Οδηγία Σ. Ζαχαράκη: Ο/Η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης είναι εκπαιδευτικός του σχολείου και έτσι θα παρουσιάζεται στους μαθητές

Δημοσίευση: 21/09/2025

Τελευταία Ενημέρωση: 21/09/2025, 19:52

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σοφία Ζαχαράκη

Η παρουσίασή του ΔΕΝ μπορεί να γίνεται με φράσεις, όπως: «(...) μαζί μας στο τμήμα τη φετινή χρονιά θα είναι και η κυρία ... , η οποία είναι η δασκάλα του/της ... »

Αυστηρή οδηγία προς τις σχολικές μονάδες, μέσω της Βουλής, απηύθυνε η υπουργός παιδείας Σοφία Ζαχράκη , σχετικά με την παράλληλη στλήριξη

"Ο/Η εκπαιδευτικός του θεσμού της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης είναι εκπαιδευτικός του σχολείου και έτσι θα παρουσιάζεται στους μαθητές", ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας και σημείωσε: 

Α. Η παρουσίασή του/της εκπαιδευτικού  ΔΕΝ μπορεί να γίνεται με φράσεις, όπως: «(...) μαζί μας στο τμήμα τη φετινή σχολική χρονιά θα είναι και η κυρία ........., η οποία είναι η δασκάλα του/της .........», αλλά: «....μαζί μας στο τμήμα τη φετινή σχολική χρονιά θα είναι και η κυρία ........., με την οποία θα συνεργαζόμαστε για την καλύτερη λειτουργία του τμήματος» .

Β. Ο/η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης και ο/η εκπαιδευτικός της τάξης συνεργάζονται (συνδυαστικά με το ΕΠΕ) σε επίπεδο:

α) σχεδιασμού και προγραμματισμού της διδασκαλίας και

β) εφαρμογής των διαφοροποιημένων παρεμβάσεων. Απώτερο στόχο του συνεργατικού μοντέλου διδασκαλίας αποτελεί η ενσωμάτωση συγκεκριμένων διαφοροποιημένων πρακτικών και παρεμβάσεων στο πλαίσιο της συνδιδασκαλίας, οι οποίες υποστηρίζουν τις εξατομικευμένες ανάγκες του/της κάθε μαθητή/τριας στο πλαίσιο της τάξης-ομάδας με σκοπό την αυτονομία/ανεξαρτησία και την πρόοδο των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Γ. Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία δεν ταυτίζεται με την Εξατομικευμένη Διδασκαλία. Η εξατομικευμένη μπορεί (όταν χρειάζεται) να αποτελεί τεχνική της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

Δ. Το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) αποτελεί παιδαγωγικό κείμενο δυναμικού και εξελίξιμου χαρακτήρα, το οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται με συνεργατικές διαδικασίες.

Ε. Για όλους/όλες τους/τις μαθητές/μαθήτριες που υποστηρίζονται από τον θεσμό της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης τηρείται ατομικός φάκελος (27922/Γ6/2007 Υ.Α. - Β ́449). Ο ατομικός φάκελος φυλάσσεται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου και για στοιχεία του φακέλου ενημερώνονται όλα τα μέλη του προσωπικού του σχολείου που εμπλέκονται στην εκπαίδευση του/της μαθητή/τριας, με σκοπό την καλύτερη υποστήριξή του/της σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Για όλους ισχύει το επαγγελματικό και επιστημονικό απόρρητο των πληροφοριών.

Ζ. Τόσο στον σχεδιασμό του ΕΠΕ όσο και στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος του εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης δίνεται προτεραιότητα στην υποστήριξη του μαθητή εντός της τάξης του. Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Μια τέτοια ανάγκη μπορεί να είναι ενδεικτικά, όταν οι μαθησιακοί στόχοι του ΕΠΕ αφορούν την εκπαίδευση του μαθητή σε γνωστικά αντικείμενα που αποτελούν μέρος του Αναλυτικού Προγράμματος προηγούμενων τάξεων από την τάξη φοίτησης.

Η. Η υποστήριξη του μαθητή εκτός της τάξης στις περιπτώσεις Τμήματος Ένταξης με «κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα» γίνεται ατομικά ή με συμμετοχή σε μικροομάδα, για τόσο χρονικό διάστημα όσο είναι απαραίτητο. Δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία (και επομένως δεν επιτρέπεται) η δημιουργία ενός ξεχωριστού τμήματος με συγκεκριμένο αριθμό μαθητών οι οποίοι αποκόπτονται σε μόνιμη βάση από το τμήμα φοίτησής τους για να «φοιτούν» για ένα ή περισσότερα μαθήματα αποκλειστικά στην «αίθουσα του Τμήματος Ένταξης». Παράλληλη Στήριξη

Θ. Η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, αποτελεί ευθύνη του σχολείου (συνολικά) ως φορέα. Η έμφαση στην ευθύνη του σχολείου ως φορέα, ενισχύει την ιδέα ότι ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς ωφελεί όλους/ες τους μαθητές και τις μαθήτριες προάγοντας την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και την ανταλλαγή ιδεών.

Ι. Η παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί έναν ενισχυτικό, ενταξιακό θεσμό, μια εκπαιδευτική προσέγγιση που διέπεται από την ενταξιακή παιδαγωγική και ως εκ τούτου θα πρέπει να υλοποιείται σύμφωνα με τις προτεινόμενες διεθνείς ενταξιακές πρακτικές, ώστε να αποφεύγεται ο διαχωρισμός ή/και ο στιγματισμός των μαθητών/τριών με αναπηρία και να επιτυγχάνονται τα μέγιστα παιδαγωγικά οφέλη.

Κ. Η παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση παρέχεται ως ενισχυτικός και ενταξιακός θεσμός της μαθησιακής διαδικασίας και της παιδαγωγικής πράξης σε μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίοι/ες δύνανται με μαθησιακή υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης τους. Στόχος της είναι να επιτευχθεί ο μέγιστος βαθμός αυτονομίας των μαθητών/τριών τόσο σε μαθησιακό όσο και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο για τη μετάβασή τους από την εξατομικευμένη υποστήριξη στην αυτόνομη λειτουργία τους στο πλαίσιο της τάξης.

Λ.  Ο/Η εκπαιδευτικός ΕΑΕ του θεσμού της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης τοποθετείται σε σχολείο/α, όχι ως «ατομικός εκπαιδευτικός» μαθητών/τριών, αλλά με σκοπό την ένταξή τους στο σχολικό γίγνεσθαι, σε γνωστικό, κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Ως εκ τούτου, η παρέμβασή του έχει δυνατότητα, σε σταθερή συνεργασία με τον/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στη μαθητή/τρια της παράλληλης στήριξης, στις μικροομάδες της τάξης, καθώς και στο σύνολο της τάξης και του σχολείου, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί.

Μ. Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης για περισσότερους από έναν/μια μαθητή/τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης (παρ. 9β του άρθρου 5 της Υ.Α.104627/ΓΔ5/20 (ΦΕΚ 3344 Β/10-08-2020), θα
τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης στο ίδιο τμήμα σχολείου.

Ν. Ο/Η εκπαιδευτικός ο/η οποίος/α διδάσκει στο τμήμα και ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης συνεργάζονται συνεχώς υποχρεωτικά για την ολόπλευρη υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών με έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, καθώς και του συνόλου των μαθητών του τμήματος.

Ξ. Για όλους/όλες τους/τις μαθητές/μαθήτριες που υποστηρίζονται από τον θεσμό της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης υποχρεωτικά τηρείται ατομικός φάκελος και υλοποιείται Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης. Το ΕΠΕ αποτελεί παιδαγωγικό κείμενο δυναμικού και εξελίξιμου χαρακτήρα, το οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται με συνεργατικές διαδικασίες. Η εφαρμογή του ΕΠΕ και η «εξατομικευμένη υποστήριξη» δεν σημαίνει αποκλειστική διδασκαλία με τη μορφή ένας προς έναν. Η υποστήριξη με τη μορφή 1:1 υπάρχει δυνατότητα να αποτελεί μόνο μέρος της εφαρμογής του ΕΠΕ, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από την ομάδα σχεδιασμού του. Επίσης, ο δυναμικός και εξελίξιμος χαρακτήρας του προγράμματος σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα να τροποποιούνται, ανάλογα, και οι απαιτούμενες ώρες υποστήριξης, με εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ. Στην υλοποίηση του ΕΠΕ δύναται να συμμετέχει όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Για την εφαρμογή του ΕΠΕ, τους στόχους και την πορεία υλοποίησής του ενημερώνεται σε τακτική βάση, η οποία ορίζεται από την ομάδα σχεδιασμού, ο/η γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/μαθήτριας.

Ο. Η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών συνολικά, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, αποτελεί ευθύνη του σχολείου ως φορέα και σε καμία περίπτωση η διατύπωση του εδαφίου 3 του υποκεφαλαίου «Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης» του κεφαλαίου Α ́ «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» της υπό στοιχεία Υ.Α. 27922/Γ6/2007 Υ.Α. (Β ́449), δεν σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης έχει ατομικά το σύνολο αυτής της ευθύνης.
 

Σχόλια (40)

xa
|

Aν είναι εκπ/κός του σχολείου, να συμμετέχει σε όλες τις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις.

Ελένη Καρ.
|

Η κυρία υπουργός ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΘΥΝΗ να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών που σύμφωνα με την αξιολόγηση από ΚΕΔΑΣΥ χρειάζονται παράλληλη στήριξη .Ζητήθηκαν απο διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 33 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής για να καλύψουν τις ανάγκες ...και προσλήφθηκαν μόνο 13 και μάλιστα ένας /μια εξ αυτών θα πηγαίνει 2 μέρες σε ένα νηπιαγωγείο και 3 σε κάποιο άλλο.Αυτο θεωρείται παράλληλη στήριξη; Ποιος ο λόγος ύπαρξης των ΚΕΔΑΣΥ; Και η απάντηση προς τους γονείς: αν θέλετε μπορείτε να προλάβετε εσείς ιδιώτη εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη στο παιδί σας.Αυτο θεωρείται δωρεάν παιδεία;

Μάχιμος εκπαιδευτικός
|

Διαλύετε τώρα και τα τμήματα ένταξης;;;

Ο μοναδικος θεσμός στην ειδικη αγωγή που παρουσιάζει εργο;;;

Το κάνετε παράλληλη στήριξη το Τμημα Ένταξης;;; ;;; Έλεος!!

ΟΙ εκπαιδευτικοί του Τμήματος Ένταξης είναι με μεγάλη πείρα οι περισσότεροι

Δε μάθατε ακόμη ότι οι μαθητές έχουν τρομερές διαφορές μεταξύ τους για να δίνετε ενιαίες γραφειοκρατικές οδηγίες;;;

Θα αφήστε τους εκπαιδευτικους των τμηματων ένταξης να εργασθούν απερίσπαστοι ;;;

Amalia
|

Ερώτηση? Πως γίνεται παιδί που χρήζει παράλληλης στο πρωινό πρόγραμμα πλήρως απασχόλησης να θεωρείται ότι μπορεί να παραμείνει στο ολοήμερο και να μην υπάρχει πρόβλεψη παράλληλης υποστήριξης στην διάρκεια του ολοημερου .; αναρωτιέμαι μετά τις 13 .15 ξαφνικά δεν χρειάζεται υποστήριξη; γίνεται κάποιο θαύμα; και οι συνάδελφοι του ολοημερου τι κάνουν; αρχίζουν να προσεύχονται να πάνε όλα καλά; έχει τόσα κενά το ολοήμερο αλλά και ο θεσμός της παράλληλης.!!!!!

@ολ αυτά
|

Με την ίδια λογική, άντε να πείσεις τους εκπαιδευτικούς της ειδικής ότι δεν προηγούνται σε ευαισθησία.. Και κάπως έτσι πετύχαμε το ζητούμενο: να έχουμε άλλον ένα χωρισμό εκπαιδευτικών σε "αντίπαλα στρατόπεδα". Πάντως η υπουργός μαλώνει μόνο τους "της γενικής"..

Στο myschool
|

δηλώνουμε τόσα τμήματα όσα είναι τα τμήματα του σχολείου στα οποία φοιτούν μαθητές/τριες που έχουν γνωμάτευση για τμήμα ένταξης; Δεδομένου ότι δεν κάνουμε διαχωρισμούς και η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα στα γυμνάσια γίνεται με αλφαβητική σειρά και την επιλογή της β' ξένης γλώσσας.
Παρακαλώ να το διευκρινίσετε με σαφήνεια και όχι με υπεκφυγές χρησμού των Δελφών. Προς το παρόν στη Διεύθυνση που ανήκουμε, μας " υποχρέωσαν" να δημιουργήσουμρ ανά 12 μαθητές,/τριες της ίδιας τάξης 1 τμήμα ένταξης. Τελικά θα έχουμε συνδιδασκαλία ή οι μαθητές,/τριες θα βγαίνουν από την τάξη;

Άσπρη Κιμωλία
|

@ Σχολιαστής, 22 Σεπ. 21:05
Δεν αρκεί αυτό. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς ή στις αρχές του Σεπτέμβρη πολλοί δάσκαλοι που έχουν αναλάβει τα δύο τμήματα μιας τάξης, συχνά με τη βοήθεια του δασκάλου της ειδικής αγωγής, έχουν σχεδιάσει από κοινού τις γενικές και ειδικές μεθόδους που θα εφαρμοστούν στα δύο τμήματα λαμβάνοντας υπόψη τόσο την περσινή διδακτική και παιδαγωγική πορεία όσο και τα νέα δεδομένα που πιθανόν έχουν προκύψει. Αυτός ο σχεδιασμός δεν μπορεί να ανατραπεί όταν μετά από έναν ή δύο μήνες έρθει ένας δάσκαλος για την παράλληλη στήριξη και διαπιστωθεί ότι ακολουθεί άλλους τρόπους/ άλλη προσέγγιση κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Εκείνο που πρέπει να προβλεφθεί είναι ότι σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει προηγουμένως να ζητήσει έγκριση ένα αρμόδιο όργανο. Παλιά είχαμε τον σχολικό σύμβουλο, τώρα τέτοιος σύμβουλος δεν υπάρχει.
Ο υπάρχων νόμος πρέπει να βελτιωθεί. Είναι αναγκαίο ένα βασικό διδακτικό πρωτόκολλο.

@
|

Για να λειτουργήσει σωστά η συμπερίληψη θα πρέπει να είναι μικρότερα τα τμήματα και να υπάρχουν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης που να καλύπτουν το σύνολο των προτεινόμενων ωρών από το ΚΕΔΑΣΥ για κάθε μαθητή.

Ολ' αυτά...
|

...ισχύουν απ' το 2023.
Άντε, όμως να πείσεις τους εκπαιδευτικούς της γενικής ότι δεν έχουν την απόλυτη κυριαρχία στις τάξεις τους και ότι πρέπει να συνεργάζονται με τους συναδέλφους της ειδικής....

jim
|

Κάτι λείπει από την οδηγία. "Όταν δεησουμε να τους διορίσουμε".

Kill bill
|

Μήπως εννοούσε η υπουργός τους εκπαιδευτικούς του τμήματος ένταξης που απαιτεί πια να είναι μέσα στο τμήμα ;
Μήπως τους βάφτισε σε μια νύχτα παράλληλης στήριξης για να κοπεί από θεσμός του χρόνου ;

Γιώργος
|

Έχω χάσει επεισόδια;
Στην παράλληλη υπάρχουν μόνο καθηγήτριες;

ΠΕ
|

Προληπτική επίπληξη η υπουργός - "πρώην συνάδελφος"; Τόσο θετική γνώμη (δεν) έχει για τους "πρώην συναδέλφους"; Ας μπει λοιπόν σε 27άρια τμήματα να μας κάνει πρακτική επίδειξη.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Και που είστε ακόμα... Τα καλύτερα έρχονται....

πολλά κενά στα σχολεία
|

για τα κενά σε όλες τις ειδικότητες τι θα κάνετε? πότε θα καλυφθούν?
χωρίς εκπαιδευτικούς ο Σεπτέμβρης.. σε μια εβδομάδα μπήκε και ο Οκτώβρης

Τέτοια αλφαδιά!
|

Δεν τον λέμε Γιάννη τον λέμε Γιαννάκη. Κι έτσι να είναι βοηθός, ξε-βοηθος τουλάχιστον να υπάρχει στη τάξη για τα παιδιά οπως ορίζει η απόφαση του ΚΕΔΑΣΥ όχι μπες μια ώρα εδώ, μια ώρα στο άλλο τμήμα κοκ. Ο γιος μου πέρυσι κατέρρευσε 3φορες αισθητηριακα διότι δεν είχε την παράλληλη του να τον βοηθήσει. Έτσι δεν στοχοποιειται ένα παιδί με το να καταρρέει μέσ' τη τάξη και να μην ηρεμεί; Όσο για το εξατομικευμενο πρόγραμμα ας γελάσουμε! Πώς θα το συντάξει η παράλληλη όταν μπαίνει σε κάθε μαθητή μάξιμουμ 5-8ωρες την εβδομάδα, ενώ χρήζει 24ωρες ο μαθητής; Η υπουργός να απαντήσει στα αιτήματα των γονέω γιατί δεν στέλνει παράλληλες και μετά ας τις βαφτίσουν όπως θέλουν.

ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΩΣ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
|

Η πραγματικότητα είναι ότι ούτε η δασκάλα της τάξης την βλέπει ως συνδιδάσκουσα συνάνελφο, ούτε η ίδια τον εαυτό της, ούτε οι μαθητές της τάξης, αλλά ούτε και ο Γιαννάκης που έχει τη γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ. Την θεωρεί δική του. Να ρωτήσετε και τους γονείς του, που με τη δική τους αίτηση ήρθε η παράλληλλη στήριξη.
Αυτό συνέβενε μέχρι τώρα και φτάσαμε μια χρονιά στην 35.000 "παράλληλες΄'.
Αυτή η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει και αυτό επιχειρεί να κάνει η οδηγία.
Οι συνδιδασκαλίες προυποθέτουν κοινό προγραμματισμό και εμπειρία στα εναλλακτικά σχήματα συνδιδασκαλίας. Δεν είναι απλό και εύκολο και δεν μπορούν να γίνονται συχνά, οπότε τις περισσότερες ώρες μπορεί να λειτουργεί υποστηρικτικά σε περισσότερα παιδιά.

Γ. Μ.
|

Όλες αυτές οι οδηγίες προέρχονται από άνθρωπο που αγνοεί την καθημερινότητα ενός σημερινού εκπαιδευτικού και στέκεται σε επιφανειακά θέματα Ας μας πει καλύτερα πώς αντιμετωπίζεται παιδί που βρίζει, χτυπάει μέχρι και τον εκπαιδευτικό, φτύνει, πετά αντικείμενα, πολλές φορές επικίνδυνα, όλα αυτά την ώρα του μαθήματος. Κι ας της θυμίσει κάποιος ότι δεν σπουδάσαμε ψυχοθεραπευτές, αλλά έχουμε κι ένα ολόκληρο τμήμα την ίδια ώρα στο οποίο πρέπει να διδάξουμε μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια και απέναντι στο οποίο έχουμε επίσης ευθύνη

ΜΙΑ ΓΙΑΓΙΑ
|

ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ! ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΜΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Εκπαιδευτικοί ΓΕΝΙΚΗΣ. ΜΕ ΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑ 26 ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ-ΝΗΠΙΩΝ? ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΡΑΓΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ?

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
|

Κυρία Ζαχαράκη.....το θέμα δεν είναι η προσφώνηση...το θέμα είναι ο κόφτης που βάλατε και αντί το κάθε παιδί να ενισχύεται με τις ώρες που πρέπει κάνατε την παράλληλη στήριξη βοηθό της τάξης....αλλά όταν έχεις πρώτα την επικοινωνία και όχι την ουσία σε τέτοια κόλπα καταφεύγεις...

Ερωτήματα
|

Πρέπει να διευκρινιστεί τι ακριβώς κάνει η παράλληλη στην τάξη. Απλώς κάθεται δίπλα στο μαθητή; Του λέει τις απαντήσεις; Του γράφει τα μαθήματα; Του δένει τα κορδόνια; Αντικαθιστά τον εκπαιδευτικό όταν λείπει; Έχει δικαίωμα ο εκαοδευτικος της τάξης να πει και τώρα μπορείτε να συνεχίσετε ώστε να φαίνεται η ισότιμη μεταχείριση;

Νίκος Κ
|

Κανείς σχεδόν από εσάς δεν πρέπει να έχει παιδί με παράλληλη στήριξη. Ξέρετε τι ανάγκες έχουν τα παιδιά με αυτισμό η με ΔΕΠΥ? Ο γιος μου στο φάσμα του αυτισμού ο οποίος επειδή είναι γνωστικά καλός η παράλληλη πέρυσι ούτε που ασχολήθηκε μαζί του με αυτή την αιτιολογία. Στο διάλειμμα γυροφερνε μόνος του. Πείτε μου αν αυτά τα παιδιά χρειάζονται εξατομικευμένη στήριξη προκειμένου να μην απομονωθούν. Και φέτος δεν έχει καν παράλληλη για όλη τη μέρα παρά μόνο για 12 ώρες την εβδομάδα. Πώς θα ενταχθεί αυτό το παιδί πιο ομαλά σε μια κοινωνικοποίηση με τους συμμαθητές του?

Γιαννης
|

Γνωρίζει κάποιος; Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης κάνουν εφημερίες η άλλα έξω διδακτικά καθήκοντα( υπεύθυνοι τμήματος, σχέδια δράσης, γιορτές κ.τ.λ.)

Εκπαιδευτικος
|

Δεν είναι αυτά τα προβλήματα! Τα τεράστια κενά και οι συγχωνεύσεις όμως είναι! Στείλτε κόσμο στα σχολεία!

Pagianotis
|

Τα έχει μπερδέψει η υπουργός. Εξατομικευμένη διδασκαλία σημαίνει διδάσκω το ίδιο πρόγραμμα σπουδών προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες του μαθητή. Διαφοροποιημένη διδασκαλία σημαίνει διδασκαλια διαφοροποιημένων αντικειμένων όταν ο μαθητής δεν είναι σε θέση να ακολουθήσει το κοινο πρόγραμμα σπουδων. Δεν έχει πραγματικά ιδέα από ειδική αγωγή.

Εκπλησσεστε Ε;;
|

Στη μικρή πορεία μου ως εκπαιδευτικός παράλληλης, έχω συνεργαστεί με 15 παιδιά και με περίπου ισάριθμους εκπαιδευτικούς τάξης. Σε όλες μα όλες τις περιπτώσεις, προσφωνηθηκα ακριβώς έτσι. Δεν ξέρει λέτε το υπουργείο; Για συνεκπαιδευση, ούτε κατά διάνοια.
Το υπουργείο τα έχει κάνει μαντάρα πολλάκις και πολυεπίπεδα. Αυτή η σύσταση όμως είναι στη σωστή κατεύθυνση. Όχι για εμένα που αδιαφορώ παντελώς για το πώς θα προσφωνηθω, αλλά για το εκάστοτε παιδί. Για εκείνο το παιδί που του λένε κατάμουτρα ότι έγω είμαι ο/η εκπαιδευτικός της τάξης και ο/η κύριος/κυρία ήρθε για σένα.

Αντώνης
|

Και γιατί κυρία; Κύριος δεν μπορεί να είναι; Τι σεξισμός είναι αυτός!

Ελπίδα
|

Και στα σχολεία που δεν τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, ενώ θα έπρεπε, θα λέμε: Φέτος παιδιά είμαι μόνη μου. Περίμενα και μια άλλη δασκάλα να συνεργαστούμε μαζί, αλλά η κυρία Σοφία δεν μας την έστειλε ακόμα...

Τα παιδιά δεν είναι μειωμένης αντίληψης
|

Όταν στην τάξη υπάρχει μαθητής στο φάσμα που η περίπτωσή του δεν είναι εύκολη, πώς δεν θα αντιληφθούν οι συμμαθητές ότι η παράλληλη είναι γι αυτόν? Αφού πρέπει να είναι δίπλα του για να τον κατευθύνει, να του εξηγήσει, να τον κρατήσει αν χρειαστεί, διότι σηκώνεται, φωνάζει, πάει να βγει από το ανοιχτό παράθυρο, κλπ. Έχουν εκεί στο υπουργείο επαφή με την πραγματικότητα? Εξάλλου βλέπουν οι μαθητές ότι οι άλλες τάξεις εχουν μόνο έναν δάσκαλο...

Μπράβο
|

Σωστή διευκρίνηση - σύσταση!!!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/95378/odigia-s-zaharaki-oi-ekpaideytikos-tis-parallilis-stirixis-synekpaideysis-einai