Τα νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών μετά την πιλοτική εφαρμογή τους στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία
Δημοσίευση: 14/05/2023
Τελευταία Ενημέρωση: 14/05/2023, 10:03
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνεχής ενημέρωση
Το esos θα δημοσιεύει στη στήλη αυτή τα νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών Δημοτικού , Γυμνασίου και Λυκείου μετά την πιλοτική εφαρμογή τους στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία , όπως αυτά εκδίδονται από το υπουργείο Παιδείας.
Πατήστε, αντίστοιχα, παρακάτω για να ανοίξετε τα νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών και πατήστε εδώ για να ανοίξετε τα αρχικά Προγράμματα Σπουδών, όπως αυτά ανακοινώθηκαν πριν δυο χρόνια
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
- Ιστορίας στις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου
- Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο
- Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου
- Θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο
- Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο
- Γεωγραφίας στις Ε’ και Στ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου
- Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο
- Φυσικών στις Ε’ και Στ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου
- Μουσικής στο Δημοτικό Σχολείο
- Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο
- Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου
- Πληροφορική και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στο Δημοτικό Σχολείο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- Μαθηματικών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Φυσικής των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων Γυμνασίου
- Τεχνολογίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Γ’ τάξης Γυμνασίου
- Θρησκευτικών των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων Γυμνασίου
- Φυσικής Αγωγής των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Βιολογίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Λογοτεχνίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας των Α’,Β’και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Μουσικής των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Γεωλογίας - Γεωγραφίας των Α’ και Β’ τάξεων Γυμνασίου
- Οικιακής Οικονομίας της Α’ τάξης Γυμνασίου
- Πληροφορικής των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
- Καλλιτεχνικών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
ΛΥΚΕΙΟ
- Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Α’ τάξης Γενικού Λυκείου
- Ιστορίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Λατινικών των Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Αρχών Οικονομικής Επιστήμης της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου
- Φιλοσοφίας της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου
- Βιολογίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Ξένων Γλωσσών του Γενικού Λυκείου
- Θρησκευτικών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Νεοελληνικής Γλώσσας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Φυσικής Αγωγής των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Λογοτεχνίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Πληροφορικής των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Γραμμικού Σχεδίου της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου
- Χημείας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Φυσικής των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
Σχόλια (15)
Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν οι αναθέσεις στο μάθημα της Τεχνολογίας του Γυμνασίου και δεν θα αλλάξουν.Ολες οι ειδικότητες που διδάσκουν τώρα το μάθημα,θα το διδάξουν μετά την επιμόρφωση στα νέα πρόγραμμα σπουδών.Αλλιως θα γίνει μπαχαλο με οργανικές και θα ψάχνουν ώρες και σχολεία οι καθηγητές.Θα είναι απαράδεκτοι αν το κάνουν...Θα παίζονται άλλα συμφέροντα.
Έχω σοβαρές επιφυλάξεις αν οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν σ' αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Τα προβλήματα που μπορώ να διακρίνω από την πλευρά της διδασκαλίας είναι:
- Η μία ώρα/εβδομάδα
-Ύπαρξη βιβλίου?
- Οι ειδικότητες που θα διδάξουν το μάθημα. Πολιτικοί μηχ., αρχιτέκτονες, γεωπόνοι, ακόμα και οι μηχανολόγοι, θα έχουν πρόβλημα
-Ο όγκος της ύλης. Αν προσέξει κάποιος τα ρήματα που χρησιμοποιούνται στο ΦΕΚ, συμπεραίνεται ότι το μάθημα θα έχει και θεωρητικό τμήμα.
-Πρακτικά προβλήματα που σχετίζονται με τα υλικά: Τα σετ των υλικών πρέπει να προετοιμαστούν για το επόμενο τμήμα, κάθε ώρα.
Θα πεί βέβαια κανείς ότι αυτά είναι ψιλά γράμματα για την χαρούμενη απερχόμενη υπουργό μας
Στο λύκειο έβγαλαν τελείως την οικονομία από Α και Β Λυκείου. Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν την κατεύθυνση των Οικονομικών στην Γ Λυκείου χωρίς να έχουν κάνει μάθημα σχετικό στο λύκειο.
Ίσως θεωρούν ότι έχουν έρθει σε επαφή με το μάθημα της οικονομίας στην πρώτη γυμνασίου που γίνεται μία πολύ απλή ολιγόωρη αναφορά στον προσδιορισμό των τιμών.
Ο πλήρης ανορθολογισμός και οι συντεχνιακές λογικές στην στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.
Λυπάμαι ειλικρινά
Οι καταλληλότεροι για την Τεχνολογία νομίζω πως είναι οι ΠΕ86, ΠΕ84, ΠΕ83. Αυτό το πρόγραμμα σπουδών το επιβεβαιώνει!!
Η ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ.
ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η απορρόφηση ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ......ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.
ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ......ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΗΤΑΝ Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ.
ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ Η ΛΕΞΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Ή ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΕΓΙΝΕ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ .......ΓΙΑΤΙ ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΣΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΓΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ......!!!
ΟΥΣΙΑ ΚΑΜΜΙΑ......ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗ......
Απορώ για την πολύπλοκη σκέψη, ενώ τα πράγματα είναι πολύ απλά κάτι σαν ''Απλά Μαθηματικά''...
Τουτέστιν και διαχρονικά εις την χώραν την λεγομένην Ελλάδα, ποτέ δεν αξιολογήθηκε κανένα ΑΠ, ποτέ δεν έγινε σοβαρή συγγραφή ΑΠ και ποτέ δεν έγινε σοβαρή πιλοτική εφαρμογή ΑΠ !!!
Ωστόσο, παρατηρείται μια ιδιαιτέρως μεγάλη απορροφητικότητα των κονδυλίων των προγραμμάτων ΕΣΠΑ ....
Ένα περίεργο πράμα...!!!
Από τη Βιολογία του Γυμνασίου έφυγαν το αναπνευστικό και το στηρικτικό ή κάνω λάθος; Ως μη βασικά ή για να βγαίνει η ύλη στο μονόωρο;
Επί τη ευκαιρία, δεν βλέπω Μαθηματικά στο Λύκειο.
Δ.1.2. Φυσικά δραστήρια ζωή - Να προσδιορίζουν τα βασικά στοιχεία της φυσικής κατάστασης (αερόβια αντοχή, μυϊκή δύναμη, αντοχή και ευκαμψία) και να αναγνωρίζουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα βελτιώσουν. Τι εννοείτε αγαπητοί συγγραφείς των νέων αναλυτικών προγραμμάτων; Είστε βέβαιοι ότι αυτά που γράφετε θα βρουν εφαρμογή σε παιδιά προσχολικής ηλικίας; Έχετε ποτέ διδάξει σε σχολείο-νηπιαγωγείο για να βιώσετε τι μπορείτε να εφαρμόσετε από αυτά που προτείνετε να κάνουμε; Νηπιαγωγοί είμαστε!
Η πιλοτική εφαρμογή δεν έχει ολοκληρωθεί στο πρότυπο που διδάσκω σε κανένα μάθημα. Πώς βγήκαν τα νέα ΦΕΚ;
Μήπως μπορείτε να μας πληροφορήσετε ποιες ειδικότητες θα διδάσκουν Τεχνολογία Γυμνασίου με αυτό το πρόγραμμα σπουδών ? Οι Γεωπόνοι, Αρχιτέκτονες, Πολιτικοί Μηχ, έχουν σχέση με το αντικείμενο έτσι όπως περιγράφεται στο ΦΕΚ ?
που οδήγησαν στην αναθεώρηση ;
Με τέτοια προγράμματα σπουδών στα Αρχαία και ιδίως στα Λατινικά οι απόφοιτοι Λυκείου θα λαμβάνουν, αντί απολυτηρίου, προ-πτυχίο κλασικής φιλολογίας. Σε μαθητές απευθύνεστε κύριοι φωστήρες του ΙΕΠ και όχι σε φοιτητές...Και μερικές ερωτήσεις: τι θα απογίνει ο περίφημος φάκελος υλικού των Αρχαίων Ελληνικών της Γ λυκείου, που δε συμπλήρωσε ούτε πενταετία εφαρμογής; Τόσο αποτυχημένο σύγγραμμα θεωρείται; Τσάμπα είναι η εκπόνηση νέων συγγραμμάτων κάθε πέντε χρόνια; Ή τα βιβλία αλλάζουν ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση; Σοβαρότης μηδέν, σεβασμός στην επιστήμη μηδενικός...
Το πρόγραμμα σπουδών της οικονομίας της γ Λυκείου είναι αρκετά αναβαθμισμένο και απαιτητικό. Απαραίτητη προϋπόθεση ορθής υλοποίησης του στα πλαίσια του οικονομικού εγγραμματισμου είναι η εισαγωγή οικονομικού μαθήματος και στις άλλες τάξεις του Λυκείου. Η κατεύθυνση οικονομίας είναι πρώτη στις επιλογές των μαθητών! Πώς είναι δυνατόν να μην διδάσκονται οικονομικά μαθήματα πριν την Γ Λυκείου; Το υπουργείο πρέπει να ενεργήσει άμεσα επί του θέματος.
Όταν ήταν υπουργός ο Αρβανιτόπουλος ήθελε να βγάλει τελείως την Τεχνολογία στις αναθέσεις που είχε ανακοινώσει κάποιον Ιούνιο (Την επανάφερε τον Σεπτέμβριο). Η κοινωνιολογία έφυγε από το λύκειο. Παλαιότερα οι ώρες της Β ξένης γλώσσας μειώθηκαν από 3 σε 2 στο Γυμνάσιο. Η οικιακή Οικονομία έφυγε από Β Γυμνασίου.
Νομίζεις ότι θα έχουν πρόβλημα να αλλάξουν την ανάθεση της Τεχνολογίας?