Τι είπε η υπουργός Παιδείας για το Ψηφιακό Σχολείο και το πολλαπλό βιβλίο
Δημοσίευση: 12/11/2025
Τελευταία Ενημέρωση: 12/11/2025, 19:52
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Στόχος, τον Σεπτέμβριο 2027 να γίνει η διανομή των νέων βιβλίων στις τάξεις από Α’ Δημοτικού έως Α’ Λυκείου
Τις δράσεις για το Ψηφιακό Σχολείο ανέλυσε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη, σε σημερινή ενημερωτική συζήτηση την οποία πραγματοποίησε το υπουργείο Παιδείας,ενώ για το πολλαπλό βιβλίο, είπε τα εξής:
- Η ανάρτηση του πολλαπλού βιβλίου και η διάθεση του στην εκπαιδευτική κοινότητα σε ψηφιακή μορφή καθώς και η διαδικασία επιλογής του θα γίνει εντός του τρέχοντος σχολικού έτους 2025-2026.
- Στόχος, τον Σεπτέμβριο 2027 να γίνει η διανομή των νέων βιβλίων στις τάξεις από Α’ Δημοτικού έως Α’ Λυκείου.


Η υπουργός Παιδείας για το Ψηφιακό Σχολείο είπε τα εξής:
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών:
ΙΤΥΕ «Διόφαντος»
7.019 εκπαιδευτικοί σε επιμόρφωση Β2 επιπέδου ΤΠΕ τώρα ως το τέλος Νοεμβρίου 2025
Επιπλέον 3.500 εκπαιδευτικοί έναρξη: άνοιξη 2026.
Β1 επίπεδο: 36 ώρες, Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Β2 επίπεδο: 60 ώρες, Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη: ώριμα στοιχεία εκπαιδευτικής αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης
13 ειδικότητες: Φιλολογικά, Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Πληροφορική, Πρωτοβάθμια-Δάσκαλοι, Πρωτοβάθμια-Νηπιαγωγοί, Ξ,ένες Γλώσσες, Καλές Τέχνες, Φυσική Αγωγή και Υγεία, Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί, Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες, Επαγγέλματα Γης, Ειδική Αγωγή.
90.000 επιμορφώσεις Β’ επιπέδου ΤΠΕ συνολικά ως το 2026
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2020-2025)
64.311 εκπαιδευτικοί
33.963 εκπαιδευτικοί: «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β΄επιπέδου Τ.Π.Ε.)» (MIS 5000065)
58 εκπαιδευτικοί: «Επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Γ’ και Δ’ τάξεων των Πειραματικών Σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για την αξιοποίηση των iPads ως εκπαιδευτικών εργαλείων»
27.090 εκπαιδευτικοί: «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» (MIS 5001313)
2.500 εκπαιδευτικοί: «Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση».
700 εκπαιδευτικοί: «GenAI Empowered Educators».
Πλατφόρμα ΕΕΚ – 22,2 εκατ.€ :Δημιουργούμε μία πλατφόρμα ψηφιακής μάθησης ΕΕΚ που περιλαμβάνει τη μετατροπή του διδακτικού υλικού σε ενότητες ηλεκτρονικής μάθησης για την ενίσχυση της ψηφιακής και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και σπουδαστές σε όλη την Ελλάδα.
1 Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα - 79,7 εκατ. €: Υιοθετούμε ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργούμε ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους (ΟΕRs)
15.000 ψηφιακά αντικείμενα
4.000 ψηφιακά σενάρια
4.000 μαθήματα
3.000 βίντεο εξατομικευμένης μάθησης
Sub.2 Σχολική Επαγγελματική Καθοδήγηση με Μηχανική Μάθηση -3,09 εκατ.€ : Σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ “Διόφαντος”, αναπτύσσουμε: α) μια πλατφόρμα επαγγελματικού προσανατολισμού που αξιοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης,
β) μια κεντρικής πληροφοριακής υποδομής που θα αξιοποιεί σύγχρονες τεχνικές στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνη, με στόχο την υποβοήθηση της παροχής συμβουλευτικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο σχολε
Εργαλεία για μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – 10,4 εκατ. €: Στηρίξαμε 455 σχολεία ειδικής αγωγής με την αγορά 16.887 αντικείμενων ειδικά σχεδιασμένου τεχνολογικού εξοπλισμού για την εξυπηρέτηση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγ
Κέντρα Καινοτομίας σε 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις – 5,5 εκατ. €: Δημιουργούμε 13 Κέντρα Καινοτομίας, ένα οικοσύστημα γνώσης, προσβάσιμο σε μεγάλο πλήθος σχολικών μονάδων με εργαστήρια:
- XR (Extended Reality),
- Τεχνητής Νοημοσύνης & IoT,
- STEM & Ρομποτικής,
- Χώρο κατασκευών και χώρο συναντήσεων και παρουσιάσεων.
Καταρτίζουμε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την υποστήριξη και την εμβάθυνση θέματα αιχμής προγραμμάτων σπουδών όλων των ηλικιακών ομάδων.
Σχεδιάζουμε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών που θα συνδράμουν στη λειτουργία των Κέντρων.
Η λειτουργία τους θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2025.
Κατάρτιση Εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Σχολείο – 16,5 εκατ. €: Επιμορφώνουμε 155.000 εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής σε νέες παιδαγωγικές και τεχνολογικές δεξιότητες: διαδραστικά, ρομποτική/STEM, ψηφιακά αντικείμενα.
Υλοποιείται από το ΙΕΠ
e-Schools «Ψηφιακές Υπηρεσίες για σχολεία» – 12,9 εκατ. €: Αναπτύσσουμε ένα Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Πληροφοριακό Σύστημα της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχεδιάζοντας νέες εφαρμογές και εξασφαλίζοντας πλήρη διαλειτουργικότητα όλων των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων ΠΣ της Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, όπως eParents , Μητρώο Εκπαιδευτικών, Μητρώο Φορέων, eTeachers, Κινητικότητα εκπαιδευτικών.
Ενισχύουμε τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Δικτύου των Βιβλιοθηκών: Σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας στοχεύουμε στη δημιουργία Εθνικού Δίκτυου Δημοσίων Βιβλιοθηκών με τη συμμετοχή όλων των Δημόσιων Βιβλιοθηκών της χώρας για την καταγραφή του έντυπου και ψηφιακού υλικού των βιβλιοθηκών και την επίτευξη διαλειτουργικότητας (9,5 εκατ. € μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης).
Skills4life (ΕΠΑ) & Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΕΣΠΑ): ΜΕ το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ολοκληρώθηκε η Τράπεζα Θεμάτων Skills4life για την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA
Πάνω από 30.000 επισκέψεις,
240 θέματα και 800 ερωτήσεις που καλλιεργούν την κριτική σκέψη, συλλογισμό, την ικανότητα επίλυσης προβλήματος.
η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΕΣΠΑ) εμπλουτίστηκε με 210 νέα θέματα – 70 στα Νέα Ελληνικά, 70 στην Άλγεβρα, 35 στη Φυσική και 35 στη Χημεία –προσφέροντας στους μαθητές περισσότερη εξάσκηση και στους εκπαιδευτικούς περισσότερα εργαλεία.
Νέα Ψηφιακά Εργαλεία Διοίκησης και Εκπαίδευσης: Ενίσχυση δεξιοτήτων και Συμπερίληψη
Έξυπνο Σύστημα Προβλεπτικής Στελέχωσης Σχολικών Μονάδων & Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Eduplan.ai) - 4,6 εκατ. €
Ειδική Αγωγή: Προμηθεύουμε με υπολογιστικό εξοπλισμό τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τη βελτίωση των υπηρεσιών κατά το έτος 2025-2026.Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία (2,7 εκατ. €). Προμηθευτήκαμε Ειδικό Εξοπλισμό και Πρόσθετο Βοηθητικό Υλικό για μαθητές και μαθήτριες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εντός του 2025-2026 (802 χιλ. €). Αναπτύσσουμε Πληροφοριακό Σύστημα για τη διαχείριση αιτημάτων αξιολόγησης από τα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ.Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί εντός του 2025 (3,5 εκατ. €). Στόχος μέσω των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Η επίσπευση εξέτασης των αιτήσεων και η καλύτερη δυνατή αξιολόγησή τους.
ConnectEdParents+: Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Γονέων για την Υποστήριξη Μαθητών στη νέα Σχολική και Ψηφιακή Πραγματικότητα – 4,9 εκατ. €
Ψηφιακό Φροντιστήριο: Με την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, από τις 22 Σεπτεμβρίου 2025, το Ψηφιακό Φροντιστήριο:
85 εκπαιδευτικοί προσφέρουν 477 ώρες «ζωντανών» μαθημάτων για τα περισσότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων.
4 νέα μαθήματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και 3 μαθήματα Ειδικής Αγωγής.
Εμπλουτίζουμε την πλατφόρμα ασύγχρονης υποστήριξης (lms.digitalschool.gov.gr) με νέες ασκήσεις, επαναλήψεις και βίντεο υψηλής ποιότητας.
35.000 μαθητές έχουν συνδεθεί μέσα στον πρώτο μήνα.
Διευρύνουμε την προσβασιμότητα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εξασφαλίζοντας υλικό και υποστήριξη προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις τους.
ΑΙ ΙΝ SCHOOLS: 20 Λύκεια συμμετέχουν στο πρόγραμμα «ΤΝ στην εκπαίδευση»
(6 ΔΗΜ.Ω.Σ. και 14 Π.Σ. &ΠΕΙ.Σ.).
Μέσω εγκυκλίου ορίζεται η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Έως σήμερα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 385 εκπαιδευτικοί.
Το Ι.Τ.Υ.Ε. «Διόφαντος» έχει εξουσιοδοτηθεί από το ΥΠΑΙΘΑ, ως φορέας διαχείρισης του Πανελλήνιου Σχολικού Δίκτυου για την επεξεργασία δεδομένων στο πλαίσιο του «OpenAI for Greece».
ΑΙ ΙΝ SCHOOLS - Νέο Έργο:Προσφέρουμε στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες και εργαλεία για την υπεύθυνη, δημιουργική και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Υλοποιούμε το πρόγραμμα «ΑΙ in Schools» σε συνεργασία με την OpenAI και το Ίδρυμα Ωνάση.
Τον Δεκέμβριο του 2025 ξεκινά για τους εκπαιδευτικούς και τον Μάρτιο του 2026 για τους μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Λυκείου.
EDUCONTACT - Νέο Έργο: Σχεδιάσαμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα υποστήριξης πολιτών και εκπαιδευτικής κοινότητας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Το έργο, ύψους 5,7 εκατ. €, χρηματοδοτείται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης «ΕΠΑ 2021-2025»
EDUQUALITY - Νέο Έργο: Σύστημα Πολυκριτηριακής Αντικειμενικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης Σχολικών Μονάδων - 3,5 εκατ. €
Έξυπνο Σύστημα Προβλεπτικής Στελέχωσης Σχολικών Μονάδων & Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Eduplan.ai) - 4,6 εκατ. €
Σχέδιο μείωσης της Διακινδύνευσης από Φυσικούς Κινδύνους σε περίοδο εξελισσόμενης Κλιματικής Κρίσης στα Σχολικά Συγκροτήματα της χώρας - 4 εκατ. €
Ενίσχυση ψηφιακού σχολείου μέσω καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών:Αναπτύσσουμε σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία για ένα καινοτόμο, συμπεριληπτικό και ευέλικτο σχολείο του μέλλοντος
Εκπαιδεύουμε τους εκπαιδευτικούς σε νέα ψηφιακά εργαλεία και στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI)
Ενισχύουμε τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με ψηφιακά εργαλεία
Δημιουργούμε πλατφόρμα υψηλών προδιαγραφών για μαθητές και μαθήτριες, audiobooks, ebooks
Αναπτύσσουμε Πληροφοριακό Σύστημα για τη διαχείριση αιτημάτων αξιολόγησης από τα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ.Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί εντός του 2025 (3,5 εκατ. €).
Ψηφιακός εγγραμματισμός και προστασία πληροφόρησης (Εθνικό ΠΔΕ): Σχεδιάσαμε νέο έργο για τον Εγγραμματισμό των νέων σχετικά με τα fake news σε συνεργασία με τη ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (350 χιλ. €)
Ενισχύουμε την ψηφιακή παιδεία και την εκπαίδευση στα μέσα ενημέρωσης, προάγοντας την ανάπτυξη συνειδητοποιημένων πολιτών που διαθέτουν την ικανότητα να διακρίνουν την αλήθεια από την παραπληροφόρηση.
Το πρόγραμμα έχει ήδη ξεκινήσει και συμμετέχουν 33 Γυμνάσια και Λύκεια.
Ψηφιακή Πλατφόρμα Bullying https://stop-bullying.gov.gr/:Δώσαμε τη δυνατότητα σε γονείς μαθητών και μαθητριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλουν ανώνυμες αναφορές περιστατικών στην ψηφιακή πλατφόρμα.
Έως σήμερα έχουν δημιουργηθεί προφίλ 4.309 από γονείς και 376 από μαθητές και μαθήτριες.
Έχουν υποβληθεί συνολικά 1.654 αναφορές (30/10) εκ των οποίων:
871 για την πρωτοβάθμια
783 για τη δευτεροβάθμια
Σχόλια (5)
Εδώ πέφτουν σοφαδες και ακόμη υπάρχουν κενά , το πολλαπλό βιβλίο μας μάρανε.
"Στοχος ειναι" τα βιβλια να τα εχουμε τον Σεπτεμβρη του 2027...
Καταλάβαμε!
29/8/2025 Υπουργος: για το πολλαπλό βιβλίο, παρέχεται πρόσβαση από το τέλος του Σεπτεμβρίου 2025 στην ηλεκτρονική μορφή των βιβλίων που έχουν ήδη συγγραφεί με σκοπό μελέτη από εκπαιδευτικούς, ώστε να γίνουν διορθώσεις, με σκοπό την άνοιξη του 2026 να γίνει η τελική επιλογή των βιβλίων που θα χρησιμοποιήσουν για κάθε μάθημα
12.11.2025: "Εντος του σχολικου ετους" το ψηφιακο πολλαπλό βιβλίο...
για τους λαχανόκηπους είπε κάτι;
"Ανάρτηση του πολλαπλού βιβλίου... εντός του τρέχοντος σχολικού έτους 2025-2026" μας είπε η Υπουργός. Έχει μάθει, ως φαίνεται, να κινείται με άνεση στα χρονικά περιθώρια, δίνοντας "ευκαιρία" στις αναβολές, τις παρατάσεις, τα "ατυχήματα" που οδηγούν σε καθυστερήσεις κ.ο.κ. Από το καλοκαίρι του 2025, πήγαμε στον Σεπτέμβριο του 25, μετά στον Οκτώβριο, και τώρα που είμαστε μέσα σχεδόν Νοεμβρίου, λέμε εντός του σχολ. έτους δηλ. γιατί όχι και τέλος Μαΐου! Ή μήπως Ιούνιο;
Εν τω μεταξύ στις ενημερώσεις των Συμβούλων προς εκπαιδευτικούς ακούστηκαν διάφορα ωραία με κυριότερο ότι μέχρι τέλος Μαρτίου του 2026 το αργότερο θα πρέπει να έχουμε επιλέξει ποιο από τα πολλά βιβλία θέλουμε ώστε ο Διόφαντος να ξέρει και να ξεκινήσει την προεργασία εκτύπωσης...
Με ρέγουλα το νερό είπε
Σπορεία δεν ξέρει πότε μπαίνουν και δεν είπε