Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για το ψηφιακό σχολείο/ ψηφιακό φροντιστήριο

Δημοσίευση: 17/05/2024

Τελευταία Ενημέρωση: 18/05/2024, 09:10

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στέφανος Παραστατίδης

Ανακοίνωση Στέφανου Παραστατίδη,   υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής  

Ένα σχέδιο ψηφιακού εκσυγχρονισμού - που υπολείπεται του ψηφιακού σχολείου του Γ. Παπανδρέου το 2010 με Υπουργό Παιδείας την Άννα Διαμαντοπούλου- εξήγγειλαν σήμερα ο Πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Δεν θα μπορούσαμε παρά να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο οποιαδήποτε προσπάθεια ψηφιακού εκσυγχρονισμού που στόχο θα είχε την απλούστευση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας στο σχολείο, την ενημέρωση των γονέων και την διδακτική υποστήριξη των μαθητών.

Ακόμη όμως και εάν τα παραπάνω ανήκαν στις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης θα ήταν αναγκαία αλλά όχι αρκετά.

Η εργαλειακή και μόνον αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων δεν αλλάζει το περιεχόμενο του σχολείου, δεν κινείται στην κατεύθυνση μιας συνολικής μεταρρύθμισης που επιβάλλεται από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και είναι αναγκαία σε μία σύνθετη κοινωνική πραγματικότητα.

Υπάρχουν κάποια βασικά σημεία που πρέπει να επισημάνουμε:

Είναι η τρίτη φορά που εξαγγέλλεται η λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου. Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι αυτό θα λειτουργούσε το Φεβρουάριο, το Φεβρουάριο ότι θα λειτουργούσε το Μάρτιο και σήμερα, ότι θα λειτουργήσει το Σεπτέμβριο. Τα παραπάνω αποκαλύπτουν είτε ότι η πολιτική ηγεσία αρκείται στην επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος είτε ότι δεν διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Ερωτηματικά δημιουργεί επίσης η πρόχειρη μάλλον εξαγγελία για την εξ αποστάσεως λειτουργία φροντιστηρίου για τα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ Λυκείου σε πραγματικό χρόνο.

Αναρωτιέται κανείς πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά με 88 μόνον καθηγητές συνολικά -μεταξύ των οποίων 12 φιλόλογοι και πέντε μαθηματικοί, σύμφωνα με την πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας- για την σε πραγματικό χρόνο υποστήριξή των μαθητών της Γ’ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ, σε πανελλαδική κλίμακα.

Βασικό μέλημα και προτεραιότητα παραμένει η διδασκαλία σε φυσική αίθουσα με παρουσία εκπαιδευτικού που διασφαλίζει την παιδαγωγική λειτουργία και την ουσιαστική αλληλεπίδραση.

Η μεγάλη πρόκληση όμως που παραμένει, δεν έχει να κάνει με το ποια τεχνολογικά εργαλεία αξιοποιούμε, αλλά με ποιο τρόπο, ώστε να ανανεώσουμε τη διδακτική πράξη , να ζωντανέψουμε την εκπαιδευτική λειτουργία και να δώσουμε πνοή στο σχολείο.

Εάν οι νέες τεχνολογίες ενσωματώνονται στην εκπαιδευτική λειτουργία με τρόπο ώστε να κάνουν τους μαθητές ικανούς να αξιοποιούν τις αναγνωστικές και αριθμητικές τους δεξιότητες στο σύγχρονο ευρύτερο περιβάλλον.

Όπως επίσης και εάν με την αξιοποίηση των εργαλείων αυτών, ανοίγει το πρόγραμμα των σπουδών του σχολείου σε πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα, σε ανθρωπιστικές αξίες και ιδέες που είναι πραγματικά αναγκαίες σε μία περίοδο έντασης των φαινομένων βίας και παραβατικότητας.

Στα βασικά αυτά θέματα δεν φαίνεται να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός ή έστω πρόταση από την κυβέρνηση.

Σε κάθε περίπτωση θα παρακολουθήσουμε την πορεία υλοποίησης των εξαγγελιών στηρίζοντας όπου χρειάζεται, αλλά ταυτόχρονα κρίνοντας, ελέγχοντας και προτείνοντας.
 

Σχόλια (3)

Μαμα
|

Θέμα 9
Το παιδί πρέπει να ξεχωρίσει το αγω από το αγών... Τα άλλα μοιάζουν.
Θέμα 10
Συμβολή -αποφασιστικη δεν μπορεί να είναι η συμμετοχή;χάνει λίγο το νόημα . Το ταιριάζει καλύτερα
Θέμα 11
Το β μπορεί να είμαι τροπικό ή συμπερασματικο αν το έτσι έχει το νόημα του λοιπόν
Αντίθετα το δ είναι πρόδηλα κατηγορούμενο άρα οχιτελοκη πρόταση.
Θέμα 15
Πήγε στην φιλαρμονική. Οι νέοι μάλλον θα τηταν μουσικοί. . Τα άλλα είναι σωστά . Το δ δεν αναφέρεται πουθενά άρα σίγουρα δεν είναι σωστό
Θέμα 19
Στο κείμενο το μέρος μπορεί να είναι ιδανικότερο ή το ιδανικότερο για την δουλεια. Το πιο μοναχικό. Ελαφρύτερο σκουντημα. Αλλά είτε δυνατη είτε αδύνατη η επιστοφη.αρα το δ.
Θέμα 20
Κλασσικό ρήμα 2ης συζυγίας. Το α.
Θέμα 23
Το β και γ έχει λάθος το χία. Το δ έχει 2συμφωνα στην αρχή. Το α θα μπορούσε αν είμαστεαν στο 1800. Μάλλον.. από τότε άλλαξε η γραμματική. Πάντως έχει τα λιγότερα λάθη. Λάθος μεν αλλά..
Θέμα 24.
Στο κείμενο ξεκινά. "Όπου πάντοτε δίδασκε (αναφορική) και (παρατακτική σύνδεση) έκανε πρόβες (αναφορική) ο Μάντζαρος. Άρα αναφορική. Πάντα κοιτάμε το κείμενο.
Θέμα 35
Κλασσικό θέμα μαθηματικών διαγωνισμών
Θέμα 36 επίσης
Θέμα 40 εμβαδόν κύκλου Πέμπτη Δημοτικού
Θέμα 41 δύσκολο θέμα μαθηματικών αντίστοιχο με μαθηματικούς διαγωνισμούς ίδιας ηλικίας
Θεμα 49 αντίστοιχο με κάτι ερωτήσεις τύπου το ερώτημα του Αϊνστάιν. Κριτική σκέψη θέλει.
Θέμα 50 μέθοδος των τριών.
Θεωρώ ότι τα θέματα ήθελαν ψυχραιμία και κριτική σκέψη, αποκλεισμό των τελείως λάθος απαντήσεων, και αποφασιστικότητα, μια ωριμότητα που ίσως να μην διαθέτουν τα 12χρονα και είχαν διαβάθμιση δυσκολίας θεμάτων.
Ίσως αν άλλαζε ο τρόπος εισαγωγής και ο δάσκαλος πρότεινε 1-3 παιδιά ανά τάξη ανάλογα το πώς μαθαίνουν και πως θα απέδιδαν σε περιβάλλον συναγωνισμού, θα ήταν καλύτερο. Κατι σαν αυτοδίκαια υποτροφία. αλλα ποιος εγγυάται το αδιάβλητο; Και αν είναι παραπάνω παιδιά σε μια τάξη; Και με τα ιδιωτικά η τα φροντιστήρια; δεν είναι κάτι που λύνεται εύκολα.

Μέλος ΔΕΠ
|

Οι δύσκολοι καιροί που διανύουμε απατούν σοβαρές προσεγγίσεις, εποικοδομητική κριτική, δημιουργική αντιπολίτευση με σοβαρότητα. Σε ένα περιβάλλον που καλλιεργεί τη ρηχή επικοινωνία, τον ρηχό λαϊκισμό και τα θεάματα τύπου Eurovision. Οι απόψεις που διαβάζουμε από τον Παραστατίδη είναιαξιόλογες και στη σωστή κατεύθυνση.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Επιτέλους, μια αξιόλογη αντιπολίτευση! Χωρίς θεατρικά δρώμενα με ξάπλες στα μαγαζιά και αγκαλιές με σκυλάκια...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/88220/pasok-kinal-gia-psifiako-sholeio-psifiako-frontistirio