Αλλαγές εκ θεμελίων στο ΙΕΠ: Το ΙΕΠ "μεταμορφώνεται" σε "Στρατηγείο" της υπ. Παιδείας και στις 13 ΠΔΕ δημιουργούνται ολιγομελείς ομάδες με έμπειρους εκπαιδευτικούς

Δημοσίευση: 12/11/2025

Τελευταία Ενημέρωση: 12/11/2025, 21:45

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σοφία Ζαχαράκη

Η υπουργός Παιδείας προκειμένου να προσελκύσει έμπειρα στελέχη και εκπαιδευτικούς τόσο στο ΙΕΠ όσο και στις ομάδες στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προτείνει να δοθούν οικονομικά και άλλα κίνητρα.

Την "πύλη" του Μέγαρου Μαξίμου,  θα περάσει  τις επόμενες ημέρες ,  προκειμένου  να συζητήσει με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τις προτάσεις της για τις εκ θεμελίων αλλαγές  στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos,  η υπουργός Παιδείας θα καταθέσει στον πρωθυπουργό δύο προτάσεις:

  • η πρώτη  είναι θεσμική και
  • η  δεύτερη περιλαμβάνει οικονομικά και άλλα κίνητρα.

Θεσμική αλλαγή

Το ΙΕΠ θα μεταμορφωθεί σε "στρατηγείο" της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα "τροφοδοτεί"  με συνεχείς προτάσεις:

  • για την βελτίωση της καθημερινότητας στο σχολείο,και,
  • την κατάρτιση νόμων για το εκπαιδευτικό σύστημα

Σε κάθε μία από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα συγκροτηθούν ισάριθμες    ολιγομελείς ομάδες (αμειβόμενες) , από 5 έως 10 έμπειρους εκπαιδευτικούς  (σ.σ. η επιλογή θα γίνεται με συγκεκριμένες διαδικασίες).Κάτι δηλαδή σαν 13 παραρτήματα του ΙΕΠ.

Ο  ρόλος των ολιγομελών αυτών ομάδων  (παραρτημάτων του ΙΕΠ) θα είναι να περνούν από "κόσκινο" τις προτάσεις του ΙΕΠ, κυρίως ως προς το εάν  μπορούν οι όποιες αλλαγές πρακτικά να εφαρμοστούν στο σχολείο και  επ' αυτών να κάνουν τεκμηριωμένες παρατηρήσεις -προτάσεις.

Κίνητρα

Η υπουργός Παιδείας προκειμένου να προσελκύσει έμπειρα στελέχη και εκπαιδευτικούς τόσο στο ΙΕΠ όσο και στις ομάδες στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προτείνει να δοθούν οικονομικά και άλλα κίνητρα.

Η  Σοφία Ζαχαράκη έχει ήδη έτοιμη και την πρόταση για τα οικονομικά και άλλα κίνητρα, τα οποία , εάν τελικά υιοθετηθούν, θα είναι  πραγματικά "γενναία".

 

Σχόλια (14)

Γιάννης
|

Δηλαδή...δημιουργούμε το ΙΕΠ που θα τροφοδοτεί με προτάσεις το υπουργείο με στόχο την αναβάθμιση της Παιδείας και τώρα δημιουργούμε τους <<κομάντος>> που θα ελέγχουν το έργο του ΙΕΠ. Κάτι δεν <<κολλάει>> εδώ.
Επειδή ανώτατοι αξιολογητές είναι οι μαθητές, οι <<μάχιμοι>> εκπαιδευτικοί, οι γονείς και πολλοί άλλοι που βιώνουν τις αποφάσεις σας ακούστε καλύτερα αυτούς και χωρίς αμοιβή.

Να τους κληρωσουμε
|

Όπως ακριβώς έκανε κλήρωση το ΙΕΠ για να επιλέξει τους επιμορφωτές που θα επιμορφώσουν τόσες χιλιάδες εκπαιδευτικούς..
Κανείς σύμβουλος της υπουργού δεν το πήρε είδηση; Όλα βαίνουν καλώς..

Ενώ παλιότερα ΙΕΠ ή ΠΙ
|

είχαν τέλειες προτάσεις και αποτελεσματικές; Δεν τα έκαναν ρόιδο δηλαδή; Το χάλι πού οφείλεται ;

Γονιός
|

Ρουσφετολογικες ειναι οι στρατηγικες της ηγεσιας.

εμπυρος
|

εγώ πάντως , αν επιλεγώ, θα φτιάξω μιαν googleform , θα τη στείλω παντού (σχολεία, σύμβουλοι, υπάλληλοι θα τη λάβουν) , θα μου γράψουν , θα πίνω μπύρες και θα φκιάσω μια συνθεση ... καλά θα πάει

Ολα γίνονται στο πόδι
|

Υπάρχουν οι σύμβουλοι εκπαίδευσης, πολλοί από τους οποίους γνωρίζουν σε βάθος τα θέματα της εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στις διάφορες ειδικότητες ΣΕ με το ΙΕΠ και το Υπουργείο. Το Υπουργείο δεν εμπιστεύεται το ΙΕΠ αφού ζητά από αυτό να διατυπώνει προτάσεις κατά παραγγελία. Δεν επεξεργάζεται την εκπαιδευτική πολιτική, είτε έχει αυτονομία. Τα στελέχη είναι προσωρινά , χωρίς κίνητρα. Η εκάστοτε υπουργός χαράζει πολιτική που δεν υπερβαίνει θα όρια της θητείας του. Ο σχεδιασμός είναι κοντόθωρος και βασίζεται σε ψηφοθηρικούς λόγους. Δεν υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός πολιτικής. Κυριαρχεί η προχειρότητα. Ας αξιοποιήσει τους έμπειρους ΣΕ, ακόμα και συνταξιούχους. Αμφιβάλλω αν θα το κάνει… Προτινα τους ημέτερους από τους άξιους.

Προς χρήστη Σοφία
|

Είναι και οικονομικά κίνητρα. Γιατί ο άλλος να χάσει διακοπές Χριστούγεννα Πάσχα καλοκαίρι για να πάει σε υπηρεσία? Στο λέω εγώ, μέλος ΔΣ, που 2 χρόνια έχει πάρει τηλέφωνο έναν έναν 1000 σχεδόν άτομα μόνιμους της ειδικότητας και όσοι έχουν τα προσόντα με ρωτάνε το παραπάνω, γιατί να πάω??? Μια χαρά είμαι στο σχολείο

@Σοφία
|

Τι λες Σοφία μου;
Αν σου μεταφέρουν ότι οι Συμβουλοι του ΙΕΠ παραιτουνται και εχει ερημωσει ο φορέας επειδή δεν παίρνουν επιδομα είναι ολο λάθος και προσβλητικό για το επιστημονικό προσωπικό που γνωρίζει πολύ καλά από όταν ήρθε ότι δεν υπάρχει επιδομα.
Επισης, στην ιστορία του ΙΕΠ, τα δυο, τρία τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο αυτό των μαζικών παραιτήσεων επιστημονικού προσωπικού. Το ΙΕΠ ειχε πολύ προσωπικό και αφοσιωμενο στο έργο του που δεν έπαιρνε και τότε επιδομα. Άρα δεν είναι τα χρήματα το πρόβλημα. Γνωρίζεις ποιο είναι και αν όχι, στο γραφείο σου μπορείς να ρωτήσεις να μάθεις.
Αναφέρεται στο άρθρο ότι ο ρόλος των ολιγομελών αυτών ομάδων στις ΠΔΕ θα είναι να περνούν από "κόσκινο" τις προτάσεις του ΙΕΠ, κυρίως ως προς το εάν μπορούν οι όποιες αλλαγές πρακτικά να εφαρμοστούν στο σχολείο και επ' αυτών να κάνουν τεκμηριωμένες παρατηρήσεις -προτάσεις. Συγγνωμη, δηλαδή, το εργο του επιστημονικού προσωπικού του ΙΕΠ θα αξιολογείται (περνάει από κοσκινο) από ομάδες στις ΠΔΕ; Αρα υποβαθμίζεις το εργο του φορέα, για ποιο στρατηγείο του ΥΠΑΙΘΑ μιλάς; Το ΙΕΠ είναι ο επιτελικός επιστημονικος φορέας του υπουργειου που επιμορφωνει τα στελέχη εκπαίδευσης, οπότε τώρα θα αξιολογείται το εργο του από ομάδες στις ΠΔΕ; Κ τι διαφορά θα έχουν αυτοί που θα είναι στις ομάδες των ΠΔΕ από το επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ; Συγγνωμη, οι Συμβουλοι του ΙΕΠ από πού νομίζεις ότι ηρθαν; Απο το διαστημα; Έχεις στο γραφείο σου, για ρώτα να μάθεις... Να σου πω, αφού θα φτιάξετε αυτές τις ομαδουλες στις ΠΔΕ γιατί δεν το κλείνετε το ρημάδι; Αφου ερημωνει που ερημωνει... Ούτως ή άλλως το πράγμα είναι πασιφανές, θέλετε να υποβαθμισετε και θεσμικά με σφραγίδα Υπουργού τον ρόλο των Συμβούλων του ΙΕΠ, μιας που ειναι υποβαθμισμενος ανεπίσημα, να το επισημοποιησετε. Έν κατακλείδι, κλειστε το ρημάδι, αφού έτσι όπως αδειάζει, προς τα εκεί πάει και κρατήστε τις ομάδες στις ΠΔΕ, μην δίνετε και τσάμπα επιδοματα από δω κι από κει.

Ιεπ
|

Το Ιεπ θα καταθέτει προτάσεις! Συγνωμη, ποιοι θα τις καταθέτουν; Αφού είναι πληρως υποστελεχωμένο. Πειτε μας για την επαγγελματική εκπαίδευση αυτή τη στιγμή στο ΙΕΠ ποσοι υπάρχουν και ποιες ειδικότητες εκπροσωπούνται; Θέλετε απάντηση; Ένας υπαρχει και αυτός τοποθετήθηκε πριν δυο μήνες! Για ποιες προτάσεις μιλαμε λοιπον;

Μάγδα
|

Αμειβόμενες θέσεις. Πολύ ωραία. Ποιοι/ες; Τα δικά μας παιδιά. Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί τι θα αποκομίσουν από αυτή την ενέργεια;

Eλπίζω
|

τα κριτήρια επιλογής των έμπειρων εκπαιδευτικών που θα ελέγχουν τις προτάσεις του ΙΕΠ θα είναι αξιοκρατικά.
Βέβαια το γεγονός ότι οι θέσεις θα είναι αμειβόμενες, θα δώσει κίνητρο στα ''δικά μας παιδιά'' να κυνηγήσουν τις θέσεις με άλλα μέσα.
Ως ιδέα πάντως είναι καλή.

Παλιά καραβάνα.
|

Καλό θα είναι να στελεχωθούν οι ομάδες στις Περιφερειακές Δνσεις και με συνταξιούχους εκπαιδευτικούς, στελέχη εγνωσμένης αξίας με γνώσεις και μεγάλη εμπειρία σε θέματα παιδαγωγικής και διοικητικής πρακτικής. 'Εχουν κουράσει πλέον τα "αυξημένων προσόντων" και "μειωμένης αποτελεσματικότητας" golden boys & golden girls της εκπαίδευσης.

πλατφόρμα από τα ρετάλια του ΤΑΑ
|

να στα γράψουμε τσάμπα

μετά τα κέντρα κενοτομίας στις ΠΔΕ
|

και άλλη επιτροπή (έχει ένα νόημα), αλλά ας κάνει τις εξής αλλαγές: άλλος πρόεδρος , άλλα μέλη-σύμβουλοι , αξιοποίηση συμβούλων όχι ως αξιολογητών αλλά υποχρεωτικά να κάνουν δειγματικές (οπότε θα βλέπουν πως ό,τι λέγεται είναι ανεφάρμοστο), διαβούλευση να γράφει ο κλάδος από τα κάτω τι πρέπει να γίνει (να προτείνει), μόνο οι επιτροπές μπορεί να έχουν καλές ιδέες ;
το τελευταίο περί της νομοθεσίας είναι φαιδρό εν μέρει : γιατί δεν κάνει μια προσπάθεια στον ιστότοπο του υπαιθα να μαζέψει την ισχύουσα σε μια σειρά και τότε εκεί θα δει το μπάχαλο (να κάνει και προτάσεις σε ανοιχτή διαβούλευση και ο κλάδος, γιατί όχι; )
το δε μεγάλο ζήτημα είναι η υλη και τα βιβλία και δεν λέει να το καταλάβει !
γενικά, σοφία, μεγάλα λόγια από τηγανίτα τίποτα , άπατα και αυτά θα πάνε


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/96272/allages-ek-themelion-sto-iep-iep-metamorfonetai-se-stratigeio-tis-yp-paideias-kai-stis