ΙΕΠ: Γιατί δεν μπορεί να μπει αρνητικός βαθμός στα "φασόν" κείμενα
Δημοσίευση: 10/12/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
"Παρατηρούμε ότι έχουμε ενιαία κείμενα κάπου αλλάζουν το ενιαίο κείμενο με κάτι δικό τους .Αρα έχουμε μια εικόνα ότι δεν είναι πραγματικά ενιαίο κείμενο"
Τι πρέπει να κάνουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης με τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, ρωτήθηκε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σπ. Δουκάκης από στελέχη εκπαίδευσης, στην πρόσφατη ημερίδα του ΕΚΔΔΑ.
Η απάντηση που έλαβαν τα στελέχη εκπαίδευσης από τον πρόεδρο του ΙΕΠ ήταν η εξής:
"Είναι ένα ζήτημα ανοικτό και δύσκολο. Έχουμε πετύχει ένα στόχο να αποδεχθούμε ότι κάνουμε αξιολόγηση σχολικών μονάδων και κάνομε συνολικό προγραμματισμό . Πράγματι έχουμε φοβίες , έχουμε ανησυχίες . Δεν γνωρίσουμε μερικά πράγματα και αναγκαζόμαστε να υιοθετήσουμε κάποια ενιαία κείμενα . Νομίζω ότι με την εμπειρία των δύο ετών που έχουμε αποκτήσει θα το αλλάξουμε και αυτό το κομμάτι".
Στο ερώτημα γιατί δεν βάζετε ένα αρνητικό βαθμό στα ενιαία κείμενα ο Σπ. Δουκάκης είπε πως " η απάντηση είναι ότι δεν είναι απαραίτητα ενιαία κείμενα . Παρατηρούμε ότι έχουμε ενιαία κείμενα κάπου αλλάζουν το ενιαίο κείμενο με κάτι δικό τους .Αρα έχουμε μια εικόνα ότι δεν είναι πραγματικά ενιαίο κείμενο".
Σχόλια (28)
"Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον", "με τη συνεχή εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας0 "...
Αναφέρω μόνο δύο φράσεις που είναι στο στόμα όχι μόνο κάθε συμβούλου κατάρτισης ή μελέτης για ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά κάθε υπουργού τα τελευταία 25 χρόνια. Πάντα υπάρχουν προσχέδια με ωραία λόγια που κουμπώνεις επάνω τις δικές σου δράσεις.
Ας αφήσουν στην ακρη το turnitin και ας κοιτάξουν την ουσία.
Να σταματήσουν να ακούγονται πράγματα μόνο και μόνο για να θίγουν την αξιοπιστία των σχολείων.
Εγώ λέω να στείλουν μαζί και τα mannequin να τα προβάρουν, γιατί αλλιώς δείχνει το χρώμα στην παλέτα.... κι αλλιώς όταν φοριέται....
Το περίεργο είναι ότι κανένας δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν πρόκειται ούτε για αξιολόγηση ούτε για αυτοαξιολόγηση. Πρόκειται για προγραμματισμό δραστηριοτητων εκτός από τα μαθήματα. Αυτά είναι τα περίφημα σχεδια δράσης
Ερώτηση στο ChatGPT
θέλω ως ειδικός αξιολόγησης και εκπαιδευτικός να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο με παράφραση χρησιμοποιώντας συνώνυμα και διατηρώντας το ίδιο νόημα: "Είναι ένα ζήτημα ανοικτό και δύσκολο. Έχουμε πετύχει ένα στόχο να αποδεχθούμε ότι κάνουμε αξιολόγηση σχολικών μονάδων και κάνομε συνολικό προγραμματισμό . Πράγματι έχουμε φοβίες , έχουμε ανησυχίες . Δεν γνωρίσουμε μερικά πράγματα και αναγκαζόμαστε να υιοθετήσουμε κάποια ενιαία κείμενα . Νομίζω ότι με την εμπειρία των δύο ετών που έχουμε αποκτήσει θα το αλλάξουμε και αυτό το κομμάτι"
Απάντηση του ChatGPT:
"Πρόκειται για ένα ανοικτό και πολύπλοκο θέμα. Έχουμε επιτύχει έναν στόχο που αφορά την αποδοχή της ανάγκης για αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος προγραμματισμού. Πράγματι, υπάρχουν αβεβαιότητες και ανησυχίες που συνοδεύουν αυτήν τη διαδικασία. Δεν έχουμε γνώση για ορισμένα θέματα και, ως εκ τούτου, πρέπει να υιοθετήσουμε κάποιες κοινές κατευθύνσεις. Πιστεύω πως με βάση την εμπειρία που αποκτήσαμε σε διάστημα δύο ετών, θα είμαστε σε θέση να επιφέρουμε αλλαγές σε αυτό το τμήμα."
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΩΔΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΧ. ΔΡΑΣΗΣ. ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΓΟΥΡΑ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ! ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΟΝ!!! ΜΕ ΛΙΓΙΑ ΛΟΓΙΑ ΠΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ!
Αν θα καθίσουν 3-4 εκπαιδευτικοί και θα συζητήσουν για κάποιο από τα προβλήματα που είναι στις δυνατότητες και τις ευθύνες των εκπαιδευτικών και να οργανώσουν κάποια παρέμβαση. Είναι τελείως αδιάφορο αν θα "ευλογήσουν τα γένια τους" κατά την αυτοαξιολόγησή τους.
Υπάρχουν θέματα που δεν θα τα λύσει ο Υπουργός, αλλά ο εκπαιδευτικός της τάξης. Η επίκληση των υπαρκτών προβλημάτων δεν απαλλάσσει τους εκπαιδευτικούς από την υποχρέωση να εξαντλήσουν τις δικές τους δυνατότητες σε τομείς ευθύνης τους για το καλό των μαθητών. Η αυτοαξιολόγηση θεσμοθετεί το πλαίσιο για οργανωμένες παρεμβάσεις, οι απλές συζητήσεις δεν λύνουν προβλήματα.
Σε μια μελλοντική συνάντηση με μαθητές του, τότε που θα έχουν τις αναμνήσεις αλλά και τις δυνατότητες της κρίσης για πρόσωπα και καταστάσεις, τι θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός να πει στους μαθητές του και να τους πείσει για τη στάση του;
Σας δουλευουν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ μια χαρά μπλοκάρουν την αξιολόγηση έτσι μας έχετε τρελάνει με όλη αυτή την ιστορία αφήστε να κάνουμε τη δουλειά μας ήρεμα αγανάκτησαμε με τις δήθεν αξιολογήσεις σας αξιλογηθειτε εκεί στο υπουργείο εσείς όλοι πρωτα ουτε τη βάση δεν θα παρετε!!!!
Respect!
Οι εκπαιδευτικοί κάνουν πως αξιολογούνται και το υπουργείο λέει πως αξιολογεί...και όλοι είναι ευχαριστημένοι! Το υπουργείο λέει στο ακροατήριο του ότι εφαρμόζει αξιολόγηση και οι συνδικαλιστές στο δικό τους ότι αντιστέκονται!
Με την αυτο αξιολόγηση έχει τελειώσει το θέμα, τα ενιαία κείμενα έκαναν τη δουλειά τους. Θα έχει ενδιαφέρον να δοθούν στοιχεία πόσοι από τους νεοδιόριστους έχουν αξιολογηθεί; (ας το ψάξει το esos)
Το πρόβλημα ξεκινάει από την "αυτοαξιολόγηση". Δεν υπάρχει κανένας στον κόσμο που να μην ευλογήσει τα γένια του. Η "αυτοαξιολόγηση" είναι μία χαζομάρα.
Εξωτερική αξιολόγηση. Από προϊστάμενο και υφιστάμενο. Μόνο αυτό έχει νόημα και με κίνητρα και αντικίνητρα.
Ας πάει το Υπουργείο Παιδείας πχ στο google maps να δει τις εξωτερικές αξιολογήσεις για τα σχολεία του (και για τις υπηρεσίες του και για τον εαυτό του) και ας προσπαθήσει να φτιάξει τα προβλήματα.
- Έχω ένα κόκκινο της φωτιάς, να το στείλω δάσκαλε;
- Κόκκινο ρουμπινί;
- Ναι.
- 'Οι, κάτι πιο απαλό;
- Ένα pink-red;
- Πιο απαλό!
- ....
- Ένα κόκκινο πουά, έχεις;
- Έχω!
- Αυτό είναι. Στείλε το!
Για άλλη μια φορά "αδεια΄ζει " η πολιτική ηγεσία, όσους πίστεψαν ότι η αξιολόγηση είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως άλλωστε ορίζεται επιστημονικά και έχει αποδείξει η διεθνής πρακτική (ακόμα και η απλούστερη λογική). Ατολμία και απουσία πίστης, έλλειψη οργάνωσης και αναποφασιστικότητα, απουσία ουσιαστικής θεωρητικής και πρακτικής ανατροφοδότησης από την πλευρά του ΥΠΑΙΘΑ, επιβραβεύει άλλη μια φορά τις γνωστές αποτυχημένες συνδικαλιστικές πρακτικές και κάνει όσους έκαναν τη δουλειά τους να αισθάνονται κορόιδα για άλλη μια φορά. Το αποτέλεσμα είναι ο εκφυλισμός της διαδικασίας και στην καλύτερη περίπτωση ο υποβιβασμός της σε διεκπεραιωτική ρουτίνα χωρίς ουσία. Φοβάμαι ότι το μέλλον της εκπαίδευσης (και της κοινωνίας μας) θα είναι "PISA" και πούπουλα...
Θέλω κι εγώ να συμβάλλω... Υπάρχει ένα καλό βιβλίο που θα βοηθήσει στη συγγραφή και το συστήνω ανεπιφύλακτα:
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΦΟΥΣ του Ρεϊμόν Κενώ
Σας προτείνω να πάρετε τον Πιέρ και να πάτε σε κανένα ντεφιλέ του Pierre Cardin στο Παρίσι, εάν δεν θέλετε φασόν ή demi φασόν. Μας ζαλίσατε στον έρωτα με το pret a porter και τη δήθεν αξιολόγηση Κεραμέως, όταν σχολεία-μαθητές-γονείς-εκπαιδευτικοί, αντιμετωπίσουν καθημερινά τα μύρια όσα από την κυβερνητική ανυπαρξία για τη δημόσια Παιδεία.
ΥΓ. @Ελπίδα, σας το είπα ότι σας αγαπάω εσάς ε? Θα μπορούσαν να βάλουν κι ένα κόκκινο τιμολόγιο, εάν είχαν τουλάχιστον λίγο χιούμορ.
- Μπλε σταθερά κείμενα, μπλε! Μπλε, δεκτές και οι πενήντα αποχρώσεις.
Διαλέξτε:
μπλε πετρόλ
μπλε ρουά
μπλε λουλακί
μπλου μπλακ
μπλε ιλεκτρικ
μπλε ουρανί
....
Προσοχή στο μπλε τιρκουάζ. Έχει πράσινο μέσα, αφήστε το...
Τα πράσινα τα είδαμε και ως λαός μιλήσαμε. Τα κίτρινα είναι θολά, κάτι αχνοφαίνεται, θα δούμε...
- Κόκκινα, γιατί δεν υπάρχουν; Έστω μια απόχρωση...
- Δεν συμφωνούν οι αποχρώσεις ακόμη. Περιμένουμε.
Φληναφήματα και πομφόλυγες και κάπως έτσι χάνεται το νόημα της εκπαίδευσης
Πετυχημένο σχόλιο!! Χιχι.Να είσαι καλά..Γέλασα πολύ
Εμείς κάνουμε πως αξιολογούμαστε κι εσείς κάνετε πως μας αξιολογείτε...
Το ΥΠΑΙΘΑ έχει την ευθύνη να αποτρέψει την κωμωδία με τα ενιαία κείμενα. Όπως και την απεργία αποχή εκπαιδευτικών από τη διαδικασία. Δεν το πράττει. Ούτε οι Συμβουλοι Εκπαίδευσης ούτε οι Διευθυντές εχουν αρμοδιότητα πέρα από την έγγραφη ενημέρωση της Διεύθυνσης στην οποία υπάγονται διοικητικά. Όλα τα άλλα είναι πολιτική χαμηλής ποιότητας.
@chatgpt: το πιο εύστοχο σχόλιο!
Αν έχει παραλείψει μια παράγραφο είναι τροποποίηση; Ας μη κρυβόμαστε. Δεν πρέπει να βαθμολογούνται τα φασόν κείμενα της Δοε ΟΛΜΕ.
Ας βγάλει το ίδιο το ΙΕΠ ενιαία κείμενα προς χρήση από τους εκπαιδευτικούς!
Σε 4 χρώματα, όπως τα τιμολόγια του ηλεκτρισμού. Μπλε, πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, να διαλέγουν οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί ποιό ταιριάζει καλύτερα στην κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο του καθενός.
Δεν έχουμε καμία εξουσιοδότηση να βαθμολογούμε, ούτε θετικά, ούτε αρνητικά, κείμενα τα οποία έχει γράψει η ΔΟΕ ή η ΟΛΜΕ, τα οποία σύλλογοι διδασκόντων απλά υιοθετούν-αντιγράφουν (καλώς ή κακώς).
Δεν καταγράφουμε λοιπόν αριθμητική βαθμολογία για αυτά τα κείμενα (για να γίνει απολύτως σαφές).
Η κυβέρνηση έχει στη διάθεση της όλα τα δεδομένα και προφανώς είναι δική της ευθύνη για το τι θα γίνει με το θέμα.
Το να πετάει το "μπαλάκι" μία σε συμβούλους και μία σε διευθύντριες/ές δεν είναι λύση.
Επίσης, καλό είναι κάποια στιγμή να ανοίξει η συζήτηση για το τι νόημα έχει όλο αυτό (που έχει ονομαστεί εσωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων) και τι αποτελέσματα έχουμε από την μέχρι τώρα εφαρμογή του.
Τι γίνεται όμως αν δεν έχουν αλλάξει τίποτε και παίρνουν υψηλή βαθμολογία από Συμβούλους;
Μα το θέμα είναι να υπάρχουν τεκμήρια ότι έγιναν αυτά που αναφέρονται. Αλλιώς είναι λόγια μόνο. Μη μας δουλεύετε. Στόχος τους είναι ο εξευτελισμός της διαδικασίας. Μην το επιτρέπετε. Η τελική έκθεση πρέπει να παραπέμπει σε ΤΕΚΜΗΡΙΑ
προβολή το λεει ο κ.φροιντ το κείμενο και αυτή την αποστροφή. εσείς φοβαστε μάλλον να κάνετε κάτι για την εκπαιδευση (5χρονια η νδουλα) και ασχολείστε με .....
θέλω ως ειδικός αξιολόγησης και εκπαιδευτικος να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο με παράφραση χρησιμοποιώντας συνώνυμα και διατηρώντας το ίδιο νόημα.
Σε συμβουλεύω να εγγραφείς στο ChatGPT 4.0 και να παρακολουθήσεις κάποιο δωρεάν mooc για το ChatGPT. Υπάρχουν και δωρεάν