Έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων σε Γενικά Λύκεια στη Γερμανία
Δημοσίευση: 02/07/2025
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Την έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού σε Γενικά Λύκεια αρμοδιότητας Γραφείου Συντονιστή Εκπαίδευσης Ντύσσελντορφ για το σχολικό έτος 2025-26, προβλέπει απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απόφαση
Σχόλια (6)
Το επιμίσθιο που δίνεται στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με άλλους δημοσίους υπαλλήλους, π.χ. στρατιωτικούς, είναι ελάχιστο, επιπλέον δίνεται μόνο για τέσσερα χρόνια και όχι για τα έξι της απόσπασης.Εάν συνεχίσει αυτή η πολιτική θα μιλάμε στο εγγύς μέλλον για τους λίγος εναπομείναντες εκπαιδευτικούς του εξωτερικού, οι οποίοι για να τα βγάλουν πέρα θα πρέπει να κάνουν και δεύτερη δουλειά. Είναι δυνατόν αυτοί οι εκπαιδευτικοί να είναι αποδοτικοί στην τάξη;; Αυτό αξίζουν τα ελληνόπουλα του εξωτερικού που πολλές φορές ταξιδεύουν 2 και 3 ώρες με το τρένο για να φτάσουν στο σχολείο τους;;;
Η Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, απλά θα σβήνει σιγά σιγά λόγω των πενιχρών επιμισθίων και της επίμονης άρνησης να δοθεί επιμίσθιο και το πέμπτο έτος απόσπασης, Χωρίς επιμίσθιο οι εκπαιδευτικοί λιμοκτονούν και επιστρέφουν στην Ελλάδα, ενώ έχουν ήδη στήσει σπιτικό στο εξωτερικό.
Λίγοι-Πολύ λίγοι !!!
Τα ολιγομελη τμήματα χρειάζονται εκπαιδευτικούς ! Τους έχουμε? Όχι! Συμπέρασμα : στάχτη στα μάτια των γονέων ότι τάχα μου εμείς κάνουμε ότι μπορούμε αλλά δε φταίμε που οι εκπαιδευτικοί δεν έρχονται!
Δηλ πόσοι μαθητές ανά τμήμα τα ολιγομελή;
Εχουν μειωθεί στο μισό οι μαθητές των Λυκείων αυτό παρατηρώ. Μέχρι το 2012 ήταν οι διπλάσιοι. Η μείωση οφείλεται σε επιστροφές οικογενειών προς την Ελλάδα (ναι κι όμως συμβαίνει, το λένε διευθυντές σχολείων Γερμανίας, πράγματι τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν πρόσφατα για πολλούς επαναπατρισμούς έχουν μία βάση εως κάποιον βαθμό) αλλά και στη μη εμπιστοσύνη διαφόρων ελληνικών οικογενειών προς τα σχολεία αυτά. Ανησυχούν μήπως δεν έχουν εκπαιδευτικούς, μήπως δεν προετοιμαστούν καλά τα παιδιά τους...
Συνάδελφοι εξωτερικού, σπιτικό μπορεί να κάνατε αλλά δεν πήγατε εκεί για να ζήσετε μια ζωή ολόκληρη οπότε τι κάτσετε 4 χρόνια τι 6 χρόνια, το θέμα είναι να αυξηθεί το επιμίσθιο.
Το Υπουργείο πρέπει να αυξησει το επιμίσθιο, να βγάζει πιο γρήγορα τις θέσεις προς απόσπαση, να κάνει κάνα σεμινάριο προετοιμασίας για το πώς είναι η γερμανική κοινωνία και υπηρεσίες, να αλλάξει επιτέλους τους Συντονιστές Εκπαίδευσης που έχουν 10-15 χρόνια να αλλάξουν και η Υπουργός πάλι παράταση τους εδωσε (στην Ελλάδα δηλαδή είναι κοροιδα που έχουν τετραετή θητεία τα Στελέχη Εκπαίδευσης και είναι μέσω Μητρώου;), να αυξήσει τα κονδύλια για τα Ελληνικά Σχολεία, να αυξήσει τα ΤΕΓ (Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας) γιατί τώρα τα πιο πολλά είναι υπό ευθύνη Ελληνικών Συλλόγων ή Γερμανικών Αρχών, να δίνουν πάλι τα παιδιά ξεχωριστές Πανελλήνιες Εξετάσεις και όχι τις Επαναληπτικές και τέλος να προβλεφθεί η λειτουργία Τμημάτων Ένταξης, Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Παράλληλης Στήριξης και στα σχολεία αυτά όπως συμβαίνει στην Ελλάδα. Ομοίως και παρουσία ενός Σχολικού Ψυχολόγου ανά πόλη, κατά προτίμηση αναπληρωτή ντόπιου Ομογενή.
Τα σχολεία αυτά είναι η καρδιά του Ελληνισμού, ένα ανεκτίμητο εθνικό κεφάλαιο, ώρα να ασχοληθεί λίγο παραπάνω το Υπουργείο Παιδείας, μη πω κιόλας να συστήσει ξεχωριστή Διεύθυνση για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση Εξωτερικού.