Η εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την προστασία των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα

Δημοσίευση: 10/06/2024

Τελευταία Ενημέρωση: 11/06/2024, 06:50

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Να χρησιμοποιηθούν, όπου υπάρχει δυνατότητα, σκιερές και δροσερές αίθουσες, καθώς και αίθουσες που διαθέτουν κλιματιστικά, ανεμιστήρες δαπέδου, όπου υπάρχουν

Εγκύκλιο  για την προστασία  των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, κατόπιν των ανακοινώσεων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ) για συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, που θα επικρατήσουν αυτή την εβδομάδα, κατά την οποία διεξάγονται πανελλαδικές εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίων, ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ, όπως, επίσης, και διδασκαλία μαθημάτων (νηπιαγωγεία, δημοτικά, Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) ή άλλες δραστηριότητες.

Ειδικότερα το υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιο  εφιστά την προσοχή στους/στις Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συνδράμουν σε συνεργασία με τους Δήμους της περιοχής τους, με όποιο πρόσφορο τρόπο μπορούν τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, ώστε να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα για τη μείωση των συνεπειών από την ένταση της ζέστης, ανάλογα με τις συνθήκες κάθε περιοχής.  

1) Διδασκαλία ή διεξαγωγή εξετάσεων

  •  Να χρησιμοποιηθούν, όπου υπάρχει δυνατότητα, σκιερές και δροσερές αίθουσες, καθώς και αίθουσες που διαθέτουν κλιματιστικά, ανεμιστήρες δαπέδου, όπου υπάρχουν. Οι χώροι πρέπει να είναι καλά αεριζόμενοι και να γίνεται χρήση ηλιοπροστασίας στα παράθυρα (π.χ. κουρτινών και λοιπών προστατευτικών καλυμμάτων).
  • Να υπάρχει ευχέρεια στη διάθεση νερών και χυμών στους μαθητές/ μαθήτριες, με μέριμνα κυρίως των Σχολικών Επιτροπών.
  • Να καταβληθεί κάθε προσπάθεια από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις διαδικασίες των προαγωγικών / απολυτηρίων εξετάσεων.
  • Τέλος, σε περίπτωση υπερφόρτωσης του δικτύου παρακαλούνται οι ΠΔΕ και οι ΔΔΕ να βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία με τον ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων να ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος, να μη γίνονται διακοπές ρεύματος και να αποκαθίστανται άμεσα τυχόν βλάβες.

2) Αποφυγή δραστηριοτήτων στον ήλιο.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:

  • Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές/ μαθήτριες παραμένουν σε χώρο σκιερό ή εντός αίθουσας.
  • Συστήνεται μειωμένη αθλητική δραστηριότητα του μαθήματος φυσικής αγωγής
    με διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τον/την εκπαιδευτικό ΠΕ11- φυσικής αγωγής σε χώρους σκιερούς, αξιοποιώντας τις υποδομές της εκάστοτε σχολικής μονάδας (π.χ. γυμναστήριο, σκέπαστρο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων) ή/και θεωρητική προσέγγιση του μαθήματος φυσικής αγωγής στις αίθουσες (π.χ. ενημέρωση για τους ολυμπιακούς αγώνες και τα ολυμπιακά αθλήματα).
  • Κατά την υλοποίηση των προγραμματισμένων εκδηλώσεων για τη λήξη του σχολικού έτους τα σχολεία θα πρέπει να λάβουν κάθε πρόσφορο, κατά την κρίση τους, μέτρο για την προστασία των μαθητών/τριών.

3) Συστάσεις προς τους γονείς/κηδεμόνες και μαθητές/τριες για:

  • Ντύσιμο ελαφρύ και άνετο με ανοιχτόχρωμα ρούχα
  • Χρήση καπέλου
  • Χρήση αντιηλιακής κρέμας
  • Μικρά και ελαφριά γεύματα
  • Λήψη άφθονων υγρών (νερού, χυμών φρούτων)
  • Παιδιά που πάσχουν από χρόνια νοσήματα θα πρέπει να συμβουλεύονται τον θεράποντα γιατρό τους για να λαμβάνουν επιπρόσθετες οδηγίες.

4) Συστάσεις για Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που έχουν στην ευθύνη τους σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε περιοχές, όπως της Αττικής, της Ανατολικής Στερεάς, της Ανατολικής Πελοποννήσου, όπου με βάση τις προβλέψεις της ΕΜΥ αναμένεται ένταση των φαινομένων, καλούνται να συντονίσουν τις ενέργειές τους με τους/τις Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τους/τις κατά τόπους Δημάρχους για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων και την ενδεχόμενη λήψη απόφασης από Δημάρχους για κλείσιμο των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου αυτό κριθεί απαραίτητο.

5) Σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την εμφάνιση υψηλών θερμοκρασιών και καύσωνα δείτε την   σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας (Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας).
 

Σχόλια (28)

Χαρίδημος
|

@ Αρχιμάγειρα
Προσπαθούν να φτιάξουν μπριάμ χωρίς λάδι!… Δε θα εκπλαγώ αν προσφέρουν στα σχολεία βεντάλιες του ενός μέτρου!

ένας απλός εκπαιδευτικός
|

Απόλυτο δίκαιο η:

Σοφία

10 Ιουν 2024 22:38

Αλήθεια στο δημόσιο γιατί συνίσταται τηλεργασία και ευέλικτο ωράριο σε κλιματιζομενα γραφεία και στα σχολεία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μάθημα και στο διάλειμμα μέσα... σε αίθουσες που βράζουν χωρίς ουτε καν ανεμιστήρες? Να τους χαιρόμαστε!!!!

@Νίκος Δημ.
|

Έχετε απόλυτο δίκιο για τα βαθμολογικά κέντρα των πανελλαδικών. Προτείνουμε στον υπουργό να πάρει 1 φάκελο μαθήματος (π.χ. πληροφορικής που είναι και η ειδικότητά του), ένα μπουκαλάκι νερό (που επιτρέπεται) και να καθίσει να κάνει τη δοκιμαστική διόρθωση (όοοχι την κανονική που απαιτεί απόλυτη προσοχή!). Μετά από κανένα 3ωρο, στην καλύτερη περίπτωση, να μας πει πώς του φάνηκε η εμπειρία...

@ανασχηματισμός
|

Αν φύγει ο νυν θα επιστρέψει η πρώην. Δεν έχουν άλλους.

Πειραματικός
|

Πάντως ούτε νερά ούτε χυμοί προσφέρθηκαν... Απλώς οι εννέα στους δέκα μαθητές έφυγαν στην δυνατή αποχώρηση! Το ένστικτο της αυτοσυντήρησης μάλλον...

Ο Αράπης
|

@Χαρίδημος
Ε τότε θα τους αφιερώσω κάτι στα Γαλλικά (από το Γ. Ζαμπέτα) Δάσκαλε.
Μελαμψές Βεδουίνες, ξελογιάστρες, τσαχπίνες
χορεύουνε τα βράδια τους χορούς της αγάπης, ενώ το ταμ-ταμ
το χτυπάει ο αράπης, ο μαύρος, ο σκύλος, ο μπλάκ, ταμ, ταμ, ταμ
Ταμ, ταμ, ταμ, χτυπάει ο σκυλάραπας.

ανασχηματισμός χτες ή θα μείνει σαν την κεραμική καταστροφή
|

εκτός τόπου και χρόνου στα απλά - της κοινής λογικής - και περιμένατε άλματα ! σανόςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς ξηρός σε κλίβανο 41τακατό/βαθμών κλπ

Γιωργος
|

Αντί να δώσουν κάποια 300 ευρώ να βάλουν κλιματισμό σε κάθε αίθουσα
Δίνουν χιλιάδες ευρώ σε διαδραστικούς και καλα

Γιωργος
|

Ναι γιατί αν δεν ερχόταν η εγκύκλιος,είχαμε σκοπό να ανάψουμε τα καλοριφερ

ΚΑ
|

Αγνοούν στο υπουργείο ότι είναι σε ισχύ τα μέτρα περί διασποράς κορονοιού και ως εκ τούτου απαγορεύονται κλιματιστικά και ανεμιστήρες.
Σε ποιο παράλληλο σύμπαν ζουν...
Μόνο για καραντίνες ήταν έτοιμοι.

Χαρίδημος
|

Αφού δε τους θέλει τους Βυζαντινούς, γιατί τους κρατάει;
- Ξέρουν Γαλλικά!

ΒΑΣΙΛΗΣ
|

Το μόνο που μπορώ να πω, είναι η ατολμία του Υπουργείου να πάρει μια απόφαση και να λήξει το διδακτικό έτος δύο ημέρες πιο νωρίς. Αντί αυτού, έχουμε και θα έχουμε το μπάχαλο άλλα σχολεία να είναι κλειστά κι άλλα όχι!
Τόσοι σύμβουλοι υπάρχουν στο ΥΠΑΙΘΑ! Δεν βλέπουν την κατάσταση; Ας βγουν λίγο έξω από το κτίριο!
Κρίμα!

Φιλόλογος απών
|

@Διευθύντρια Γυμνασίου | 10 Ιουν 2024 23:52
Έχετε απόλυτο δίκιο! Κι έχετε δίκιο, γιατί ζείτε τη σχολική πραγματικότητα και λέτε τα αυτονόητα, τα οποία προφανώς αγνοούν παντελώς οι "αρμόδιοι" του υπουργείου. Γιαυτό και εξαντλούν το ενδιαφέρον τους σε ένα τυπικό έγγραφο με αφελείς κοινοτοπίες (οδηγίες δηλαδή που ουσιαστικά προσβάλλουν κάθε διευθυντή, αφού θα μπορούσε να τις είχε σκεφτεί ακόμη κι ο τελευταίος νεοδιόριστος εκπαιδευτικός), ενώ το χρέος τους είναι να έχουν ήδη μεριμνήσει να είναι εφοδιασμένα έγκαιρα τα σχολεία με όλα αυτά τα στοιχειώδη μέσα προστασίας!

μπαρμπα-Μήτσος
|

@ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ | 11 Ιουν 2024 00:28
Άριστα, 10(δέκα)!
Και με τόνο!

aka
|

κόφτε το λαιμό σας , ξα μας ... σοβαρά μέτρα ! δεν τα σκεφτηκε κανείς στο σχολείο ! ευτυχώς που την έστειλαν , σωθηκαμε !

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
|

Τόσο έξυπνα μέτρα είχαν να παρθούν από τότε που ο Ξέρξης διέταξε τους στρατιώτες του να μαστιγώσουν τη θάλασσα.

Διευθυντής
|

Μα τι αητοί είναι αυτοί; Πώς τα σκέφτηκαν τόσο σοφά και έξυπνα μέτρα; Ποτέ δε θα περνούσαν από το μυαλό μου. Και ύστερα λέτε ότι δεν είναι αποτελεσματικό το υπουργείο.

Πε86
|

Στον Έβρο πάντως δεν υπάρχει κλιματιστικό σε καμία αίθουσα διδασκαλίας κανενός σχολείου

Διευθύντρια Γυμνασίου
|

Όταν αναφέραμε εδώ στο esos ότι πρέπει τα Γυμνάσια να κλείσουν νωρίτερα δηλαδή το αργότερο στις 24 Μαϊου τι έκαναν οι σύμβουλοι του υπουργού μας; Όρισαν τα σχολεία να κλείσουν στις 28 Μαϊου και επέκτειναν τις εξετάσεις μέχρι τις 17 Ιουνίου!!! Όταν ζητάνε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις εξετάσεις, τι ακριβώς εννοούν οι κύριοι σύμβουλοι του υπουργού μας; Δεν γνωρίζουν ότι προσέφεραν έξι ημέρες για επτά μαθήματα και ότι τα περισσότερα Γυμνάσια έβαλαν διπλά εξεταζομενο μάθημα την Τρίτη στις 11 μετά από τις πολλές ημέρες των ευρωεκλογών; Τι ώρα νομίζουν ότι θα τελειώσουν οι εξετάσεις; Πριν τις 13:30 αποκλείεται. Δεν γνώριζαν οι πολυπειροι σύμβουλοι την πραγματικότητα στις σχολικές υποδομές; Δεν γνώριζαν ότι ελάχιστα σχολεία και αίθουσες έχουν κλιματισμό; Δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν πολλά σχολεία με προκατασκευασμένες αίθουσες; Τι τελικά γνωρίζουν και τι τελικά προσφέρουν οι άνθρωποι αυτοί χωρίς να καμία επαφή με τη σχολική πραγματικότητα; Λυπάμαι πραγματικά, διότι δεν παραδέχονται τα λάθη τους, αλλά προσπαθούν να μετακυλήσουν τις ευθύνες τους στους φτωχές σχολικές επιτροπές και στους κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς. Έτσι φαίνεται να έχουν συνηθίσει στα υπουργεία.

Σοφία
|

Αλήθεια στο δημόσιο γιατί συνίσταται τηλεργασία και ευέλικτο ωράριο σε κλιματιζομενα γραφεία και στα σχολεία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μάθημα και στο διάλειμμα μέσα... σε αίθουσες που βράζουν χωρίς ουτε καν ανεμιστήρες? Να τους χαιρόμαστε!!!!

Νατα μας
|

δεν έπρεπε ΟΛΕΣ οι αίθουσες να έχουν κλιματισμό ή θέρμανση;
Παραδέχεται το Υπουργείο ότι οι υποδομές είναι ελλιπέστατες, παρόλα αυτά τυρβάζει περί πλατφορμών και τεχνητής νοημοσύνης.
Λύστε τα βασικά και πάμε για άλλα....

Ερώτηση 2024
|

Έπρεπε να εκδοθεί εγκύκλιος, για να χρησιμοποιηθούν ανεμιστήρες και κλιματιστικά σε καύσωνα? Αν δεν εκδοθεί, απαγορεύεται?

Νομίζω ότι το Υπ. Παιδείας πρέπει να είναι στον κόσμο του μιας και στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων εννοείται ότι δεν υπάρχουν κλιματιστικά και ανεμιστήρες. Εκτός ίσως από το γραφείο δντη!

Ελένη
|

Καί με τους μαθητές που δίνουν πανελλαδικές τι θα γίνει;
Καμία μέριμνα χρόνια τώρα!
Πως να αποδώσουν όταν κινδυνεύουν να λιποθυμησουν από την ζέστη;;

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
|

Ο συντάκτης πρέπει να έχει χρόνια να πατήσει σε ελληνικό σχολείο (ή και να μην έχει περάσει ποτέ από αυτά - μας ήρθε κατευθείαν απόξω).

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Στο δικό μου σχολείο (φαντάζομαι και σχεδόν σε όλα της Ελλάδας) έχουμε πισίνα με νεροτσουλήθρα και ναυαγοσώστη. Προβλέπεται η χρήση της κε υπουργέ κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Επίσης ήθελα να ρωτήσω αν μπορούμε να εξετάζουμε τους προφορικούς μέσα; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

αστειότητες
|

δείτε στην κύπρο τι γίνεται
οι διαδραστικοί θα είναι καλά; για αυτούς ανησυχούμε , όχι για τα παιδιά , για τους εκπαιδευτικούς ΟΥΤΕ λόγος

μπαρμπα-Μήτσος
|

Τα κλιματιστικά έπρεπε να έχουν μπει.
Για να μπουν χρειάζεται νέα ηλεκτρολογική μελέτη για το σχολείο.
Δεν προλαβαίνουν φέτος, του χρόνου, πρώτα ο Θεός.
Μόνο μην το ξεχάσετε γιατί ο λαός θυμώνει και ξεσπά στα ποσοστά...

Νίκος Δημ.
|

Να χρησιμοποιηθούν αίθουσες που διαθέτουν κλιματιστικά, ανεμιστήρες δαπέδου! Δεν μπορώ να το εξηγήσω με άλλον τρόπο, κάποιοι ζουν στον δικό τους πλανήτη. Σταματήστε όμως να παίζετε με τον πόνο μας.
Και πού είστε; Έχετε δει σε τι άθλιες συνθήκες βαθμολογούμε στις Πανελλαδικές, πάνσοφοι του Υπουργείου Παιδείας; Δε θα είναι άσχημο να το πληροφορηθείτε και καμιά φορά (χρονιά). Τότε ίσως να έρθετε στα συγκαλά σας και σταματήσετε να μας συμπεριφέρεστε σαν κατώτερα όντα.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/88554/i-egkyklios-toy-yp-paideias-gia-tin-prostasia-ton-mathitonmathitrion-apo-ton-kaysona