Επιστημονική Ομάδα για την Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών Διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης-Απόφοιτοι

Δημοσίευση: 10/09/2024

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΙΕΠ

Που θα χρησιμοποιθούν τα αποτελέσματα της «ιχνηλάτησης»

Επιστημονική Ομάδα  Έργου (ΕΟΕ)  για την  Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών Διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης-Απόφοιτοι, συγκροτήθηκε, με απόφαση της διοίκησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Ειδικότερα, η   Επιστημονική Ομάδα  έχει ως εξής:

1. Παρασκευή Τρούκη, Προσωπικό ΙΕΠ - ΠΕ Ανθρωπιστικών Επιστημών, Υπεύθυνη της Πράξης

2. Ελένη Κουτσουράκη, Μέλος ΔΕΠ Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και μέλος του ΔΣ του ΙΕΠ

3. Γεώργιος Λαδιάς,ΠΕ86,αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ

4. Ευάγγελος Μαυρικάκης, ΠΕ80, Σύμβουλος Α' ΙΕΠ

5. Θελξιόπη Χατζηαντωνίου,Διοικητικός υπάλληλος με απόσπαση στο ΙΕΠ

Τα αποτελέσματα  της «ιχνηλάτησης» θα χρησιμοποιηθούν:

Α. Για την  υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης,

Β. Για την  εποπτεία και υποστήριξη της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από την ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος (μηχανισμός ιχνηλάτησης) και εφαρμογών (π.χ. εξειδικευμένου ηλεκτρονικού κόμβου/portal, συστήματος επιχειρηματικής ευφυίας) που καθιστούν δυνατή τη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας, προκειμένου οι τελικοί χρήστες (μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικοί) να έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες και εργαλεία αναζήτησης και αναπαράστασης της πληροφορίας, που τους υποστηρίζουν στη διερεύνηση εκπαιδευτικών και εργασιακών δυνατοτήτων/επιλογών.

Γ. Ο εξειδικευμένος ηλεκτρονικός κόμβος είναι η βασική εφαρμογή που θα προσφέρει εργαλεία ενημέρωσης των μαθητών/γονέων/εκπαιδευτικών και θα λειτουργεί ως υπηρεσία υποστηρικτική στις ήδη θεσμοθετημένες δράσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Αναλυτικότερα, ο “μηχανισμός”  θα έχει ως αντικείμενο:

  •     την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδρομής των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής φοίτησης,
  •     τη συλλογή στοιχείων σχετικά με τη διαδικασία μετάβασης μεταξύ των βαθμίδων και διαφορετικών τύπων σχολικών μονάδων, καθώς και με τη μετάβασή τους στην αγορά εργασίας,
  •     την καταγραφή των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προτιμήσεων και επιλογών των μαθητών και μαθητριών της κατώτερης και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  •     τη διενέργεια ερευνών για την ιχνηλάτηση της πορείας (επαρκούς-ανεπαρκούς) φοίτησης των μαθητών και της μετάβασης των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στην αγορά εργασίας,
  •     την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της διαδικασίας μετάβασης στην αγορά εργασίας και την εξαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών συμπερασμάτων,
  •     την παρακολούθηση των αλλαγών στην αγορά εργασίας σχετικά με τις αναδυόμενες απαιτήσεις των επαγγελμάτων (new skills monitoring),
  •     τη διατύπωση προτάσεων για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών στην αγορά εργασίας,
  •     την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην ανάπτυξη ενός δικτύου υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης,
  •     την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς, καθώς και
  •     την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
     

Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/89742/epistimoniki-omada-gia-tin-ihnilatisi-sholikon-kai-ergasiakon-diadromon-meso