Αξιολόγηση: Από την εγκύκλιο "Κατσαρού" απουσιάζει το "συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενόμενη", σε σχέση με την εγκύκλιο "Κόπτση"

Δημοσίευση: 11/12/2023

Τελευταία Ενημέρωση: 11/12/2023, 16:38

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Αξιολόγηση: Από την εγκύκλιο "Κατσαρού" απουσιάζει το "συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενόμενη", σε σχέση με την εγκύκλιο "Κόπτση"

Οποιαδήποτε απόπειρα παρέμβασης στην εκφρασμένη βούληση των εκπαιδευτικών συνιστά δεοντολογικά ατόπημα ως προς τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μας μονάδων

Στη νέα εγκύκλιο  του Γενικού Γραμματέα του υπ. Παιδείας Γ. Κατσαρού -τη σχετική με την ανάρτηση των ενιαίων κειμένων- η μόνη φράση που δεν επαναλαμβάνετε από την αντίστοιχη «εγκύκλιο Κόπτση» (144032/ΓΔ4/10-11-2021), είναι η «συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενόμενη».

Άρα λοιπόν, με δεδομένη την «παράλειψη» της συγκεκριμένης φράσης από την «εγκύκλιο Κατσαρού» και με την εμπειρία των δύο προηγούμενων ετών (καμία πειθαρχική διαδικασία εναντίον όποιου/ας ανάρτησε τα ενιαία κείμενα) δείχνει ότι η διαδικασία που έχουν ακολουθήσει μέχρι τώρα οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν ενέχει στοιχεία «παρανομίας». 

Ο κ. Κατσαρός διατυπώνει απλά μια άποψη. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η/ο εκάστοτε διευθύντρια/ής. Αυτό ωστόσο, -σε καμία περίπτωση- δε σημαίνει ότι έχουν και το θεσμικό δικαίωμα να παρέμβουν στο περιεχομένου των αναρτήσεων των ομάδων δράσεων, οι οποίες δεσμεύονται από τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.

Μόνη/ος που -απλά- καταθέτει «ανατροφοδότηση» επ’ αυτών είναι η/ο σύμβουλος εκπαίδευσης με παιδαγωγική ευθύνη για την εν λόγω σχολική μονάδα.

Οποιαδήποτε άλλη -απόπειρα και μόνο- παρέμβασης στην εκφρασμένη βούληση των εκπαιδευτικών συνιστά δεοντολογικά ατόπημα ως προς τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μας μονάδων την οποία -όλοι- οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε.

Σύμβουλος Εκπαίδευσης
 

Σχόλια (23)

Γιάννης Βολος
|

Ειλικρινά...εξακολουθειτε να πιστεύετε ότι η αξιολόγηση γίνεται για βελτίωση της σχολικής μονάδας???????Πιστεύει κάποιος σ αυτό το ανέκδοτο;;;;; Αν ναι...είναι το λιγότερο αφελής....

@ΠΛΑΤΑΡΟ
|

Δεν υπάρχει κάποιο κίνητρο για να μπούμε στην αξιολόγηση. Δηλ χωρίς κίνητρο...γίνεται αξιολόγηση?????? Γιατί να την κάνω???? Για ποιο λόγο? Αφού κάποιο όφελος δεν πρόκειται να υπάρξει. Και δεν υπάρχει. Δεν το βλέπετε εσείς;;;;;;

@Πλαταρο Γιάννη
|

Πείτε μου έναν λόγο...για να είναι κάποιος υπέρ της ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗΣ αξιολόγησης. Έναν λόγο.

Αριστέα Αθήνα
|

Ακουστε: δωστε αύξηση στον μισθό...και θα μπουν όλοι στην αξιολόγηση. Διαφορετικά...δε βγαίνουν τα κουκιά μάνα μου...
Και όταν λέω αύξηση δεν εννοω τα 20 ευρώ. Αλλά τουλάχιστον 100.

Παύλος Αττική
|

Είτε γενομενη είτε μη γενομενη ...το ιδιο και τ αυτό . Δεν ιδρώνει τ αυτί μας. Δε μας καίγεται καρφί!!!!!!!!!!!!!!!

@ΠΛΑΤΑΡΟ
|

Παρατηρήσεις και αντιλογος:
1) ΔΕΝ υπάρχει κίνητρο στην εκπ/ση ( πιστέψτε με, δε θέλει η πλειοψηφία να γίνει στέλεχος...)
2) Σε ένα κράτος χρεοκοπημενο ( όπως αυτό της Ελλάδας) δε νοείται ωστη και αντικειμενικη αξιολόγηση
3) Απ τη μύγα ξίγκι...ε, όχι!!!!
4) Με το ζόρι παντρειά???!!!! Πα πα πα πα πα
5) Κάθε πέρσι και καλύτερα

@Πλαταρο Γιάννη
|

Μπας σε καλό σας ...μες στα.χωρατα πάλι σας βρίσκω...

Δόξα
|

Στα σχολεία απαραίτητο πλέον να υπάρχει γραμματέας ...όλα αυτά που ζητάτε από ένα άτομο είναι αδύνατο να επιτευχθούν....
Δεν προλαβαίνουμε αγαπητοί...πώς να σας το πούμε σε απλά ελληνικά???????

Β.Κ.Λ.
|

Ποιες αποδείξεις??? Ποια 5w λαι κουραφέξαλα???? Που ζείτε????
Δε βλέπετε ότι η αξιολόγηση γίνεται για τα μάτια του κόσμου ;; Για την κοινωνία????? Ένα κατεβατό συμπληρώνεις απλώς...μπαίνει κι ο αξιολογητης ένα δεκάλεπτο ( σε εμένα τόσο μπηκε) και όλα καλά. Αυτή την αξιολόγηση ονεορευοσασταν οι υπέρμαχοι και μας την πλασάρετε ως διαμάντι κι ότι θα επιφέρει βελτίωση??????? Ή εσείς δεν είστε καλα Ή εγώ ζω σ άλλον πλανητη

@Πλαταρο Γιάννη
|

Τα πιστεύετε αυτά που γραφετε;;;;

Κρεων
|

Ενιαία και πάλι ενιαία!!!!!!

Βάγια
|

Και τι θα κάνουν??? Θα μας καθαιρεσουν???? Ορίστε...κοπιαστε. ανάγκη μάς έχετε...να δω που θα βρείτε άλλα κορόιδα με 170 ευρώ καθαρά να κάνουν δουλειά 5 ανθρώπων...

Γεώργιος Αθήνα
|

Ο κ. Κατσαρός ακολουθεί συντεταγμένα την πολιτική του υπουργείου . Δεν έχει μπει σε σχολείο. Αυτήν την περίοδο φλεγονται τα σχολεία . Δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε συνεδριάσεις για ανούσια πράγματα...για συμπλήρωση δεικτών κλπ ...

Γαρδενια
|

Είχαμε άλλες αξιώσεις απ τον κ. Κατσαρό οταν διαβαζαμε τα βιβλια του για να κάνουμε εργασίες στο μεταπτυχιακό...Μας απογοήτευσε και διέψευσε τις προσδοκίες μας...πόσο κρίμα

ΔΜ
|

@PAT, ευτυχώς δεν είμαστε Β. Κορέα γιατί η απεργία -αποχη από τις δράσεις αυτοαξιολογησης της σχολικής μονάδας (ο σκοπός των οποίων έχει σοβαρότατο πρόβλημα και εκεί υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα που δεν αξιοποιούμε....) είναι μέθοδος που εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη!

PAT
|

κ. Πλατάρε, πολύ θα ήθελα να μας δείξετε ένα ρεπορτάζ των μεγάλων καναλιών που να στηρίζετε στα “5W”. !!!! Τώρα αν δεν του αρέσουν του συμβούλου το τι γράφετε ας το βαθμολογήσει !!! ΑΝΑΠΟΜΠΗ δεν μπορεί να κάνει!!! Γιατί θα πάρει πάλι το ίδιο και ίδιο και το ίδιο, γιατί κανένας δεν μπορεί να σου επιβάλει τι θα πεις και τι θα γράψεις !!! Ευτυχώς που δεν είμαστε στην Β. Κορέα….

Θωμάς Παπανικας
|

Κύριε Πλαταρο όλα σωστά. Όμως μιλάμε για μια διαδικασία που επιβλήθηκε μέσω δικαστικής οδού χωρίς να ληφθεί υπόψη η άποψη του κλάδου που ήταν αντίθετη. Αν λοιπόν αυτοί οι οποίοι καλούνται να εφαρμόσουν το νόμο, είναι αντίθετοι με αυτό που καλούνται να κάνουν, δεν υπάρχει η παραμικρή ελπίδα επιτυχίας. Μπορεί ένας νόμος να επιβληθεί με τη βία. Μπορεί επίσης να εφαρμοστεί με τη βία. Να εφαρμοστεί όμως σωστά, ουσιαστικά και δημιουργικά με τη βία δεν γίνεται. Οπότε και τα ενιαία κείμενα να μην ανεβάσουμε... μπούρδες θα ανεβάσουμε.... Όσο και να παλεύει το υπουργείο, οι σύμβουλοι ή όποιος άλλος κάνεις δε νοιάζεται. Και δια της βίας κάνεις δεν θα νοιαστεί.

Βασιλης
|

Και πριν το μη σύννομο που βαθμολογούνταν με άριστα;

Ετεοκρής
|

- Όλες οι δράσεις πρέπει να επιφέρουν ένα αξιόλογο παιδαγωγικό όφελος ή μια χρήσιμη μαθησιακή δεξιότητα. Και για όλα αυτά χρειάζεται ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης. Όλα τα άλλα είναι ''φρου φρου κι αρώματα''...
- Να συνεργαστούν οι μεγάλοι μια φορά, να...
- Ποιοι μεγάλοι, βρε παιδιά, ένας μεγάλος και μερικοί μικροί που ψάχνονται είναι...
- Να ενωθούν όλες οι προοδευτικές δυνάμεις, να...
Μπαα, δεε...
.....
- Και τώρα τι κάνουμε;
- Πάμε Κύπρο;

Μαγικά πράγματα συμβαίνουν
|

Στη χώρα που δεν μπορεί να βάλει σε τάξη τις ξαπλώστρες στην παραλία και του "πάμε κι όπου βγει"....

Ετεοκρής
|

- Όλα καλά όλα ωραία!
- Όλα βαίνουν καλώς!
- Αφού είμαστε ταλαντούχοι!
....

Πλατάρος Γιάννης
|

Μεγάλη βυζαντιλολογια. Πόσοι Άγγελοι χωρούν στο κεφάλι μιας καρφίτσας;
Υπενθυμίζω το πραγματικό προβλημα:
Πρέπει να:
1. Σχεδιάζουμε απολύτως συγκεκριμένες, σαφείς, ενέργειες. Όχι γεκικολογες.
2. Να κάνουμε απολογισμό, επί απολύτως συγκεκριμένων δράσεων με τον διεθνή κανόνα των "5W" Δηλ. Ποιος, πότε, που, πως, γιατί.
Οι δημοσιογράφοι το λένε "κανόνα του καλού ρεπορτάζ"
3. Οι αποδείξεις των δράσεων, πρέπει να υπάρχουν ως έγγραφα, εικόνες, βίντεο, βεβαιώσεις εξωσχολικων φορέων, σε καταγραφή των επίσημων βιβλίων του σχολείου.
Ο Σύμβουλος και κάθε προίσταμενος που είναι προϊστάμενος, κάθε δικαστική αρχή, αλλά όχι αρμόδιος /α για την λήψη μιας απόφασης,
μπορεί να ΑΝΑΠΕΜΠΕΙ μια απόφαση, για λόγους που αναφέρονται β
Α) σε μη σωστή εφαρμογή νόμου.
Β) Σε μη σωστή εφαρμογή διαδικασίας ή τύπου.
Γ) σε προσκόμιση νέων στοιχείων, ουσιωδών για την λήψη της απόφασης.
Σύμφωνα με την δεοντολογία της αξιοπρέπειας σε μια κριτική, προτείνω το παρακατω:
Να εκδώσει εγκύκλιο από προχθές το ιεπ και να λέει την ουσία των παραπάνω :
1. Ο σχεδιασμός να απαντά στα 5 w. : Με ποιους, ή ποιοι θα κάνουν την δράση. Ποτέ θα γίνει. Πως θα γίνει. Γιατί πρέπει να γίνει. Που θα γίνει.
2. Αν η πρόταση δεν απαντά στο 1. αναπεμπεται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης για επαναδιατυπωση επί το σαφέστερον.
3. Στον απολογισμό, αναρτώνται τα τεκμήρια υλοποίησης σε ειδική πρατφορμα του ιεπ ανά σχολείο. Θα τα ελέγχει ο Σ. Ε. και θα κάνει παρατηρήσεις. Για παράδειγμα, αν ο στόχος είναι ο "εμπλουτισμός της σχολικής βιβλιοθήκης" παρατίθεται το βιβλίο βιβλιοθήκης με τις νέες εγγραφές τίτλων.
Αν ο στόχος είναι η δημιουργία των α, β, γ, στον χώρο Α, παρατίθενται ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ.
Αν στόχος είναι κάποιες εκδηλώσεις, παρατίθενται φωτογραφίες, βίντεο, βεβαιώσεις από φορείς είτε βιβλία του Σχολείου.
Παρακαλω παρατηρήσεις και αντίλογο αν υπάρχει...

Όλες οι καυτές πατάτες στους Συμβούλους Εκπαίδευσης!
|

Οι Σύλλογοι προωθούν ενιαία κείμενα, οι συνδικαλιστές ματαιώνουν αξιολογήσεις νεοδιόριστων... Όλα αποδεκτά. Οι Σύμβουλοι ας μην παλεύουν άδικα.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/85973/axiologisi-apo-tin-egkyklio-katsaroy-apoysiazei-synepos-den-einai-synnomi-kai