Ανοίγει η ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (Βίντεο για την εξοικείωση τόσο με τη διαδικασία αξιολόγησης)
Δημοσίευση: 03/02/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά, σε πρώτη φάση, στις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη)
Την έναρξη λειτουργίας της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής που προβλέπεται στον ν. 4823/2021 για την διενέργεια της διαδικασίας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία υπεογράφηκε σήμερα .
Η εν λόγω πλατφόρμα, τμήμα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, τις αποτιμήσεις του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών που προβλέπει ο νόμος, καθώς και την τελική αξιολογική έκθεση με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης.
Επιπλέον, μέσω της ίδιας εφαρμογής, παρέχεται στον εκπαιδευτικό η δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, σε περίπτωση που διαφωνεί με την οριστική αξιολογική κρίση του αξιολογητή του, καθώς και να ενημερωθεί για την εξέλιξη της ένστασής του, μετά την εξέτασή της από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.
Υπενθυμίζεται ότι η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:
α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και
β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).
Στην πλατφόρμα θα αρχίσουν να καταχωρίζονται από την ερχόμενη εβδομάδα τα ζεύγη αξιολογητή-αξιολογούμενου από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου.
Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά, σε πρώτη φάση, στις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης. Με την τοποθέτηση των υπολοίπων Συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στο υπόλοιπο της χώρας.
Για την εξοικείωση τόσο με τη διαδικασία αξιολόγησης όσο και με την ειδική ψηφιακή εφαρμογή, δείτε το βίντεο που ακολουθεί:
Δείτε εδώ 16 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών , τις οποίες ετοίμασε το υπουργείο Παιδείας
Σχόλια (33)
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τέτοια πρεμούρα με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών...Σε ποιο υπουργείο, σε ποιον επαγγελματικό κλάδο γίνεται αξιολόγηση; Σε όλους τους επαγγελματίες αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να έχουν τη διακριτική ευχέρεια να επιλέγουν τον τρόπο που θα ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις και τα προβλήματα του πελάτη τους. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους υπάρχει η επαγγελματική αυτονομία να καθορίζουν εκείνοι τα μέσα με τα οποία θα ανταποκριθούν στα ζητήματα υγείας (γιατροί), στα ζητήματα δικαιωμάτων (δικηγόροι) και σε όποια ζητήματα όλοι οι επαγγελματίες καλούνται να επιλύσουν με βάση το επάγγελμά τους. Στο δημόσιο νοσοκομείο κάνεις δεν αξιολογεί, το ίδιο στο υπουργείο οικονομικών, το ίδιο στο υπουργείο μεταφορών, το ίδιο παντού...
Εκείνο που κάνει την κυβέρνηση να θέλει να επιβάλει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έστω και στο παρά πέντε από τις εκλογές είναι η άσκηση ασφυκτικού κρατικού και κοινωνικού ελέγχου στην παραγωγή των παραγωγών, με άλλα λόγια στην ταξική αναπαραγωγή... Εξ ου και ο φάκελος εκπαιδευτικού που ετοιμάζεται... Ετοιμαστείτε δάσκαλοι του λαού για εργασιακό μεσαίωνα...
Μας έχετε μαυρίσει την ψυχή, για να γίνει η χάρη των νεοφιλελεύθερων κέντρων που σας στηρίζουν. Μας υποτιμάτε γενικώς ως κλάδο, μας περιφρονείτε, δε μιλάτε μαζί μας ούτε καν με τα δικά σας "παιδιά". Ελάτε εσείς οι άριστοι να διδάξετε αν είναι! Βλέπουμε την αριστεία σας στις ανακοινώσεις σας και στα χρονοδιαγράμματα.
Από το παγωμένο κλιμάκιο είναι η αύξηση; Από πότε έχουν να κάνουν μάθημα οι σύμβουλοι; Πότε αξιολογήθηκαν ως καθηγητές;
Μπράβο Νίκη... Όλος ο κλάδος ψάχνει να βρει που θα ρίξει ψήφο εκτός ΝΔ φυσικά!!!
Προχώρα Υπουργε. Η Αξιολόγηση πρέπει να περάσει και να εχει και κυρώσεις. Δε μπορεί είτε δουλέυεις είτε δε δουλεύεις να είναι το ιδιο.
Αξιολόγηση από πάνω προς τα κάτω για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της αξιολόγησης: Να αξιολογηθούν πρώτα οι νέοι σύμβουλοι (αλλώς την επόμενη διετία), κλπ
Επίσης, εφόσον δεν υπάρχουν νέοι διευθυντές (και δεν έχουν αξιολογηθεί φυσικά), με τι τρόπο προχωράμε; Ποιος θα αξιολογήσει; Ο νυν (τελών χρέη); Και αν πέρσι ήταν άλλος διευθυντής (στη διετία), θα τον ρωτήσουμε;
Επιπλέον, στις περιφερειακές διευθύνσεις που θα ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση, γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν σύμβουλοι για όλες τις ειδικότητες (για την ακρίβεια υπάρχουν σύμβουλοι για 3-4 ειδικότητες)- εδώ τι έχουμε; Αξιολόγηση δύο ταχυτήτων;
Τέλος, όσα παρουσιάσθηκαν και με τον τρόπο που παρουσιάσθηκαν στο σχετικό βίντεο, αυτά δε θα έπρεπε να πληρούν τα "βασικά κριτήρια" (σαφείς στόχοι, συμμετοχή και αλληλεπίδραση όλων των εμπλεκομένων,...., ανατροφοδότηση, αυτοαξιολόγηση);... για να μην σχολιάσω και τη... "μεταδοτικότητα" ειδικών...
Έχω αρκέτα αξιόλογα ντοσιέ που δεν τα χρειάζομαι πλέον. Το ''πολύ καλό'' είναι βέβαιο. Δεν θέλω λεφτά. Όποιος θέλει...
Ούτε μια ψήφο από τον εκπ/κο κλάδο!!!!! Μας έχετε τρελάνει!!!!!!!! Μας έχετε απογοητεύσει. Δουλεύουμε ασταμάτητα χωρίς ανάσα. Μέχρι και στα χιόνια μην τυχόν και χαθεί μάθημα, έχουμε το webex..
Mας κόψατε τις εκλογές, τις συνελευσεις,τη γιορτή 3 Ιεραρχών... ελεοςςςςςςςςς
Πόσο δίκιο έχεις!
Διαβάζω πολλές σωστές απόψεις. Συμπληρώνω πως η ΔΟΕ έλαβε ΟΜΟΦΩΝΑ απόφαση για αντίδραση ώστε να μην περάσει η αξιολόγηση - παρωδία. Ούτε μία διαφωνία ακόμα και από την ΔΑΚΕ και σε πλήρη συμφωνία πλέον και με την ΟΛΜΕ. Η αρχή του τέλους της αξιολόγησης. ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΤΙΣ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ!
Είμαι κάτοχος διδακτορικού, 2 ξένων γλωσσών Γ2 επιπέδου, ECDL, Β1 και Β2 ΤΠΕ, επιμορφωτής στα νέα Π.Σ. και με συγγραφικό έργο. Αυτά δεν τα γνωρίζουν οι μαθητές μου, γνωρίζουν εμένα, τον δάσκαλο που μπαίνει στην τάξη και αγωνίζεται να μεταδώσει την γνώση, να "σκύψει" πάνω από τα παιδιά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, να γελάσει μαζί τους, να τα βοηθήσει να ξεπεράσουν τις δυσκολίες, να μιλήσει με τους γονείς, να αντιμετωπίσει την "κακή" μέρα του κα΄θε παιδιού, να κάνει διδασκαλία χωρίς την παράλληλη στήριξη του παιδιού με αυτισμό ή ΔΕΠΥ ή.... Έχω δει δασκάλους να είναι άψογοι ενώ είναι κάτοχοι μόνο του βασικού πτυχίου, επειδή είναι "μαχητές" και έχουν την εμπειρία πολλών ετών. Αυτά δεν καταγράφονται σε καμία πλατφόρμα. Όποιος θέλει να καταγράψει όλα τα προσόντα του, υπάρχει το e-μητρώο του ΙΕΠ. Ας τα καταγράψει εκεί χωρίς να επιδιώκει επίδειξη και αξιολόγηση αυτών των προσόντων.
@Χρυσα
Εγώ να συμφωνήσω με τον ξεσηκωμό. Δεν θα μπω σε διαδικασία ανάλυσης. Έχω όμως μια απορία. Γιατί δεν ξεσηκώθηκε ο εκπαιδευτικός κόσμος, όταν τους δόθηκε η εξουσία αξιολόγησης των Διευθυντών/ντριων τους?
Εκείνη η περίοδος, ακυρώνει όσα επιχειρήματα υπάρχουν σήμερα. Αν και αξιολογήθηκα με 100%, θεωρώ πως ήταν τερατουργημα. Τώρα τι?
Αυτού του είδους η τιμωρητική αξιολόγηση, οδηγεί σε ασφυξία τον εκπαιδευτικό. Στόχος της Κεραμέως, από τις πλέον αποτυχημένες υπουργούς της κυβέρνησης, το "εμείς επιτύχαμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών"! Ας ελπίσουμε πως θα μείνει στα χαρτιά και δεν θα εφαρμοστεί.
Εχω φτιαξει ενα ντοσιε με ολους τους λογαρισμους που χρωσταω τραπεζες οργανισμους χρεη γενικα κτλ
Σας κανει?????
Δεν θα περασει!!!!! Ξεσηκωμός πανεκπαιδευτικος !!! Ήδη ο κόσμος της εκπαίδευσης ξεσηκώνεται και οι ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ εισηγούνται κινητοποιήσεις αυτή η μπαρουφα αξιολόγηση θα μείνει στα χαρτιά!!! Κεραμέως κυβέρνηση δεν ξαναβλεπεις μη χαίρεσαι για το έργο σου τελειώνει εδώ!
Πρόχειρο κακέκτυπο αξιολόγησης. Και αντιεπιστημονικες.
Πουθενά δεν γίνεται έτσι η αξιολόγηση και ούτε αφορά μόνο δύο διδασκαλίες. Η διαφοροποιημένη πουθενά δε μπαίνει έτσι πρόχειρα χωρίς επίσημη μετεκπαίδευση με όλα τα προβλεπόμενα ( sabbatical) και μάλιστα χωρίς πρόγραμμα εγκεκριμένο.
Αντιγράφουν που αντιγράφουν , ας διαβάσουν αυτά που αντιγράφουν.
Και γιατί δεν αξιοποιήθηκε τόσα χρόνια η αξιολόγηση των πειραματικών;
Πού είναι τα κίνητρα;
Να φανεί ότι κάτι γίνεται προεκλογικά στους γονείς ψηφοφόρους.
Θα δουλέψουν τα δικηγορικά γραφεία και πάλι.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ:
1) ΜΕΙΩΣΗ των γεννήσεων από 110.000 περίπου ΜΕΧΡΙ και το 2010 στα επίπεδα περί των 80-90.000 από 2012 και μετά.
Για όποιον δεν καταλαβαίνει, είναι η χρονιά γεννήσεως της ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ 6ης Δημοτικού / 1ης Γυμνασίου.
Άρα το "κύμα" τώρα αρχίζει να φτάνει στη δευτεροβάθμια.
Στην προσχολική (Νηπιαγωγοί) το "έσωσαν" με την υποχρεωτική φοίτηση για 2 έτη των νηπίων.
Έχουμε αρκετές χιλιάδες αναπληρωτών (περίπου το 25%-30%) του συνόλου των εκπαιδευτικών που καλύπτουν πραγματικά ως τώρα κενά.
Με τη δραματική αυτή μείωση των μαθητών αν επιμένουμε στα 25αρια (συχνά 27αρια τμήματα στα μεγάλα σχολεία) κάποιες χιλιάδες αναπληρωτών θα αρχίσουν να "περισσεύουν" (ΣΚΛΗΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ, αλλά αυτή είναι η ουσία).
Τότε θα "ωριμάσουν" λογικά οι συνθήκες να μπορέσουν να "βελτιώσουν" το εκπαιδευτικό έργο, αντικαθιστώντας "ανεπαρκείς" εκπαιδευτικούς.
Τι πιο "αντικειμενικό" από την καταγεγραμμένη/επίσημη/επιστημονική αξιολόγηση/ (συμπληρώστε όποια έκφραση ταιριάζει...) για να επιλεγούν οι προς "αντικατάσταση"???
2) Με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, ένα ΜΕΓΑΛΟ μέρος των εκπαιδευτικών έχει κλειδωμένη μια δεκαετία μπροστά του, οπότε δεν φαίνεται να "ξεμπλοκάρει" η κατάσταση με "αυτόματο" τρόπο
3) Σε σχολείο είμαι αρκετά χρόνια, όπως και οι περισσότεροι εδώ μέσα, υπάρχουν και "περιπτώσεις" που "κρύβονται κάτω από το χαλί", μάλλον τώρα θα γίνουν "σημαίες" του "επιπέδου των εκπαιδευτικών" και της αξίας της αξιολόγησης.
(Η συνεχής χρήση των εισαγωγικών γίνεται σε εκφράσεις που αναμένω να ακούσω επί λέξη από "έγκυρους και αντικειμενικούς κύκλους"...)
Η Κεραμεως συνεχίζει την προεκλογική καμπάνια με τίτλο "Ούτε μια ψήφος εκπαιδευτικού στη ΝΔ". Καλή επιτυχία, Νίκη!
Η δική σας αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί στην πλατφόρμα της κάλπης!
Μας έχετε ζαλίσει με τις πλατφόρμες - εφαρμο΄γες σας.
Μάλλον προεκλογικά θέλει να δημιουργήσει αναταραχές εις βάρος του κόμματός της. Του τυρί κουμπάρη.
Έρχεται με γεμάτο ντοσιέ. Αξιολογείται με βάση ντοσιέ.
Συμπλήρωση πλατφόρμας ισον αξιολόγηση. Μάλιστα.
Αν θέλετε πλατφόρμες,να προσλάβετε προσωπικό σε κάθε σχολείο και να τα κάνει όλα αυτά. Δεν είναι υποχρεωμένος ούτε ο κάθε δάσκαλος να ναι μπροστά από μία οθόνη ούτε ο διευθυντής να επωμιστει και αυτό ενώ έχει ήδη 1.112 αντικείμενα. Κάπου ήμαρτον η νεοφιλελευθερη κυβέρνηση ...
Απίστευτη αριστεία ξεκινώντας από τις παραδοχές Ματσαγγούρα για το σώμα των αξιολογούμενων μέχρι την παντελή απουσία οποιασδήποτε διευκρίνισης για το α2 πεδίο και πεδίο Β. Κερασάκι στην τούρτα τα ακατάλληπτα της εκφωνήτριας για την αξιολόγηση των μονοθέσιων σχολείων. Κλασική συνταγή βλέποντας και κάνοντας που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο να δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται λύνει. Δουλειά για δικηγόρους.
Άριστα με τόνο.
Ο καλυτεροτερος νόμος όλα ψηφιακά τα θελει;;;
Οι τωρινοί σύμβουλοι δεν έχουν αξιολογηθεί ως καθηγητές!!!!Πως θα αξιολογήσουν χωρίς να έχουν αξιολογηθεί;
Πως εξασφαλίζεται η αντικειμενικότητα της αξιολόγησής μας από το σύμβουλο όταν την επόμενη φορά θα βρεθούμε να διεκδικούμε την ίδια θέση;
Είναι βέβαιο ότι αρκετοί καθηγητές δε θα μείνουν αξιολογούμενοι αλλά θα διεκδικήσουν θέση αξιολογητή την επόμενη φορά, αφού κατέχουν ικανό αριθμό μεταπτυχιακών τίτλων και επιμορφώσεων και μάλιστα είναι ενεργοί καθηγητές!!
Μόνη λύση ο γραπτός ΑΣΕΠ για την επιλογή συμβούλων, και μία μόνο το πολύ τριετής θητεία!! Απαραίτητη προϋπόθεση οι σύμβουλοι να έχουν κάνει μάθημα τα τελευταία δέκα χρόνια!!
Νηστικό Αρκούδι δεν χορεύει ,ο νεοδιοριστος σαράντα χρόνων και βάλε ζει με 800 ευρώ το μήνα στη περιφέρεια;
Μια μούφα αξιολόγηση. Αστεία, χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο και χωρίς ΚΑΜΙΑ προοπτική να απαλλάξει τα σχολεία από τα προβλήματά τους.
Σε λόγια να βρισκόμαστε και τικ να κάνουμε στο πρόγραμμα της ΝΔ
Κι όπως έλεγε η κριτική ατάκα για το ΙΚΕΑ....Καλή τύχη με τη συναρμολόγηση...
Δεν βελτιώνονται τα πράγματα με την ασφυξία αλλά μόνο με την συνεργασία, το σκύψιμο σε πραγματικά προβλήματα, την καλή θέληση, την επιβράβευση, την αρωγή και το να είναι δίπλα στον εκπαιδευτικό το υπουργείο, βοηθός στις ανάγκες του και την βελτίωσή του..
Η καλύτερη πλατφόρμα αξιολόγησης είναι το παραβάν της κάλπης.Οι εκπ/κοί ξέρουν τι πρέπει να κανουν