Δ. Μιχαηλίδου: Άλλες χρονιές γίνονταν προσλήψεις αναπληρωτών και το Γενάρη- Εμείς ενεργήσαμε σε χρόνο ρεκόρ

Δημοσίευση: 10/11/2023

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δ. Μιχαηλίδου: Άλλες χρονιές γίνονταν προσλήψεις αναπληρωτών και το Γενάρη- Εμείς ενεργήσαμε σε χρόνο ρεκόρ

3.000 κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία , 1,5 μήνα μετά την έναρξη του διδακτικού έτους, δεν είναι μεγάλος αριθμός

Άλλες χρονιές γίνονταν προσλήψεις αναπληρωτών και τον Γενάρη, είπε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, κατά τη συζήτηση σχετικής  επίκαιρης ερώτησης της τομεάρχου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Αθ. Λινού.

"Να πω, όμως, ότι και ο ενάμισης μήνας μετά είναι, δυστυχώς, και σχετικά χρόνος ρεκόρ σε σχέση με άλλες χρονιές που μπορεί να ερχόταν και τον Ιανουάριο ακόμα η ημερομηνία αυτή", είπε χαρακτηριστικά η υφυπουργός.

Η Δ. Μιχαηλίδου απαντώντας στην Αθηνά Λινού ότι σήμερα υπάρχουν 3.000 κενά στα σχολεία τόνισε: "Τρεις χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία  , αν τα  υπολογίσουμε με βάση το σύνολο του εκπαιδευτικού σώματος για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια -που ξεπερνά τις εκατόν τριάντα χιλιάδες εκπαιδευτικούς- είμαστε στο 2%, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2% των εκπαιδευτικών δεν είναι στα σχολεία μαζί με τα παιδιά μας. Είναι ένα ποσοστό πολύ μεγάλο; Δεν είναι".
 
Παράλληλα η υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:

Την άνοιξη η καταγραφή των κενών: Ο σκοπός είναι κεντρικά να γίνεται η ταυτοποίηση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, την Άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς και στην αρχή της σχολικής χρονιάς να ολοκληρώνονται οι προσλήψεις αναπληρωτών , ώστε να μην χρειάζεται να γίνεται αυτό    ενάμιση μήνα μετά.

Τα κενά δεν θα αντιμετωπιστούν ενάμιση μήνα μετά: Θεωρούμε ότι θα βοηθήσει πολύ και θα δώσει μια ευελιξία και τα όποια μικρά κενά  δημιουργηθούν θα είναι για την πρώτη ημέρα ή την πρώτη εβδομάδα της χρονιάς και ότι δεν θα αντιμετωπιστούν ενάμιση μήνα μετά. Να πω, όμως, ότι και ο ενάμισης μήνας μετά είναι, δυστυχώς, και σχετικά χρόνος ρεκόρ σε σχέση με άλλες χρονιές που μπορεί να ερχόταν και τον Ιανουάριο ακόμα η ημερομηνία αυτή.

Προτεραιότητες: Ξεκινάμε με δύο πολύ μεγάλες προτεραιότητες. Οι δύο μεγάλες προτεραιότητες είναι οι δύο τελευταίες χρονιές του Λυκείου, δευτέρα και τρίτη Λυκείου, οι χρονιές που το παιδί προετοιμάζεται για τις Πανελλήνιες και το Δημοτικό. Πρέπει να διασφαλίσουμε, δηλαδή, ότι υπάρχουν δάσκαλοι σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού μας και παράλληλα, ότι η εκπαιδευτική κατεύθυνση είναι εκεί όπου και αν είναι αυτό στα νησιά, στα χωριά, στις ακριτικές περιοχές, έτσι ώστε ένα παιδί από το Μαρκάκι, ένα παιδί από τους Αρκιούς, να μην έχει λιγότερο ισότιμη πρόσβαση σε σχέση με ένα παιδί στην Αθήνα.

Τώρα αυτό το καταφέρνουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Δυστυχώς, όμως, είναι τέτοια η φύση και η βάση των αριθμών της εκπαίδευσης που δεν θα μπορούμε -και το ξέρουμε από τώρα- να ανταποκρινόμαστε πάντα.

Η Αθ. Λινού

Η τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ  επισήμανε  ότι μέχρι την 3η φάση διορισμών, που πραγματοποιήθηκε στις 26/10/2023 και διορίστηκαν 2.763 εκπαιδευτικοί, έχει παρέλθει το 1⁄4 σχεδόν των ημερών διδασκαλίας ολόκληρου του σχολικού έτους ενώ παραμένουν περισσότερες από 3.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών.

Είναι αυτονόητο, τόνισε, πως όταν οι ελλείψεις αφορούν σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, μπορεί να οδηγήσουν, σε συνδυασμό με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ακόμα και σε αποκλεισμό υποψηφίων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη Βουλευτή, το επιχείρημα της δυσκολίας εύρεσης εκπαιδευτικών σε ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, όπως για παράδειγμα στην ειδικότητα της Πληροφορικής ή της Οικονομίας, καταρρίπτεται από τους αριθμούς υποψηφίων που υπάρχουν στους πίνακες αναπληρωτών για τις ειδικότητες αυτές.

Οι περιπτώσεις μη αποδοχής διορισμού, αν υπάρχουν, σημείωσε η Αθ. Λινού, σχετίζονται κυρίως με το υψηλό κόστος διαβίωσης σε σχέση με τις αποδοχές των εκπαιδευτικών, καθώς και με άλλα μέτρα που έχουν παρθεί στο πλαίσιο των μνημονίων και έχουν δημιουργήσει στρεβλώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία (π.χ. ενοποιήσεις κλάδων όπως ΠΕ80-Οικονομίας, μείωση ωρών διδασκαλίας ή κατάργηση μαθημάτων με αποτέλεσμα τη μη σύσταση οργανικών θέσεων για κάποιες ειδικότητες σε αρκετά σχολεία κ.ά.)

Σχόλια (17)

Panagiotis
|

Αυτό που έχει γίνει φέτος, έχει χρόνια να γίνει... Το παιδί μου κάνει 4 ώρα... Αντί για 7ωρα.. εγώ που στήριζαν συστηματικά ΝΔ δεν έχει ξανά...

@panagiotis
|

Με αυτήν ακριβώς τη νοοτροπία ανεβάζουν συνεχως τα ποσοστά τους. Κάτι λέει αυτό σωστά;

Παύλος
|

Τι εννοεί όταν λέει " τα προηγούμενα χρόνια " γιατί ποιος κυβερνούσε τα προηγούμενα χρόνια ?

Panagiotis
|

Με αυτή την νοοτροπία να φτάσουν μέχρι τις εκλογές και δεν θα βρούνε ούτε την ψήφο τους ...

Δάσκαλοι και καθηγητές στα σχολεία των παιδιών μας τώρα - σήμερα

Polar_Fish
|

Exoυμε πρόβλημα ως χώρα λογω των μνημονίων. Αν το ΑΕΠ δεν αυξηθει αρκετά τοτε ειναι δυσκολο να αυξηθουν και οι εργαζόμενοι στο δημόσιο, όσο σημαντικοί και αν ειναι.

PERIERGOS
|

Τα λεγόμενά της, μέσα στα εισαγωγικά, είναι έτσι ακριβώς ... αν ναι... ωχ

Ανθ. Τασος
|

Μόνιμοι διορισμοί αγαπητοί μου!Άμεσα κ'μαζικα!30.000 πιστεύω!Μόνο στην Β'βαθμια!Μετά ας μην ξαναγίνουν μόνιμοι διορισμοί ποτέ.Στα μικρά σχολεία της επαρχίας το πλήρες ωράριο στις 14 ώρες.Στα μικρονήσια το ίδιο.Δεν χρειάζεται να είσαι κομμουνιστής για να ζητάς κάτι τέτοιο.Ορθολογικο είναι το ζητούμενο.Αναπληρωτες να μην ξαναδιοριστουν ποτέ,όπως κ'μονιμοι(μετά από 20 χρόνια).
Η λογική που διέπει τελικά όλους τους ενδιαφερόμενους είναι καθαρά περιπτωσιακη κ'εμβαλλωματική,δεν επιθυμούν να λύσουν το προβλημα,αλλά το θέλουν να σέρνεται από χρόνο σε χρόνο κι από μήνα σε μήνα.
Κ'βεβαια το κρίσιμο ερώτημα:Που θα βρεθούν τα λεφτά;Υπάρχουν τρόποι,ενώ εγώ δεν είμαι πολιτικός για να προτείνω μεθοδεύσεις.Αν πάψουμε να ακούμε τον κάθε ΟΟΣΑ κ'κοιταξουμε κατάματα την πατρίδα που θέλουμε θα βρούμε απαντήσεις.Αν βάλουμε σαν 2 βασικές προτεραιότητες των πολιτικών μας την υγεία κ'την παιδεία-με όλες τις άλλες ν'ακολουθουν-θα βρούμε οπωσδήποτε λύσεις.

Βασίλης
|

Όχι μόνο δεν τοποθετούνται στα σχολεία, στην ώρα τους όπως πρέπει, χιλιάδες εκπαιδευτικούς, αλλά κατανέμονται και άνισα οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Σε άλλα δημοτικά σχολεία λειτουργεί αναβαθμισμένο ολοήμερο έως τις 5.30 ή περισσεύουν ακόμα και 20-25 ώρες, ενώ σε άλλα δημοτικά δεν λειτουργει το ολοήμερο και λείπουν εκπαιδευτικοί.

Σώστης
|

Θα μπορούσατε απλώς να πείτε: συγγνώμη! Είναι δική σας ευθύνη η λειτουργία των σχολείων. Υπάρχουν παθογένειες. Να τις αντιμετωπίσετε! Σχολεία με ελάχιστους μαθητές που βρίσκονται κοντά σε άλλα μεγαλύτερα, τμήματα μικρά των 1-2 ατόμων σε κατευθύνσεις, ενώ στο συστεγαζόμενο λειτουργεί κατεύθυνση, αναθέσεις μαθημάτων που γίνονται κατά πώς βολεύει τον καθένα κι όχι κατά πώς εξυπηρετεί το σχολείο και βοηθά τους μαθητές και πολλά άλλα που προκαλούν κενά καθηγητών, ενώ καθηγητές υπάρχουν. Όλα αυτά όμως είναι ευθύνη σας να τα αντιμετωπίσετε. 11 Σεπτεμβρίου κάθε σχολείο πρέπει να είναι πλήρως επανδρωμένο, διαφορετικά έχετε αποτύχει. Να ντρέπεστε! Και ένας καθηγητής να λείπει να ντρέπεστε… στα 2000 κενά θα έπρεπε να έχετε παραιτηθεί! Το δημόσιο σχολείο οφείλουμε όλοι να το προστατεύουμε!! Όλοι!! Με το Υπουργείο πρώτο!

Περίεργος
|

Δεν ντρέπεστε λίγο που θεωρείτε επιτυχία να έχουν χάσει μόνο 2 μήνες μαθημάτων;
Και μετά τους στέλνετε τελεσίγραφο να βγάλουν την ύλη......
Πως θα τη βγάλουν , δεν τους λέτε όμως ;

Πείτε το
|

στην κα Κεραμέως και τον κο Κόπτση που έφταναν γενάρη παρόλο που τα είχαν όλα καλά προγραμματισμένα!!! και μέσα στις διακοπές των Χριστουγγένων μετά από 3 χρόνια που σέρνονταν με παράταση οι παλιοί διευθυντές, ξαφνικά ήθελαν να βγούν τα πιστοποιητικά υπηρεσιακών μεταβολών μέσα σε 8 ημέρες κόβοντας άδειες υπαλλήλων με΄σα στην περίοδο των Χριστουγέννων!
Κάνετε εσωτερική αντιπολίτευση δηλαδή τώρα. Τα κάνετε καλύτερα από την προκάτοχό σας που έλεγε πως τα έκανε όλα τέλεια!!!
Πάντως είναι πρόοδος αυτή ομολογουμένως.

@Τι λεει;
|

Δε νομίζω ότι μας δουλεύουν. Πιστεύω ότι ζουν στον κόσμο τους και δεν έχουν αίσθηση του τι συμβαίνει έξω και τι αντιμετωπίζουν οι οικογένειες και τα παιδιά. Δεν τους νοιάζει ίσως. Τα δικά τους παιδιά είναι σε σχολεία ιδιωτικά, ή χωρίς κενά. Ίσως πάλι να τα πιστεύουν αυτά, ότι μπορείς να διοικείς ένα σύστημα όπου λείπουν χιλιάδες εργαζόμενοι, και μάλιστα καθηγητές και δάσκαλοι, και να θεωρείς τον εαυτό σου "επαρκή" γιατί κρατάς τους μαθητές χωρίς δασκάλους "μόνο" 1,5 μήνα αντί για 2. Οργή και θλίψη.

ΔΕΠ
|

Προσβάλουν τη νοημοσύνη μας δυστυχώς. Έτσι αισθάνομαι. Θεωρούν κατόρθωμα ότι εδώ και 1,5 μήνα δεν έχουν τοποθετήσει καθηγητές εκεί που θα έπρεπε. Και πρέπει να τους χειροκροτήσουμε γιατί παλιά αργούσαν ακόμη περισσότερο! Τι γίνεται εδώ ρε παιδιά;!

Λες και δεν ήξεραν πόσοι μαθητές υπάρχουν; Άρα πόσες τάξεις θα δημιουργηθούν; Άρα πόσους καθηγητές χρειάζονται; ΟΚ θα υπάρχουν απρόοπτα εδώ κι εκεί, +/- αλλά μιλάμε για χιλιάδες κενά! Δεν υπα΄ρχει δικαιολογία. Απλά ο κόσμος το έχει συνηθήσει και δεν έχει πια ελπίδα.

Τι λέει;
|

"3000 δεν είναι πολλά κενά" λέει η κυρία. Τα παιδιά που στερούνται αυτούς τους καθηγητές τα ρώτησες; Τους γονείς που θα πρέπει να βρουν άλλους τρόπους για να καλύψουν την ανεπάρκειά σου τους ρώτησες; Στη γραμμή Άδωνι κι εσύ. Αλαζονεία, αμετροέπεια, θράσος και άγνοια του αντικειμένου.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Για κάθε μαθητή που λείπει εκπαιδευτικός, το κενό είναι 100%.
Και από το ακριτικό Μαρούσι λείπουν εκπαιδευτικοί, ποιο εξωτικό Μαθράκι!

xa
|

Οταν καρφώνεις την προηγούμενη χωρίς τύψεις!

Ετεοκρής
|

Αφήστε, τώρα στην αρχή, τον υποταγμένο λόγο.
Έχει δυσκολίες.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/85584/d-mihailidoy-alles-hronies-ginontan-proslipseis-anapliroton-kai-genari-emeis-energisame