Επιμένει το υπ. Παιδείας στην απόφαση οι μαθητές να έχουν την ευθύνη και όχι οι εκπαιδευτικοί των ενδοσχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων
Δημοσίευση: 30/09/2024
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η διευκρίνιση της υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή στο esos
Το υπουργείο Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή της απόφασης, οι μαθητές να έχουν την ευθύνη και όχι οι εκπαιδευτικοί των ενδοσχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων , η οποία περιλαμβάνεται στο νέο Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μάλιστα η υφυπουργός Ζέττα Μακρή με διευκρινιστική προς το esos υποστηρίζει αντίστοιχη διατύπωση υπήρχε και στον Κανονισμό του 2021 χωρίς να δημιουργηθεί παρανόηση ή θέμα στην εφαρμογή της απόφασης.
Το esos σημειώνει ότι ο κανονισμός του 2021 όριζε ότι: "Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών".
Στο νέο κανονιμό γα το σχολικό 2024-25 αφαιρέθηκε το "πρέπει" και ορίζει τα εξής: Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών.
Ακολουθεί η διευκρίνιση της υφυπουργού Παιδείας
Προς Διευθυντή Σύνταξης του esos
Με αφορμή το ρεπορτάζ της εκπαιδευτικής ιστοσελίδας σας με τίτλο "Κυρίαρχοι" οι μαθητές, χωρίς ευθύνη εκπαιδευτικών, οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες", θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την δυνατότητα διευκρίνισης στην παράγραφο "Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών".
Αντίστοιχη διατύπωση υπήρχε και στην υπ' αριθ. 13423/ΓΔ4/4-2-2021 απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β' 491/9-2-2021 και σας διευκρινίζω ότι ουδέποτε δημιουργήθηκε παρανόηση ή θέμα στην εφαρμογή της μια και είναι ξεκάθαρο ότι η ευθύνη αφορά στην υποβολή προτάσεων από την πλευρά των μαθητών και δεν αφορά στην ευθύνη της τελικής επιλογής των προτάσεων αυτών.
Ωστόσο η παρατήρησή σας είναι χρήσιμη και σας ευχαριστώ ξανά για την ουσιαστική συμβολή σας στην ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, κηδεμόνων και κάθε ενδιαφερόμενου για την εκπαιδευτική διαδικασία και την σχολική ζωή.
Με εκτίμηση,
Ζέττα Μ. Μακρή
Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Σχόλια (31)
Παρακαλώ μην μειώνετε τους Τρισμέγιστους Σχολιαστάς. Η σοφία τους είναι, αναμφίβολα, μια πράξη αγάπης σε εμάς τους τιποτένιους, ταπεινούς και καταφρονεμένους σχολιαστές της σειράς. Πώς μπορείτε εσείς να καταλάβετε το ύψος της διανόησής τους; Μιας Διανόησης που αντηχεί τον παλμό των "Φοιτητικών Συλλόγών" και, ευτυχώς για εμάς, δεν αλλοτριώθηκε από τη σκληρή καθημερινότητα (δηλ όσων από εμάς εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα) αλλά διατηρείται αναλοίωτη ωσάν μια αύρα ελευθερίας και ανεμελιάς. Σίγουρα, οι Τρισμέγιστοι Σχολιαστές έχουν τη Δαμόκλειο Σπάθη της ανεργίας πάνω από τα κεφάλια τους. Παρόλα αυτά τολμούν και βροντοφωνάζουν "Απεργία". Είναι, αναμφίβολα, μια πράξη αγάπης. Και μπράβο τους, που λέει και μια ψυχή.
Η ζωή σου όλη μια απεργία.Καμιά άλλη λέξη ξέρεις;
Περαστικά
@ Αλίκη
Απεργία. ´Οχι μια μέρα. Απεργία διαρκείας. Να κλείσουν τα νηπιαγωγεία 2 εβδομάδες . Μόνο έτσι θα σας ακούσουν.
Στους συλλόγους εκπαιδευτικών πάντως , σπάνια βλέπω νηπιαγωγούς. Γιατί;
@Έλεν
Είναι παρήγορο που μας κατανοούν οι συνάδελφοι τουλάχιστον. Η πραγματικότητα στα νηπιαγωγεία είναι αυτή που περιγράφεις και οι συνθήκες χειρότερες από κάθε άλλη βαθμίδα. Νηπιαγωγοί - χταπόδια χωρίς διάλειμμα, μονο δουλειά. Κινδυνεύει η ψυχική κσι σωματική μας υγεία. Αν μπορούσα θα είχα φυγει χθες. Δεν μας δινουν όμως καμια σημασία γιατί απλά δεν τους νοιάζει για εμάς. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη για τις προϊσταμενες γι αυτό καμια δε θέλει πλέον να αναλάβει.τι να το κανεις το επίδομα θέσης ευθύνης αν είναι να το δίνεις σε γιατρούς και φάρμακα;
Εδώ παπάς εκεί παπάς, ψάχνουν σε ποιον θα χρεώσουν ευθύνες. Οι μαθητές υπεύθυνοι, αλλά στην αξιολόγηση αυτοί θα αξιολογηθούν;;; Κ πως θα συνεννοηθούν μεταξύ τους;; Σαν τη χαβρα Ιουδαίων στα συμβούλια τους;;; Είναι υπεύθυνοι;; Όχι. Θέλετε να τους κάνετε υπεύθυνους. Αλλά πρέπει να τους ορίσετε κανόνες τους οποίους θα υπογραφούν με τη δική τους συναίνεση εφόσον συμφωνούν κ τις συνέπειες λαθών κ καταστροφών θα επωμίζονται οι ίδιοι!! Άρα ενηλικίωση από τα 13!!! Μην ζητάτε ευθύνες από τους εκπαιδευτικούς για τήρηση νομοθεσίας. Ο ενήλικας 13χρονος είναι υπεύθυνος να τηρεί τους νόμους αλλιώς συλλαμβάνεται από πειθαρχικούς συμβούλους. Οι εκπαιδευτικοί δεν φέρουν ουδεμία ευθύνη. Απλά διδάσκουν το μάθημα ως σεμιναριακο. Όπως γίνεται στα σεμινάρια ενηλίκων. Γουστάρω!!! Μπράβο. Έτσι μπράβο. Να κάνουμε μάθημα σεμιναριακο. Άλλωστε για αυτό υπάρχουν τα φροντιστήρια. Παρά πολύ καλά. Δεν με χαλάει καθόλου. Κι επίσης θα χρειαστώ κ μισθό αξιόλογο διότι Μ αυτόν ούτε το σεμιναριακο πίνακα δεν έχω δύναμη να χρησιμοποιήσω. Κ οι καρέκλες θ αλλάξουν. Ατομικές σεμιναριακες. Το καλύτερο απ' όλα. Αυτό θα κάνετε. Κ μια αξιόλογη αύξηση μισθού σας παρακαλώ . Διότι αυτό είναι must κ της άμεσης προτεραιότητας. Κι είμαστε οκ..... Ευχαριστούμε.!!
@Αλίκη
Να καλέσετε λοιπόν την κυρία στη φωτό που κάθεται χαμογελαστή στο γραφείο της, να έρθει στο νηπιαγωγείο σας και να μείνει στην τάξη μαζί σας από το πρωί μέχρι το μεσημέρι . Αν δεν έρθει, ντροπή της. Σε τόσα άσχετα μέρη πηγαίνει για επίσκεψη. Να περάσει λοιπόν μια μέρα σε τάξη νηπιαγωγείου με 24 νήπια-προνήπια χωρίς να βγει καθόλου έξω , ούτε 5 λεπτά , να ακούσει το «κυρία» 888 φορές , να ηρεμήσει αυτά που κλαίνε το πρωί γιατί είναι ακόμα προσαρμογή και αν από το κλάμα εκτοξευθεί και καμιά ρουκέτα εμετού στην τάξη να βοηθήσει( γιατί αυτή μπορεί να νομίζει ότι έχετε την καθαρίστρια απίκο από το πρωί) ,να απαντάει στο τηλέφωνο, να πρέπει να στείλει και μέιλ μέχρι τις 11:00 γιατί έτσι ζήτησε η πρωτοβάθμια και να κάνει ταυτόχρονα δραστηριότητες και όλα τα πολύ ωραία που κάνετε στο νηπιαγωγείο. Μόνο έτσι θα καταλάβει. Βιωματική μάθηση. Το μεσημέρι που θα φύγει από το νηπιαγωγείο δεν θα είναι όπως τη βλέπεις τώρα στη φωτογραφία σίγουρα.Όσο για το « δεν μπορεί να γίνει μείωση ωραρίου για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του νηπιαγωγείου» δουλειά της είναι να βρει λύση και να σταματήσει αυτή η αδικία σε βάρος των νηπιαγωγών. Τι κάθεται εκεί και κάνει ;
Αν δεν πάρουν τα παιδιά πρωτοβουλίες και δεν συμμετέχουν, δεν πραγματοποιούνται 'δρασεις'. Εγώ έτσι το μεταφράζω και μου φαίνεται αυτονόητο. Αυτό πράττουμε χρόνια τώρα με τις εκδηλώσεις και τα έξωδιδακτικά προγράμματα. Αν οι μαθητές δεν συνεργάζονται για να 'βγει' μια γιορτή, απλώς γίνεται μια παρουσίαση ή προβολή και η ευθύνη για το αποτέλεσμα είναι των παιδιών, όχι των καθηγητών που ανέλαβαν τη γιορτή. Αν δεν θέλουν να συμμετάσχουν ουσιαστικά στην Περιβαλλοντική ομάδα πχ, δεν θα πάνε ούτε επίσκεψη σε ΚΠΕ ή όπου αλλού. Ίσα ίσα, βλέπουμε ήδη πριν από την αξιολόγηση - τώρα έχει παραγίνει μάλιστα - σχολεία που κάνουν πάμπολλες 'δρασεις'και προγράμματα τα οποία είναι σχεδόν εξολοκλήρου δουλειά των εκπαιδευτικών. Τι, όχι;
Είμαι νηπιαγωγός σε 3θεσιο νηπιαγωγείο με 24 παιδιά σε κάθε τμήμα. Ακόμα δεν ξεκίνησε η σχολική χρόνια και νιώθω ερείπιο ,σωματικά και ψυχολογικά. Έχετε σκοπό να μας εξοντώσετε , δεν μπορώ να δώσω άλλη εξήγηση. Φωνάζουμε για ολιγομελή τμήματα ή δεύτερη νηπιαγωγό στην τάξη τίποτα εσείς. Ζητάμε το αυτονόητο να έχουμε διάλειμμα ή κενό ,τίποτα πάλι εσεις. Εκεί , ολη μέρα χωρίς να μπορώ να παω έστω στην τουαλέτα. Ντρέπομαι και που το γράφω τώρα. Στο διάλειμμα επειδή δεν έχουμε εφημερίες είμαστε πάλι με τα παιδιά.Ακόμα και την ώρα των αγγλικών μας υποχρεώνετε να είμαστε μέσα στην τάξη γιατί εσεις θέλετε συνδιδασκαλία γι αυτό το λόγο και η σχετική επιμόρφωση που μας κάνατε. Ζητάμε μείωση ωραρίου με τα χρόνια όπως όλοι οι άλλοι εκπαιδευτικοί. Τίποτα πάλι εσείς. Η απάντηση είναι η γνωστή «δεν μπορεί να γίνει μείωση ωραρίου για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του νηπιαγωγείου» Υποτίθεται ότι ο υπουργός θα έκανε λίγο πιο εύκολη τη δουλειά προϊσταμένων και διευθυντών. Ψέματα. Ανελέητη γραφειοκρατία και στο νηπιαγωγείο.
Ανασφάλεια, αφόρητη πίεση, ματαίωση. Το burn out είναι εδώ….
Πάλι κατάληψη σήμερα τα "παιδιά"!
Πού θα πάει αυτό;
να γιατί δεν πρέπει να διοικούν άνθρωποι που δεν διδάσκουν στα σχολεία...
δεν ξέρουν τι τους γίνεται..
το σοχλείο δεν είναι καφενείο να παραγγέλνει ο καθένας τι θέλει..ούτε ώριμα είναι τα παιδιά...βλεπετε και με τη βία...
αλλά στου κουφού την πόρτα...
Ας το δούμε λίγο αστεία.
Κύριε, έχουμε πρόβα γιατί θα κάνουμε συναυλία χέβι μέταλ. Δεν θα μας βάλετε απουσία, η ευθύνη είναι δική μας.
Κυρία, θα κάνουμε εκδήλωση για τα ναρκωτικά και θα καλέσουμε τον πρόεδρο της θύρας 45 για να μας μιλήσει. Είναι έμπειρος. Εσείς δεν χρειάζεστε.
Κύριε, πήραμε απόφαση να πάμε πενταήμερη (σικ) εκδρομή μόνοι μας (μακάρι)
Κυρία, θα κάνουμε πρόγραμμα για την Ακρόπολη και θα καλέσουμε τον Γκούρα να μας μιλήσει...
Το πνευμα του Νόμου: οι πάσης φύσεως δραστηριότητες του σχολέιου επιβάλλεται να εμπλέκουν και τους μαθητές (κατάθεση προτάσεων, συζήτηση επι του σχεδιασμού κ.λ.π)
- Προφανώς. Το κάναμε ήδη.Τα περισσότερα σχολέια έτσι λειτουργούν. Δεν ''επιβάλλουμε΄΄ δραστηριότητες οι καθηγητές, ξέρετε. Ακόμη και όταν προτεινουμε δράσεις στα παιδιά (γιατι μην είστε σίγουροί ότι τα παιδιά έχουν προτάσεις..Εφαρμόσιμες τουλάχιστον.Το θέμα τους είναι αν θα πάνε εκδρομή, πχ), εκείνα επιλέγουν αν θα συμμετέχουν ή όχι..Δεν τους αναγκάζουμε
Το γράμμα του Νόμου: ''...γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών". Προσθέτει κάτι στο πνευμα του νόμου η διατύπωση;;
Νομίζω όχι..Πιο ουσιαστικό θα ήταν να βάλετε στο παιχνίδι τις μαθητικές κοινότητες..Παραδειγμα: ''Για την υλοποίηση ενδοσχολικών εκδηλώσεων, σχολικών δταστηριοτήτων και καινοτόμων προγραμμάτων, λαμβάνεται υπόψη και η γνώμη των μαθητικών συμβουλίων, η οποία αποτυπώνεται εγγράφως μετά απο προγραμματισμένη συνεδρίαση όπως προβλε΄πεται θεσμικά ''. Κάτι τέτοιο .. Για τη Βμια μιλάω φυσικά
Θα σε θεωρήσουν υπεύθυνο που οι μαθητές δεν κάνανε προτάσεις ή αυτές που πρότειναν δεν ήταν ικανοποιητικές....
Καιιιι αυτό πώς θα επηρεάσει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου;
Εμ δηλαδή πού θα υπάρχει σε όλο αυτό ο εκπαιδευτικός, πού η σχολική μονάδα και πού ο μαθητής και το συμβούλιό του;
Πέρα από καταλήψεις, ουδεμία άλλη εκδήλωση και δραστηριότητα δεν έχω δει οι μαθητές να οργανώνουν. Μακάρι να καταφέρουν να κάνουν και άλλα πράγματα πιο ουσιαστικά. Νομίζω επίσης ότι δεν έχει νόημα να κάνουμε και δράσεις για το σχολείο, ούτε να γράφουμε και ολόκληρα κατεβατά στην αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου αφού πλέον η ευθύνη θα είναι των παιδιών. Εμείς απλώς θα ήμαστε εμψυχωτές. Σύντομα θα αρχίσουν να παραδίδουν και το μάθημα.
Α.....τώρα κατάλαβα τι έγινε και με την κινητικότητα...Οι άνθρωποι έχουν μεγάλη φαντασία....επιστημονική θα έλεγα...χαχαα
Τι ωραία που ξέρουν να παίζουν με τις λέξεις...
Αντί να κάτσουν να σκεφτούν τι πάει στραβά με την παιδεία...παίζουν με τις λέξεις για να αναδείξουν την αυτενεργεια και τις δεξιότητες των παιδιών ...και να χαρούν όλοι...
Μας έχετε εξαθλιώσει με τους μισθούς πείνας και από την άλλη μας καθιστάτε υπεύθυνους για ότι συμβεί.
H malak.... πάει σύννεφο
Την 28η Οκτωβρίου θα καλέσουμε όλη την ηγεσία του υπουργείου να παρακολουθήσει τη γιορτή των παιδιών!!!
Πόσοι απευθυνοϋπεύθυνοι σε αυτά τα έρημα τα σχολεία;
Αφού θα έχουν την ευθύνη οι μαθητές..οι εκπαιδευτικοί μάλλον δεν υπάρχει λόγος να παρευρίσκονται.
Ε βέβαια αφού ψηφίζουν στα 17!
Προσοχή!
Μας τεσταρουν αν έχουμε νοητικό πηλίκο κάτω από 70!
Βάζουν ένα "ευθύνη ανηλίκου" και μετά κάνουν γελωτοθεραπεια με τις απαντήσεις!...
Το "ιδέες και πρωτοβουλίες" το κατανοώ, το "ευθύνη" άκυρο εντελώς...
Πάρτε κανέναν που να ξέρει ελληνικά εκεί μέσα
Προφανώς και η ευθύνη μεταβιβάζεται στους έχοντες την επιμέλεια, δηλαδή στους γονείς
Καλά ξεμπερδέματα
μέσω των Συμβουλίων τους, σωστά.
Ου ξεπαρεού
Προς @έλεν
Ὸχι μόνο λέξη . Και πρόταση: Πήγαινε να δεις αν έρχομαι.