Κατατέθηκαν 636 προτάσεις για τη συγγραφή των 187 νέων σχολικών βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)
Δημοσίευση: 30/09/2023
Τελευταία Ενημέρωση: 02/10/2023, 12:49
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Πρόεδρος του ΙΕΠ:"Εφόσον κυλήσουν ομαλά αυτές οι διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί θα τα έχουν αρχικά σε ψηφιακή μορφή από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο δηλαδή του 2024"
Συνολικά 636 προτάσεις κατατέθηκαν στο ΙΕΠ για τη συγγραφή των 187 νέων σχολικών βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο) Δημοτικού , Γυμνασίου και Α' Λυκείου , σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας τα οποία ζήτησε το esos.
Ωστόσο ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός, ότι στο πλαίσιο της διαφάνειας, το ΙΕΠ, δεν δημοσιοποιεί στοιχεία, τα οποία ζήτησε το esos, όπως:
- Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο;
- Υπάρχουν βιβλία που δεν κατατέθηκαν προτάσεις;
Προτάσεις για τη συγγραφή βιβλίων κατέθεσαν:
- 35 Εκδοτικοί Οίκοι, μεταξύ αυτών συσχετιζόμενοι με Φροντιστήρια και άλλων φορέων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- 17 Ομάδες συγγραφέων, και
- 51 μεμονωμένοι συγγραφείς (φυσικά πρόσωπα)
Υπενθυμίζεται ότι περισσότεροι από 20 εκδότες, υπό την αιγίδα των Ενώσεων Εκδοτών έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας αναστολή της διαδικασίας η οποία απορρίφθηκε από το ανώτατο δικαστήριο.
Επίσης οι ίδιοι εκδότες κατέθεσαν αίτηση ακύρωσης της διαδικασίας για τα πνευματικά δικαιώματα και τον τρόπο πληρωμής των συγγραφέων. Αναμένεται να ορισθεί η ημερομηνία συζήτησης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ι Ε Π Σπ. Δουκάκη "Εφόσον κυλήσουν ομαλά αυτές οι διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί θα τα έχουν αρχικά σε ψηφιακή μορφή από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο δηλαδή του 2024. Βάσει του σχεδιασμού, σε έντυπη μορφή θα τα έχουν από το μεθεπόμενο έτος.
Η διδασκαλία μέχρι τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία και παράλληλα θα αξιοποιούνται τα νέα προγράμματα σπουδών για να παίρνουν στοιχεία μέσα από αυτά οι εκπαιδευτικοί".
Μέσα στις επόμενες ημέρες η αρμόδια Επιτροπή του Ι ΕΠ θα αξιολογήσει τις προτάσεις προκειμένου να εισηγηθεί ποιες από αυτές δεν πληρούν τις προδιαγραφές που έθεσε η Πρόσκληση.
Η Επιτροπή έχει ως εξής:
Τακτικά μέλη:
- Μπίλλα Πολυξένη, Σύμβουλος Α ́, Συντονίστρια της Μονάδας Διδακτικών Βιβλίων και Προϊσταμένη του Τμήματος Β ́ Προγραμμάτων Σπουδών και Εκπαιδευτικού Υλικού του Ι Ε Π, ως Πρόεδρος Πήλιουρας Παναγιώτης, Σύμβουλος Α ́, Προϊστάμενος του Τμήματος Α ́ Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως Μέλος
- Πετροπούλου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́, Συντονίστρια της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μαθηματικών και Τεχνών [STEAM] του ΙΕΠ, ως Μέλος.
- Σταματοπούλου Αναστασία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως Γραμματέας
- Γεωργαντά Παρασκευή, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως Γραμματέας
Αναπληρωματικά μέλη:
- Ζυμπίδης Δημήτριος, Σύμβουλος Α ́, Συντονιστής της Μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως αναπληρωτής Πρόεδρος
- Αφεντουλίδου Άννα, Σύμβουλος Β ́, Αν. Συντονίστρια της Μονάδας Σχολικής Ζωής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως αναπληρωματικό μέλος
- Τραμπίδου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́ ΙΕΠ, ως αναπληρωματικό μέλος
- Χρυσοβέργη Ευαγγελία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως αναπληρώτρια Γραμματέας Αναστασιάδου Βαρβάρα, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως αναπληρώτρια Γραμματέας
Στο έργο της Επιτροπής περιλαμβάνεται ο έλεγχος των αιτήσεων των ενδιαφερομένων, η εισήγηση συγκρότησης άμισθων τριμελών υποεπιτροπών ελέγχου των αιτήσεων των ενδιαφερομένων στο πλαίσιο της σχετικής Πρόσκλησης.
Η δημιουργία νέων διδακτικών πακέτων περιλαμβάνει :
- Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας,
- Τετράδιο Εργασιών,
- Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) με βάση τα νέα και επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών (188 Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης: 166 νέα ΠΣ και 22 υφιστάμενα).
Τα Διδακτικά πακέτα, που περιλαμβάνουν τα προβλεπόμενα διδακτικά βιβλία, εντάσσονται μετά από αξιολόγηση στο εν λόγω Μητρώο και είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή τους μορφή μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, προκειμένου να υπάρχει πληθώρα πηγών και πόρων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι σχολικές μονάδες επιλέγουν το διδακτικό πακέτο που επιθυμούν προκειμένου να λάβουν σε έντυπη μορφή τα διδακτικά βιβλία. Αναφορικά με τις αποζημιώσεις, οι δικαιούχοι των διδακτικών πακέτων που εντάσσονται στο Μητρώο λαμβάνουν εφάπαξ μία εύλογη αποζημίωση και στη συνέχεια λαμβάνουν ετήσια αποζημίωση χρήσης, ανάλογα με τα διδακτικά πακέτα που διανέμονται στις σχολικές μονάδες.
Σχόλια (12)
@ Σαντσο Πάντσα versus anydro topio Manchas
To άρθρο σου σε φανερώνει. Προσωπικά έχω καταθέσει ως εμπειρογνώμονας στο ΙΕΠ προτάσεις για σύγχρονα μαθητοκεντρικά βιβλία. Αν δεις να πραγματοποιούνται, τότε θα έχουμε αναρχική κοινωνία. Όσο για τη συμμετοχή μου σε συγγραφική ομάδα ξέχασέ τη. Πάνε οι καλές εποχές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Είμαστε παλιομοδήτες. Έρχεται η αμορφωσιά. Πέθαναν οι ιδεολόγοι και επέζησαν οι ιδεοληπτικοί όλων των κομμάτων.
Μη, μoύ το πεις, οι παλιοί μας φίλοι, μην το πεις
για πάντα φύγαν
Μη, το ’μαθα πια, τα παλιά βιβλία, τα παλιά τραγούδια
για πάντα φύγαν
Πέρασαν οι μέρες που μάς πλήγωσαν
οι μέρες που μάς πλήγωσαν
Γίνανε παιχνίδι στα χέρια των παιδιών
Η ζωή αλλάζει, δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου
μελαγχολία
Κι έρχεται η στιγμή για ν’ αποφασίσεις με ποιους θα πας
και ποιους θ’ αφήσεις
Πέρασαν για πάντα οι παλιές ιδέες
οι παλιές αγάπες, οι κραυγές
Γίνανε παιχνίδι στα χέρια των παιδιών
Όμορφη είν’ αυτή η στιγμή, να το ξαναπώ, όμορφη
να σάς μιλήσω
Βλέπω πυρκαγιές πάνω από λιμάνια, πάνω από σταθμούς
κι είμαι μαζί σας
Όταν ο κόσμος μας θα καίγεται
Όταν τα γιοφύρια πίσω μας θα κόβονται, εγώ
θα είμαι εκεί να σάς θυμίζω τις μέρες τις παλιές
Η ''αναδιάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων'' είναι απαραίτητη τουλάχιστον για την Πρωτοβάθμια και σ' αυτή τη φάση το μόνο που μπορεί να γίνει εύκολα είναι μια δεσμευτική ιεράρχηση των στόχων του ώστε κάποια κεφάλαια να αφαιρούνται εύκολα, όταν τα δεδομένα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου το απαιτούν.
Στη νέα εκδοτική προσπάθεια που έχει ξεκινήσει είναι σημαντικό - αναγκαίο γεγονός η απαίτηση παραγωγής ψηφιακού υλικού - video, anination κλπ - που θα συνοδεύει τα βιβλία. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να προβλεφθεί μια αποτελεσματική διαδικασία βελτίωσης των σχολικών βιβλίων σύμφωνα με τις υποδείξεις των δασκάλων, των καθηγητών και των σχολικών συμβούλων.
Σήμερα ο δάσκαλος αναγκάζεται αρκετές φορές να δίνει σημειώσεις με ισοδύναμες διατυπώσεις ή να τις γράφει στον πίνακα και να τις αντιγράφουν επί του βιβλίου οι μαθητές, χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο από τον κύριο στόχο που έχει, όταν διδάσκει π.χ. Ιστορία ή Μαθηματικά. Δε θα σχολιάσω το θέμα του επιπρόσθετου υλικού που παράγει συχνά για να υλοποιήσει τους στόχους που απαιτεί για κάθε γνωστικό αντικείμενο το ΠΣ. Ελπίζω ότι τα νέα βιβλία θα έχουν το υλικό που πρέπει ώστε να μπορεί επιτέλους ο δάσκαλος να επιλέγει ό,τι του χρειάζεται και να μπορεί να πάρει μια ανάσα στο γραφείο, αντί να περιμένει στην ουρά να φωτοτυπήσει στο ''σαράβαλο'' και σχεδόν καθημερινά να ζητεί από τον διευθυντή ή τον δύστυχο τον υποδιευθυντή να το επισκευάσει...
Πολύ δύσκολο το έργο των επιτροπών αξιολόγησης. Τους εύχομαι τη μεγαλύτερη επιτυχία.
Για την επαγγελματική εκπαίδευση δεν έχει γίνει ακόμη προκήρυξη για την συγγραφή βιβλίων!!!
Παρακολουθώ χρόνια αυτή την ιστορία με το "πολλαπλό βιβλίο". Μιλάμε για τραγέλαφο. Σε ποιά χώρα του κόσμου υπάρχει αυτό στο Δημοτικό/Γυμνάσιο/Λύκειο ρε παιδιά; Γιατί πάτε να μαγειρέψετε καινούρια σούπα αντί να αντιγράψετε πετυχημένη συνταγή; Ποιός κερδίζει από αυτή την ιστορία; Οι μαθητές...δε μου φαίνεται!
Αντί να γράψετε ή να αντιγράψετε ένα πετυχημένο βιβλίο ανά μάθημα και ανά τάξη, πάμε για ποτ πουρί; Σε λίγα χρόνια θα τα ξαναγκρεμίζετε για να τα χτίσετε αλλιώς...
Έτσι κάνουν οι χώρες με υψηλές επιδόσεις στο σχολείο, στην PISA κλπ; Όχι. Αλλά εμείς.... τραβάμε το δικό μας δρόμο πάντα. Κρίμα κυριε Πιερακάκη. Έχετε γυρίσει τον κόσμο. Που τα είδατε αυτά τα "συστήματα";
Συνάδελφε που με θυμήθηκες? Τον Ιούνιο η υπηρεσία με διώχνει αποκλειστικά προς την Ποίηση.Προσωπικά δεν εμπλέκομαι σε τέτοιες διαδικασίες.Ευελπιστούμε ότι οι αναθέσεις θα είναι διάφανες.Βέβαια το πακέτο των χρημάτων είναι χοντρό!
Εδώ τώρα θα διαγκωνισθούν εκδότες,εκδότες και μικροσυμφέροντα.Τα βιβλία των ΕΠΑΛ χρειάζονται επικαιροποιήσεις και διορθώσεις που προτάθηκαν και ποτέ δεν έγιναν...Προσωπικά υποστηρίζω αυτό που έλεγε ο ΒΒ ,ο Μπέρτολντ Μπρέχτ :'οταν έχεις έναν οργανισμό που δε δουλεύει καλά,αναβάθμισε τον αλλά μην τον καταργείς.Η ,επί του προκειμένου, όταν έχεις 3 η 4 καλά βιβλία ηλεκτρολογικά ,μη τα πετάς στα σκουπίδια,γιατί δοκιμάστηκαν με το χρόνο,και δεν είσαι σίγουρος ότι αυτά που θα τα αντικαταστήσουν θα είναι καλύτερα...
Πρώτα πρέπει να γίνει σοβαρή αναδιάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων και κατόπιν ακολουθεί η συγγραφή νέων βιβλίων. Υπάρχουν εξόφθαλμα "περίεργες" ιδιοτυπίες στο ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης! Στη Γ' λυκείου, εν προκειμένω, οι μαθητές της Ανθρωπιστικής κατεύθυνσης παρακολουθούν 24 ώρες φιλολογικά μαθήματα και μόλις 8 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας (εκ των οποίων είναι 2 ώρες Θρησκευτικά και 3 ώρες Φυσική Αγωγή)! Στη Β' λυκείου από τις 35 ώρες του προγράμματος οι 11 ώρες είναι σε φιλολογικά μαθήματα (και επιπλέον 5 ώρες φιλολογικών στην θεωρητική κατεύθυνση), σύνολο 16 από τις 35 ώρες ένας μαθητής της θεωρητικής παρακολουθεί φιλολογικά αντικείμενα. Ανάλογη υπερπροσφορά μαθημάτων του φιλολογικού κλάδου παρατηρείται στην Α' λυκείου και τις τάξεις του γυμνασίου. Και αναρωτιέμαι, εντελώς καλοπροαίρετα, πώς γίνεται αυτό το αναλυτικό πρόγραμμα να παράγει μαθητές που δεν έχουν στοιχειώδη γλωσσική συγκρότηση (στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου), όπως συχνότατα παρατηρούμε σε μεγαλύτερες τάξεις οι εκπαιδευτικοί του λυκείου; Θεωρώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα αναφέρθηκαν εδώ, η άμεση αναμόρφωση κι ο εξορθολογισμός των αναλυτικών προγραμμάτων γυμνασίου και λυκείου.
Δεν θα κουραστούμε να το γράφουμε συνεχώς και ας μην ενδιαφέρεται κανένας. Βιβλία για την Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση δεν πρόκειται να παραδοθούν και ας βγει να το πει ευθέως ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ.
Ο λόγος? Δεν υπάρχει κονδύλι που να καλύπτει τη συγγραφή περισσοτέρων από 320 νέων βιβλίων σε 36 ειδικότητες των ΕΠΑΛ.
Επίσης, γιατί δεν μας λέει πως η διαδικασία συγγραφής των προγραμμάτων σπουδών έχει σταματήσει καθώς ο προηγούμενος υπεύθυνος έργου έγινε σύμβουλος εκπαίδευσης και ο επόμενος υπεύθυνος έργου που ανέλαβε έχει παραιτηθεί εδώ και καιρό και δεν υπάρχει κανένας υπεύθυνος έργου? Στέλιο ποιητή γιατί δεν τα γράφεις στο άνυδρο τοπίο του Ελλαδιστάν? Πας για σύνταξη?
αντί να συντονιστούν ΟΛΟΙ να φτιαχτούν σοβαρά εγχειρίδια κατά το δυνατόν πλήρη και αξιόλογα για κάθε τάξη/μάθημα /στοχοθεσία ... δεν πάει τίποτα σοβαρά σε αυτό το υπουργείο . και μάλιστα με προτάσεις πολλές από εκπαιδευτικούς
Προφανώς το ΙΕΠ δε δημοσιοποιεί στοιχεία για το πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο, διότι αν σε κάποιο βιβλίο κατατέθηκε μία πρόταση, αυτός που την κατέθεσε θα ξέρει ότι είναι μόνος του και θα κατασκευάσει το βιβλίο με το ελάχιστο κόστος. Μάλλον τώρα αρχίζουν τα προβλήματα του σχεδιασμού του πολλαπλού βιβλίου με αυτό τον τρόπο.
Όσοι έχουν ήδη ενημέρωση ότι θα πληρούν τις προδιαγραφές έχουν ήδη έτοιμα τα βιβλία.
Δηλαδή μέσα στις επόμενες ημέρες θα αποφασιστεί ποιοι πληρούν τις προδιαγραφές και σε τέσσερις μήνες οι εκδοτικοί οίκοι θα πρέπει να παραδώσουν έτοιμα τα βιβλία στο υπουργείο; Αυτά είναι ανέφικτα πράγματα ως προς τον χρόνο εκτός και αν υπάρχει κάποιος άλλος σκοπός ευνοιοκρατίας σε κάποιον;
Όι, όι, όι... Δε θα μας τρελάνεις εσύ! Μας αρκεί ο νέος μεγάλος ''ακροβάτης'' , έρχεσαι κι εσύ και μας θυμίζεις τους παλιούς!...
Για πες μου, καλέ μου άνθρωπε, ποιες ήταν ''οι καλές εποχές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου'' και ποια επίδραση είχαν ακριβώς στο εκπαιδευτικό έργο των δασκα΄λων και των καθηγητών της τάξης. Ακρίβειες θέλω γιατί ήμουν κι εγώ εκεί κάποιες περιόδους και τώρα εσύ μ' έχεις κάνει να ανησυχώ για τη μνήμη μου και τον νου μου συνάμα.
Πες μου, καλέ μου άνθρωπε, ίσως χρειαστεί να πάρω τηλέφωνο τον γιατρό κι αυτό το καλό σ' εσένα θα το οφείλω!