Α. Διαμαντοπούλου: Από το 2010 είχα παρουσιάσει το ψηφιακό σχολείο και από το 2011 το Ψηφιακό Φροντιστήριο
Δημοσίευση: 17/05/2024
Τελευταία Ενημέρωση: 18/05/2024, 14:59
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
"Λυπάμαι για δεκατρία χρόνια, ψηφιακής πολιτικής, που χάθηκαν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια"
Άννα Διαμαντοπούλου, πρώην υπουργός Παιδείας
Τον Οκτώβριο του 2010 είχαμε συμπληρώσει μόλις ένα χρόνο ως Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ εν μέσω οικονομικής κρίσης, μνημονίων, αγανακτισμένων κλπ.
Στις 9/10/2010 παρουσιάσαμε ως Υπουργείο παιδείας παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο όλη την πολιτική για το Ψηφιακό σχολείο.
- Δείτε εδώ την παρουσίαση
Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε:
- η ψηφιοποίηση και η διαδραστικότητα όλων των βιβλίων και όλων των τάξεων,
- η συμπλήρωση διδασκαλίας κάθε μαθήματος με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό,
- το ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών,
- οι πρώτοι 1.200 διαδραστικοί πίνακες κλπ.
Ένα χρόνο αργότερα και ενώ είχαν εξασφαλιστεί από την ΕΕ οι πόροι για διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία,είχαν ολοκληρωθεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα, είχαν ενοποιηθεί οι μη συμβατές μέχρι τότε πλατφόρμες στο Υπουργείο Παιδείας και υπήρχε ψηφιακή σύνδεση κάθε σχολείου με το υπουργείο.
Στις 13.12.2011 παρουσιάσαμε το ψηφιακό φροντιστήριο με επίδειξη των 6 πρώτων μαθημάτων, και ανακοινώθηκε η πιλοτική ψηφιακή υπηρεσία συμβούλου καθηγητή για το μάθημα της Φυσικής.
Ακολούθησε ένας μακρύς χειμώνας με μικρά διαλείμματα για την ψηφιακή εποχή στο σχολείο.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικές οι ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας και του Π/Θ για το ψηφιακό σχολείο και το ψηφιακό φροντιστήριο και εύχομαι από καρδιάς αυτή την φορά να καρποφορήσουν.
Όμως ας σκεφτούμε όλοι πόσες χιλιάδες ελληνοπούλα, μια ολόκληρη σχολική γενιά δεν πήραν αυτό που όφειλε και μπορούσε να τους δώσει η χώρα τους.
Λυπάμαι για δεκατρία χρόνια, ψηφιακής πολιτικής, που χάθηκαν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.
Δείτε το βίντεο της παρουσίασης του Ψηφιακού Σχολείου από την Άννα Διαμαντοπούλου
Σχόλια (24)
Αυτο αποδυκνεέι την ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ. Χαθηκαν χρόνια απο την ανικανότητα της Κυρίας.. μονο η κεραμέως την ανταγωνίζεται στα ΙΣΑ
Πρέπει κάθε τρεις και λίγο να προβάλετε έτσι η εν λόγω κυρία; ποτέ άραγε θα ξεφυτρώσει πάλι;
Αννουλα τι έγινε; Μαλώνεις τα δικά σου "παιδιά" στο Υπουργείο; Από την κορυφή και πηγαίνοντας προς τα κάτω δικοί σου είναι. Το δίκτυο εν δράση κι εσύ τα μαλώνεις; Ντοπή!!!
Εγώ ήμουν ο πρώτος που έφτιαξε πλατφόρμα για τα Δωδεκάνησα για καθηγητές πληροφορικής στο σχολικό Δίκτυο webinars ήταν το όνομα της και αφορούσε την παροχή βίντεο μαθημάτων από τους εκπαιδευτικούς από το 2007 όπου η παροχή υλικού θα μετρούσε και στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Επίσης σαν εκπαιδευτικός λυκείου είχα φτιάξει πλατφόρμα ενημέρωσης γονέων για απουσίες , διαγωγή, φοίτηση , επίδοση , ενημέρωση από το 2010 όπου η είσοδος γονέων γινόταν με μοναδικό κλειδάριθμο. Μόνο που δεν υπήρχε νομικό πλαίσιο όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα τότε δεν μπήκε σε λειτουργία αλλά ήταν έτοιμη σε όλα.
Εφαρμογή για windows Ψηφιακό Βιβλίο Συμβάντων ΕΠΑΛ από το 2003!
Και τώρα θα αξιολογηθώ μπορεί και μέτρια γιατί αυτοί που τα έμαθαν τώρα μας πέρασαν ενώ κάποιοι από εμάς τραβούσαμε το πλοίο με κλωστή εδώ και είκοσι χρόνια.
Μίλησε η υπουργός της φωτοτυπίας και των συγχωνεύσεων...λίγα περάσαμε τότε;
Έλεος! Το φροντιστήριο λείπει στο σχολείο! Ποιο είναι το target group αυτών των μεταρρυθμίσεων. Γονείς, Πρώην γονείς, άνθρωποι που να ξέρουν γενικότητες για το σχολείο. Στους οποίους λέγονται ψέματα.
Πήρε τη δόξα του Αδώνιδος και ο Περρακάκης τη δόξα της Άννας
Σταματήστε την παραπληροφόρηση. Με την φράση ψηφιακό σχολείο δεν εννοούν ψηφιακό υλικό και λογισμικό που να βοηθούν τον δάσκαλο και τον καθηγητή στο μάθημα του μέσα στην τάξη . Αυτά υπάρχουν ήδη και τα βρίσκουμε και μόνοι μας. Αυτοί εννοούν αντικατάσταση των εκπαιδευτικών με ψηφιακή διδασκαλία πχ βίντεο μαθήματα ή εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αυτό δεν γίνεται για να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία αλλά για να μην επανδρώνουν τα απομακρυσμένα σχολεία με προσωπικό ή χειρότερα ακόμα να τα κλείσουν .
Μετά την επιτυχία της φωτοτυπίας ήθελε και την επιτυχία του ψηφιακού σχολείου τρομάρα της!!
Δεν χάθηκαν έτσι... κάποιοι τα εμπόδισαν... Όπως προσπάθησαν να εμποδίσουν κι άλλους από τον φόβο ξεκάθαρα μη χαθεί το επάγγελμα. Αυτό είναι όλο το θέμα... Τα επαγγέλματα χάνονται γιατί δεν προσαρμόζονται. Δεν χάθηκε για παράδειγμα η ανάγκη για πάγο... απλά σήμερα δεν εφοδιάζει ο παγοπώλης τις καφετέριες ή τα εστιατόρια κ.α. με πάγο γιατί όταν άλλαξαν πριν από χρόνια οι καταστάσεις δεν είδε αυτή την προοπτική με αποτέλεσμα σήμερα την ίδια δουλειά να την κάνουν άλλοι...
"Λυπάμαι για δεκατρία χρόνια, ψηφιακής πολιτικής, που χάθηκαν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια".
Εάν κυβερνούσατε ακόμα εσείς, σήμερα θα λυπόμασταν που χάθηκαν τα ίδια τα σχολεία και τα πανεπιστήμια.
Ψηφιακή και προπάντων δημοκρατική...2011.... Ή θα είστε στον πίνακα των Υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ή στον πίνακα των Υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων....
Φροντίστε να υπάρχουν καθηγητές στα σχολεία στην ώρα τους κι αφήστε τις ψευτοκαινοτομίες σας. Όλα αυτά είναι άχρηστα, αν δεν υπάρχει ο κατάλληλος άνθρωπος να τα αξιοποιήσει. Και για να μην ξεχνιόμαστε, ξεκινάει μεθαύριο ένας Γολγοθάς εξετάσεων 1 μηνός. Αν θέλετε να αλλάξει κάτι πραγματικά στα σχολεία, αλλάξτε αυτό το τραγικό εκπαιδευτικό σύστημα του μαραθώνιου εξετάσεων.
Επί των ημερών της είχε γίνει ο κακός χαμός από συγχωνεύσεις σε σχολεία.
Πράγματι, είχε παρουσιάσει ψηφιακό σχολείο.
Τα βιβλία ψηφιακά σε CD.
Ήταν πραγματική καινοτομία για εκείνη την εποχή!
Σιγά τα αυγά!
Τελικά προτιμήθηκαν οι φωτοτυπίες.
Ο πρώτος ήταν ο Μπομπ Ρος. Θα τον δούμε να κάνει καλλιτεχνικά στη Γαύδο.
Η μόνη αποστολή που είχατε ως Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου ήταν το κλείσιμο όσο το δυνατόν περισσότερων σχολικών μονάδων (σας απένειμαν τα εύσημα). Η καριέρα σας πάνω από όλα. Από την άλλη, δεν χρειάζεται οπωσδήποτε τις εξαγγελίες ενός Υπουργού (και τα χρήματα της ΕΕ) ένα σχολείο για να γίνει ψηφιακό. Σε αρκετές περιπτώσεις, αρκεί το μεράκι του Διευθυντή και των συναδέλφων για την εύρεση πόρων που θα το αναβαθμίσουν (και διάθεση για να κάνουμε κάθε χρόνο κάτι καλύτερο από πέρυσι).
- Κι αυτός ο Πιερρακάκης...
- Τι;
- Ούτε μία αναφορά στη βιβλιογραφία! Ούτε μία λέξη!
Αν δεν υπάρχει κατάλληλη αρωγή, μακετο. Άριστα.
Άννα να ένα ChatGBT στο κρεβάτι μου...
Εγώ είμαι ο πρώτος που χρησιμοποίησε ψηφιακό εργαλείο στα μαθηματικά το 2007. Ήταν ένας διαδραστικός αμερικάνικος πίνακας ενός σχολείου στις ΗΠΑ, που είχε επιτρέψει την ελεύθερη πρόσβαση και χρήση του - για διαφημιστικούς λόγους προφανώς - για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Λίγο πριν το «Καστελόριζο» ανακάλυψα άλλα δύο αξιόλογα εργαλεία για τα Φυσικά της Ε και ΣΤ τάξης. Δεν ευδοκίμησε η προσπάθειά μου, τα παιδιά ήσαν ταραγμένα, άλλα σκέφτονταν. Είχε αλλάξει δραματικά η οικογενειακή ζωή, είχαν έρθει τα πάνω κάτω, είχε γεννηθεί ο μεγάλος θυμός. Ακολούθησε η μεγάλη έκρηξη το 2015, όπου το 48% έγινε τέσσερα και κάτι...
Εξαιρετική υπουργός. Μακάρι να ήταν μόνιμα στο υπουργείο παιδείας. Θα ήμασταν όλοι καλύτεροι.