Σχετικά με τα θέματα της συνεδρίασης του ΚΥΣΔΕ (9/9/2024) και την εκπαιδευτική επικαιρότητα
Δημοσίευση: 06/09/2024
Τελευταία Ενημέρωση: 06/09/2024, 22:00
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου
Το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) πρόκειται να συνεδριάσει τη Δευτέρα 9/9/24 με τον μεγαλύτερο όγκο θεμάτων να αφορά σε αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και στην ΕΑΕ, αλλά και σε μετατάξεις. Πιο συγκεκριμένα τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης είναι τα εξής:
1. Μετατάξεις εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ91 Θεατρικής Αγωγής σε Καλλιτεχνικά Σχολεία
2. Μετάταξη εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ79 σε κενή θέση του ίδιου κλάδου σε Μουσικό Σχολείο
3. Τροποποίηση μετάταξης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας για τον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων
4. Ανάκληση μετάταξης εκπαιδευτικού από την ΔΕ και επαναφορά στην ΠΕ
5. Επανεξέταση αίτησης απόσπασης εκπαιδευτικού ΔΕ σε Ερευνητικό Κέντρο
6. Αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ
7. Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ
8. Επανεξέταση ένστασης επί των μεταθέσεων στην ΕΑΕ
9. Ανακλήσεις αποσπάσεων σε Μουσικά
10. Εξέταση αιτήσεων εκπαιδευτικών ΔΕ για παραίτηση από την υπηρεσία
Κατανοώντας την αγωνία των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών σχετικά με τις αποφάσεις που θα ληφθούν, δεσμεύομαι ότι θα ενημερώσω άμεσα μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης.
Δήλωση Πιερρακάκη περί εξορθολογισμού τμημάτων “How to lie with Statistics”
Ο εύστοχος τίτλος του βιβλίου “How to lie with Statistics”του Darrell Huff ταιριάζει «γάντι» στον τρόπο που χρησιμοποιεί ο κ. Υπουργός τη στατιστική για να δικαιολογήσει τις εφαρμοζόμενες νεοφιλελεύθερες πολιτικές στον χώρο της Παιδείας, πολιτικές που βάλλουν πρώτα απ’ όλα κατά των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας, αλλά και κατά των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ακούσαμε έκπληκτοι τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στις 4/9, να αναφέρει ότι το Υπουργείο προχωρά σε εξορθολογισμό τμημάτων για να πετύχει καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Δηλαδή συγχωνεύονται τμήματα, στοιβάζονται 27,28,29 μαθητές/τριες σε μια αίθουσα διδασκαλίας, υποχρεώνονται άλλοι/ες, είτε να εγγραφούν σε όμορη σχολική μονάδα, είτε να μετακινηθούν σε σχολείο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Και υπάρχει και το χειρότερο σενάριο, να αναγκάζονται να αλλάξουν ειδικότητα στην ΕΕΚ και στην ΕΑΕ ή ακόμα να υποχρεώνονται σε αποτρεπτική μετακίνηση σε σχολική μονάδα εκτός ορίων του Δήμου κατοικίας τους και έτσι να οδηγούνται στην πλήρη απογοήτευση με την προοπτική και τον κίνδυνο να εγκαταλείψουν το σχολείο. Με τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων και τη μη έγκριση των ολιγομελών, είναι εξωφρενικό να ακούμε από τα πλέον επίσημα χείλη για καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
Μάλιστα ο υπουργός για να δικαιολογήσει τη θέση του περί εξορθολογισμού, επισήμανε ότι ο ελληνικός μέσος όρος μαθητών ανά εκπαιδευτικό είναι πιο χαμηλός από τον ευρωπαϊκό (8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό στην Ελλάδα). Είναι μια θέση την οποία ακούμε ξανά και ξανά, δηλ ότι στην Ελλάδα ανά παιδί έχουμε από τα υψηλότερα κλάσματα εκπαιδευτικών συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η δήλωση όμως του Υπουργού, η οποία στηρίζεται σε εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, δεν λαμβάνει υπόψη το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας (80% του εδάφους χαρακτηρίζεται ορεινό, ενώ παράλληλα υπάρχουν 165 κατοικούμενα νησιά) και την ύπαρξη ολιγοθέσιων σχολείων ανά την επικράτεια.
Έτσι λοιπόν, το Υπουργείο χρησιμοποιεί τη στατιστική για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να πλήξει τα δικαιώματα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.
Στην κινητοποίηση που πραγματοποιήσαμε στο Υπουργείο στις 04/09/2024, ενάντια στις συγχωνεύσεις, καταργήσεις τμημάτων, κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων και με επιτακτικό αίτημα τη συνάντηση των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών με την πολιτική ηγεσία, η απάντηση της κυβέρνησης ήταν τα χημικά και η καταστολή.
Καταγγέλλουμε την απρόκλητη επίθεση των δυνάμεων καταστολής και τους πολιτικούς εντολοδόχους τους. Για άλλη μια φορά χτύπησαν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε ενάντια:
• στις συγχωνεύσεις τμημάτων
• στη μη έγκριση των ολιγομελών σε ΕΠΑΛ και ΣΜΕΑΕ
• στην υπερφόρτωση των τμημάτων ακόμα και καθ’ υπέρβαση του Νόμου
• στις αναγκαστικές μετακινήσεις συναδέλφων/ισσών λόγω μη συμπλήρωσης ωραρίου
• στο ντόμινο αδικιών στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, κυρίως των νεοδιοριζόμενων και αναπληρωτών, αλλά όχι μόνο, που οφείλεται αποκλειστικά στους πρόχειρους και λάθος χειρισμούς του Υπουργείου
• στις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία ή ακόμα και σε σχολικές μονάδες πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους
• στην εμμονή του Υπουργείου να μην μονιμοποιεί τους/τις νεοδιοριζόμενους/ες εκπαιδευτικούς που έχουν κλείσει δύο χρόνια από τον διορισμό τους.
Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις σε ΔΔΕ, ΠΔΕ και Υπουργείο!
Δηλώνουμε ότι ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ!
Με μαζικούς και δυναμικούς αγώνες δίνουμε τις απαντήσεις μας στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης
Με αφορμή τα εγκαίνια της ΔΕΘ το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, ώρα 18.00
Όλες και όλοι
στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Αυξήσεις στους μισθούς μας 10%, άμεσα, για να καλυφθούν οι απώλειες από τον φετινό πληθωρισμό
• Συλλογικές συμβάσεις εργασίας και στο Δημόσιο
• Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
• Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 17
• Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
• Επαναφορά 13ου– 14ου μισθού
• Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Καμία περικοπή του.
• Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία. Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15.
• Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση – Επαναφορά του Ν. 1264/82.
• Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
• Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις Δημόσιων οργανισμών και φορέων.