγείου κοντεύει εικοσαετία. Τρεις φορές προτάθηκε πιλοτικό το οποίο και χρησιμοποιούμε, αφού είναι πολύ καλό, πάντα όμως στη σκιά του επίσημου. Μένει τώρα να επιμορφωθουμε στο μεθοδολογικό κομμάτι και να δούμε πως θα συνδυαστεί και θα δέσει με εργαστήρια δεξιοτητων και αγγλικά. Νομίζω πως σε εμάς είναι εφικτό. Ανυπομονω να το ξεψαχνισω το σκ

ΧΜ
|

Χημεία Γυμνασίου

Ο τίτλος «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΣΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΙΣ Α’ Β’ ΚΑΙ Γ’ ΤΑΞΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ». Και φυσικά Χημεία στην Α Γυμνασίου δεν διδάσκεται.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά με ένα μάθημα όπως η Χημεία το οποίο δεν διδάσκεται καθόλου στην Α Γυμνασίου και από μια ώρα στη Β και Γ Γυμνασίου, όσο και να το «αναμορφώσεις» δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Εξάλλου όποιον και να ρωτήσεις, ακόμα και στο Υπουργείου Παιδείας, αν είναι δυνατόν τα παιδιά να μάθουν Χημεία με αυτό το διδακτικό ωράριο, θα σου πει ένα ξεκάθαρο «ΟΧΙ» ισχυρότερο κι από αυτό που είπε ο Μεταξάς στους Ιταλούς.

Παντελής
|

Από περιέργεια είδα επιδερμικά ομολογώ τα "νέα" ΠΣ για μαθηματικά, φυσική και γλώσσα δημοτικού. Δεν μου φαίνονται και πολύ νέα... Έχουν μικροτροποποιήσεις εδώ κι εκεί, αλλαγή στη διατύπωση των στόχων, μία διάρθρωση σε διαφορετικές θεματικές ενότητες αλλά το περιεχόμενο δεν έχει αλλαγές. Έβγαλε ο Μανωλιός τα ρούχα του και τα έβαλε αλλιώς, για να έχουμε να λέμε για μεταρρυθμίσεις. Αν κάποιος συνάδελφος έχει εντοπίσει μεγάλες διαφορές αν μας ενημερώσει. Εγώ πάντως δεν είδα τέτοιο πράγμα.

ΠΕ04.02
|

Ενδιαφέρουσες οι αλλαγές στις Φυσικές Επιστήμες του Λυκείου, όπου αν και η παραδοσιακή διάρθρωση των κεφαλαίων λίγο-πολύ διατηρείται, έχουμε αρκετές ενδιαφέρουσες προσθήκες, όπως η ατομική-πυρηνική φυσική και η κοσμολογία στην Φυσική, η ταξινομία και τα στοιχεία βιοπληροφορικής στην Βιολογία, η κλιματική αλλαγή, η φαρμακοχημεία και η φασματοσκοπία (!) στην Χημεία. Μένει βέβαια να δούμε και τι απ' όλα αυτά θα παραμείνει στην διδακτέα/εξεταστέα ύλη.

Η Ιστορία είναι Κοινωνική Επιστήμη
|

Η Ιστορία του Λυκείου υφίσταται μια από τις πιο σοκαριστικές αλλαγές, κατά την οποία εγκαταλείπεται η παραδοσιακή γραμμική χρονολογική αφήγηση (Αρχαία Ιστορία στην Α', Μεσαιωνική στην Β', Νεότερη-Σύγχρονη στην Γ'), και αντιθέτως εξετάζονται κάθε φορά θέματα από όλο το φάσμα της ιστορίας, οργανωμένα γύρω από έναν θεματικό άξονα (π.χ. συστήματα ασφάλειας / ο θεσμός της βασιλείας / οικονομία / κοινωνική διαστρωμάτωση). Ελπίζω αυτό να επιφέρει και μια διεύρυνση/αναβάθμιση των αναθέσεων, κυρίως στους κλάδους ΠΕ78 και ΠΕ80, που θα αναδείξουν επιτέλους την ιστορία όχι ως άλλο ένα φιλολογικό μάθημα στείρας απομνημόνευσης, αλλά ως μία πρωτεύουσα κοινωνική επιστήμη.

Καθηγήτρια
|

Μήπως καταλαβαίνει κανείς γιατί δεν υπάρχει πρόγραμμα σπουδών για την πληροφορική γυμνασίου;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/75429/deite-ta-166-nea-programmata-spoydon-ta-opoia-anakoinose-simera-i-ypoyrgos-paideias