Σήμερα: Νέα συλλαλητήρια φοιτητών κατά των Μη Κρατικών Πανεπστημίων

Δημοσίευση: 22/02/2024

Τελευταία Ενημέρωση: 18/02/2025, 10:00

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διαδήλωση φοιτητών

Για 7η συνεχή εβδομάδα

Νέα συλλαλητήρια στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της χώρας για 7η συνεχή εβδομάδα,  θα πραγματοποιήσουν  σήμερα  Πέμπτη,  οι φοιτητές, αντιδρώντας στην ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων.

Στην Αθήνα  η προσυγκέντρωση θα γίνει στις 12 το μεσημέρι,  στα Προπύλαια και στη συνέχεια θα ακολουθήσει διαδήλωση προς τη Βουλή.

Την ίδια ώρα, επίσης, θα πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις   στην Καμάρα στη Θεσσαλονίκη, στην πλατεία Γεωργίου   στην Πάτρα , καθώς και σε άλλες πόλεις.
 

Σχόλια (19)

Ήρθαν οι μάγοι με τα δώρα....
|

@26 Φεβ 2024 22:42
Μπορείτε να ερμηνεύετε όπως θέλετε το τι έγραψε κάποιος άλλος. Αν όμως νομίζετε ότι η ερμηνεία σας είναι και ακριβής, τότε μάλλον υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές σας.
Καμία υπόθεση για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου (ούτε πριν ούτε μετά τα ιδιωτικά) ΔΕΝ έκανα. Το αντίθετο. Η υποβάθμισή του πριν τα ιδιωτικά, θα ωχριά μπρος σε αυτή μετά τα ιδιωτικά.... ήταν το νόημα του σχολίου μου.
Το τι έγινε ή δεν έγινε σε άλλες χώρες με τα δημόσια και τα ιδιωτικά τους πανεπιστήμια, δεν λέει τίποτα στη χώρα.... που ΤΙΠΟΤΑ δεν συμβαίνει όπως αλλού.... που "πάμε κι όπου βγει".... που ένα έγκλημα με 57 νεκρούς "γιορτάζει γενέθλια" χωρίς ούτε ΕΝΑΝ υπεύθυνο να έχει κάτσει στο σκαμνί.... που σκάνδαλα επί σκανδάλων παραγράφονται γιατί δεν πρόλαβαν να δικαστούν.... που οτιδήποτε δημόσιο έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτες-εταιρίες έως και τα ξένα fund.... που κανείς δεν ελέγχει τίποτα και κανέναν.... που επικρατεί ο νόμος των ισχυρών, των τραπεζών και των επενδυτικών βαθμίδων.... και ο νόμος της ζούγκλας για τους πολίτες.... που 100 χρόνια κυβερνούν 10 οικογένειες (για το καλό μας) και ακόμα περιμένουμε ότι αυτές θα μας σώσουν....
ΥΓ. Όλα τα δήθεν επιχειρήματα για τη δήθεν ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, έχουν ήδη απαντηθεί ένα προς ένα από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Όποιος δεν τα κατάλαβε, είναι γιατί δεν θέλει να τα καταλάβει.

ΔΕΠ
|

@Ήρθαν οι μάγοι με τα δώρα 26 Φεβ 2024 22:42

Συμφωνώ. Είμαι 20 χρόνια ΔΕΠ σε ΑΕΙ της Αθήνας και δεν έχω δει καμμία βελτίωση από καμμία (αριστερή ή δεξιά κυβέρνηση). Έχω δει "αριστερές" κυβερνήσεις να κόπτονται για φυτευτά συμβούλια (ΠΑΣΟΚ), να κάνουν τα ΤΕΙ πανεπίστήμια χαρίς καμμία απολύτως αξιολόγηση αν πρέπει να γίνουν πανεπιστήμια (ΣΥΡΙΖΑ). Έχω δει "δεξιές" κυβερνήσεις να δίνουν θέσεις ΔΕΠ με το σταγονόμετρο εδώ και 5 χρόνια ενώ λεφτά υπάρχουν για vouchers και άλλες επινοήσεις (ΝΔ). Βλέπω 20 χρόνια τώρα το κάθε 18-25χρονο να βγάζει πάνω μας την οργή του, λες και εμείς φταίμε για την κατάντια της ζώης/οικογένειά του. Και βλέπω να το επικροτούν/σιγοντάρουν οι "αριστεροί" (της δημοκρατίας βεβαίως-βεβαίως) και να το "δαιμονοποιούν" ως κίνδυνο της κοινωνίας οι "δεξιοί" (άλλοι δημοκράτες βεβαίως-βεβαίως). Κι εγώ που απλά θέλω να κάνω το μάθημά μου και την έρευνά μου να εξαρτώμαι από τις ορέξεις όλων αυτών. Επιστήμη δε γίνεται έτσι.

@Ήρθαν οι μάγοι με τα δώρα
|

Αυτά που λέτε βασίζονται στην αυθαίρετη υπόθεση ότι απαγορεύοντας τα ιδιωτικά ΑΕΙ θα αναβαθμιστούν τα δημόσια. Από το 1974 απαγορεύονται τα ιδιωτικά, είδαμε πόση "αναβάθμιση" έχει γίνει - καμία. Άρα η ανυπαρξία ιδιωτικών ΑΕΙ δε συνδέεται με αναβάθμιση των κρατικών. Επίσης, ψάξτε να βρείτε στοιχεία από άλλες χώρες στις οποίες η έλευση ιδιωτικών ΑΕΙ στο χώρο έχει αιτιώδη σύνδεση με την υποβάθμιση των κρατικών.
Είναι ευαίσθητο το θέμα, αλλά επειδή είναι και σοβαρό καλά είναι να μιλάμε με στοιχεία και στοιχειώδη λογική, όχι με το συναίσθημα ή με εικασίες.

Φουμαρα
|

Βρήκαν αιτία και αφορμή για καταλήψεις και συλλαλητήρια!!!

Ήρθαν οι μάγοι με τα δώρα....
|

Προς @Κάτι δεν πάει καλά 22 Φεβ 2024 13:19
Πεσ' τα Χρυσόστομε! Να γίνουν τα αγαπημένα σας ιδιωτικά.... και μετά να δείτε αναβάθμιση από το κράτος για τα δημόσια! Σαν Ραφάλ θα τα αναβαθμίσουν και θα τ' απογειώσουν.... και θα τα εξαφανίσουν μια για πάντα από τον ορίζοντα! Ούτε στα ραντάρ δεν θα φαίνονται.
Όσο για την άσκηση "πίεσης" από τα ιδιωτικά προς τα δημόσια ΑΕΙ .... και 20 να δείξει το πιεσόμετρο.... εάν εσείς μπορείτε να κάνετε ένα ΑΕΙ χωρίς σοβαρή χρηματοδότηση μέσα και προσωπικό, να είναι το ίδιο "καθαρό, τακτικό, χωρίς βρωμιές, σπασμένα, καταλήψεις, χαμένα μαθήματα" μ' ένα άλλο ΑΕΙ που "βρέχει λεφτά".... τότε ο Κόπερφιλντ πρέπει να ψάξει γι' άλλη δουλειά....

@Κάτι δεν πάει καλά
|

Αυτό με την αναβάθμιση (όπως την καταλαβαίνει ο καθένας) των δημόσιων ΑΕΙ είναι ένα θέμα που τραβιέται εδώ και 50 χρόνια. Γιατί θα πρέπει η υπόλοιπη κοινωνία να περιμένει αιώνια και ΜΕΤΑ να γίνουν ιδιωτικά ΑΕΙ; Τα ιδιωτικά ΑΕΙ θα χρηματοδοτούνται από αυτούς που θα φοιτούν εκεί, όχι από σένα και μένα. Ποιός εμποδίζει το κράτος να αναβαθμίσει τα δημόσια ΑΕΙ όποτε θελήσει/μπορεί; Ίσα ίσα, το να έχω επιλογές να φοιτήσω σε ένα ΑΕΙ καθαρό, τακτικό, χωρίς βρωμιές, σπασμένα, καταλήψεις, χαμένα μαθήματα, κλπ, μπορεί και να ασκούσε επιπλέον πίεση για να γίνουν και τα δημόσια ΑΕΙ έτσι.

@Ακης | 21 Φεβ 2024 22:14
|

Φυσικα και ΔΕΝ έχουν όλα τα μεταπτυχιακά δίδακτρα. Επίσης, το ότι το ΕΑΠ "δεν έχει διδακτρα" είναι άκρως παραπλανητικό. Επειδή το βάφτισαν "συμμετοχή στις δαπάνες" αντί για "δίδακτρα" δε σημαίνει κάτι στην πράξη. Αν είναι έτσι και τα ιδιωτικά θα σου λένε δεν πληρώνεις δίδακτρα, αλλά πληρώνεις την απόσβεση του κτιρίου μας, 10 χιλιάδες το χρόνο. Αλλά δεν έχουμε δίδακτρα.

@Ακης
|

ααα, δίδακτρα "δεν έχει το ΕΑΠ", μόνο "συμμετοχή στις ιδιαίτερες δαπάνες". Καταλάβαμε...

Κάτι δεν πάει καλά
|

Δεν είμαι κατά των ιδιωτικών Πανεπιστήμιων, αλλά οι χαμηλές βάσεις εισαγωγής που λένε οτι θα έχουν(ΕΒΕ) με βάζει σε σκέψεις.
Γιατί δεν αναβαθμίζουν τα δημόσια Πανεπιστήμια πρώτα; Γιατί το αποφεύγουν; Γιατί δεν καταργούν τις παρατάξεις και δεν δίνουν ευθύνες στους φοιτητές που προκαλούν καταστροφές ή όταν εμποδίζουν την σωστή λειτουργία των Πανεπιστημίων; Μήπως όλο αυτό γίνεται για να σταματήσει το κράτος να χρηματοδοτεί τα δημόσια και να σταματήσει να ασχολείται με την εκπαίδευση γενικότερα εφόσον οτιδήποτε συμβαίνει θα είναι πρόβλημα των ιδιωτών;

@Μαρια, Δεπ περιφέρειας
|

Αρκετοί επίσης πιστεύουμε στη δημόσια δωρεάν παιδεία, χωρίς να θεωρούμε οτι δεν πρέπει να υπάρχουν πουθενά δίδακτρα.

Μαρια, Δεπ περιφέρειας
|

Όχι δεν έχουν όλα τα μεταπτυχιακά δίδακτρα. Ευτυχώς είμαστε αρκετοί που πιστεύουμε στη δημόσια δωρεάν παιδεία και συντηρούμε με νύχια και με δόντια δωρεάν μεταπτυχιακά. Χωρίς καμία χρηματοδότηση και στήριξη με παροχή δωρεάν εκπαιδευτικού έργου ,επίβλεψη εργασιών κλπ.
είμαστε κατά του νέου νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και στηρίζουμε στην πράξη τη θέση μας.

Ακης
|

Στα μεταπτυχιακά έχουν όλα τα πανεπιστήμια δίδακτρα. Όπως έχει και το εαπ.
Στα προπτυχιακά δεν έχει κανένα.

Δύσκολη γλώσσα η Ελληνική
|

@@Ακης
Όσο και τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, δεν λέγονται ιδιωτικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις....
Όσο και η κατάλυση του άρθρου 16, λέγεται διαφορετική ανάγνωσή του....

@ιδιοκτήτης ιδιωτικού που τρίβει τα χέρια του
|

"χωρίς καταλήψεις, χωρίς χαμένες ώρες, χωρίς χαμένες εξετάσεις, χωρίς διαδικτυακές εξετάσεις, χωρίς βρωμιά, χωρίς σπασμένα". Για τα δίδακτρα θα μας πείτε τίποτα; Όσο για την ποιότητα...όπου ακούς πολλά κεράσια...

@ Ακης | 21 Φεβ 2024 15:18
|

Τα μεταπτυχιακά δεν έχουν δίδακτρα που λέγονται "δίδακτρα";

Ακης
|

Στο ΕΑΠ δεν υπάρχουν δίδακτρα μην λέτε πράγματα που δεν ισχύουν!

σύμφωνα με τα άρθρα 2 παρ. 6 και 5 παρ. 1 του ν. 2552/1997. Σύμφωνα με την πρώτη, «α) Οι φοιτητές επιβαρύνονται για την απόκτηση του απαραίτητου εκπαιδευτικού, πληροφοριακού και υλικού αξιολόγησης και συμμετέχουν στις ιδιαίτερες δαπάνες επικοινωνίας που συνδέονται με την εφαρμογή του συστήματος της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Δεν είναι δίδακτρα αλλά συμμετοχή στις ιδιαίτερες δαπάνες που έχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

@ΕΔΙΠ
|

Καταπληκτική ιδέα, συμφωνώ! Πως γίνεται το δημόσιο ΑΕΙ που λέγεται ΕΑΠ να χρεώνει δίδακτρα εδώ και 20 χρόνια και τώρα να κλείνουν τα ΑΕΙ και καλά γιατί "ο νέος νόμος θα φέρει (κάποτε στο αόρατο μέλλον) δίδακτρα στα προπτυχιακά";

ΕΔΙΠ
|

Προτείνω να κλείσουμε και το ΕΑΠ και να απαγορεύεται η έξοδος από την χώρα όσων θέλουν να σπουδάσουν σε ιδιωτικά στο εξωτερικό. Αφού απαγορεύεται από το σύνταγμα, πρέπει να εφαρμοστεί καθολικά.

ιδιοκτήτης ιδιωτικού που τρίβει τα χέρια του
|

Ευχαριστούμε για τη διαφήμιση 7 εβδομάδες τώρα. Τι καλύτερο για να καταλάβουν οι μελλοντικοί πελάτες ότι πρέπει να φοιτήσουν σε ιδιωτικά ΑΕΙ, χωρίς καταλήψεις, χωρίς χαμένες ώρες, χωρίς χαμένες εξετάσεις, χωρίς διαδικτυακές εξετάσεις, χωρίς βρωμιά, χωρίς σπασμένα. Για να δούμε που θα είναι καλύτερη η "ποιότητα",ε;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/86981/simera-nea-syllalitiria-foititon-kata-ton-mi-kratikon-panepstimion