Ν. Κεραμέως: Οι τρεις παράγοντες που οδηγούν σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις πανεπιστημιακών τμημάτων

Δημοσίευση: 04/04/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ν. Κεραμέως: Οι τρεις παράγοντες που οδηγούν σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις πανεπιστημιακών τμημάτων

"Το κομμάτι της διοίκησης είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και το αμέσως επόμενο διάστημα θα καταλήξουμε στην τελική μας εισήγηση προς το κοινοβούλιο"

Τρία είναι τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψιν στη διαδικασία συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων Πανεπιστημίων, είπε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως , μιλώντας σήμερα στο κρατικό ραδιόφωνο.

Όπως είπε η Ν. Κεραμέως πρόκειται για τα εξής τρία στοιχεία:

  • Τα αποτελέσματα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, οι συνέπειες της εφαρμογής σχετικά με τον ακαδημαϊκό χάρτη και την διάρθρωσή του.
  • Δεύτερο στοιχείο είναι τυχόν προτάσεις Πανεπιστημίων.
  • Και το τρίτο είναι η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, με μελέτη που εκπονεί λαμβάνοντας υπόψη και ποιες είναι οι ανάγκες στην αγορά εργασίας.

Αυτά τα τρία στοιχεία , τόνισε η υπουργός, λαμβάνονται υπόψη, εμείς θα επεξεργαστούμε τις προτάσεις των Πανεπιστημίων και από κει και πέρα θα προβούμε στις επόμενες ενέργειες.

"Θα ζητήσουμε την γνώμη των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων όπως λέει ο νόμος και από κει και πέρα πάντα σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα προβούμε όπως έχουμε κάνει μέχρι σήμερα» σημείωσε η κ. Κεραμέως.

Συμβούλια Διοίκησης των ΑΕΙ

Ερωτηθείσα σε ό,τι αφορά τα Συμβούλια Διοίκησης των ΑΕΙ, η υπουργός Παιδείας είπε ότι η προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού ήταν ακριβώς η θεσμοθέτηση συμβουλίων ιδρύματος.

«Αυτό είχε εξαγγελθεί, αλλά όπως έχω πει και δημοσίως, το κομμάτι της διοίκησης είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και το αμέσως επόμενο διάστημα θα καταλήξουμε στην τελική μας εισήγηση προς το κοινοβούλιο» ανέφερε.

Σχόλια (19)

@Ο καθένας λέει ότι του κατέβει..
|

Σίγουρα ο καθένας λεει ότι του κατέβει. Αλλά σε μια χώρα με 10 εκατομμύρια πληθυσμό κάντε εσείς το λογαριασμό να δείτε πόσα ΑΕΙ είναι λογικό να λειτουργούν, και με πόσα τμήματα, και με τι γεωγραφική διασπορά. Η τρέχουσα κατα΄σταση είναι γελοία, για δεκαετίες έσπερναν τμήματα, με λεφτά του φορολογούμενου, στο πουθενά, για να δουλεύουν τα ταχυφαγεία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Και το έλεγαν "περιφερειακή ανάπτυξη".

Συγκρίνετε με άλλες χώρες να πέσετε απ'τα σύννεφα. Δεν υπάρχει λεφτόδεντρο, να το καταλάβουμε κάποτε.

ΔΕΠ
|

Υπουργέ μην κάνεις πίσω. Το να κλείσουν κ να συγχωνευτούν τμήματα σε μια χώρα με αυτές τις οικονομικές δυνατότητες κ αυτό τον πληθυσμό είναι απλή λογική. Στην Ελλάδα όλοι θέλουν ένα τμήμα στο ισόγειο του σπιτιού τους για να μη μετακινούνται. Για τα αμελοχώραφα των ντόπιων καθηγητών κ τους επενδυτές της γκαρσονιέρας γίνονται όλα. Δηλαδή αυτό που λέμε πάγιες κ διαρκείς ανάγκες κ περιφερειακή ανάπτυξη

Ο καθένας λέει ότι του κατέβει...
|

"Δεν είναι λογικό σε μια χώρα με τον πληθυσμό της Ελλάδας να λειτουργούν πάνω από 10-12 Δημόσια Πανεπιστήμια"

Μήπως 9; Μήπως 8; Ίσως 12,5; Μα τι λέτε; Πως προκύπτει αυτό; Να είχαμε να λέγαμε...

Ο καθένας λέει ότι του κατέβει είτε είναι σχετικός είτε όχι.

3της φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ@
|

δεν φαινεται το πανό πεφτει ο ηλιος...

Αναδιάρθρωση των Δημόσιων Πανεπιστημίων
|

Το υπουργείο οφείλει να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ και τα Πανεπιστήμια να αναλάβουν τις επιμέρους λεπτομέρειες για τις Σχολές και τα Τμήματα.

Δεν είναι λογικό σε μια χώρα με τον πληθυσμό της Ελλάδας να λειτουργούν πάνω από 10-12 Δημόσια Πανεπιστήμια, και να μην υπάρχει κανένα χωροταξικό σχέδιο για το πού τοποθετούνται τα διάφορα τμήματα, ακόμα και των ίδιων σχολών!

Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, για παράδειγμα, υπάρχει Πολυτεχνική Σχολή με τρία τμήματα που ιδρύθηκαν (1998-2000) σε 3 διαφορετικά νησιά (Χιος, Σάμος και Σύρος) - αυτή η απόφαση ποια λογική έχει και γιατί δεν επισημαίνεται ώστε να διορθωθεί;

Πιτσιφλής
|

Όχι άλλα φίλτρα, έχουν πιει πολλά. Να πράξουν αμέσως τα αυτονόητα:
Να μετρήσουν τις αμέτρητες παιδαγωγικές και καθηγητικές σχολές και να αιτιολογήσουν στην κοινωνία την ύπαρξή τους!
Ας γίνει το πρώτο και μετά θα ξανασκεφτούμε...

έχω μια απλή ερώτηση
|

να μας πει η υπουργός ποιος θα είναι ο αριθμός των εισακτέων μετά την αναμόρφωση του χάρτη..
να μας πει η ΕΘΑΑΕ βάσει του παραπάνω ποια θα είναι η αναλογία φοιτητή/καθηγητών βάσει ευρωπαϊκών μέσων όρων..
προσωπικά η διοίκηση με αφήνει αδιάφορο γιατί ουσιαστικά δεν ασχολείται με την καθημερινότητα στα ΑΕΙ, αυτή την χειρίζονται οι καθηγητές στην αίθουσα.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ-ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
|

Καλό θα ήταν, η κυρία Υπουργός, να μας ενημερώσει πως τα όσα αναφέρει αφορούν και επηρεάζουν το τμήμα Φυσικοθεραπείας στο Αίγιο και την παραμονή του!! Με ποια ακαδημαικά κριτήρια κρίνεται επιτακτική η ανα΄γκη μεταφοράς του τμήματος στην Πάτρα;;;;;; Επιπλέον, τα όσα αναφέρει η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών, περί της μεταφοράς του τμήματος στην Πάτρα, είναι ατεκμηρίωτα και αβάσιμα. Μία τέτοια απόφαση, καλό θα ήταν να εξετάζεται πιο διεξοδικά και να λαμβάνονται στα υπ'όψιν καταστάσεις όπως το ΄ότι στη Πάτρα τα ενοίκια είναι ΑΙΣΘΗΤΑ υψηλότερα καθώς και πώς η απόσταση προς το Πανεπιστήμιο και το Φοιτητικό Εστιατόριο αγγίζουν την μισή ώρα ενώ στο Αίγιο η πρόσβαση σε αυτά γίνεται ΚΑΙ επί ποδός σε χρόνο μικρότερο της μιση΄ς ώρας!!Επιπλέον, γιατί δεν ερωτηθήκαμε ποτέ, εμείς οι φοιτητές, εαν όντως αντιμετωπίζουμε προβλήματα στην διεξαγωγή της διδασκαλίας;;; Η μεταφορά του τμήματος στην Πάτρα, μόνο προβλήματα θα επιφέρει σε οικονομικό και εκπαιδευτικό επίπεδο!

Το μαγικό φίλτρο και ο αγώνας των αρχηγών ...
|

εικόνες από ένα μικρό ανυπόταχτο χωριό της Αρμορίκης που οι Ρωμαίοι (-Ευρωπαίοι) ονομάζουν "χωριό των τρελών", ενώ οι ντόπιοι θεωρούν ότι "είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι". Στο απομονωμένο αυτό χωριό (-χώρα) υπάρχουν αυτοί με το Ελληνο-ρωμαίικο στυλ, ενώ εκτός της περικυκλωμένης περιμέτρου του, τα άλλα "χωριά" αποδέχονται το Ρωμαίο-Ελληνικό στυλ.
Το "χωριό των τρελών" επιβιώνει χάρις στην μυστική συνταγή του Δρυίδη τους για ένα μαγικό φίλτρο που τους δίνει υπεράνθρωπες δυνάμεις μόλις το πίνουν. Όμως, όταν ο Δρυίδης καταπλακώνεται από το μενίρ τότε χάνει τα λογικά του και μαζί χάνεται και η συνταγή για το μαγικό-φίλτρο.
Τότε αρχίζουν έρευνες και δοκιμές συνταγών για την ανακάλυψη αυτού του μαγικού-φίλτρου, που καταλήγουν σε αποτυχίες και φίλτρα που κατανικούν την βαρύτητα ή πολύχρωμες εκρήξεις ή χρωματίζουν παρδαλά όσους τα δοκιμάζουν.
Σε αυτό το στάδιο δοκιμών, υπουργέ, άστο να πάρει ακόμη μια βράση ο ζωμός, και να δούμε τι θα προκύψει αυτή την φορά.
Εν τω μεταξύ, "αισθάνομαι μια μικρή αδυναμία" υπουργέ, όπως έλεγε και ο κατασκευαστής-εκτοξευτής των μενίρ, με το πεσμένο στήθος.

Ερώτημα...
|

Με βάση αυτό το δημοσιεύμα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι έρχεται άμεσα αλλαγή του ακαδημαϊκού χάρτη και συγχωνεύσεις τμημάτων; Δηλαδή το μηχανογραφικό για τις πανελλήνιες θα περιλαμβάνει λιγότερα τμήματα;
Αν ναι, πρέπει να ενημερωθούμε οι γονείς και οι μαθητές άμεσα. Οι πανελλήνιες είναι κοντά.
Αν όχι, τι θα κάνει το υπουργείο; Θα αφήσει το μηχανογραφικό ως έχει και στη συνέχεια θα συγχωνεύσει τμήματα το Σεπτέμβρη; Δηλαδή κάποιος θα περάσει σε ένα τμήμα και θα βρεθεί σε ένα άλλο; Με υψηλότερη (κατά πάσα πιθανότητα) βάση;

Νέα δομή διοίκησης ΑΕΙ
|

Με την παρούσα δομή διοίκησης των ΑΕΙ δύσκολα θα πάμε μπροστά, αλλά στο νέο προτεινόμενο μοντέλο διοίκησης, οι αντιδράσεις θα είναι μεγάλες από όλο το πολιτικό φάσμα. Νίκη, θέλει προσοχή στις λεπτομέρειες, ώστε μην γίνει πάλι το ίδιο με τον νόμο Διαμαντοπούλου, τον οποίον ουσιαστικά κατήργησε ο Αρβανιτοπουλος (πριν τον Σύριζα, ο οποίος φυσικά τον αποτελείωσε). Εντούτοις κάτι πρέπει να γίνει με το σύστημα διοίκησης, ώστε να υπάρχει ένας έλεγχος στην ανεξέλεγτη εξουσία κάποιων, ειδικά σε επαρχιακά ΑΕΙ. Μην τον καθυστερείς πολύ, ήδη έχουμε 3 χρόνια που είσαι υπουργός και δεν έχεις ακόμη καταθεσει το πιο σημαντικό νομοσχέδιο!

Ευθύνες ακαδημαϊκών και πολιτικών
|

Η «κοινωνία» -γενικά και αόριστα- ΔΕΝ ψηφίζει νόμους για την εκπαίδευση και ΔΕΝ καταθέτει εισηγήσεις για την ίδρυση νέων τμημάτων, υπεύθυνοι συνεπώς είναι τα μέλη ΔΕΠ και η πολιτική ηγεσία σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Δεν ήταν η «κοινωνία» που, για παράδειγμα, ίδρυσε τα ΤΕΙ ούτε η «κοινωνία» που ίδρυσε 500 τμήματα σε όλη την Ελλάδα από το 1975 μέχρι το 2010...

Αλέξανδρος
|

Να μη δεχτεί το υπουργείο Κανένα τμήμα με λιγότερο από 25 μέλη ΔΕΠ ....

Polar_Fish
|

@Λάθη δεκαετιών
Για τα λάθη συνυπεύθυνη είναι η κοινωνία που απλά κτυπούσε παλαμάκια.

@ Αλλαγή παραδείγματος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
|

μην ανησυχείτε για τους φετινούς μαθητές Α' Λυκείου. Μέχρι να δώσουν εξετάσεις σε 2 χρόνια θα έχουν αλλάξει 2 φορές οι κανόνες του παιχνιδιού.
Δεν έχει υπάρξει χρονιά στο πρόσφατο παρελθόν χωρίς να γίνουν αλλαγές απο το Υπουργείο. Είναι εξοργιστικό, αλλά τελείως προβλέψιμο πια.

ΔΕΠ
|

Συμφωνώ ότι είναι ανάγκη για μεγάλο συμμάζεμα, κλεισίματα και συγχωνεύσεις. Έχω μεγάλες αμφιβολίες για το αν θα γίνει τελικά.
Επίσης, απορώ με ποιό τρόπο η Υπουργός (η οποία είναι νομικός και δεν έχει γνώσεις management και δεν έχει εργαστεί ή διοικήσει στην τριτοβάθμια παιδία) μπορεί και αξιολογεί προτάσεις σαν αυτές που καταθέτει, να γνωρίζει τις πιθανές επιπτώσεις της μιας ή άλλης πιθανής αλλαγής, κλπ.

3της φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ
|

ΑΣΠΑΙΤΕ σας λεει κατι? Συνορευει με το υπουργειο σας αν βγειτε στο παραθυρο θα δειτε κατι πανο περι καταλειψεως.Ασχοληθειτε επιτελους.

Αλλαγή παραδείγματος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
|

Αλλαγές στη δομή διοίκησης δεν μπορούν να κρύψουν λάθη και αστοχίες δεκαετιών: Είμαστε στο 2022, μια ακόμη δεκαετία θα χαθεί εαν το υπουργείο και τα μέλη ΔΕΠ αδυνατούν να συντονιστούν σε κοινά αποδεκτούς στόχους για την Ανώτατη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με ποιες προοπτικές οι σημερινοί μαθητές Α' Λυκείου θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις σε δύο χρόνια; Για να πετύχουν την εισαγωγή σε ποια τμήματα, με ποιους καθηγητές;

Κλείσιμο τμημάτων
|

Οι παράγοντες για το κλείσιμο καί τίς συγχωνεύσεις δεν είναι μόνο 3, αλλά 103. .....και η ανάγκη επιτακτική.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/77600/n-kerameos-oi-treis-paragontes-poy-odigoyn-se-katargiseis-kai-syghoneyseis