Τροπολογία: Voucher 200€ για τους εκπαιδευτικούς, για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού

Δημοσίευση: 21/01/2022

Τελευταία Ενημέρωση: 22/01/2022, 07:09

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Τροπολογία: Voucher  200€ για τους εκπαιδευτικούς, για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού

Τροπολογία: Αναστέλλεται η εφαρμογή του δεύτερου Μηχανογραφικού

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολούνται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα είναι οι νέοι δικαιούχοι του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ», σύμφωνα με τροπολογία την οποία  κατέθεσε, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως   σήμερα , προς ψήφιση, στη Βουλή.

Κατόπιν πρότασης της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, θα διατεθούν στους δικαιούχους επιταγές (voucher) αξίας 200€ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια, με στόχο την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού της χώρας μας στη νέα, ψηφιακή εποχή, στο πλαίσιο της ευρύτερης επένδυσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους 141 εκ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αναστέλλεται η  εφαρμογή  του δεύτερου Μηχανογραφικού

Άλλη ρύθμιση της εν λόγω τροπολογίας προβλέπει ότι, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέτος για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, θα υποβάλλεται μόνο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης, όπως πέρυσι. Η διάταξη αυτή κρίθηκε απαραίτητη για δύο, κυρίως, λόγους, που επήλθαν αμφότεροι από την πρώτη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής: αφ’ ενός, διότι το 93% των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χάρη στην ΕΒΕ, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολή ή Τμήμα μεταξύ των 10 πρώτων επιλογών τους, επομένως περιορίστηκε δραστικά η τυχαία εισαγωγή σε χαμηλής προτεραιότητας για τον υποψήφιο Σχολές ή Τμήματα. Αφ’ ετέρου, προκειμένου να υπάρξει επαρκές χρονικό διάστημα εφαρμογής του συστήματος καθορισμού των συντελεστών βαρύτητας από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ώστε να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και των υποψηφίων, εν όψει της επιλογής τους.

Προθεσμία έκδοσης των Οδηγών Χρηματοδότησης και Διαχείρισης των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

Επιπλέον, με τις διατάξεις του υπ. Παιδείας, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η προθεσμία έκδοσης των Οδηγών Χρηματοδότησης και Διαχείρισης των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έως την 30ή Ιουνίου 2022, ενώ ρυθμίζονται ζητήματα των συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού των ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως και για τη διαδικασία πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών που παρέχονται από τμήματα ή σχολές.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Αποτελεί προτεραιότητά μας η στήριξη του εκπαιδευτικού μας προσωπικού, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης. Με το πρόγραμμα ‘’Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ’’ επιδιώκουμε, μαζί με τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στον τομέα των νέων τεχνολογιών, να στηρίξουμε περαιτέρω στη νέα ψηφιακή εποχή το έργο του ανθρώπινου δυναμικού μας, που αποτελεί και το πιο σπουδαίο κεφάλαιό μας. Επιμορφώνουμε, εξοπλίζουμε, εξελίσσουμε, στηρίζουμε. Κάνουμε ένα ακόμη βήμα για το σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας.»

Σχόλια (132)

Της ειδικής αγωγής
|

Νόμος 4807/2021

Άρθρο 4
Πεδίο εφαρμογής
Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των απασχολούμενων με σύμβαση έμμισθης εντολής, καθώς και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που ασκούν διοικητικό έργο, εφόσον η φύση των καθηκόντων τους καθιστά εφικτή την εκτέλεσή τους μέσω τηλεργασίας.

Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής: α) οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου και β) το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και οι εκπαιδευτές σε όλες τις δομές κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής: α) οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου και β) το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και οι εκπαιδευτές σε όλες τις δομές κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής: α) οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου και β) το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και οι εκπαιδευτές σε όλες τις δομές κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής: α) οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου και β) το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και οι εκπαιδευτές σε όλες τις δομές κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής: α) οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου και β) το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και οι εκπαιδευτές σε όλες τις δομές κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Νίκος
|

Με αυτά τα χρήματα αν κάποιος/α τα χρησιμοποιήσει δεν αγοράζει φορητό υπολογιστή. Μόνο η λύση ενός SSD δίσκου για όσους/ες έχουν παλαιό φορητό φαντάζει ως τρόπος να "τρέχει" πιο γρήγορα.

Konstantina
|

Αυτά θα έπρεπε να δοθούν στα σχολεία. Για την αναβάθμιση τους, την όποια. Ακόμα περιμένουμε τους διαδραστικούς. Πέρσι φάινονταν σίγουροι.

Πιτσιφλής
|

- Κυρ Στέφανε...
- Έλα, ποιος είναι;
- Ο δάσκαλος είμαι...
- Πάλι εσύ βρε δάσκαλε... αφού σου είπα «υπολογιστή Pentium, δεν έχω!»...
- Όχι κυρ Στέφανε, έχω τώρα....
- Κλαις δάσκαλε;

ιΗΣου...λ
|

@Πλατάρος Γιάννης & λοιπούς υποστηρικτές

κε.Πλατάρο (και λοιποί) αφού βρίσκετε άφθονα αποθέματα του εξοπλισμού που προτείνετε (Laptop Intel Core I5 2410M, 2.3 GHZ, 4GBSSD δίσκο 160GB) αξίας 230€ τότε καλό είναι να προτείνετε στο ΥΠΑΙΘ τους προμηθευτές και να ΠΡΟΜΗΘΕΥΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με αυτόν τον (σχεδόν 12ετίας) "υπερσύγχρονο" εξοπλισμό. Επίσης, σε desktop (σταθερός) θα σας βγεί φθηνότερος ή, με το ίδιο κόστος, με μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.

Επίσης, να φροντίσετε να ενημερώσετε το ΥΠΑΙΘ πως χρειαζόμαστε και συνδέσεις (αξιοπρεπείς!) στα σχολεία. Γιατί, αν κάποιος έχει αξιώσεις για παροχή τηλεκπαίδευσης κάθε φορά που οι μαθητές δεν μπορούν να μεταβούν στο σχολείο, θα πρέπει να φροντίσει το σχολείο ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑ να είναι σε θέση να υποστηρίξει την τηλεκπαίδευση και όχι το σπίτι κάθε εκπαιδευτικού.

Διότι, δεν έχουμε πρόβλημα να παρέχουμε τηλεκπαίδευση όταν χρειαστεί ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και ΜΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και όχι να μαντρώνουμε παιδιά, συζύγους κλπ προκειμένου να μετατρέπουμε το σπίτι μας σε σχολείο για 6 ώρες την ημέρα.

KONSTANTINOS
|

Οι εκπαιδευτικοί δεν βολεύονται με φιλοδωρήματα! Το Υπουργείο να ενισχύσει με ηλεκτρονικό εξοπλισμό τα σχολεία!!! Με τα 200 ευρώ προωθεί την ατομική ευθύνη κάθε εκπαιδευτικού ή τον εξαγοράζει φτηνά με αντάλλαγμα την απαλλαγή του Υπουργείου από τις δικές του ευθύνες ενίσχυσης των σχολείων.

Είπαμε
|

@Εκλογές, έγιναν, τον Οκτώβριο. Ξανά;

Παγίδα
|

Είναι παγίδα. Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει το voucher γιατί με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο αποκτά δικαιώματα στον ιδιωτικό μας εξοπλισμό. Αυτά είναι φθηνά τερτίπια για να αξιώνει από τους εκπαιδευτικούς οτιδήποτε θελήσει!! Το υπουργείο καλά θα κάνει να εξοπλίσει με υπολογιστές τα σχολεία και ΜΟΝΟ αυτά. Το Σχολείο είναι ο επαγγελματικός χώρος των εκπαιδευτικών. Δεν του πέφτει λόγος εάν και πόσους υπολογιστές διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί στο σπίτι τους.

@ΔΜ 22 Ιαν 2022 10:19
|

Συμφωνώ υπάρχει λύση όπως να πάρετε κουβέρτα και ξύλα για να κάνετε σήματα καπνού.

Μπράβο στο υπουργείο
|

Η ιδεολογία έχει εξελιχθεί σε ιδεοληψία ή απλώς πολλοί έχουν μείνει σε εποχή ΠΑΣΟΚ.Σε κάθε περίπτωση η πραγματικότητα, ευτυχώς, αφήνει πίσω τα απολιθώματα,την αρρώστια και το δημοσιοϋπαλληλίκι.Οι γονείς και οι μαθητές πλέον έχουν ξυπνήσει και καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι το μόνο σχολείο που μπορούν να έχουν σε έναν κόσμο υψηλών απαιτήσεων, κόντρα σε όλους όσοι το υπονομεύουν.

@ Πέτρος
|

Μα, ασφαλώς, αγαπητέ. 1) Γιατί οι ντελιβεράδες να μη χρησιμοποιούν στη δουλειά τους το δικό τους μηχανάκι; Λίγο-πολύ, όλοι έχουμε ένα μηχανάκι. 2) Γιατί οι οδηγοί ανεφοδιασμού προϊόντων ή καυσίμων να χρησιμοποιούν το φορτηγό της εταιρείας κι όχι το δικό τους; Δουλειά τους είναι, οδηγοί είναι. Πρέπει να έχουν το δικό τους φορτηγό. 3) Γιατί οι τηλεφωνητές και οι τηλεφωνήτριες δεν στήνουν στις εταιρείες τους το δικό τους τηλεφωνικό κέντρο; Δουλειά τους είναι, όλοι πρέπει να επικοινωνούν σήμερα. 4) Γιατί οι ταμίες δεν κουβαλούν στη δουλειά τους τη δική τους ταμιακή μηχανή; Τι σόι ταμίες είναι τότε; 5) Γιατί οι μάγειρες δεν κουβαλούν στις ταβέρνες όπου δουλεύουν τα δικά τους σερβίτσια και μαχαιροπίρουνα; Μάγειρες είναι, όλοι έχουμε σήμερα στα σπίτια μας πιάτα και ποτήρια. 6) Και κάτι ακόμη για τους εκπαιδευτικούς: γιατί να μην κουβαλούν από τα σπίτια τους καρέκλες για τους μαθητές; Όλοι έχουμε καρέκλες στα σπίτια μας. Είναι μέρος του σαλονιού μας. Τα υπόλοιπα είναι αντιπολιτευτικές δικαιολογίες. Μπράβο στην άριστη υπουργό μας!

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Πέτρος
Αντιγράφω επακριβώς την αδιανόητη άποψή σας:
"Γιατί να μην κάνουμε τηλεκπαίδευση με τους ΗΥ μας ?
Δεν το καταλαβαίνω ; Είναι μέρος της δουλειάς μας στη σημερινή εποχή.
Θεωρείται αυτονόητο ότι όλοι έχουν εναν ΗΥ για βασικές εργασίες τη σημερινή εποχή. Όλοι έχουν νερό και ρεύμα. Όλοι έχουν σπίτι. Τα υπόλοιπα είναι αντιπολιτευτικές δικαιολογίες...".

Ο υπολογιστής μας (αν έχουμε), όπως το νερό του σπιτιού μας ή το ρεύμα, τα ρούχα μας, το ποδήλατό μας, τα σκεύη της κουζίνας μας είναι προσωπικά μας περιουσιακά στοιχεία κι εκεί κανονικά θα έπρεπε να σταματάει κάθε περαιτέρω κουβέντα.
Εσείς ωστόσο αυτή την αυτονόητη πραγματικότητα την εκλαμβάνετε τελείως ανάποδα υποστηρίζοντας ότι κάθε προσωπικό μας αντικείμενο μπορεί να είναι κοινόχρηστο ή να τίθεται στην υπηρεσία τρίτου! Σαν να λέτε λοιπόν ότι είστε υποχρεωμένος να μοιράζεστε το αμάξι σας ή την κουζίνα σας με κάποιους άλλους! Αν αυτό πιστεύετε, δικαίωμά σας! Αλλά τουλάχιστον μην έχετε την απαίτηση να συμφωνήσουν μαζί σας οι φυσιολογικοί άνθρωποι, ακόμη κι αν υποστηρίζουν τον κυβερνητικό χώρο, όπως εσείς!

Ωωω τι χαρά, voucher!
|

Σας θυμίζω ότι για τους μαθητές μας το voucher δόθηκε με εισοδηματικά κριτήρια και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο για αγορά καινούργιου εξοπλισμού και όχι για refurbished ή για εκθεσιακά κομμάτια. Όπως έχει ήδη σχολιαστεί οι έμποροι εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός και έδιναν συγκεκριμένα κομμάτια με voucher ή άλλαξαν τις τιμές τους!

Εκπ/κός
|

Τέλος πάντων, πέρα από τη (δικαιολογημένη) γρίνια, από όλα τα σχόλια που διάβασα, το πιο καίριο κατά τη γνώμη μου είναι να τα πάρουν ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί, να μην διαλέξουν τα μαγαζιά να μας πασάρουν ό,τι έχουν σε στοκ εκμεταλλευόμενα την κατάσταση και -φυσικά- η κίνηση αυτή να έχει και ανάλογη συνέχεια.

Νικόλαος Σεμερτζίδης
|

Να τα βάλουν σε κάθε εκπαιδευτικό ως ενίσχυση κι οχι με βαουτσερ κι ιστορίες. Τότε θα είχε μια αξία

Δήμητρα
|

Βρείτε μου υπολογιστή με 200 Ε να τον αγοράσω.

NIK
|

Καλό το 200 € και ας λένε διάφορα οι αριστερόστροφοι.

@ Πλαταρος
|

Το θέμα είναι αν στο περνάει το μεταχειρισμένο. Το public δεν πουλάει τέτοια.

ένας απλός εκπαιδευτικός
|

Νόμος 4807/2021
Άρθρο 12
Σταθμός Τηλεργασίας
1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την
παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη,
προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλ-
ληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων
του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και
τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας»)
και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφό-
σον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο. Εφόσον,
ο φορέας δεν έχει τη δυνατότητα να παράσχει Σταθμό
Τηλεργασίας, ο υπάλληλος δύναται, εφόσον το επιθυ-
μεί, να κάνει χρήση του προσωπικού του τεχνολογικού
εξοπλισμού.

Στέλλα-Νίκαια
|

Τρία λάπτοπ κυρ Στέφανε και ένα τάμπλετ, εκείνο το καλό! Ναι κυρ Στέφανε, για όλη την οικογένεια... Βάλε και 200 γραμμάρια Ζαμπόν! Ναι,ναι, καπνιστό! Και μελάνι, πολύ μελάνι, δύο κουτιά, ή μάλλον τρία...Θα το κάψουμε απόψε κυρ Στέφανε!!!

Εκπαιδευτικός
|

Μπράβο που το έκανε ,τόσο καιρό διαμαρτυρόμαστε γιατί δεν έδωσαν ούτε ένα επίδομα, τώρα δίνουν 200 € και πάλι δε μας φτάνουν … Λίγο η γκρίνια να μη γίνεται για να γίνεται …
Πάντως θα ήταν φρόνιμο να δοθεί εντολή να μην ανοίξουν τα σχολεία αυτή την εβδομάδα λόγω ψύχους , πώς θα γίνεται ο εξαερισμός των τάξεων ; Ποιος θα τολμήσει να διαμαρτυρηθεί για αυτό ; Είναι πλέον κάτι το αντικειμενικό .

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

ΠροςΠέτρος
Εντάξει σε γνωρίσαμε, θα σε κάνουμε και ΔΝΤΗ, λοιπόν για να μη λέμε....έχω υπολογιστή τον πλήρωσα από την τσέπη μου και δεν θα τον χρησιμοποιήσω για τηλεκπαίδευση. Με τη λογική (άν υπάρχει) τη δική σου ο αστυνομικός ΔΙΑΣ θα περιπολεί με τη προσωπική του μηχανή και ούτω καθ εξής. Αρκετά.

@ΠΛΑΤΑΡΟΣ , ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ
|

Intel Core I5 2410M , Επεξεργαστής του 2010 και DDR3 (την γρήγορη όχι την αργή) από πιο ράφι έκθεσης θα πάρεις τέτοια υπερσύγχρονη τεχνολογία? Όσο για το ''κτλ'' πέρνα από τον κυρ' Στέφανο να σου προσθέσει.

Αλέξανδρος
|

Την ζωή μου δίνω να μην την βλέπω Υπουργό Παιδείας... Το voucher να το συνδέσει εκεί που το έχει ανάγκη να ισορροπήσει...

Αν το ποδήλατο ήτανε πατίνι
|

@Κ΄ώστας 22 Ιαν 2022 18:20
Άρα στην κα Κεραμέως που έχει πολλά λεφτά, πώς της φαίνονται τα 200? Εγώ λέω να τσοντάρουμε όλοι από 0,1 ευρώ και να της πάρουμε κι εμείς ένα τάμπλετ δώρο. Πιστεύω ότι μετά τις εκλογές θα της χρειαστεί κι εκείνης.... για τηλεπολιτική.

@Πλατάρος Γιάννης 22 Ιαν 2022 13:22
Ίσχυε(ενδεχομένως) ως εχθές και εάν τον αγόραζες με δικούς σου παράδες. Μετά την ανακοίνωση για τα voucher ή δεν θα βρίσκεις πουθενά ή αν βρεις θα κοστίζουν 430€. Εάν πάντως τον αγοράσεις 230€ με το voucher (δηλ. δαπανώντας μόνο 30€ από την τσέπη σου), τότε να μας πεις κι εμάς από πού ψωνίζεις....
ΥΓ. Εάν είναι Κινέζικος και ανεμβολίαστος, δεν τον παίρνω ούτε τζάμπα.

@ @όλους τους ιδεοληπτικούς 22 Ιαν 2022 12:21
Απαντήσεις:
- Δεν είναι. Γιατί έχουμε ήδη.
- Όχι. Όταν δίνεις λεφτά, περιμένεις-έχεις αντάλλαγμα.
- Όχι. Μπορεί να ήταν και χειρότερη.
- Σου έκαναν ποτέ.... μισό δώρο? Θα είχε αξία? Αν πχ θέλεις να πάρεις στο παιδί σου ένα ποδήλατο, θα του δώσεις λεφτά για πατίνι?
- Άλλοι μας έχουν φλομώσει στα "αφηγήματα" (κοινώς παραμύθια της Χαλιμάς) εδώ και 2,5 χρόνια.

@Πλαταρο Γιαννης
|

Μη μιλάς, δεν είναι απαραίτητο...
Φύγε σε ενα τέταρτο...

@Πλαταρο Γιαννης
|

Μας κούρασες. Και η καρδιά μας το ξέρει τι διαβάζει όλο αυτόν τον καιρό...

Φαίδρα
|

Τωωωωωωωρα μας θυμήθηκες;;;;; Αργά... Είναι πια αργά... Έχω γίνει ένα με τη φωτια...

@Πλαταρο Γιαννης
|

Έλεος με την παρτη σου... Εντάξει, έχουμε καταλάβει τη λατρεία σου για την κυβερνητική πολιτική του νεοφιλελευθερισμου. Αλλα το παράκανες.

Κλεομενης
|

Έπρεπε να μας τα 'χες δώσει από πρόπερσι αγαπητή Κεραμεως. Τώρα το να τα κάνουμε;;;;; Πιστεύεις ότι θα μας έχεις τώρα στο χέρι και θα μπούμε στην τηλεκπαιδευση;;; Σε γελάσανε...
Αμ δε!!!! Πριτσ!!!!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/76530/tropologia-voucher-200eu-gia-toys-ekpaideytikoys-gia-agora-tehnologikoy-exoplismoy