Οι επτά ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή, όπως ψηφίστηκαν από τη Βουλή

Δημοσίευση: 13/05/2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι επτά ρυθμίσεις για την  Ειδική Αγωγή, όπως ψηφίστηκαν από τη Βουλή

Οι επτά  για την  Ειδική Αγωγή, όπως ψηφίστηκαν από τη Βουλή, στο νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές, έχουν ως εξής:
1. Η παρ. 24 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 11 του ν. 4229/2014 (Α΄ 8) αντικαθίσταται ως εξής:
«24. Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ οι οποίοι προσλαμβάνονται για ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ως αναπληρωτές πλήρους ωραρίου σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απασχολούνται τουλάχιστον 16 ώρες εβδομαδιαίως, λαμβάνουν τις τακτικές μηνιαίες αποδοχές πλήρους ωραρίου από την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί, από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, συμπληρώνουν το προβλεπόμενο από το νόμο διδακτικό ωράριο εντός της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: σε άλλη ΣΜΕΑΕ, σε ΚΕΔΔΥ για τις ειδικότητες που προβλέπεται, σε ενισχυτική διδασκαλία στην ίδια σχολική μονάδα ή σε άλλη σχολική μονάδα της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, σε διοικητικό έργο της σχολικής μονάδας που υπηρετούν ή σε όμορη σχολική μονάδα. Η ανωτέρω απασχόληση θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες. Τα παραπάνω ισχύουν και για εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης για τις δομές της ειδικής αγωγής. Τα όσα ανωτέρω υλοποιούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.»
2. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περίπτωσης 11 της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4229/2014 (Α΄ 8), καταργούνται και τίθενται εδάφια ως εξής: «Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΔΕΕΑΕ για την παράλληλη στήριξη, πραγματοποιούνται αποκλειστικά ως μειωμένου ωραρίου. Για τους ανωτέρω προσληφθέντες εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου, η σύμβαση πρόσληψής τους μπορεί με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης να μετατραπεί σε πλήρους ωραρίου, εφόσον οι εκπαιδευτικοί το έχουν δηλώσει στην αρχική αίτησή τους, για το ίδιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ και στην ίδια περιοχή της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί, καθώς και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ ΕΑΕ και ΠΕ Γενικής
Αγωγής που προσλαμβάνονται για την παράλληλη στήριξη, εφόσον δε συμπληρώνουν το  προβλεπόμενο διδακτικό τους ωράριο, παρέχουν συμπληρωματικά υπηρεσίες με σειρά προτεραιότητας: α) παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση και σε άλλους μαθητές με αναπηρία
ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β) ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στους οποίους παρέχεται παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, στην ίδια σχολική μονάδα ή σε άλλη σχολική μονάδα της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, γ) υπηρεσίες σε ΚΕΔΔΥ για τις ειδικότητες που προβλέπεται. Τα ανωτέρω υλοποιούνται με αποφάσεις του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση μετατροπής της σύμβασης μειωμένου ωραρίου σε πλήρους ωραρίου κατά τα ανωτέρω, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης υποχρεούνται  στην αποστολή των ονομάτων των εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής για την τροποποίηση της
σχετικής υπουργικής απόφασης.»
3. Στην παρ. 2 περίπτωση α΄ του άρθρου 56 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) καταργείται, από τη δημοσίευση
του παρόντος νόμου, το εδάφιο από τη φράση: «Οι εκπαιδευτικοί όλων των ανωτέρω κλάδων» έως και τη φράση: «έως και τις ώρες υποστήριξης, από το οικείο ΚΕΔ-ΔΥ.»
4. Για τις ανάγκες δυσπρόσιτων και νησιωτικών περιοχών και εφόσον έχουν εξαντληθεί οι αντίστοιχοι πίνακες πρόσληψης προσωπικού των περιφερειακών διευθύνσεων, μπορούν να συγκροτούνται οι ΕΔΕΑΥ του άρθρου 39 του ν. 4115/2013, με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς οι οποίοι διατίθενται από την τοπική αυτοδιοίκηση, τις δημόσιες μονάδες υγείας και τα ΚΕΔΔΥ. Τα ανωτέρω ισχύουν από το σχολικό έτος 2013-2014.
5. Στις περιπτώσεις προγραμμάτων συνεκπαίδευσης για μαθητές Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής
(Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης που διαθέτουν Τμήμα Ένταξης, τη διαδικασία για τη μεταφορά των μαθητών αναλαμβάνει η Σ.Μ.Ε.Α.Ε. εγγραφής κάθε μαθητή. Σε περίπτωση που το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης διενεργείται σε σχολική μονάδα άλλης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από αυτή στην οποία είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής, την έγκριση μετακίνησης εκδίδει ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής ΠΕ και ΔΕ.
6. Στην παρ. 4 του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 (Α΄ 24) στην περίπτωση γ΄ που ακολουθεί μετά την περίπτωση 2β΄, μετά τη φράση «ΣΔΕΥ» τίθεται η φράση «, καθώς και στις ΣΜΕΑΕ». Τα ανωτέρω ισχύουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2013-2014.
7. Κατά την πρώτη εφαρμογή από το σχολικό έτος 2013-2014 του θεσμού των ΕΔΕΑΥ του άρθρου 39
του ν. 4115/2013 (Α΄24) μπορούν να συγκροτούνται οι ΕΔΕΑΥ ακόμα και αν απουσιάζει ένα μέλος τους, λόγω εξάντλησης των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ που τηρούνται στις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης.
8. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 5η Μαϊου 2014.

φωΤΌ: Αρχείο eurokiniossi


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/vouli/oi-epta-ryumiseis-gia-thn-eidikh-agvgh-opvs-chfisthkan-apo-th-boylh