Οι σημερινές αποφάσεις του ΚΥΣΔΕ

Δημοσίευση: 09/09/2024

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θοδωρής Κατσωνόπουλος

του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου

Το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) συνεδρίασε τη Δευτέρα 9/9/24 με τον μεγαλύτερο όγκο θεμάτων να αφορά σε αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και στην ΕΑΕ. Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκαν 429 αιτήσεις απόσπασης.

Αναλυτικά τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης και οι σχετικές αποφάσεις που ελήφθησαν από το Συμβούλιο:

1.    Μετατάξεις εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ91 Θεατρικής Αγωγής σε Καλλιτεχνικά Σχολεία 

Εξετάστηκαν πέντε (5) αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών ΠΕ κλάδου ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης, από την Α/θμια σε κενές θέσεις του ίδιου κλάδου σε Καλλιτεχνικά σχολεία της ΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας. Η εισήγηση της Επιτροπής έγινε δεκτή και για τις πέντε (5) αιτήσεις. Οι Εκπαιδευτικοί μετατάσσονται στα παρακάτω Καλλιτεχνικά Σχολεία: 
Θεσσαλονίκης (Αμπελοκήπων), Αθηνών, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περιστερίου (2 εκπαιδευτικοί). Αναμένεται η έκδοση του ΦΕΚ.

2.    Μετάταξη εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ79 σε κενή θέση του ίδιου κλάδου σε Μουσικό Σχολείο

Εξετάστηκε η αίτηση μετάταξης εκπαιδευτικού Α/θμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ79 Μουσικής σε Μουσικό Σχολείο, κατόπιν εισήγησης της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας. Το Συμβούλιο δεν έκανε δεκτή την αίτηση μετάταξης, με βάση την εισήγηση της ΕΕΜΠ. Ζήτησα να αναπεμφθεί εκ νέου το θέμα στην Επιτροπή.  
Επίσης έθεσα εκ νέου υπόψη του Συμβουλίου την αναγκαιότητα επιτάχυνσης των διαδικασιών για την εξέταση των ενστάσεων επί των αποσπάσεων σε Μουσικά Σχολεία, θέμα που μετά την παρέμβασή μου σε συνεδρίαση στις 7 Αυγούστου, αναπέμφθηκε στην ΕΕΜΠ.  

3.    Τροποποίηση μετάταξης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας για τον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων 

Εξετάστηκε  εκ νέου η αίτηση μετάταξης της εκπαιδευτικού και το Συμβούλιο την έκανε δεκτή.  

4.    Ανάκληση μετάταξης εκπαιδευτικού από την ΔΕ και επαναφορά στην ΠΕ 

Εξετάστηκε η αίτηση ανάκλησης της μετάταξης της εκπαιδευτικού και έγινε δεκτή.

5.    Επανεξέταση αίτησης απόσπασης εκπαιδευτικού ΔΕ σε Ερευνητικό Κέντρο

Εν αναμονή συμπληρωματικών στοιχείων, το θέμα αναβλήθηκε.

6.    Αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ

Σύνολο εξεταζόμενων αιτήσεων: 44
Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:
2 αιτήσεις ανάκλησης, 1 ένσταση, 3 επανεξετάσεις αιτήσεων απόσπασης έγιναν δεκτές,  ενώ 1 αίτηση τροποποίησης απορρίφθηκε.
Νέες αιτήσεις
Διορισμένοι/ες 2020-2022: Από τις 8 αιτήσεις, ικανοποιήθηκαν οι 6, απ’ τις οποίες 4 ως σύζυγοι νεοδιόριστων και 1 ως σύζυγος ένστολου.
Διορισμένοι/ες 2023-2024:  Από τις 29 αιτήσεις, ικανοποιήθηκαν οι 21

7.    Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ

Σύνολο εξεταζόμενων αιτήσεων: 385
Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:
64 αιτήσεις εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω των ιδίων ή των συζύγων, απ’ τις οποίες δεκτές έγιναν οι 60.
128 αιτήσεις εκπαιδευτικών με τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, απ’ τις οποίες έγιναν δεκτές οι 122. 
49 αιτήσεις εκπαιδευτικών ως πολύτεκνοι, απ’ τις οποίες έγιναν δεκτές οι 45.
47 αιτήσεις εκπαιδευτικών λόγω ασθενείας των ιδίων ή των συζύγων (αρ. 13. παρ.3 του ΠΔ50/96), απ’ τις οποίες έγιναν δεκτές οι 15.  
14 αιτήσεις ως συζύγων νεοδιοριζόμενων, απ’ τις οποίες ικανοποιήθηκαν οι 10.
36 αιτήσεις απόσπασης νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών για άλλους λόγους, πέραν των όσων προβλέπονταν στη σχετική εγκύκλιο απόσπασης. Δεν έγιναν δεκτές.

Εξετάστηκαν επίσης
15 νέες αιτήσεις απόσπασης, απ’ τις οποίες έγιναν δεκτές οι 7 (1 ως αιρετός ΟΤΑ, 1 ως σύζυγος ένστολου, 1 ως γονέας τέκνου με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67%). 
13 επανεξετάσεις αιτήσεων απόσπασης, απ’ τις οποίες ικανοποιήθηκαν οι 8.
13 αιτήσεις ανάκλησης απόσπασης, απ’  τις οποίες ικανοποιήθηκαν οι 11. 
3 αιτήσεις τροποποίησης της αίτησης απόσπασης, απ’ τις οποίες ικανοποιήθηκαν οι 2 (1 αφορούσε σε σύζυγο νεοδιοριζόμενου).
2 αιτήσεις εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην ΠΕ16.02) και 1 αίτηση εκπαιδευτικού κλάδου ΤΕ16, που ζητούσαν την ένταξή τους στις κατ΄ εξαίρεση περιπτώσεις του άρθρου 62 του ν.4589/2019. Το Συμβούλιο απεφάνθη θετικά ως προς την ένταξη στην ειδική κατηγορία.

Γιατί διαφοροποιήθηκα ακόμα και στις πασιφανείς περιπτώσεις που δεν εμπίπτουν στις ισχύουσες διατάξεις, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις απορριπτικών αποφάσεων των αιτήσεων απόσπασης των συναδέλφων/ισσών μου.
Θα τονίσω ότι πάγια θέση μου στο ΚΥΣΔΕ ήταν, είναι και θα είναι υπέρ του εκπαιδευτικού, ειδικά για σοβαρούς λόγους υγείας, όπου το γράμμα του Νόμου δεν έχει καμία αξία μπροστά στην αξία της ανθρώπινης ζωής. 
Επίσης, σε εποχές που η ακρίβεια έχει τσακίσει την ελληνική κοινωνία και που, κακά τα ψέματα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούμαστε δημόσιοι υπάλληλοι που δεν τυγχάνουμε των ίδιων προνομίων, κινήτρων και διευκολύνσεων με άλλους υπαλλήλους, το ελάχιστο που θα μπορούσε να πράξει το Υπουργείο είναι να φροντίζει για την κατά το δυνατό διευκόλυνση μας, διευκόλυνση μάλιστα που δεν επιβαρύνει οικονομικά το κράτος. Το ελάχιστο λοιπόν που μπορεί να πράξει το ΥΠΑΙΘΑ για τους εκπαιδευτικούς είναι να ικανοποιεί τις αιτήσεις τους για απόσπαση και για οικονομικούς λόγους, όπως και οικογενειακούς, λόγους συνυπηρέτησης και λόγους υγείας.

Αυτές είναι οι θέσεις μου, θα αγωνίζομαι για αυτές, έστω κι αν διαφοροποιούμαι, έστω κι αν μειοψηφώ, έστω κι αν, εν γνώσει μου,  κινούμαι εκτός του γράμματος του νόμου, υποστηρίζοντας το πνεύμα του.   

Σύμφωνα με τις αποφάσεις και θέσεις του κλάδου διεκδικούμε:

•    Κατάργηση της υποχρέωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να παραμείνουν στη θέση τοποθέτησής τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών. Να τους δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού.
•    Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές να γίνονται για μια 3ετία. Έγκαιρη πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων μέχρι τις 30 Ιούνη.
•    Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.
•    Ενιαίο χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλα τα ΠΥΣΔΕ.

Τέλος, μετά και τους διορισμούς της ΔΕ της φετινής χρονιάς, είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών κενών προς μετάθεση/μετάταξη/διορισμό, καθώς ο υπάρχων αλγόριθμος είναι «κόφτης» κενών.  
Όλες οι απαραίτητες αλλαγές πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα από το Υπουργείο προκειμένου να μην μπλοκάρει η κινητικότητα των εκπαιδευτικών για τα επόμενα χρόνια.

8.    Επανεξέταση ένστασης επί των μεταθέσεων στην ΕΑΕ

Το θέμα δεν εξετάστηκε.

9.    Ανακλήσεις αποσπάσεων σε Μουσικά

Εξετάστηκαν 3 αιτήσεις ανάκλησης απόσπασης εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων Μουσικών Σχολείων και έγιναν δεκτές. 

10.    Εξέταση αιτήσεων εκπαιδευτικών ΔΕ για παραίτηση από την υπηρεσία

Εξετάστηκαν 3 αιτήσεις παραίτησης και έγιναν δεκτές από το Συμβούλιο.

Τα σχέδια αποφάσεων που αφορούν σε αποσπάσεις και μετατάξεις έχουν ετοιμαστεί και επρόκειτο να διαβιβαστούν άμεσα για υπογραφές στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και στην πολιτική ηγεσία. 
Επιβάλλεται όλες οι αποφάσεις να ανακοινωθούν αύριο Τρίτη 10/09. 

Σχόλια (4)

Ηλίας
|

Μισθός νεοδιοριστου καθηγητή στην Κύπρο, 1550 ευρώ καθαρά !!
Με 20 χρόνια 2750 καθαρά !!

@ αμοιβαίες μεταθέσεις
|

δίκιο βουνο ! πολύ σημαντικό : πλατφόρμα για μαζικές αμοιβαίες ίσως πριν τις "άλλες" και σε σχολεία και σε διάθεση , γιατί όχι; το ίδιο ισοζύγιο ! επίσης απαραίτητες οι αμοιβαίες ετήσιες αμοιβαίες αποσπάσεις σε σχολεία , γιατί να μην δοκιμαστεί και αυτό ; με πλατφόρμα σύντομο, αποτελεσματικό και για σχολεία και εκπαιδευτικούς

Εκπαιδευτικός
|

Δείτε τις αμοιβαίες μεταθέσεις εκπαιδευτικών για συναδέλφους στη διάθεσή του ΠΥΣΔΕ για πολλά χρόνια!

εξαιρετικός
|

όμως για κάποια θέματα χρειάζεται διαβούλευση : 1. νεοδιοριστοι ζευγάρια (λίγα αλλά υπαρκτα) : άρση διετίας για τον έναν και υπηρετηση έστω στο χειρότερο μέρος μαζί , για να μην παραβιαστεί η σειρά διορισμού, τη διετία όλη 2. πολύ σωστό οι αποσπάσεις να περιλαμβάνουν και ΜΣΔ , για να παίρνουν ολοι μια ανάσα (οι γονείς μπορούν να πάρουν ένα έτος τα παιδιά κοντά τους) 3. ΛΑΘΟΣ η τριετής απόσπαση ! κάτι μπορεί να αλλάξει, μόρια θα έχουν , αλλά μπορεί να έχουν και άλλοι και να υπάρχει σε ετήσια βάση αλλαγή πιθανά (είναι εγγενές του επαγγέλματος να υπάρχει επανέναρξη 1/9 σε πολλά). αυτά πρέπει να διεκδικηθούν έντονα ! το θέμα με την υγεία είναι λίγο περίεργο όμως : δυστυχώς το επάγγελμα (περιγραφή θέσης) δεν είναι μόνο γραφείο , δεν είναι μόνο πόλη, δεν είναι μονο διδασκαλία, έχει και τρέξιμο στην εφημερία κλπ... σεβασμός στα ειδικά θέματα , αλλά κάποια πρέπει να τα ξαναδειτε στο υπουργείο, ας παίρνει απόσπαση μακρά μέσω ΕΣΚ για δουλειά γραφείου, το σχολείο δεν είναι για όλους (δεν είναι θέμα δικαιωματισμού) .


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/89709/oi-simerines-apofaseis-toy-kysde