Κ. Πιερρακάκης: Δεν καταργούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δημοσίευση: 10/02/2024

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κυριάκος Πιερρακάκης

Ανοίγει διάλογος για: Εθνικό Απολυτήριο- Υπολογισμός βαθμών Α,Β και Γ Λυκείου- Ενίσχυση της Τράπεζα Θεμάτων

"Οποιοδήποτε Εθνικό Απολυτήριο θα πρέπει να κρατήσει  το κεκτημένο της   αντικειμενικής διόρθωσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων".

Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας το πρωί στον ΑΝΤ1, "σβήνοντας" έτσι τα όποια σενάρια είδαν το φως της δημοσιότητας των τελευταίων ημερών αλλά και τις προσωπικές επιθυμίες κάποιων να καταργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Οι  εξετάσεις, είπε ο υπουργός,  έχουν πολλές πτυχές: Ένα κομμάτι   είναι η διόρθωση τους, αυτή η αντικειμενικότητα που υπάρχει. Είναι ένας θεσμός που ακόμη και αν δημιουργεί στρες είναι δεδομένο, ακόμη και αν δημιουργεί διάφορα ζητήματα  όλοι αποδεχόμαστε  το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ανοίγει διάλογος για: Εθνικό Απολυτήριο- Υπολογισμός βαθμών Α,Β και Γ Λυκείου- Ενίσχυση της Τράπεζα Θεμάτων

Διάλογο για τη μεγάλη μεταρρύθμιση για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα "ανοίξει" ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ηδη ο υπουργός Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, έχει δεχθεί εισηγήσεις από τις "άτυπες" επιτροπές που έχει συγκροτήσει για ριζικές αλλαγές όπως για  τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών , τις απουσίες, το "ποινολόγιο" κλπ.

Στις προθέσεις του  Κυριάκου Πιερρακάκη  είναι να ανοίξει διάλογο τόσο με τους εμπλεκόμενους φορείς  όσο και με τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη τάξη , αλλά και με τους μαθητές, κάνοντας επιτόπιες επισκέψεις στα σχολεία ο ίδιος και οι συνεργάτες του.

Μία από  τις '"άτυπες"  Επιτροπές   εργάζεται "πυρετωδών για τη διαμόρφωση πρότασης για το Εθνικό Απολυτήριο.

Εκπαιδευτικός ο οποίος   συμμετέχει σε αυτή την Επιτροπή δήλωσε στο esos πως είναι σχεδόν έτοιμη η πρόταση μας προς τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη.

Η εισήγηση, σύμφωνα με πληροφορίες του esos προβλέπει:

Α. Θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Β. Εφόσον ψηφιστεί μέχρι την Άνοιξη οι πρώτοι μαθητές που θα το εγκαινιάσουν είναι αυτοί που θα φοιτήσουν στη Α' Λυκείου το επόμενο σχολικό έτος. Δηλαδή εφαρμογή θα ξεκινήσει το σχολικό έτος 2024-25 για τους μαθητές της Α Λυκείου, το 2025-26 της Β' και το 2026-27 τη Γ΄Λυκείου.

Γ. Τα Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας θα συνδεθούν με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Δηλαδή δεν θα χορηγείται Εθνικό Απολυτήριο χωρίς ο απόφοιτος να μη γνωρίζει μια από τις ξένες γλώσσες οι οποίες θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.

Δ. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.

Ε. Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

Ζ. Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Η. Υπό εξέταση η κατάργηση  της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αλλά μετά το 2027 όταν  εφαρμοστεί πλήρως το Εθνικό Απολυτήριο στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Θ. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του  Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Ι. Το μεγαλύτερο συντελεστή θα έχει η Γ Λυκείου και  το μικρότερο η Α τάξη.

Κ. Ο αριθμός εισακτέων,πλέον,  θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

Λ. Μελετάται η αύξηση του ποσοστού επιλογής θεμάτων  στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις με στόχο όλα τα θέματα να επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων.

Μ. Οι  Πανελλαδικές Εξετάσεις  παραμένει, καθώς αποτελούν προϋπόθεση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

 

Σχόλια (15)

Γιώργος@
|

|
10 Φεβ 2024 17:25

Νομίζω ότι το εθνικό απολυτήριο είχε ξαναεφαρμοστεί και παλιά, πριν τη χούντα και απέτυχε. Γιατί θέλουν τώρα να ξανακάνουν το ίδιο πείραμα ; ; ;

Aχ αυτή η χούντα μα όλα σωστα να τα εχει κάνει.. αρθαρα 16 εξετασεις.. μα όλα!

DR
|

Η βαθμολόγηση θα γίνεται από τους διδάσκοντες της σχολικής μονάδας?? ή από διορθωτές διαφορετικών πόλεων όπως στις πανελλαδικές?

Κωνσταντίνος
|

Άρες μάρες κουκουνάρες!!!!Μια από τα ίδια!!! Δεν έχουν ιδέα τι γίνεται στην τάξη!!!! Ήμουν νέος και γέρασα!!!!!

@ΧΨ
|

Σε καμία. Είμαστε χώρα-παρωδία σε αυτό το ζήτημα. Έχουμε τη μεγαλύτερη χρονική πυκνότητα αλλαγών και "μεταρυθμίσεων" στον κόσμο. Ράβε-ξήλωνε. Είναι τελείως αντιπαραγωγικό, αλλάζεις κάτι και πριν ισορροπίσει το πολύπλοκο αυτό σύστημα που λέγεται "παιδεία", το αλλάζεις ξανά, ώστε κανείς να μην ξέρει τι θα γίνει μακροπρόθεσμα και όλα να είναι στο γόνατο και "τρέξε να προλάβουμε".

Αν γίνει ποτέ Συνταγματική αναθεώρηση, θα έπρεπε να μπει φρένο σε αυτό, νόμοι-πλαίσια και αλλαγές 1 φορά στα 10 χρόνια, τέλος! Το λέω μεταξύ αστείου και σοβαρού αλλά θα μας έκανε καλό σ'αυτό το χάλι που είμαστε.

Γιώργος Αναγνωστόπουλος
|

@Legend
πολύ καλά τα λες
όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων εξεταζόμενα από τράπεζα θεμάτων
για την εξαγωγή του μ.ο. να λαμβάνεται υπόψη και η ωριαία διδασκαλία του μαθήματος, δεν μπορεί ένα ωριαίο κι ένα τετράωρο μάθημα να έχουν την ίδια βαρύτητα

|

ΕΛΕΟΣ με τον κάθε υπουργό Παιδείας να μεταρρυθμίζει το εκπαιδευτικό σύστημα.
Σε ποια άλλη χώρα συμβαίνουν αυτά?

Legend
|

Εξέταση σε 100-200 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για εξέταση όλων των μαθημάτων του λυκείου από τη γυμναστική και τα θρησκευτικά ως την ιστορία κι τη χημεία! Όλα! Συν εξέταση σε ένα γραπτό δοκίμιο. Βαθμολογητές δεν χρειάζονται κρά μόνο για το δοκίμιο. Σε υπολογιστή θα ελέγχονται σε κεντρικά βαθμολογικά ανά περιφερειακή διεύθυνση! Ούτε φροντιστήρια ούτε τίποτα! Κάθε παιδί μπορεί να πετύχει και τώρα χωρίς ιδιαίτερα και φροντιστήρια. Απλώς τα έχετε κακομάθει. Δεν μπορούν να διαβάσουν μόνα τους. Χρειάζεται να τα διαβάζει κάποιος!! Ήμαρτον!

Το πιο συντηρητικό Υπουργείο ever
|

Όλοι μα όλοι οι υπουργεί στο συγκεκριμένο υπουργείο παίρνουν ύφος μεγάλου μεταρρυθμιστή, μιλάνε για βαθιές τομές, μεταρρυθμίσεις, αλλαγή εποχής κοκ και το μόνο που κάνουν το πολύ πολύ είναι κάνουν κάποιες κούφιες μετονομασίες ιδρυμάτων χωρίς καμιά ουσία και χωρίς να αλλάζει τίποτα απολύτως στη δομή της εκπαίδευσης.

Όχι άλλο κάρβουνο!
|

Σε λίγο κ. Υπουργέ οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, οι φοιτητές, οι ΔΕΠ (μπορεί και οι αγρότες) θα βγαίνουν στους δρόμους και θα διαδηλώνουν με ένα και μοναδικό αίτημα: "Όχι άλλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση! Αφήστε μας ήσυχους!"

Το σκεπτικό που υποβαστάζει την μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια είναι άμεσα σχετιζόμενο με τις αλλαγές περί μη κρατικών εκπαιδευτηρίων παροχής υπηρεσιών. Πως άλλωστε θα δημιουργηθεί η απαιτούμενη κρίσιμη μάζα πελατών για τα κολλέγια και τα εκπαιδευτήρια -πανεπιστήμια που σχεδιάζετε χωρίς μια γενναία και ριζοσπαστική αλλαγή του Λυκείου; Μια αλλαγή που θα τοποθετεί περισσότερους κόφτες στην πρόσβαση στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα οδηγεί τον μέσο γονέα στο να σκεφτεί τί άραγε είναι προτιμότερο;

Να πληρώσει του κόσμου τα φροντιστήρια και ιδιαίτερα για να πετύχει το παιδί του με πανελλαδικές εξετάσεις στο δημόσιο πανεπιστήμιο (με απρόβλεπτο αποτέλεσμα και ίσως όχι στην σχολή της πρώτης επιλογής του);
Ή μήπως είναι προτιμότερο να πληρώσει αργότερα- μετά το Λύκειο για τις σπουδές του παιδιού του (στη σχολή που επιθυμεί τουλάχιστον και χωρίς να έχει προσπαθήσει και ιδιαίτερα);

Αυτά είναι τα ωραία που μάλλον έχετε κατά νου εκεί στο υπουργείο!

Κώστας Τ.
|

Ηρέμησα τώρα,
Θα δίνουν 3 χρόνια πανελλήνιες τα παιδιά μας και μαζί περισσότερα φροντιστήρια και περισσότερο άγχος.

Γιώργος
|

Νομίζω ότι το εθνικό απολυτήριο είχε ξαναεφαρμοστεί και παλιά, πριν τη χούντα και απέτυχε. Γιατί θέλουν τώρα να ξανακάνουν το ίδιο πείραμα ; ; ;

Polar_Fish
|

Yπάρχει ζωή και μετά το Λύκειο. Εχει σημασια να προβλέψεις την εισαγωγη στα ΑΕΙ και σε μεταγενέστερο χρόνο.

Λία
|

Όχι βέβαια, απλώς μπαίνουν κι άλλοι κόφτες. Χρειαζόμαστε χέρια. Η Κίνα της Ευρώπης είναι εδώ!!

Φροντιστήριο
|

Δεν καταργούνται? Ουφ... ευτυχώς! Στηρίζουμε!

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Όλα αυτά τα έχουν πει πολλοί. Τελικά το τι θα υπάρχει και το τι θα καταργηθεί, θα οριστεί από τον νόμο που διέπει την ελεύθερη αγορά, δηλαδη τη ζήτηση και την προσφορά.

Ακόμα και αν υπάρχουν πχ Πανελλήνιες, αν ο συντελεστής τους είναι χαμηλός και/ή είναι τόσα τα ιδιωτικά που δεν κοιτάει κανείς το τι θα γράψεις εκεί, θα ξεπέσουν.

Το ίδιο ισχύει με τις βάσεις, την ΕΒΕ κλπ. Όλα αυτά είναι τεχνικά τερτίπια που πέφτουν στην εφαρμογή γιατί η αγορά λέει άλλα.

Και φυσικά, το κόστος. Το να μετράει ο βαθμός του απολυτηρίου σημαίνει ότι πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ο εκπαιδευτικός να μην κάνει deal με τον μαθητή και αυτό σημαίνει εξωσχολικές εξετάσεις που έχουν κόστος. Επίσης πρέπει να θεσμοθετηθεί η σχετική βαθμολογία και όχι η απόλυτη αλλιώς θα γίνει αυτό που γίνεται σήμερα, αριστεία στους μισούς μαθητές.

Όλα αυτά που σκέφτεται το Υπουργείο δε συνάδουν ούτε με το ότι περνάνε όλοι με το μέσο όρο, ούτε ότι σβήνουν τις απουσίες κάθε χρόνο, ουτε στις καταλήψεις και τα δήθεν συνδικαλιστικά ούτε με ανάλογα χαϊδέματα στους μαθητές.

Έχει γίνει μελέτη για όλα αυτά; Και χρηματική αλλά και το πολιτικό κόστος.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/86825/k-pierrakakis-den-katargoyntai-oi-panelladikes-exetaseis