Με τον 19χρονο μαθητή από το Ιράν ο οποίος αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές, συναντήθηκε ο πρωθυπουργός

Δημοσίευση: 04/07/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με τον 19χρονο μαθητή από το Ιράν  ο οποίος αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές, συναντήθηκε ο πρωθυπουργός

Με τον 19χρονο μαθητή από το Ιράν Kourosh Baygi Nourmohammadi, ο οποίος αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις μολονότι έφτασε στην Ελλάδα πριν από μόλις τρία χρόνια, συναντήθηκε το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου.

«Είναι μία πολύ ωραία ιστορία η οποία αποδεικνύει ότι η Ελλάδα είναι πάντα μία χώρα ανοιχτή σε όσους θέλουν να ενσωματωθούν σε αυτή», σημείωσε ο Πρωθυπουργός, ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα, στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη, είχε τηλεφωνήσει στον μαθητή προκειμένου να τον συγχαρεί και να τον προσκαλέσει στο Μέγαρο Μαξίμου.

«Έλληνες είναι αυτοί που μετέχουν της ημετέρας παιδείας, αυτοί που αισθάνονται Έλληνες και θέλουν να μάθουν τη γλώσσα, να ζήσουν εδώ, να κάνουν οικογένεια εδώ. Και θέλουμε να είμαστε πάντα πάρα πολύ ανοιχτοί σε περιπτώσεις σαν και εσένα για να δώσουμε σε όλα τα παιδιά τα οποία ήρθαν εδώ -γιατί έχουμε κάνει μια μεγάλη δουλειά στα παιδιά, ειδικά στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα- σε αυτούς που θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα να τους δώσουμε τις ευκαιρίες να μπορέσουν να μάθουν τη γλώσσα, να σπουδάσουν εδώ, να ζήσουν εδώ», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Πρωθυπουργός ζήτησε να ακούσει από τον νεαρό μαθητή για την εμπειρία του στη χώρα μας, το πόσο εύκολα προσαρμόστηκε στο σχολικό περιβάλλον αλλά και τους λόγους που επέλεξε να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και να παραμείνει στην Ελλάδα.

Ο 19χρονος ευχαρίστησε τους καθηγητές του αλλά και τα Υπουργεία Παιδείας και Μετανάστευσης για την υποστήριξη που του προσέφεραν. «Χωρίς όλους αυτούς τους ανθρώπους αυτό που έκανα δεν θα ήταν δυνατό», είπε ο Kourosh Baygi Nourmohammadi.

Ο αριστούχος μαθητής αφηγήθηκε στον Κυριάκο Μητσοτάκη πώς έφτασε στη Λέσβο μαζί με την οικογένειά του το 2019 και πώς εντάχθηκε στο σχολικό σύστημα, με την υποστήριξη της οργάνωσης Παιδικά Χωριά SOS και της διοίκησης του ΚΥΤ στο Μαυροβούνι, με αποτέλεσμα να αριστεύσει στις πανελλήνιες εξετάσεις παρά το γεγονός ότι αρχικά δεν γνώριζε καθόλου ελληνικά.

Αναφέρθηκε επίσης στο σχολείο από το οποίο αποφοίτησε στην Ελλάδα. «Πήγα στο Πρότυπο ΓΕΛ Μυτιλήνης. Που είναι πάρα πολύ καλό σχολείο δεν το συζητάμε, οι καθηγητές απίστευτοι, δεν έχω λόγια», είπε.

Ο 19χρονος σημείωσε πως πρόθεσή του είναι να σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός σε ελληνικό πανεπιστήμιο και να παραμείνει στην Ελλάδα.

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήρε το παράδειγμα του 19χρονου μαθητή και τόνισε ότι η περίπτωσή του αναδεικνύει την άλλη όψη του προσφυγικού - μεταναστευτικού ζητήματος:

«Κάθε χώρα έχει υποχρέωση να φυλάει τα σύνορά της, από την άλλη μεριά είμαστε μία χώρα ανοιχτή, που προσφέρει δικαιώματα και ευκαιρίες σε αυτούς οι οποίοι θέλουν να μείνουν, να ζήσουν και να ενσωματωθούν με τον δικό τους τρόπο στην ελληνική κοινωνία. Και χαίρομαι ειλικρινά που το συμβολίζεις αυτό και μακάρι να μπορούμε το δικό σου παράδειγμα να είναι παράδειγμα για άλλα νέα παιδιά», επισήμανε ο Πρωθυπουργός.

Η Λιάνα Κόκκινου, φιλόλογος και συντονίστρια του προσφυγικού προγράμματος των Παιδικών Χωριών SOS στη Λέσβο μίλησε για την επιτυχία του Kourosh, αποδίδοντάς την στην «εξαιρετική θέληση», τη δύναμη και την όρεξή του για μάθηση. «Ήταν εξωπραγματικό και πραγματικά είναι κάτι για το οποίο του αξίζει όχι ένα μπράβο, χίλια μπράβο, στην προσπάθειά του, στους γονείς, στην οικογένειά του», είπε η κα Κόκκινου.

Συζητήθηκαν επίσης μέθοδοι για τη βελτίωση της εκπαίδευσης που παρέχεται σε παιδιά σαν τον νεαρό Kourosh, ώστε να έχουν αναλογα αποτελέσματα.

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο Μάνος Λογοθέτης, ο Διοικητής του ΚΥΤ στο Μαυροβούνι Δημήτρης Καντεμνίδης, ο Γενικός Διευθυντής των Παιδικών Χωριών SOS Γιώργος Πρωτόπαπας και η Υπεύθυνη Προσφυγικού Τομέα της οργάνωσης, Πατρίτσια Σενβαϊτζ.

Σχόλια (3)

Ιστορίες αριστείας
|

Καλύτερα να έγραφαν μόνο 1000 μαθητές κάτω από τη βάση του 10, παρά να διαβάζουμε κάθε χρονο πανομοιότυπες ιστορίες «αριστείας» που δεν οδηγούν πουθενά, διότι η Ελλάδα δεν τους δίνει ευκαιρίες μόλις αποφοιτήσουν. Αλήθεια, ενδιαφέρθηκε κάποιος πολιτικός να μάθει τι έχουν απογίνει οι «αριστούχοι» μαθητές και φοιτητές του 2010 ή του 2015, τώρα που θα έχουν πάρει πτυχίο, ίσως και διδακτορικό;

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται από το πόσους μαθητές «αφήνει πίσω», και όταν οι μισοί απόφοιτοι Λυκείου το 2022 γράφουν κάτω από τη βάση σε Μαθηματικά και Φυσική σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι γενικό και κοινωνικό. Θα τα βρούμε μπροστά μας την επόμενη δεκαετία, όταν όλα αυτά τα παιδιά είναι πλέον ενήλικες.

Μαθηματικά και Φυσική 20
|

Μιλάμε για εξαιρετική περίπτωση, αδύνατον να έχουν όλοι οι πρόσφυγες τέτοιες ικανότητες. Αριστούχοι θα υπάρχουν πάντα, αυτό δε σημαίνει ότι όσοι είναι απλοί, κανονικοί μαθητές δεν αξίζουν μια ευκαιρία στη μόρφωση και την εργασία.

Το ίδιο και όλα τα παιδιά: Δεν υπάρχει κανένας ΦΥΣΙΚΟΣ λόγος που να εμποδίζει τους μαθητές Λυκείου να γράψουν έστω ένα 10 σε όλα τα μαθήματα, άρα είναι κοινωνικό και εκπαιδευτικό το θέμα της σχολικής αποτυχίας. Δεν μπορεί σε κάποια να στερούμε κάθε βοήθεια, ειδικά στο Δημοτικό και τα πρώτα γυμνασιακά χρόνια, και στο τέλος να τα βαπτίζουμε ανεπίδεκτα μαθήσεως.

Προς Πιτσίφλη

Μην τα αποδίδουμε όλα στη «θέληση», άλλωστε όλα τα παιδιά και οι νέοι πάντα «θέλουν» να μάθουν — υπάρχουν και οι εξωτερικές συνθήκες (Nature, Nurture) που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη ζωή μας.

Να μην αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο τρόπο ανόμοιες περιπτώσεις, σαφώς δεν είναι ποτέ λογικό μέτρο σύγκρισης για τους χιλιάδες μαθητές στα σχολεία όσοι -ελάχιστοι- έγραψαν 19 σε όλα.

Πιτσιφλής
|

Για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς το πιο σημαντικό μήνυμα είναι αυτό που εξέφρασε η φιλόλογος κυρία Λιάνα Κόκκινου:
Είναι ένα παιδί που έχει ''εξαιρετική θέληση και όρεξη για μάθηση. Ήταν εξω-πραγματικό και πραγματικά είναι κάτι για το οποίο του αξίζει όχι ένα μπράβο, χίλια μπράβο, στην προσπάθειά του, στους γονείς, στην οικογένειά του''.

Εγώ, ως πολίτης, συγχαίρω και όλους τους καθηγητές του που αρκετοί απ' αυτούς εργάστηκαν υπερωριακά, άνευ αμοιβής, για να τον βοηθήσουν να μάθει σε δύο χρόνια ό,τι μαθαίνουν τα δικά μας παιδιά σε δώδεκα. Είμαι βέβαιος ότι θα αποδοθούν οι προσήκουσες τιμές από την Πατρίδα.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/78928/me-ton-19hrono-mathiti-apo-iran-o-opoios-aristeyse-stis-fetines-panelladikes