Τι απάντησε η γ.γ. του ΥΠΕΠΘ στις ερωτήσεις για τις πανελλαδικές

Δημοσίευση: 25/06/2009

Τελευταία Ενημέρωση: 20/01/2014, 14:19

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 

goytsop


Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Να σας καλωσορίσω και να σας καλημερίσω. Βρισκόμαστε σήμερα στο μέσο ουσιαστικά της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, διότι για το Υπουργείο, όπως όλοι γνωρίζετε, οι πανελλαδικές εξετάσεις αρχίζουν, όσον αφορά στην οργάνωσή τους, από το Φλεβάρη, μέχρι


την ολοκλήρωση των τελικών αποτελεσμάτων σε όλες τις κατηγορίες, των Γενικών Επαγγελματικών Λυκείων, των ΕΠΑ.Λ., των ΤΕΕ αλλά και των ειδικών κατηγοριών με τις ποσοστώσεις στις ειδικές κατηγορίες, όπου ουσιαστικά η πρόσβασή τους γνωστοποιείται γύρω στον Οκτώβριο.

Επομένως, για μας, η τελική καταγραφή της χρονιάς του σχολικού έτους 2008-2009 θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο. Θα κάνουμε μια πολύ σύντομη ανασκόπηση της διαδικασίας μέχρι σήμερα, για να γίνει γνωστή η συνέχειά της

από εδώ και εξής, αλλά κυρίως για να δώσουμε κάποιες σαφείς οδηγίες στους υποψηφίους, τι μέλλει γενέσθαι και πως πρέπει οι ίδιοι να λειτουργήσουν μέχρι την έκδοση των τελικών αποτελεσμάτων.

Να σας θυμίσω απλώς ότι για φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους αποφοίτους του δευτέρου κύκλου ημερησίων ΤΕΕ και τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των πρώην ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων ξεκίνησαν 5 Μαΐου και ολοκληρώθηκαν στις 12 Μαΐου.

Τα αποτελέσματα γι' αυτούς τους υποψήφιους ανακοινώθηκαν στις 2 Ιουνίου. Από τη μελέτη, όπως θα θυμάστε και οι ίδιοι, των στατιστικών στοιχείων, προέκυψε ότι περίπου το 49% των υποψηφίων συγκέντρωσε στα μαθήματα ειδικότητας βαθμολογία μεγαλύτερη της βαθμολογικής βάσης του 10, έναντι του 31% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό πέρσι, το 2008.

Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά είναι 51% φέτος έναντι 38% το 2008. Έτσι, τελειώνουμε με αυτά τα στατιστικά που αφορούν τα ΤΕΛ, τα Ναυτικά Λύκεια και τα ΤΕΕ. Αυτό είναι το πρώτο δελτίο στατιστικών που είχαμε ανακοινώσει. Αυτά όσον αφορά στα ΤΕΕ.

Όσον αφορά τώρα στις πανελλήνιες εξετάσεις για τους αποφοίτους των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ομάδας Β', που διενεργήθηκαν από τις 15 Μαΐου έως τις 30 Μαΐου, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων φέτος, όπως ξέρετε, υλοποιήθηκε 5 μέρες νωρίτερα, δηλαδή στις 19 Ιουνίου. Εδώ να σημειώσουμε ότι, αν και είχαμε την απώλεια των δυο εργάσιμων ημερών των ευρωεκλογών και αν όντως μετακινήθηκε πολύς κόσμος από τις Επιτροπές, πρέπει να συγχαρούμε τις Επιτροπές και τους βαθμολογητές στα εξεταστικά κέντρα, που πραγματικά λειτούργησαν άψογα, γρήγορα και άμεσα και δεν χάσαμε καθόλου χρόνο, αλλά αντιθέτως κερδίσαμε και δυο μέρες.

Στις 24/6 δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αναλυτικά στοιχεία της επίδοσης των υποψηφίων, ανά Κατεύθυνση. Ενώ στις 25/6 ανακοινώθηκαν τα στατιστικά στοιχεία με την κλιμάκωση του γενικού βαθμού πρόσβασης των υποψηφίων κατά Κατεύθυνση, στα μαθήματα της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων.

Στο σημείο αυτό, θέλω να κάνω μια ανάλυση στα στατιστικά στοιχεία τα συνολικά, τα στατιστικά στοιχεία ανά Κατεύθυνση αλλά και από το βαθμό πρόσβασης. Όπως θα διαπιστώσατε από τα συνολικά 22 μαθήματα, στα 17 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση το 2009, σε σχέση με το 2008 στους μαθητές που πέτυχαν επίδοση πάνω από το 10%, που φτάνουν φέτος έως και το 9%, στα 17 μαθήματα. Σε ένα μάθημα υπήρξε σταθερότητα και μόλις σε 4 μαθήματα λιγότεροι μαθητές πέτυχαν επίδοση άνω του 10.

Αναλυτικότερα, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο εξετάστηκαν όλοι οι μαθητές, από το 74% το 2008, το 2009 πέρασε τη βάση το 79% των εξεταζομένων. Αυτό αφορά όλους τους μαθητές που έδωσαν αυτό το μάθημα.

Στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης όπου επίσης εξετάστηκε περίπου το 40% των μαθητών, είχαμε επίσης μια αύξηση του 3% σε σχέση με πέρσι. Μεγάλη ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 9% σε σχέση με το 2008 παρουσιάστηκε στα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης, στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Ι, καθώς επίσης και Μαθηματικά Τεχνολογικής ΙΙ, στο οποίο συμμετείχε περίπου το 58% των υποψηφίων.

Το αντίστροφο φαινόμενο όμως που δεν πήγαμε καλά δηλαδή φέτος, υπήρξε στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, όπου συμμετείχε το 53% των υποψηφίων και όπου αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες ο αριθμός όσων έγραψαν κάτω από τη βάση.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι εννοείτε 53%


Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας το 53% το δήλωσε και το έδωσε ως εξετάσεις, δηλαδή το είχαν δηλώσει ως μάθημα το 53%. Σε αυτό το 53% κάτω από τη βάση αυξήθηκε σε σύγκριση με πέρσι επιπλέον 3 μονάδες.


Αριστούχοι μαθητές 18 μέχρι 20. Αυξήθηκε φέτος ο αριθμός των αριστούχων μαθητών στα 7 από τα 22 μαθήματα. Σε 8 μαθήματα παρέμεινε σταθερός και σε 7 μαθήματα μειώθηκε.

Καλοί μαθητές, αυτοί των βαθμών μεταξύ 15 έως 18. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κλίμακα βαθμολόγησης 15 έως 18, εμφανίζεται σημαντική αύξηση σε 15 από τα 22 μαθήματα. Σε 2 μαθήματα υπάρχει σταθερότητα και μόλις σε 5 μαθήματα εμφανίζεται πτώση, δηλαδή της βαθμολογίας 15 με 18 σε σύγκριση με το 2008.

Αυτό σε συνδυασμό με τις επιδόσεις των αριστούχων μαθητών, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πολύ περισσότεροι μαθητές πέτυχαν επίδοση άνω του 15 φέτος, σε σχέση με πέρσι.

Όσον αφορά στις αναβαθμολογήσεις που ενδεχομένως να ενδιαφέρει και τους υποψήφιους, σημαντική αύξηση των αναβαθμολογηθέντων γραπτών παρουσίασαν 3 μαθήματα. Μικρή αύξηση ή ανεπαίσθητη παρουσίασαν 12 μαθήματα και μείωση παρουσίασαν 7 μαθήματα.

Αυτά τώρα θα τα δείτε στους αναλυτικούς πίνακες που έχετε ήδη στα χέρια σας. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στον αριθμό προσέλευσης μαθητών που αφορά στα στατιστικά συνολικά που ήταν τα πρώτα που πήρατε, γιατί είναι καταγεγραμμένα και θα επαναληφθώ χωρίς λόγο.

Στα στατιστικά που έχετε ανά Κατεύθυνση που τα πήρατε 24 Ιουνίου, εκεί ανά Κατεύθυνση βλέπει κανείς, οι υποψήφιοι κυρίως που ξέρουν τα μαθήματα και μπορούν να συγκρίνουν, που κυμαίνονται και τι ποσοστά έχουν γράψει σε κάθε μάθημα οι υποψήφιοι.

Δεν ξέρω αν έχετε μπροστά σας τα στατιστικά που σας στείλαμε 24 Ιουνίου. Θα επικεντρωθώ στη Νεοελληνική Γλώσσα που, όπως προανέφερα, μεγάλος αριθμός, πάνω από 35.000, έχουν γράψει πάνω από τη βάση, καθώς επίσης και στην Ιστορία που την έδωσαν όλοι οι μαθητές ότι τελικά πήγαν πολύ καλύτερα και διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες ότι στην Ιστορία και στη Νεοελληνική γλώσσα δεν πήγαν καλά.

Θέλω να σταθώ όμως στα στατιστικά βαθμού πρόσβασης, αυτά που έχετε σήμερα μπροστά σας. Από τα στοιχεία αυτά φαίνεται ότι ο αριθμός όσων υποψηφίων βαθμολογήθηκαν κάτω του 10 σε όλες τις Κατευθύνσεις είναι φέτος 28.026 μαθητές σε σύνολο 84.839 ποσοστό, δηλαδή το 33,03% έγραψε κάτω από το 10 σε αντίθεση με το ποσοστό πέρσι που ήταν 35,86%. Με απόλυτα νούμερα: 28.026 έγραψαν φέτος κάτω από τη βάση, ενώ πέρσι 32.272.

Οι θέσεις τώρα για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα διεκδικήσουν φέτος οι υποψήφιοι, δηλαδή των ΓΕΛ, των ΕΠΑΛ ομάδες Α και Β' και του 2ου κύκλου ΤΕΕ, είναι 88.279 έναντι 86.469. Αυτό σας το λέω για δυο λόγους, έχει σημασία να δείτε πόσοι είναι οι υποψήφιοι, γιατί στο τελικό αποτέλεσμα των υποψηφίων, βλέπουμε ότι φέτος ήταν μεγαλύτερος ο αριθμός των υποψηφίων και πάλι έχουν ανέβει τα ποσοστά αυτών που έγραψαν καλύτερα, αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι.

Δηλαδή πέρσι μικρότερος ο αριθμός μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση, φέτος μεγαλύτερος ο αριθμός των συμμετεχόντων υποψηφίων μικρότερος ο αριθμός κάτω από τη βάση, για να είμαστε και στα απόλυτα νούμερα όταν θα συγκρίνει κανείς. Γιατί δεν συγκρίνουμε απόλυτα τους ίδιους υποψηφίους. Φέτος ήταν και μεγαλύτερος ο αριθμός αυτών που συμμετείχαν.

Τώρα, αν ανοίξετε τον πίνακα που έχετε μπροστά σας μέσα, θα δείτε ανά Κατεύθυνση πλέον στην τελευταία διάταξη στο τελευταίο πινακάκι που έχετε, βλέπετε στη Θεωρητική Κατεύθυνση από 10 έως 20 έχουν γράψει 23.345 πάνω από τη βάση, ποσοστό δηλαδή 66,06%. Ενώ κάτω από τη βάση το 33,94% στη θεωρητική κατεύθυνση.

Στη θετική κατεύθυνση, όπως βλέπετε πάνω από τη βάση έχουν γράψει 8.970, δηλαδή ποσοστό πάνω από τη βάση ρεκόρ 88,39 ενώ κάτω από τη βάση μόλις το 11,61 στη θετική κατεύθυνση.

Στην τεχνολογική κατεύθυνση πάνω από τη βάση το 81,08 ενώ κάτω από τη βάση το 18,92, Στην τεχνολογική κατεύθυνση δύο πάνω από τη βάση το 61,96 και κάτω από τη βάση το 38,4. Συνολικά είναι τα αποτελέσματα σας 66,97 με 33,03 κάτω από τη βάση.

Από μία μικρή γενική θεώρηση όλων, που θα τα δείτε με ηρεμία και θα τα μελετήσετε μόνοι σας, τελικά μεγάλος αριθμός υποψηφίων έχει γράψει μεσαία, δηλαδή από 13-14 έως 17. Αυτό είναι πολύ καλό, γιατί δε θα έχουμε ούτε πτώσεις ραγδαίες, ούτε ανόδους που θα αιφνιδιάζουν.

Έχοντας και δημοσιεύοντας και εσείς σήμερα αυτά τα στατιστικά στοιχεία με το βαθμό πρόσβασης, οι ενδιαφερόμενοι που θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να παραλάβουν τις επόμενες μέρες μέχρι τις 6 Ιουλίου τη βεβαίωση πρόσβασης από τα σχολεία, τα οποία θα παραμένουν ανοιχτά μέχρι τις 6 Ιουλίου για να τη χορηγούν.

Οι υποψήφιοι πρέπει από 1 Ιουλίου μέχρι τη Δευτέρα 20 Ιουλίου να καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους στην Επιτροπή που εδρεύει στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο υπάγεται το λύκειο κι από το οποίο αποφοίτησαν οι ενδιαφερόμενοι.

Φέτος στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο υπάγεται το λύκειο εκεί θα ελέγχεται πάλι το μηχανογραφικό. Δηλαδή θα παίρνει η Διεύθυνση το μηχανογραφικό του υποψηφίου, τη βεβαίωση πρόσβασης, θα την περνάει ηλεκτρονικά, θα τσεκάρει ότι όντως είναι ακριβώς και δεν έχουμε απώλεια κατά τη μεταφορά στοιχείων και αμέσως εκεί θα γίνεται το τσεκάρισμα του μηχανογραφικού.

Φέτος πρέπει να πούμε ότι ήδη οι υποψήφιοι έχουν τα μηχανογραφικά, όπως κι εσείς τους είχατε ανακοινώσει, ήδη από το Μάρτιο, που σημαίνει ότι είχαν όλο το χρόνο να μελετήσουν καθαρά τις επιλογές τους και τώρα αφού δουν τη βαθμολογία, τη βαθμολογία των τετραμήνων τους, τη βεβαίωση πρόσβασης και τα στατιστικά με το βαθμό πρόσβασης, μπορούν πλέον να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους.

Αυτό που πρέπει να τους τονίσουμε και να τους επιστήσουμε την προσοχή εδώ είναι το εξής: Επειδή συνήθως οι υποψήφιοι αλλά κυρίως οι οικογένειές τους και οι γονείς τους προσπαθούν να δουν τα μόρια της προηγούμενης χρονιάς κι από εκεί να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό είναι λάθος και θα σας πω γιατί είναι λάθος και πρέπει να το περάσουμε αυτό και στους ίδιους και στην κοινωνία.

Είδαμε πέρσι το εξής παράδοξο, για παράδειγμα η Σχολή Πληροφορικής της Αθήνας να μειωθεί κατά 1000 μόρια και να βλέπουμε στην περιφέρεια να ανεβαίνει κατά 1000 μόρια ή κατά 500 μόρια και να λένε κάποιοι και η ερμηνεία που έδιναν ήταν η εξής: Ότι ενδεχομένως βρέθηκαν μαθητές από την επαρχία που έγραψαν καλύτερα και δήλωσαν την επαρχία.

Αυτή είναι λάθος ερμηνεία, δε συνέβη αυτό, απλώς βλέποντας τη μοριοδότηση των σχολών της προηγούμενης χρονιάς θεώρησαν πώς η Πληροφορική Αθήνας είναι 15 χιλιάδες μόρια, δε θα συγκέντρωναν αυτά τα μόρια, επομένως δήλωσαν επαρχία, με αποτέλεσμα οι καλοί μαθητές που γράψανε 17-18 να βάλουν προτεραιότητα την επαρχία και να μείνουν οι σχολές της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης με μειωμένα μόρια.

Όχι ότι δε συμπληρώθηκε ο αριθμός, πήγαν υποψήφιοι, αλλά έβλεπε κανείς το παράλογο η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη να έχει λιγότερα μόρια από την επαρχία ή τα παιδαγωγικά της Αλεξανδρούπολης όπου βλέπατε στην Αθήνα τα παιδαγωγικά είχαν 500 μόρια λιγότερα ενώ της Αλεξανδρούπολης να πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είχε 1500 και έλεγε κανείς μπράβο στους υποψηφίους της Θράκης ή της Αλεξανδρούπολης που δήλωσαν την Αλεξανδρούπολη.

Όχι, δε συνέβαινε αυτό, γιατί τελικά τα παιδιά ήταν από την Αθήνα, απλώς παρασύρονταν από τη μοριοδότηση και δήλωναν σχολές που θεωρούσαν ότι με βάση την περσινή βάση θα έπιαναν σίγουρα την ίσια σχολή στην επαρχία. Επομένως πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους, καθαρά και σύμφωνα με την επιθυμία τους.

Τα μόρια να ξέρετε ότι διαμορφώνονται από τη βαθμολογία ουσιαστικά που θα βγει φέτος. Δηλαδή αν είναι ένας μαθητής 16,17,18, δε θα πρέπει να παρασυρθεί καθόλου από τα μόρια. Από την ώρα που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τόσες πολλές επιλογές, γιατί έχουν να κάνουν πάνω από 150 επιλογές, σημαίνει ότι φανταστείτε να περιορίζονται ξεκινώντας πρώτα από την επαρχία και μετά φτάνοντας στο κέντρο.

Εμείς απλώς πρέπει να τους πούμε ότι πρέπει να συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους με βάση την πραγματική επιθυμία τους κι όχι με βάση εκτιμήσεις που γίνονται, γιατί εκτιμώ ότι ένας υποψήφιος που έχει τη βαθμολογία του ένα, δύο κάποια στατιστικά από τα φετινά του βαθμού πρόσβασης, από τα φετινά, και με μια μικρή σύγκριση που πρέπει να είναι όμως γιατί βλέπετε καμιά φορά έχουμε μεγάλη απόκλιση και η απόκλιση αυτή είναι καθαρά τελικά από τη δήλωση βούλησης των υποψηφίων κι αυτό διαταράσσει και την ισορροπία στις σχολές.

Από την ώρα που υπάρχει μεγάλος αριθμός επιλογής, πρέπει λοιπόν ο υποψήφιος ο ίδιος να δηλώσει αυτή τη μεγάλη δυνατότητα που του δίνεται ειδικά φέτος να δηλώσει με τη σειρά προτεραιότητας την επιθυμία του στο μηχανογραφικό.

Τώρα πάμε για τα ΕΠΑΛ. Οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ομάδα A΄ διεξήχθησαν όπως ξέρετε από 26/5 και ολοκληρώθηκαν 11/6. Η ανακοίνωση αυτής της βαθμολογίας θα γίνει το Σαββάτο 27/6 σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας. Μπορούμε αυτό να το ανακοινώσουμε ότι 27/6 σε όλα τα σχολεία της χώρας θα υπάρχει η βαθμολογία των ΕΠΑΛ.

Επειδή όπως σας είπα στην αρχή οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν τελείωσαν αλλά συνεχίζουμε, από τις 27/6 το Σάββατο έως και τις 4 Ιουλίου θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, ενώ από σήμερα έως και τις 3 Ιουλίου διεξάγεται η πρακτική δοκιμασία για τους υποψηφίους των ΤΕΦΑΑ.

Τη Δευτέρα 6 Ιουλίου αρχίζουν οι επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ όσων απουσίασαν δικαιολογημένα λόγω ασθένειας από την εξέταση ορισμένων μαθημάτων. Εδώ να τονίσουμε και να σημειωθεί ότι αυτές οι επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ προβλέπονται κανονικά από τη νομοθεσία και δεν προβλέπεται σε καμία άλλη περίπτωση άλλη επαναληπτική εξέταση για άλλους τύπους υποψηφίων.

Επομένως, επειδή τίθεται συνέχεια "θα έχουμε στα ΕΠΑΛ επαναληπτικές για ένα δύο παιδιά, θα έχουμε επαναληπτικές στα ειδικά μαθήματα", όπως καταλαβαίνετε, η διαδικασία των επαναληπτικών είναι ουσιαστικά το στήσιμο ενός μηχανισμού εξ’ απαρχής με ΚΕΕ, με VBI, ό,τι φανταστείτε ότι έγινε ανά την Ελλάδα αυτό γίνεται και για τις επαναληπτικές.

Επομένως, εάν πάμε και κάνουμε επαναληπτικές που τίθεται πολλές φορές και ακούω κάποιους υποψηφίους που βγαίνουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και λένε "μα αρρώστησε γιατί να μη δώσει σε ΕΠΑΛ", καταλαβαίνετε ότι όταν θα κάνουμε επαναληπτικές για δύο μαθητές δε μιλάμε για αδιάβλητο και για ισονομία έναντι όλων των πολιτών των υποψηφίων, μιλάμε ότι θα είναι επιλογή δύο τριών μαθητών και δεν μπορούμε να στήσουμε έναν ολόκληρο μηχανισμό κατά το αδιάβλητο που θα αφορά δύο ή τρεις μαθητές.

Ενώ στα γενικά επαγγελματικά λύκεια ο Νομοθέτης σοφά προέβλεψε ότι αφού μιλάμε για έναν πολύ μεγάλο αριθμό που συμμετέχει, 88-90, κατά καιρούς 600 ή 100, τότε λογικά είναι μέσα σε αυτό το μεγάλο αριθμό να κάνουμε και την εξέταση και να επιτρέψουμε το στήσιμο ενός τέτοιου μηχανισμού εξ υπαρχής.

Γι’ αυτά λοιπόν τα παιδιά, θα ξεκινήσουν οι επαναληπτικές τους τη Δευτέρα και θα ολοκληρωθούν τη Δευτέρα 13 Ιουλίου. Η ανακοίνωση της βαθμολογίας αυτών των υποψηφίων θα γίνει ευελπιστούμε και θα το επισπεύσουμε μέχρι την Πέμπτη 16 Ιουλίου, γιατί τα ενδιαφέρει κι αυτά εξίσου, όπως τους μαθητές που έχουμε τώρα.

Μέχρι τις 15 Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες και στα ειδικά μαθήματα, επομένως όπως πολύ σωστά είπατε, να προλάβουν κι αυτοί μέχρι τις 20 Ιουλίου να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους.

Αυτό που θέλω να πω, φέτος και για πρώτη φορά οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση το Σεπτέμβριο στα τετράδιά τους. Αυτό ήταν ένα πάγιο αίτημα των υποψηφίων που πραγματικά καμιά φορά βγαίνοντας από την αίθουσα που γράφει κάποιος μαθητής λέει ότι "έχω γράψει άλλο, πως βαθμολογήθηκα" ή καμιά φορά υπάρχει μια σύγχυση των υποψηφίων στα θέματα.

Εκδίδεται άμεσα, εντός της εβδομάδας, η υπουργική απόφαση που ορίζει την ακριβή διαδικασία για τον τόπο, τον τρόπο και το χρόνο της διαδικασίας που οι υποψήφιοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα τετράδια. Σας γνωστοποιώ

εκ των προτέρων ότι θα οριοθετείται μία προθεσμία, ένα χρονικό όριο. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι ενδεχομένως όλο το μήνα Σεπτέμβριο όπου οι υποψήφιοι θα κάνουν αιτήσεις στις Διευθύνσεις στα σχολεία τους, όπου εκεί θα δηλώνουν στην αίτησή τους ποια τετράδια και ποια μαθήματα θέλουν να δουν.

Όλο το μήνα Σεπτέμβριο, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, θα μπορούν να κάνουν τις αιτήσεις σχετικά με την πρόσβαση στα τετράδια και στα μαθήματα που επιθυμούν. Θα τα συγκεντρώνουν οι Διευθύνσεις και θα αποστέλλουν το αίτημα στο Υπουργείο, το Υπουργείο αφού θα κάνει την καταγραφή και αφού θα συγκεντρώνει και θα ξέρει που είναι σε ποια βαθμολογικά κέντρα είναι τα τετράδιά τους, θα αποστέλλεται φωτοτυπημένο το τετράδιο στην αρμόδια Διεύθυνση.

Εκεί λοιπόν θα καλείται ο μαθητής, κατά τόπους δηλαδή, δε θα έρχονται στην Αθήνα, κατά τόπους θα καλείται ο μαθητής ο οποίος θα μπορεί να δει το τετράδιο μόνος ή συνοδευόμενος από γονέα, χωρίς κινητό τηλέφωνο που θα μπορεί να φωτογραφήσει το τετράδιο, θα μπορεί όμως να κρατήσει σημειώσεις από το τετράδιό του και θα κοιτάει εκεί τη βαθμολογία και των Καθηγητών και του πρώτου και του δεύτερου και του αναβαθμολογητή όπου υπάρχει, επομένως θα έχει εικόνα και ο ίδιος.

Προσοχή. Ότι έχουμε πρόσβαση στο τετράδιο, δε σημαίνει μετά δικαίωμα αναβαθμολόγησης, γιατί η αναβαθμολόγηση έχει ήδη γίνει. Όπου δηλαδή προέκυψε πρόβλημα τώρα, μεταξύ πρώτου και δεύτερου, έγινε αυτομάτως γιατί το προβλέπει η νομοθεσία πολύ ορθώς, ότι αναγκαστικά πρέπει να γίνει αναβαθμολόγηση, δεν μπορεί να υπάρχει διάσταση απόψεων πάνω από δύο βαθμούς.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μία διευκρίνιση, μιλήσατε για "φωτοτυπία", άρα δε θα μπορούν να βλέπουν το πρωτότυπο, ένα το κρατούμενο. Ένα δεύτερο κρατούμενο, θα μπορούν να έχουν έστω ένα αντίγραφο του γραπτού τους; Γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια..



Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Λοιπόν προσέξτε, ο νόμος λέει για "επίδειξη των τετραδίων".


Στην επίδειξη σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ο κάθε υποψήφιος, φανταστείτε να παίρνει το τετράδιο στο σπίτι του, να αρχίσουν τα φροντιστήρια να κάνουν αναλύσεις των απαντήσεων και να κρίνονται και όλα να είναι στον αέρα. Ένα αυτό.

Δεύτερον λέμε φωτοτύπηση του τετραδίου του πρωτότυπου κι όταν λέμε φωτοτύπηση μιλάμε ότι είναι ακριβές αντίγραφο, δε μιλάμε ότι βγάζουμε μια φωτοτυπία και το στέλνουμε. Ακριβές αντίγραφο, που σημαίνει όλα τα δημόσια έγγραφα που φεύγουν και η δική μου υπογραφή και του Υπουργού ακριβές αντίγραφο είναι.

Γιατί φοβόμαστε, στέλνουμε τα τετράδια και προσέξτε, κατά την αποστολή αν χάθηκε το τετράδιο το πρωτότυπο, το έκλεψε κάποιος εκεί που θα σταλεί, θα χάσουμε όλα τα πρωτότυπα τετράδια των υποψηφίων κι αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, ας πούμε το πήρε ο άλλος επιτόπου ο υποψήφιος και το έσκισε.

Δεν μπορούμε να χάσουμε τα πρωτότυπα τετράδια, τα οποία σας λέω ότι κρατώνται στις αρμόδιες Διευθύνσεις, δεν καταστρέφονται δηλαδή, κρατώνται

ένα χρόνο και μετά όταν ξεκινήσει η διαδικασία των επόμενων πανελλαδικών καταστρέφονται τα τετράδια.

Επομένως, δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε τα τετράδια των υποψηφίων να αποστέλλονται και να χαθούν κατά τις αποστολές και για οποιονδήποτε λόγο να μην τα έχουμε, γιατί όντως μπορεί κάποιος αύριο να πει "θέλω το τετράδιό μου" και να έχει πάει στα Δικαστήρια για οποιονδήποτε λόγο.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν προβλέπεται καμία απολύτως διαδικασία ένστασης ούτε σε ακραίες περιπτώσεις;


Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι, όχι δεν υπάρχει και να σας πω γιατί δεν υπάρχει ούτε σε ακραία..


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με συγχωρείτε, να πω κάτι ακραίο τώρα που το σκέφτηκα… αν κάποιος ανακαλύψει ότι το γραπτό που έχει το όνομά του είναι κάποιου άλλου; Ότι δεν είναι δικά του τα γράμματα;


Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Ωραία, αυτό εάν συμβεί, μπορεί να προσφύγει. Κάνει μία αίτηση εκείνη την ώρα στη Διεύθυνση, δηλώνει αυτό και ανακινείται όλος ο μηχανισμός. Δε θα αφορά μόνο τον υποψήφιο, θα αφορά και το Υπουργείο αυτό το πράγμα εάν συμβεί.


Μπορεί, υπάρχει περίπτωση και θα το ξέρουν αυτό οι κύριοι και οι κυρίες, ότι στο τετράδιο, όντως γράφουν τα στοιχεία τους με ονοματεπώνυμο και μπορεί κάποιος όντως να πει ότι "δεν είναι δικό μου αυτό ότι σας το πλαστογράφησε". Επιτόπου λοιπόν το δηλώνει, αυτό που προβλέπει μετά η διοικητική δικονομία, κάνει υπεύθυνη δήλωση, το καταγράφει εκεί η Διεύθυνση, το αποστέλλει στο Υπουργείο, το τσεκάρει το Υπουργείο γιατί μία στο εκατομμύριο μπορεί και να ευσταθεί αυτό που λέμε εμείς.

Δηλαδή όλα εξετάζονται εκείνη την ώρα, αλλά ο νόμος δεν προβλέπει ότι μπορεί κάποιος να αλλάξει τη βαθμολογία, γιατί φανταστείτε τότε ότι θα τιναχτεί όλο το σύστημα στον αέρα. Θα αλλάζουν οι μοριοδοτήσεις, θα αλλάζει η εισαγωγή των υποψηφίων, θα αλλάζουν τα πάντα.

Αυτό που λέτε ενδεχομένως να συμβεί μετά το καινούριο σύστημα που θα έχουμε, που θα προκύψει από τον εθνικό διάλογο, αν όντως πάμε σε εξετάσεις δυο φορές το χρόνο, αν όντως ευσταθήσουν όλα αυτά, που θα είναι άλλος τελείως ο τρόπος διεξαγωγής.

Αυτός ο τρόπος διεξαγωγής είναι σαφώς καταγεγραμμένος από το Νομοθέτη και δεν αφήνει περιθώρια και παραθυράκια για τίποτα, ούτε για παρερμηνείες, ούτε αν τυχόν κάποιος πει έτσι, ούτε να αναβαθμολογήσουν, δηλαδή τα έχει τόσο πολύ αυστηρώς καταγεγραμμένα που δεν αφήνει να παρερμηνευτεί καμία ασάφεια, είναι ξεκάθαρος.

Εγώ θέλω εδώ να ευχαριστήσουμε και δημόσια τα μέλη των τριών κεντρικών εξεταστικών επιτροπών που πραγματικά φέτος συνέβαλαν τα μέγιστα προκειμένου να διεξαχθούν οι εξετάσεις που για πρώτη φορά διεξήχθησαν μέσα σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και συνεχίζονται, ουσιαστικά των τριών μηνών, παρ’ όλο που είχαμε και τις ευρωεκλογές, παρ’ όλο που για πρώτη φορά έγιναν πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ.

Όπως ξέρετε, ο θεσμός ψηφίστηκε μόλις το Δεκέμβρη και το Φλεβάρη και για πρώτη φορά δοκιμάστηκε αυτό το σύστημα που θα δούμε τώρα από εδώ και στο εξής ποια ήταν τα θετικά, ποια ήταν τα αρνητικά και τι πρέπει να βελτιωθεί. Αυτό πρέπει να το σημειώσουμε.

Πρέπει επίσης να πούμε, ότι τα θετικά στοιχεία των φετινών εξετάσεων ήταν η επιλογή πρωτότυπων θεμάτων. Τι εννοούμε πρωτότυπων θεμάτων; Ότι στα πλαίσια που κατέβαλε η ΚΕΕ, στα πλαίσια του δυνατού δεν είχαν τα θέματα όπως θα διαπιστώσατε και οι ίδιοι ομοιότητες με θέματα που κυκλοφορούσαν είτε στον Τύπο πολύ ορθώς, είτε στα φροντιστήρια. Αυτό πραγματικά πρέπει να συγχαρούμε τις φετινές Κεντρικές Εξεταστικές Επιτροπές.

Επίσης φέτος τηρήθηκε κατά 100% το Προεδρικό Διάταγμα σχετικά με την διαβάθμιση δυσκολίας. Δηλαδή το αποτέλεσμα το ότι είχαμε κάτω από τη βάση λιγότερους υποψηφίους δεν ήταν επ’ ουδενί σ’ αυτό που λέμε, θέματα εύκολα. Ήταν καθαρά στο ότι τηρήθηκε η διαβάθμιση δυσκολίας, δηλαδή θέματα που πραγματικά πρέπει να ανταποκρίνονται στο μαθητή του Λυκείου στον διαβασμένο, ακριβώς, γι’ αυτό κι εγώ κι αυτή τη διαβάθμιση.

Και φέτος πρέπει να πούμε ότι για πρώτη φορά λειτούργησε το FORUM Βαθμολογικών Κέντρων πιλοτικά, δηλαδή είχαμε συντονισμό μεταξύ Βαθμολογικών Κέντρων, που αυτό σε συνεργασία με την Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή βοήθησε πάρα πολύ.

Τι σημαίνει αυτό, είναι κομβικό. Δηλαδή ο τρόπος που βαθμολογούν οι εκπαιδευτικοί στα Βαθμολογικά Κέντρα καταλαβαίνετε ότι μπορεί να υπάρχουν υποδεικνυόμενες απαντήσεις από την Κεντρική Επιτροπή, αλλά δεν παύει να υπάρχει και το υποκειμενικό στοιχείο. Μπορεί μια απάντηση να είναι σωστή, αλλά από εκεί και πέρα ο τρόπος που έχει συνταχθεί ή έχει εκφραστεί από τον υποψήφιο να επηρεάζει τον βαθμολογητή.

Φέτος επειδή υπήρξε συντονισμός μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων στο πώς δεχόμαστε τις απαντήσεις των υποψηφίων και πως τις βαθμολογούμε, δεν είχαμε αποκλίσεις. Δηλαδή να βλέπουμε ότι σε ένα Βαθμολογικό Κέντρο με τα ίδια μαθήματα να μας έρχονται άλλες βαθμολογίες, μεγάλη απόκλιση και από άλλο άλλη μεγάλη απόκλιση.

Φάνηκε, λοιπόν, ότι αυτός ο συντονισμός τουλάχιστον στο πιλοτικό πρόγραμμα που λειτούργησε φέτος κέρδισαν οι μαθητές, βγήκε υπέρ των μαθητών και αυτό αν συνεχιστεί μ’ αυτό τον τρόπο η διεξαγωγή των πανελλαδικών και την επόμενη χρονιά, θα οργανωθεί από το Υπουργείο να γίνεται σε μεγαλύτερο και πιο οργανωμένο πλαίσιο.

Έπειτα πρέπει να ευχαριστήσουμε όλο το σύνολο των εκπαιδευτικών, τα μέλη των Νομαρχιακών, των Λυκειακών Επιτροπών, τους Επιτηρητές, τους Βαθμολογητές που πραγματικά πρέπει να σας πω, ότι η εργασία η οποία κάνουν αναγνωρίζεται ήδη από το Υπουργείο ότι δεν αμείβεται επαρκώς. Το καταλαβαίνετε ότι η αμοιβή σ’ αυτό που κάνουν με αίσθημα ευθύνης, μέσα στο καλοκαίρι, τα Σαββατοκύριακα και δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους πραγματικά δεν αρκεί.

Επομένως πρέπει πραγματικά να τους συγχαρούμε γιατί λειτούργησαν ως εκπαιδευτικοί με αίσθημα ευθύνης. Πρέπει να συγχαρούμε και τα συναρμόδια Υπουργεία και τους εμπλεκόμενους φορείς κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων, τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ, την Αστυνομία που πραγματικά και η Αστυνομία όπου χρειάστηκε ή ο ΟΤΕ λειτούργησαν ακαριαία, πραγματικά ακαριαία.

Φυσικά θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε κατ’ αρχήν όλους εσάς και τα ΜΜΕ και το λέω αυτό, όχι για να σας κολακεύσω, γιατί πραγματικά πολλές φορές η ενημέρωση που δίνουμε ως Υπουργείο στις Διευθύνσεις δεν φτάνει στους μαθητές. Δηλαδή μέσα στο άγχος των φροντιστηρίων και των εξετάσεων οι μαθητές πιο πολύ και οι γονείς ενημερώνονται από τον Τύπο και την τηλεόραση και τα έντυπα μέσα, παρά από τις ανακοινώσεις που στέλνουμε εμείς στις Διευθύνσεις, που οι Διευθυντές μέχρι να το μεταφέρουν δεν φτάνει.

Επομένως μας βοηθήσατε πολύ ως Υπουργείο από το Φλεβάρη ήδη που στέλναμε τις ανακοινώσεις πραγματικά να ενημερώνονται άμεσα και γρήγορα.

Τώρα δεν ξέρω αν εσείς θέλετε να θέσετε ερωτήματα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και από την εμπειρία που είχατε, τι θα θέλατε να επισημάνετε και να ρωτήσετε.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με την υπόθεση της Καλαμάτας αν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγεται για το ζήτημα;


Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Ναι, αυτή την ώρα η ενημέρωση που έχουμε η επίσημη ως Υπουργείο, διεξάγεται η Προκαταρκτική εξέταση από τον Εισαγγελέα και παράλληλα η ΕΔΕ από τον Περιφερειακό Διευθυντή. Η ΕΔΕ αυτή την ώρα περιμένει τα αποτελέσματα της Προκαταρκτικής προκειμένου να ενταχθεί μέσα στην ΕΔΕ η πραγματογνωμοσύνη που γίνεται από τον Εισαγγελέα για τον Υπολογιστή.


Γιατί το κομβικό σημείο τελικά, τι έγινε εκείνη την ημέρα θα φανεί από τον υπολογιστή που αυτή την ώρα διεξάγει ο Εισαγγελέας την Προκαταρκτική Εξέταση. Δηλαδή η πραγματογνωμοσύνη για τον Υπολογιστή θα μπει στην ΕΔΕ και αμέσως διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα. Επομένως όσον αφορά στην ΕΔΕ και στον Περιφερειακό Διευθυντή περιμένουμε την ΕΔΕ που αναμένει την πραγματογνωμοσύνη υποχρεωτικά βάση διοικητικής δικονομίας και ο Εισαγγελέας που έχει διατάξει την Προκαταρκτική.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι για τη δυνατότητα των υποψηφίων να δουν το γραπτό τους. Αυτό μπήκε από φέτος;



Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Πρώτη φορά από φέτος. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα εκδοθεί και το ΦΕΚ της Υπουργικής Απόφασης και θα σας το


Δώσουμε επίσης στον Τύπο, θα ανακοινώσουμε μέρος της Υπουργικής Απόφασης, ούτως ώστε να ξέρουν αναλυτικά οι υποψήφιοι. Δηλαδή την επόμενη εβδομάδα θα σας βγάλουμε ένα δελτίο Τύπου που θα λέει ακριβώς τις ημερομηνίες, ούτως ώστε να μπορούν να ενημερωθούν και οι υποψήφιοι. Πρώτη φορά συμβαίνει αυτό από φέτος.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τι δυνατότητα έχει ο υποψήφιος αν δει ότι κάτι δεν πάει καλά;



Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Να προσφύγει στα δικαστήρια. Αυτό που έχει και τώρα χωρίς να το βλέπει που θεωρεί κάποιος ότι έγραψα καλά, αδικήθηκα.


Αν θέλετε επειδή είναι πολύ σημαντικό αυτό και ήταν πάγιο αίτημα, η εμπειρία μου λέει το εξής, τα παιδιά στην ένταση και στο άγχος της μέρας της εξέτασης, νομίζουν ότι έχουν γράψει κάποια πράγματα σωστά, που όταν δουν, μου έχει συμβεί πολλές φορές με προσφυγές που γίνονται, που δουν το γραφτό, αρκετές φορές παραξενεύονται, νόμιζα λέει, ότι το είχα έτσι, νόμιζα ότι το είχα έτσι. Βέβαια τα γνωστικά μαθήματα όπως ξέρετε η Έκθεση εντάξει είναι κάτι το διαφορετικό, αλλά σε ασκήσεις πολλές φορές νομίζουν ότι το έχουν γράψει σωστό, το σωστό αποτέλεσμα πάνω στην ταραχή τους, όταν δουν όμως το γραπτό τους τουλάχιστον θα ξέρουν ποια είναι η πραγματική του εικόνα.

Και από του χρόνου έχουμε προγραμματίσει, αν είμαστε καλά, το απόκομμα του τετραδίου που θα πηγαίνει στο σχολείο και θα το βλέπει το παιδί, όπως ήδη το βλέπει τους δύο βαθμούς του καθηγητή, θα βλέπει από του χρόνου την αναλυτική βαθμολογία κάθε ερωτήματος, 10-12-15 ερωτήματα, αυτό πόσο σημαντικό είναι το καταλαβαίνετε, θα ξέρει το παιδί ποιο ερώτημα την πάτησε που λέμε στην καθομιλουμένη. Αυτό θα είναι από του χρόνου όμως. Φέτος όμως θα δει το γραπτό που έχει την ανησυχία, όπως καλά είπατε, πολλές φορές οι μαμάδες είναι που θέλουν να δούνε, βέβαια μόνες τους δεν θα μπορούνε, μόνο αν το παιδί επιτρέψει να συνοδεύεται από τον πατέρα ή την μητέρα, να πάρει μια τελική εικόνα το τι πράγματι έγραψε, ώστε να μην μένει με την εντύπωση ότι δεν είναι αυτό το γραπτό του, ότι δεν βαθμολογήθηκε από την 1η μέχρι την τελευταία σελίδα που έχουν υπογράψει οι επιτηρητές.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα έχουμε τις βάσεις;



Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΠΟΥ: Τις βάσεις τον Αύγουστο.



ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μία αίσθηση θα υπάρχει.



Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΠΟΥ: Δεν θα υπάρχει καμία αίσθηση και να σας πω, γιατί δεν υπάρχει καμία αίσθηση, γιατί έχουμε τα ειδικά μαθήματα, έχουμε τις βαθμολογίες που πρέπει να έρθουν από τα σχολεία, έχουμε τα αθλήματα, έχουμε τις ειδικές κατηγορίες, δηλαδή γι’ αυτό σας είπα ακόμη είμαστε στο μέσο. Είπαμε μετά τις 25, θα το τηρήσουμε.



ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, φέτος βλέπουμε ότι υπάρχει μια μετακίνηση των βαθμολογιών προς υψηλότερα βαθμολογικά κλιμάκια. Κάθε χρόνο υπάρχει το ευχολόγιο να μην είναι όλο και λιγότερες κενές σε ΤΕΙ. Θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο φέτος, πιστεύετε; Βοηθούν και τα θέματα βεβαίως φέτος.



Ν. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Εάν πούμε σαν γενική απάντηση δεν θα έχουμε κενές θέσεις φέτος στα ΤΕΙ, νομίζω ότι βιαζόμαστε, γιατί αυτό δεν εξαρτάται από εμάς ή τη θέληση του Υπουργείου. Εξαρτάται από την επιθυμία των παιδιών που θα δη


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/mathites/eidhseis-lykeio/ti-apanthse-h-g-g-toy-ypepu-stis-ervthseis-gia-tis-panelladikes