Πολλαπλό βιβλίο: Στα "κάγκελα" εκδότες και συγγραφείς- Ανησυχούν για τη διαφάνεια και την ορθότητα της διαδικασίας
Δημοσίευση: 10/11/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
"Διαπιστώνουμε πια πως είναι ορατός ο κίνδυνος να μην προλάβουμε να ολοκληρώσουμε το έργο με επιτυχία"
Την ανησυχία τους για τη διαφάνεια και την ορθότητα της διαδικασίας συγγραφής των νέων σχολικών βιβλίων (πολλαπλό βιβλίο) διατυπώνουν οι εκδότες, με επιστολή που απέστειλαν τα συλλογικά τους όργανα (Σ.Ε.Ε.ΒΙ.,ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ και Σ.Ε.Β.Α) στον πρόεδρο του ΙΕΠ Σπ. Δουκάκη , η οποία κοινοποιήθηκε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
"Ακόμα και οι συγγραφικές ομάδες των εκδοτών οι οποίες είχαν ήδη ξεκινήσει την συγγραφή βιβλίων, προσδοκώντας να κερδίσουν χρόνο, έχουν αναγκαστεί να σταματήσουν τις τελευταίες 15 ημέρες, καθώς το γεγονός ότι δεν υπήρξε κάποια επίσημη ενημέρωση για την αιτία της καθυστέρησης και υπέρβασης της προθεσμίας της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, ούτε δόθηκε αντίστοιχη παράταση, έχει προκαλέσει ανησυχία και προβληματισμό σε όλους τους εμπλεκόμενους" τονίζουν στην επιστολή τους οι εκδότες , ενώ σημειώνουν τα εξής:
Έχουν περάσει πάνω από 40 ημέρες: Όπως ήδη γνωρίζετε, έχουν περάσει πάνω από 40 ημέρες από την 28η Σεπτεμβρίου, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων στο πλαίσιο της Πρόσκλησης για το πολλαπλό βιβλίο.
Τα αποτελέσματα έπρεπε να ανακοινωθούν πριν 15 ημέρες: Το ΙΕΠ, σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση (Πρόσκληση), όφειλε να έχει ανακοινώσει στις 26 Οκτωβρίου, (εδώ και 15 μέρες), τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση των συγγραφικών ομάδων, οι οποίες είτε ως φυσικά πρόσωπα είτε εκπροσωπημένες από νομικά πρόσωπα (εκδότες) είχαν εμπρόθεσμα καταχωρήσει ψηφιακά το σύνολο των δικαιολογητικών που είχε ορίσει η Πρόσκληση κατά την αίτηση συμμετοχής τους στη διαδικασία του πολλαπλού βιβλίου.
Η καθυστέρηση ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων επιφέρει καθυστέρηση στην έναρξη της συγγραφής των βιβλίων: Η πλειοψηφία των συγγραφικών ομάδων αναμένουν τα αποτελέσματα για να ξεκινήσουν την συγγραφή των έργων !!
Ως εκ τούτου, η καθυστέρηση ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων επιφέρει καθυστέρηση στην έναρξη της συγγραφής των βιβλίων, κάτι το οποίο επιβαρύνει το ήδη πιεστικό χρονοδιάγραμμα που έχει καθοριστεί, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Επιπλέον αυτού οι συγγραφείς και οι εκδότες αναμένουν τις τελικές αποφάσεις, έτσι ώστε να προχωρήσουν στην παραγωγή του ψηφιακού και υποστηρικτικού υλικού.
Ανησυχία για τη διαφάνεια και την ορθότητα της διαδικασίας:Επιπρόσθετα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση έως και σήμερα, στην επιστολή που σας είχαμε στείλει την 26 Οκτωβρίου 2023, με αίτημα για θεσμική Συνάντηση με το ΙΕΠ και το ΙΤΥΕ, προκειμένου να συζητηθούν τεχνικά και άλλα προβλήματα και ερωτήματα σχετικά με την Πρόσκληση και να ξεπεραστεί το αδιέξοδο που δημιουργείται από τη μη απάντηση του ΙΤΥΕ στα ερωτήματα που αποστέλλονται σε αυτό.
Ορατός ο κίνδυνος να μην προλάβουμε να ολοκληρώσουμε το έργο: Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι οι προθεσμίες είναι πλέον εξαιρετικά πιεστικές, ώστε να διαπιστώνουμε πια πως είναι ορατός ο κίνδυνος να μην προλάβουμε να ολοκληρώσουμε το έργο με επιτυχία.
Οι εκδότες ζητούν:
1- Την άμεση ενημέρωση και ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των συγγραφικών ομάδων.
2- Την άμεση συνάντηση ΙΕΠ – ΙΤΥΕ – Εκδοτών για την αποσαφήνιση των ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ και την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν καθημερινά.
3- Να καθοριστεί η διαδικτυακή ημερίδα, όπως είχε δεσμευτεί το ΙΕΠ, με θέμα την οργάνωση και συγγραφή των βιβλίων, έτσι ώστε να ενημερωθούν και να οργανωθούν οι συγγραφείς και οι εκδότες με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών.
4- Να καθοριστεί αρμόδιος υπεύθυνος από το ΙΕΠ, έτσι ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ ΙΕΠ – Εκδοτών και να επιλύονται άμεσα και καταλυτικά τα θέματα και τα προβλήματα τα οποία προκύπτουν καθημερινά.
5- Να επανεκτιμηθούν τα χρονοδιαγράμματα και οι προθεσμίες παράδοσης των έργων με βάση τις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει.
Σχόλια (5)
εδώ οι μαθητές δεν διαβάζουν το ένα βιβλίο...θα διαβάζουν τα πολλαπλά;;;;
πού ζείτε;;;;
καλύτερα να γράφονταν μόνο νέα βιβλία (ένα για κάθε μάθημα) που να είναι:
α) περιληπτικά με εστίαση στα κύρια σημεία
β) να έχουν πληθώρα λυμένων παραδειγμάτων με εξήγηση και κλιμακούμενης δυσκολίας
γ) λίγες και ουσιαστικές-καλές άλυτες ασκήσεις για το σπίτι
Όλες οι συγγραφικές ομάδες είμαστε σε αναμονή. Η καθυστερηση σε σχεση με το αρχικο χρονοδιάγραμμα οφείλεται αποκλειστικά στο ΙΕΠ. Δεν πρέπει να πάει και η συγγραφή πιο πίσω? Στο ίδιο πάντοτε έργο συμπρωταγωνιστές με το ΙΕΠ. Ασφυκτικά και απόλυτα χρονοδιαγράμματα για τα Παραδοτεα, και σφυρίζουν κλέφτικα για τις πληρωμές που γίνονται 1 και 2 χρόνια μετά με ότι αυτό συνεπάγεται...
Μάλλον πρέπει να ακυρωθεί και να αρχίσει από την αρχή. Να οριστούν και ομάδες από τις διευθύνσεις εκπαιδευτικών που να προτείνουν τη δική τους εκδοχή.
Λογικά αιτήματα! Το ΙΕΠ είναι φανερά, δεν μπορεί να σηκώσει ένα τέτοιο βάρος που το φόρτωσαν!
Μέχρι τώρα, μαθητές και καθηγητές έχουν δεινοπαθήσει από τα κακογραμμένα σχολικά εγχειρίδια, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις. Το ΕΝΑ και ΚΑΛΟ βιβλίο θα έπρεπε να είναι ο στόχος του υπουργού/υπουργείου. Το να έχουμε πολλά βιβλία και να μην αξίζει κανένα, είναι μια τρύπα στο νερό. Απλά πρέπει να "καταναλώνονται" κάποια χρήματα από ΕΣΠΑ....