Γ. Μπαμπινιώτης:Το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ είναι τολμηρό, καινοτόμο και ρεαλιστικό
Δημοσίευση: 26/06/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ είναι ουσιαστικό,τολμηρό, καινοτόμο, σύγχρονο,ρεαλιστικό, λεπτομερειακό, θετικά προκλητικό αντέχει και στην πιο σκληρή κριτική.
Αυτό αναφέρει ο πρώην υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης, σε άρθρο του στο Β΄μα της Κυριακής.
Ακολουθεί το άρθρο
Σχόλια (19)
Το πρόβλημα με την Ανωτάτη Εκπαίδευση ξεκινάει από τα δεκάδες διάσπαρτα τμήματα ΑΕΙ, πανεπιστημίων και πρώην ΤΕΙ, τα οποία αδυνατούν να προσελκύσουν φοιτητές, καθηγητές και ερευνητές.
Αυτή η προβληματική δομή προφανώς δε θα βελτιωθεί με σχέδια και νόμους, αλλά με συγκεκριμένες αποφάσεις συνενώσεων Σχολών και απορρόφησης ακαδημαϊκού προσωπικού.
Το Υπουργείο και τα πανεπιστημιακά όργανα (Σύγκλητος, Πρυτανικές αρχές) οφείλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες με γνώμονα το συμφέρον των νέων φοιτητών.
Πολύ σωστά τα λες για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ συνάδελφε!!! Αυτό κι αν είναι Αριστεία:)
Παρόλο που βλέπω θετικά την υπαρξη συμβουλίων διοίκησης, οι ρυθμίσεις για τους κοσμήτορες με βαζουν σε σκέψεις. Ποιά η ανάγκη αναβάθμησης των Κοσμητόρων; Η επιλογή των κοσμητορων απο το συμβούλιο δεν δημιουργει θεμα ελέγχου του οργάνου της Συγκλήτου απο το συμβούλιο και τον Πρύτανη;
«Οι δε μετρήσεις δείχνουν πως η κοινωνία κατά πλειοψηφία συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με τις απόψεις Μπαμπινιώτη.»
Πολύ ενδιαφέρον!
Σε ποιο γκάλοπ αναφέρεστε; Οι μετρήσεις έγιναν τηλεφωνικά ή σε τυχαίο δείγμα στον δρόμο; Ήταν μετά τις ερωτήσεις περί survivor ή πριν;
Ο κατ' ευφημισμόν εθνικός γλωσσικός κριτής και διαμορφωτής, δεν φείδεται φιλοφρονήσεων προς νέο μεταρρυθμιστικό ολίσθημα της κυβέρνησης για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Έχει το δικαίωμα να εκφραστεί, ασφαλώς! Όμως, επειδή είναι δεδηλωμένος φίλος της κυβερνητικής παράταξης και των πρακτικών της, η γνώμη του είναι μικρής αξίας και απόλυτα υποκειμενική, ενδεχομένως υποκρύπτει και άλλες πολιτικές σκοπιμότητες. Οι καθ' ύλην αρμόδιοι (πλειοψηφία πανεπιστημίων και ακαδημαϊκών δασκάλων) και πραγματικά ενδιαφερόμενοι για την πρόοδο του πανεπιστημίου έχουν εκφραστεί αρνητικά.
(α) "Όλη η φασαρία γίνεται για το μοντέλο διοίκησης"
Λάθος και αυτό λέγεται επίτηδες για να εξυπηρετηθεί το αφήγημα ότι οι Πανεπιστημκιακοί δάσκαλοι ενδιαφέρονται μόνο για αυτό. Προφανώς και είναι εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα που αφορά το κάθε πανεπιστήμιο. Όμως ήδη υπάρχουν τεκμηριωμένα επιχειρήματα κατά των περισσότερων διατάξεων από την πλειοψηφία των Συγκλήτων και των Συλλογών των μελών ΔΕΠ.
(β) " Οι μετρήσεις δείχνουν πως η κοινωνία κατά πλειοψηφία συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με τις απόψεις Μπαμπινιώτη"
Ποιες μετρήσεις και για ποιες απόψεις του κ. Μπαμπινιώτη; Τα θέματα των Πανεπιστημίου τα γνωρίζουν όλοι και άρα να τους ρωτάμε στο δρόμο; Λίγη σοβαρότητα επιτέλους... Δεν είναι ποδοσφαιρική συζήτηση....
@ Ανώτατη Εκπαίδευση για το 2030
Από ποια χώρα είστε, κύριε;
Αριστεία όχι αστεία !!!!
Δεν υπάρχει μόνιμος επίκουρος όμως για την εξέλιξη του επίκουρου σε αναπληρωτή μπορούν να συμμετάσχουν ΔΕΠ από το ίδιο!!! ή συναφές τμήμα !!!
Ούτε έχοντες τα προσόντα Διδάκτορες από το εξωτερικό
Ούτε ΕΔΙΠ
Ούτε ερευνητές
Δηλαδή μιλάμε στην ουσία για κλειστή διαδικασία !!!!!
Σωστά κ. Μπαμπινιώτη ???
Διδακτορικό δεν μπορούν να αναλάβουν ερευνητές Ακόμα και Α βαθμίδας (έχουν ψώρα) και στη Τριμελή μόνο αν συντρέχουν ειδικές συνθήκες
Όλα καλά κ. Μπαμπινιώτη ????
ΑΑΑ να μη ξεχνιόμαστε για Πρυτάνεις ξέρουμε το δρόμο της παρατάσεως !!!!!!!
Εγώ λέω να περιμένουμε Πάγκαλο και Βενιζέλο για να έχουμε πληρέστερη και σφαιρικότερη άποψη....
Ποιος τον ρώτησε;
Όλη η φασαρία γίνεται για το μοντέλο διοίκησης, και αυτό είναι πολύ λυπηρό, διότι υπάρχουν τόσα πολλά θέματα για τα οποία θα μπορούσε να γίνει σοβαρή συζήτηση και να επιτευχθεί ευρεία συναίνεση. Όμως η μεγάλη πλειοψηφία όσων ενδιαφέρονται για την απόκτηση ή την διατήρηση εξουσίας μέσα στα ΑΕΙ εστιάζουν μόνον στο θέμα της διοίκησης και - σκοπίμως - υποβαθμίζουν τα υπόλοιπα. Πάντως, μετά την αρχική έντονη αντίδραση όσων δεν ήθελαν να αλλάξει τίποτα στα πανεπιστήμια (και δεν αναφέρομαι μόνον στους οπαδούς της αξιωματικής ανιπολίτευσης), ακούγονται πλέον και ψύχραιμες απόψεις σοβαρών ανθρώπων. Οι δε μετρήσεις δείχνουν πως η κοινωνία κατά πλειοψηφία συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με τις απόψεις Μπαμπινιώτη.
Αφού λοιπόν αντέχει και στην πιο σκληρή κριτική, τότε γιατί το απορρίπτει το σύνολο σχεδόν της πανεπιστημιακής κοινότητας; Ή μήπως όλοι αυτοί δεν είναι ικανοί να φτάσουν στα επίπεδα της βαθιάς σκέψης και κρίσης του κ. Μπαμπινιώτη; Αχ, δάσκαλε!
Το νομοσχέδιο έχει πολλές αρετές. Μια πολύ σημαντική είναι ότι εμμέσως μπορεί να επαναφέρει στην ενεργό δράση συνταξιούχους καθηγητές.
Γεώργιος Μπαμπινιώτης: Στις 6 Μαρτίου 2012, στο πλαίσιο μικρού ανασχηματισμού της κυβέρνησης του Λουκά Παπαδήμου, ανακοινώθηκε η τοποθέτησή του ως επικεφαλής στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έπειτα από πρόταση της Νέας Δημοκρατίας. Διετέλεσε υπουργός έως τις 17 Μαΐου 2012.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: Το 1976 ορκίσθηκε Υφυπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση Κ. Καραμανλή και στη συνέχεια στην Κυβέρνηση Γ. Ράλλη. Μετέσχε στην Κυβέρνηση Συνεργασίας υπό τον Τζαννή Τζαννετάκη ως Υπουργός Παιδείας και στην Οικουμενική Κυβέρνηση υπό τον Ξενοφώντα Ζολώτα ως Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας με Υπουργό τον Κώστα Σημίτη. Στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη διετέλεσε Υπουργός Παιδείας και στη συνέχεια Υπουργός Βιομηχανίας, Ενέργειας και Εμπορίου.
Δηλαδή ΔΥΟ πρώην συνταξιούχοι υπουργοί της ΝΔ βρίσκουν άριστο το νομοσχέδιο όταν 1.000 εν ενεργεία πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και το σύνολο σχεδόν των πρυτανικών αρχών κατηγορηματικά το απορρίπτουν.
Τα λόγια υστερούν, καλύτερα να μην μίλαγαν .
«Τολμηρό» ή «καινοτόμο» εξ ορισμού δεν μπορεί να είναι κανένα σχέδιο νόμου , «τολμηρή» και «ουσιαστική» μπορεί να είναι η εφαρμογή μιας προοδευτικής πολιτικής. Όλα θα κριθούν την επόμενη πενταετία μετά την ψήφιση του εκάστοτε νόμου, όπως έγινε και με προηγούμενες μεταρρυθμιστικές απόπειρες.
Το σωστό θα ήταν να υπάρχει συνέχεια και συναίνεση στον τομέα της Παιδείας, ξεκινώντας απο το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Εγω αν δεν τοποθετηθει ο Αρης, γνωμη δεν εχω.
Και μη ρωτησει κανεις ποιος Αρης. Ο Σπηλιωτοπουλος φυσικα, πρωην ΥΠΕΠΘ, τον ξεχασατε;
Ωραία, αφού εγκρίνει ο πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Μπαμπινιώτης, και βεβαίως ο πρώην ΥΠΑΙΘ κ. Κοντογιαννόπουλος, το σχέδιο αποδόμησης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης να το δεχτούμε κι εμείς! Μάλλον, οι 1.000 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και το σύνολο σχεδόν των πρυτανικών αρχών που κατηγορηματικά το απορρίπτουν, δεν κατάλαβαν πόσο προοδευτικό και καινοτόμο είναι! Μια τέτοια σπουδαία "μεταρρύθμιση" θα βρει, σίγουρα, και πολλούς υπερασπιστές στην μεγάλη σχολή των γλωσσαμυντόρων.
να ρίχνετε κλωτσιά στο έργο σας με μικροκομματικές παρεμβάσεις ! δεν τους έχετε ανάγκη ! έχουν διαλύσει ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ! χειρότεροι από τον τσίριζα !
(άντε το πολύ 10 υπέρ) από τους πανεπιστημιακούς στον δημόσιο διάλογο. Πόσο ενισχυμένη αναλογική χρειάζεται πλέον για να αλλάξει το αποτέλεσμα? Και πως λέγεται αυτό (όταν επικρατεί η γνώμη των ολίγων) στην γλώσσα μας? Νοθεία, ολιγαρχία, ελιτισμός, πως άραγε?