Οδηγία Ν. Φίλη προς μαθητές-εκπαδευτικούς: Χαρείτε τον χιονιά - κλείστε τις οθόνες!

Δημοσίευση: 06/02/2023

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Οδηγία Ν. Φίλη προς μαθητές-εκπαδευτικούς: Χαρείτε τον χιονιά - κλείστε τις οθόνες!

"Και, φυσικά, να μην διανοηθεί το υπουργείο να επιβάλει καταγραφή απουσιών"

Να κλείσουν τις οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και να χαρούν το χιόνι προτρέπει ο τομεάρχης παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας Ν. Φ΄θλης τους μαθητές, γονείς και  εκπαιδευτικούς, διαφωνώντας με την απόφαση της Ν. Κεραμέως να γίνει σήμερα τηλεκπαίδευσης στις περιοχές, που λόγω κακοκαιρίας, τα σχολεία είναι κλειστά.

Ο Ν. Φίλης προειδοποιεί: "Να μην διανοηθεί το υπουργείο να επιβάλει καταγραφή απουσιών, όταν είναι γνωστό ότι πολλά σπίτια θα αντιμετωπίζουν δυσκολίες για σύνδεση με την τάξη".

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του Ν. Φίλη

Το χιόνι είναι ευκαιρία για παιχνίδι και χαρά. Είναι μια πολύτιμη εμπειρία και γνώση.

Την τηλεκπαίδευση, ακόμα και εκείνο το 24ωρο που θα χιονίσει στην Αθήνα, την επιβάλλουν αυτοί που γεννήθηκαν και έζησαν ως γέροι και μάλλον επιθυμούν το ίδιο για τα παιδιά μας. Άλλο η καταφυγή στην τηλεκπαίδευση με συστηματικό τρόπο για λόγους ανωτέρας βίας και μεγάλο διάστημα, κι άλλο η πρόχειρη οργάνωσή της για μία δύο μέρες που διασπά και αποδιοργανώνει την εκπαιδευτική πράξη.

Εξάλλου, να υπάρχει και λίγη σοβαρότητα: οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατον να προετοιμάσουν σε ένα απόγευμα πραγματικό μάθημα τηλεκπαίδευσης, που είναι τόσο διαφορετικό από το μάθημα της τάξης. Κι όμως, τους το επιβάλλει Κυριακή απόγευμα η υπουργός! Αποκλειστικά και μόνο για λόγους εντυπώσεων!

Σε πολλά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα προβλέπεται μία εβδομάδα διακοπών μέσα στον Φεβρουάριο, ώστε, τα παιδιά να χαρούν τον χιονιά. Εδώ, ειδικά στα νότια, τον βιώνουμε σπάνια.

Γι' αυτό παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς σήμερα κλείνουν την οθόνη και χαίρονται το χιόνι! Με την απαραίτητη προσοχή. Και, φυσικά, να μην διανοηθεί το υπουργείο να επιβάλει καταγραφή απουσιών, όταν είναι γνωστό ότι πολλά σπίτια θα αντιμετωπίζουν δυσκολίες για σύνδεση με την τάξη.

Σχόλια (63)

@Ηλίας
|

Αν οι μαθητές συμμετέχουν μέσω κινητού τους λέτε να συμμετέχουν μέσω υπολογιστή. Και οι γονείς έχουν ευθύνη να το φροντίσουν αυτό.

Για το "δεν έχουν λογισμικό", να το κατεβάσουν και να το εγκαταστήσουν οι γονείς και μαθητές. Ποιό είναι αυτό το δυσεύρετο λογισμικό;

Όσο για το "δεν οφείλω να διαθέτω εξοπλισμό και σύνδεση στην υπηρεσία μου όταν δεν μου παρέχει το παραμικρό, δεν με επιδοτεί" κλπ, δυστυχώς αυτό ακούγεται σαν δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία του '80. Είμαστε στο 2023. Όλοι έχουμε κάποιον υπολογιστή και κάποια σύνδεση internet. Και αυτοκίνητο δε σας παρέχει η υπηρεσία αλλά μπορεί να οδηγείτε στο σχολείο με δικό σας. Παραπονιέστε γι'αυτό; Αν παίρνετε το αστικό ή το μετρό για να πα΄τε παραπονιέστε που δε σας δίνουν δωρεάν εισιτήρια; Αυτό δε για το ότι θέλετε και "αποζημίωση" αν τυχόν πάθει βλάβη ο υπολογιστής την ώρα του μαθήματος....

Είναι πολύ εύκολο να βρίσκουμε ένα σωρό δικαιολογίες γιατί δε μπορούμε να κάνουμε κάτι. Μιλάμε για μια έκτακτη κατάσταση 2-3 ημερών. Έχω κάνει "γύρες" σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα εδώ και 40 χρόνια. Τόση γκρίνια, δικαιολογίες και έλλειψη διάθεσης για δουλειά, μόνο στο δημόσιο τομέα έχω συναντήσει. Δυστυχώς.

Γιώργος
|

@Δισκοβόλος

Η συνεχιζόμενη αδιοριστία μέχρι το 2019 συνέβαλε όντως στην εκτόξευση των κενών παρόλο που ένα μεγάλο μέρος της εκτόξευσης οφείλεται και στους παράγοντες που προανέφερα όπως η τεράστια αύξηση στις παράλληλες στηρίξεις, οι αναπληρωτές covid το 2020-21 και 2021-22, το πρόγραμμα Νέα αρχή στα ΕΠΑΛ,η επέκταση ολοημέρου, οι χιλιάδες άδειες ανατροφής από νεοδιόριστες κτλ.

Από το 2020 που έγιναν οι πρώτοι διορισμοί στην ειδική αγωγή οι διορισμοί είναι ξεκάθαρα περισσότεροι σε σχέση με τις συνταξιοδοτήσεις. 25000 περίπου διορισμοί τα έτη 2020, 2021 και 2022. Αν έχετε στοιχεία ότι οι συνταξιοδοτήσεις ξεπέρασαν τις 25000 τα τελευταία 3 χρόνια να τα παραθέσετε.

Ήδη από το 2019 οι ανάγκες σε αναπληρωτές άγγιζαν τις 30000 άρα δεν τετραπλασιάστηκαν όπως λέτε από την παρούσα κυβέρνηση.

Τους δανειστές θα τους έδιωχνε η προηγούμενη κυβέρνηση σκίζοντας τα μνημόνια και διαγράφοντας το χρέος. Τελικά βέβαια μείναμε στα μνημόνια 3 χρόνια επιπλέον από όλες τις άλλες χώρες λόγω των τραγικών χειρισμών τους και της αστείας διαπραγμάτευσης.

οδηγία;
|

Οδηγία; Και κουνάει και το δαχτυλάκι; ...όπως είπε ο άλλος "με το καλό ή με το άγριο";... να δεις που αυτοί έχουν πιστέψει ότι θα τους ξαναψηφίσουμε... ευτυχώς όμως με αυτά και με εκείνα προδίδονται....

@ ωτακουστή
|

λίγη επιείκεια και σέβας στον αξούριστο με το ζιβάγκο που πολεμούσε την κακοκαιρία για να είναι τα παιδιά στα σπίτια με την τηλεκπάιδευση, ταλαιρωροςςςςςςςςς, σανόοοοοοοοοοοοοο και καλή ψήφο

Δισκοβόλος
|

@Άκης
Διάβασα με ενδιαφέρον τη "συνομιλία" σας με τον σχολιαστή Ηλία. Προφανής η διαπίστωση: Εσείς αρκείστε σε μια φευγαλέα επιγραμματική και κάπως γλαφυρή αναφορά, αλλά δεν αγγίξατε κανένα σημείο από τις καίριες και αναλυτικές επισημάνσεις που έχει κάνει ο Ηλίας! Κι αυτή δυστυχώς είναι γενικότερα η λογική όσων άκριτα υπερασπίζονται την εξόφθαλμα αντιπαιδαγωγική πολιτική του υπουργείου, γιατί αδυνατούν να υπεισέλθουν στην ουσία και στις βαθύτερες πτυχές των προβλημάτων προτιμώντας να ωραιοποιούν τη ζοφερή πραγματικότητα. Προσφέρετε κάκιστη υπηρεσία λοιπόν...

Δισκοβόλος
|

@Γιώργος
Λέτε μισές αλήθειες που ισοδυναμούν με μεγάλα ψέματα. Η εκτόξευση των κενών στα επίπεδα των 40.000 οφείλονται πρωτίστως στη συνεχιζόμενη (ακόμη και σήμερα) αδιοριστία σε συνδυασμό με τις συνεχώς αυξανόμενες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Με αδιαμφισβήτητο λοιπόν το δεδομένο ότι στην προ Κεραμέως εποχή και επί μία δεκαετία πίσω οι διορισμοί ήταν απαγορευμένοι διά ροπάλου από τους δανειστές (αλήθεια, ποιος τους έφερε αυτούς στη χώρα μας;), την τελευταία τετραετία που φρόντισαν οι προηγούμενοι να μας απομακρύνουν από τη μέγγενη των δανειστών τι ακριβώς έπραξε η νυν υπουργός, ώστε να θεραπεύσει το τεράστιο πρόβλημα των συνεχώς υπερδιογκούμενων κενών, αφού οι πολυδιαφημισμένοι διορισμοί της έχουν αφήσει ακόμη πάνω από 30.000 κενά, δηλαδή 4πλάσια απ' όσα είχαμε την εποχή της αδιοριστίας και του Φίλη;

Ωτακουστής
|

Τι είπε το άτομο ρε;;; Και εννοώ τον Μητσοτάκη "Θα μπορούν να κάνουν και τηλεκπαίδευση και να παίξουν στα χιόνια. Μπορούν να κάνουν και τα δύο. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο."
Μα Φυσικά αυτό θα γίνει: Θα συνδεθούν οι μαθητές, θα κάνουν mute και θα ξεχυθούν στα χιόνια! Και άσε τον ταλαίπωρο τον εκπαιδευτικό να μιλάει...να μιλάει...να μιλάει.....
Ξέρει ο Κυριάκος και κλείνει το ματάκι στους μαθητές!!!

@
|

Ο ένας δεν έκανε διορισμούς ΄λόγω μνημονίων. Κακώς τους έταζε.
Η άλλη έκανε διορισμούς σε όλους τους τομείς επειδή μπορούσε, αλλά κι επειδή τα κενά ήταν πολλαπλάσια. Οι δυσκολίες (ιός, πόλεμοι) ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΑΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ.

Πόνος για τις χαμένες ώρες
|

Μόνο υποκρισία και επικοινωνιακά τεχνάσματα από το Υπουργείο Αριστείας. Πρόσφατα, με τι ευλογίες του, είχαμε το ελεύθερο να αφιερώσουμε όσες ώρες επιθυμούσαμε για να γιορτάσουμε τους Τρεις Ιεράρχες και μέσα στην ίδια βδομάδα να ξοδέψουμε δύο διδακτικές ώρες επιπλέον στο Ολοκαύτωμα. Το ενδεχόμενο να απολαύσουμε μαθητές και εκπαιδευτικοί μια δυο μέρες ανάπαυλας τους πείραξε.

Ένας σκασμένος
|

Όσο σκέφτομαι ότι σαν μαθητής, αντί να κάνω τηλεκπαίδευση, εγώ έπαιζα με το χιόνι, είμαι να σκάσω!!!!! Να σκάσω είμαι!!!!!!!!

Κώστας
|

παίξτε και το απόγευμα φροντιστήριο ... μη το χάσετε

Ένας σκασμένος
|

Όσο σκέφτομαι ότι σαν μαθητής, αντί να κάνω τηλεκπαίδευση, εγώ έπαιζα με το χιόνι, είμαι να σκάσω!!!!! Να σκάσω είμαι!!!!!!!!

TK9
|

Και αφού παίξω με τα χιόνια κυρ Νίκο μπορώ μετά να πάω στο φροντιστήριο για να μην χάσω το μάθημα,μιας και πληρώνει ο μπαμπάς;

Πιτσιφλής
|

Δεν είναι θέμα τυπικό, κύριε. Η εκτελεστική εξουσία, οι δημόσιοι λειτουργοί και οι πολίτες της χώρας οφείλουν να τηρούν τον Νόμο. Αυτό δεν εμποδίζει τους δημόσιους λειτουργούς και τους πολίτες ατομικά ή συλλογικά να αγωνίζονται με πάθος για την αλλαγή ενός νόμου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Πολλά από τα προβλήματα που έχουμε οφείλονται, κατά τη γνώμη μου, στην αποκλειστική κριτική από το καθιστικό - γραφείο μας, όπου πολλοί δυστυχώς έχουν την αίσθηση ότι αυτό αρκεί, παρόλο που τα έχει πει άριστα ο Περικλής στον Επιτάφιο Λόγο του εδώ και...
Εγώ πάντως ελπίζω.

Πιτσιφλής
|

Αξιόλογα στελέχη υπάρχουν σε όλα τα πολιτικά κόμματα. Ο κύριος Φίλης πρέπει να είναι ένα από τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής που θα συσταθεί για την αναβάθμιση της Παιδείας μας.

Γιώργος
|

Στο χιόνι μπορούν να παίξουν και μετά το μάθημα ξέρετε...

@ Πιτσιφλής
|

Πιστεύετε ότι όποιος δεν κάνει τηλεκπαίδευση παρανομεί; Τόσο τυπικός ήσασταν πάντα; Πρέπει να σκύβουμε το κεφάλι και να λέμε «ναι» συνεχώς;

Γιώργος
|

@Δισκοβόλος

Τα κενά έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια λόγω τεράστιας αύξησης στις παράλληλες στηρίξεις, αναπληρωτές covid και άλλους λόγους π.χ. πρόγραμμα Νέα αρχή στα ΕΠΑΛ με δεύτερο καθηγητή στην τάξη κτλ.

Κατά τα άλλα όπως μπορείς να αναζητήσεις και μόνος σου στο internet η πρώτη φάση αναπληρωτών επί Φίλη το 2015 έγινε τέλος του Σεπτέμβρη στην πρωτοβάθμια και αρχές Οκτώβρη στην Δευτεροβάθμια καλύπτοντας ένα μικρό ποσοστό των κενών.

Φέτος προσλήφθηκαν σχεδόν 31800 αναπληρωτές αρχές του Σεπτέμβρη πέρα από τους 8500 διορισμούς που έγιναν.

Ακης
|

Οδηγίες δίνουν οι κυβερνώντες.
Ο κ Φίλης, μπορεί να πει την .. γνώμη του.

@ Ηλίας: αγαπητέ συνάδελφε, μια ώρα τηλεκπαίδευση μπορεί να μην είναι μάθημα στον πίνακα. Ας χρησιμοποιήσουμε όλοι την δημιουργικότητά μας...

Ηλίας
|

Πείτε μου ό,τι θέλετε ΑΛΛΑ μία ώρα τηλεκπαίδευση είναι ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΩΡΑ γιατί :

α) οι μαθητές μου, έστω κ αν θέλουν να συμμετέχουν, πρακτικά δεν μπορούν καθώς τα 2/3 παρακαλοθούν μέσω κινητού και δεν μπορούν να δουν αξιοπρεπώς τον "εικονικό πίνακα"

β) οι μαθητές μου, μέσω κινητού δεν μπορούν να κάνουν ασκήσεις (δε βολεύει) κ δυσκολευονται ακόμα και να τις στείλουν

γ) οι μαθητές δεν έχουν το απαραίτητο λογισμικό στον Η/Υ-tablet στο σπίτι για να συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα

δ) εγώ, όταν μου λείπουν 8 (ή περισσότεροι) από τους 25 μαθητές, λόγω συνθηκών, δεν μπορώ να θεωρήσω το μάθημα διδαγμένο κ να πάω απλά παρακάτω... οπότε θα παραδώσω το ίδιο μόλις ανοίξουμε!

ε) εγώ, δεν προλαβαίνω μέσα σε 1-2 μέρες να μετατρέψω όλη τη διδασκαλία από "δια ζώσης" σε "εξ αποστάσεως"... οπότε σε κάθε περίπτωση ένα μέρος του μαθήματος "χάνεται"

Τέλος, δεν οφείλω να διαθέτω εξοπλισμό και σύνδεση στην υπηρεσία μου όταν δεν μου παρέχει το παραμικρό & όταν δεν με αποζημιώνει σε περίπτωση βλάβης του προσωπικού εξοπλισμού κατά την τηλεκπαίδευση ούτε με επιδοτεί για την προμήθειά του

Επίσης, δεν οφείλω να περιορίζω όλη την υπόλοιπη οικογένειά μου στο πως θα ζει στον ιδιωτικό μας χώρο (το σπίτι μας) επειδή το ΥΠΑΙΘ (σε αντίθεση με άλλα υπουργεία) φρόντισε να μην υποχρεούτε να παρέχει χώρο αλλά και εξοπλισμό στους τηλε-εργαζόμενους εκπ/κούς...

Καλό χιονοπόλεμο!!!

Δισκοβόλος
|

@@Άννα
Ο ισχυρισμός σας είναι ανακριβέστατος (για να μην πω ψευδής). Εκείνη την εποχή τα κενά και οι αντίστοιχες προσλήψεις αναπληρωτών έφταναν το πολύ τις 8.000. Σήμερα και παρά τους διορισμούς, τα κενά έχουν εκτοξευτεί στις 40.000. Χαώδης διαφορά! Και χαώδης η απώλεια μαθητοωρών επί ημερών Κεραμέως που καλύπτει αυτά τα κενά με σταδιακές προσλήψεις αναπληρωτών που μερικές φορές συνεχίζονται και μέχρι το τέλος του α' τετραμήνου με ό,τι αυτό προφανώς συνεπάγεται για τα εμπλεκόμενα σχολεία που στο διάστημα αυτό αναγκαστικά υπολειτουργούν!
Δεν έχει νόημα λοιπόν να ωραιοποιούμε τη ζοφερή πραγματικότητα. Δυστυχώς το ελληνικό σχολείο οδηγείται κάθε χρόνο όλο και πιο βαθιά στο μαρασμό. Εγώ προσωπικά που έγινα εκπαιδευτικός πριν από 40 χρόνια (1983) θυμάμαι καλά ότι είχα βρεθεί σε ένα σχολείο τεχνικής εκπαίδευσης που διέθετε εκείνη την εποχή δυο μόνιμους γραμματείς και δύο επιστάτες! Τα προβλέπει άλλωστε αυτά ως υποχρέωση του κράτους ο νόμος 1566/1985. Μισό σχεδόν αιώνα αργότερα τα σχολεία βιώνουν εικόνες εγκατάλειψης κι ο άμοιρος ο διευθυντής τους υποδύεται το ρόλο του "Παπατρέχα" παριστάνοντας συγχρόνως και τον επιστάτη και τον υδραυλικό και ό,τι άλλο μπορεί κανείς να διανοηθεί. Αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα είναι τουλάχιστον απρέπεια να πασχίζει κανείς για λόγους κομματικούς να την ωραιοποιεί. Λίγη σοβαρότητα, παρακαλώ!

Φίλης#Κεραμέως Μέρος Β
|

Ο ένας έταζε 15000 διορισμούς όπως και οι Μπαλτάς και Γιαβρόγλου και δεν έκαναν κανένα. Η άλλη έκανε έκανε 25000 διορισμούς σε τρία χρόνια μέσα σε πανδημίες πολέμους και ενεργειακές κρίσεις. Ο ένας άφηνε μήνες τα σχολεία με ελλείψεις. Η άλλη τα στελεχώνει με πολύ μεγάλες φάσεις αναπληρωτών από αρχές Σεπτέμβρη. Ή μια έδωσε έστω ένα voucher των 200€ ο άλλος τίποτα.

πρώτη φορά αριστερά
|

κύριε Φίλη, κρατήστε τις ιδέες σας όταν και αν ξαναγίνεται Υπουργός. Χλωμό το βλέπω όμως.

@ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
|

Πολύ σωστά αφού χάθηκαν κάποιες ώρες για τον α ή β λόγο, πρέπει να χαθουν κι άλλες τώρα, ενώ μπορούν να μη χαθούν. Λογικό.

Αναστασία
|

Νηστεία προσευχή και ταπείνωση κ. Κεραμέως.
Έφυγαν από το Λύκειο μαθήματα που προάγουν τη συνεργασία, τη συζήτηση την αισθητική, τη χαρά (καλλιτεχνικά, κοινωνιολογία, πρότζεκτ), τώρα θα τιμωρηθεί και το παίξιμο με το χιόνι.
Αλλά να μη σταθούμε στα παραπάνω γιατί μπορεί να χαρακτηριστούν ιδεολογικοί προσανατολισμοί. Να πω ότι σε πάααααρα πολλές πολυκατοικίες δεν έχουν βάλει πετρέλαιο και η θέρμανση δε λειτουργεί. Τα παιδιά όσο θα κάνουν τηλεκπαίδευση θα χουχουλιάζουν μέσα στα σκεπάσματα του κρεβατιού τους γιατί αλλιώς θα ξεπαγιάσουν.
Επομένως γιατί η τηλεκπαίδευση; Μα για να πούμε ότι δουλεύουμε.
Τέλος πάντων ας μην κουράζουμε με την γκρίνια μας τη Μαρία Αντουανέτα. Ας ζητήσουν τα παιδιά από τον οικονόμο να ανάψει τις αντλίες θερμότητας!

@Vasog
|

Ο κ. Φίλης ήταν "πολύ καλός υπουργός παιδείας" όπως είναι "πολύ καλός πιλότος" ένας που δεν έχει πιλοτάρει ποτέ αεροπλάνο ή "πολύ καλός χειρουργός" ένας που δεν είναι γιατρός.
Με μηδέν κατάρτιση και δεξιότητες ούτε στην παιδεία, ούτε στη διοίκηση, ούτε στη διαχείριση ούτε σε τίποτα σχετικό με το αντικείμενο το οποίο κλήθηκε να διαχειριστεί.

Vasog
|

Ο Φίλης ήταν πολύ καλός υπουργός Παιδείας.Βεβαια και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τον στήριξε στη σύγκρουση με την εκκλησία,ως όφειλε.Δυστυχως σε αυτή τη χώρα ασχολούμαστε με το φαίνεσθαι.Δεν ενοχλούν οι ελλείψεις και η απώλεια ωρών με ευθύνη του υπουργείου...Ο χιονιάς μας πείραξε! Αιδώς Αργείοι!

Χωρίς εναλλακτική
|

Και μετά απορούν γιατί θα βγει πάλι ο Κούλης

Ψηφίστε μας!
|

Στις χώρες που έχουν διακοπές το χειμώνα, κύριε Φίλη, τα μαθήματα αρχίζουν 1η Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 30 Ιουνίου. Είναι οι χώρες στις οποίες έφυγαν τα παιδιά μας και βρήκαν καλές δουλειές και μισθούς. Έρχονται στην Ελλάδα μόνο για διακοπές και παραλία. Τα σέβη μου!

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
|

Αστείρευτος λαϊκισμός. Έπρεπε να είχε διαγραφεί από το ΣΥΡΙΖΑ.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/81657/odigia-n-fili-pros-mathites-ekpadeytikoys-hareite-ton-hionia-kleiste-tis-othones