esos.gr
Published on esos.gr (https://www.esos.gr)

Αρχική > Παρέμβαση της Α. Διαμαντοπούλου για Μετεγγραφές και λειτουργία ΑΕΙ ενόψει της πρωθυπουργικής σύσκεψης

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ [1]
  • Ειδήσεις [2]
  • Νομοθεσία [3]
  • Γνωμοδοτήσεις [4]

Παρέμβαση της Α. Διαμαντοπούλου για Μετεγγραφές και λειτουργία ΑΕΙ ενόψει της πρωθυπουργικής σύσκεψης

Δημοσίευση: 30/07/2014
Διαμαντοπούλου Λοβέρδος
Alt Text: 
Διαμαντοπούλου Λοβέρδος
Title Text: 
Διαμαντοπούλου Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Αννα Διαμαντοπούλου με τίτλο «Τα ΑΕΙ Νο1 Εθνικό ζήτημα», ενόψει της αυριανής πρωθυπουργικής σύσκεψης προτρέπει, εμμέσως τον Αντώνη Σαμαρά και τον Α. Λοβέρδο:
Α. Να απορρίψουν εισηγήσεις, που συνεχίζουν εγκληματικές παθογένειες χρόνων και οδηγούν σε αδιέξοδα.
Β. Να μην επιτρέψουν   επιστροφή στο κάκιστο παρελθόν  των  μετεγγραφών  χωρίς όρια, που ερημώνουν τα περιφερειακά και υπερφορτώνουν τα κεντρικά πανεπιστήμια. Γιατί είναι κοροϊδία προς τις τοπικές κοινωνίες  η ανακοίνωση ίδρυσης σχολών χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς υποδομές, χωρίς καθηγητές.
Γ. Να  επικεντρωθούν   στην εξασφάλιση της επαρκούς χρηματοδότησης των ΑΕΙ.
Δ. Το όποιο υπάρχον πλεόνασμα πρέπει κατά απόλυτη προτεραιότητα να διατεθεί  για τη νέα γενιά και τις σπουδές της.
Ε.Να διατεθεί στις οικονομικά αδύναμες οικογένειες με παιδιά που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους. (Υπάρχει από το 2012 πρόταση σε συνεργασία με την ΕΤΕ και το ΙΚΥ για άτοκα φοιτητικά δάνεια, ενώ η επιδότηση της φοιτητικής στέγης ακόμη και μέσα στην κρίση απαιτεί ένα εφικτό κονδύλιο). Ο στόχος είναι υψηλός και ανταποδοτικός για τη Χώρα και κανείς δεν θα είχε αντίρρηση.
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Νο1 Εθνικό ζήτημα»
Επιτέλους αύριο  γίνεται μια κυβερνητική σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό για το θέμα των ΑΕΙ.
Με την πρόσφατη εκλογή των νέων πρυτάνεων και με την λειτουργία των συμβουλίων, ολοκληρώνεται τελικά η νέα διοικητική διάρθρωση των πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
 Ήρθε επιτέλους η στιγμή που τα Ανώτατα Ιδρύματα της χώρας, και εφόσον το πολιτικό σύστημα το επιτρέψει:
• να απελευθερωθούν και να ενηλικιωθούν.
• να θέσουν κανόνες με στόχο την ποιότητα και την αριστεία και να ασκήσουν κοινωνική πολιτική (όπως τα σοβαρά  Πανεπιστήμια του  κόσμου) κοστολογημένη και με διασφαλισμένους τους πόρους, κρατικούς η δικούς τους.
• να υλοποιηθούν και να γίνουν σεβαστές δυνατότητες του νόμου όπως:
• Η δημιουργία  ή κατάργηση τμημάτων, στο πλαίσιο του ακαδημαϊκού σχεδιασμού ,που υποχρεούνται να παρουσιάσουν όταν και εφόσον  υπάρχουν οι προϋποθέσεις να τα υποστηρίξουν διοικητικά, οικονομικά και κυρίως ακαδημαϊκά.
•    Η αναζήτηση νέων πόρων (εκμετάλλευση της περιουσίας, συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ενεργοποίηση αποφοίτων, λειτουργία καλοκαιρινών σχολείων για ξένους φοιτητές).
•    Το να θέσουν τα ίδια τους όρους και τις προϋποθέσεις  για κινητικότητα (μετεγγραφές , εγγραφές κλπ) που διασφαλίζει το επίπεδο σπουδών όλων των φοιτητών μας.
Επομένως  υπάρχει άμεση ανάγκη να απορριφθούν  εισηγήσεις, που συνεχίζουν εγκληματικές παθογένειες χρόνων και οδηγούν σε αδιέξοδα. Γιατί είναι επιστροφή στο κάκιστο παρελθόν  οι μετεγγραφές χωρίς όρια, που ερημώνουν τα περιφερειακά και υπερφορτώνουν τα κεντρικά πανεπιστήμια. Γιατί είναι κοροϊδία προς τις τοπικές κοινωνίες  η ανακοίνωση ίδρυσης σχολών χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς υποδομές, χωρίς καθηγητές.
Ας επικεντρωθεί, λοιπόν, η Κυβέρνηση στην εξασφάλιση της επαρκούς χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Το όποιο υπάρχον πλεόνασμα πρέπει κατά απόλυτη προτεραιότητα να διατεθεί  για τη νέα γενιά και τις σπουδές της. Να διατεθεί στις οικονομικά αδύναμες οικογένειες με παιδιά που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους. (Υπάρχει από το 2012 πρόταση σε συνεργασία με την ΕΤΕ και το ΙΚΥ για άτοκα φοιτητικά δάνεια, ενώ η επιδότηση της φοιτητικής στέγης ακόμη και μέσα στην κρίση απαιτεί ένα εφικτό κονδύλιο). Ο στόχος είναι υψηλός και ανταποδοτικός για τη Χώρα και κανείς δεν θα είχε αντίρρηση.
Τέλος, να θυμίσω ότι για τη χρηματοδότηση της παιδείας, πέραν από τις δεσμεύσεις του Συμφώνου Σταθερότητας και του μνημονίου, είναι σε εξέλιξη η ευρωπαϊκή πρωτοβουλία «invest in education” www.invest-in-education.eu [5], την οποία υπέγραψε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, ο Αρχιεπίσκοπος, οι Δήμαρχοι Αθηναίων και Θεσσαλονίκης και ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, αλλά δυστυχώς την υπέγραψαν ελάχιστοι Έλληνες πολιτικοί μέχρι σήμερα.

Σχετικά Άρθρα

  • ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.Ποιοι είναι αυτοί που στηρίζουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση; [6]
  • Υπέρ της ίδρυσης τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο ΑΠΘ ο υπουργός Παιδείας [7]
  • Εγκρίθηκε το πρόγραμμα επισκέψεων των σχολείων στο Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων [8]
  • Οδηγίες για την υποβολή και καταχώριση ανακλήσεων και τροποποιήσεων αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ΣΜΕΑΕ [9]
  • Πλήρωση κενούμενων θέσεων Διευθυντών σχολικών μονάδων λόγω συνταξιοδότησης, συγχωνεύσεων και υποβιβασμών σχολικών μονάδων από το σχολικό έτος 2014-2015 [10]
  • Ενημερωτικό σχετικά με την άρση υπεραριθμίας [11]
  • Αναγνωρισμένες Σπουδές Ιατρικής, Φαρμακευτικής στην Κύπρο [12]
  • Έγκριση Ειδικού Προγράμματος Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας [13]
  • Στην Κομοτηνή και Έβρο ο υφ. Παιδείας για την προετοιμασία του νέου σχολικού έτους [14]
  • Εντολή για μείωση της ύλης στην Α και Β Λυκείου [15]
  • Τη Τρίτη στη Βουλή έκθεση της ΑΔΙΠ για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ [16]
  • Τον Θ. Ασκητή όρισε ο Α. Λοβέρδος στην Επιτροπή Σεξουαλικής Αγωγής σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου [17]
  • «Μίνι» Σχέδιο Νόμου στη Βουλή [18]
  • Μελέτη για την επαγγελματική εκπαίδευση και μαθητεία [19]
  • ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ: Τα αποτελέσματα των εξετάσεων Μαΐου 2014 για τις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική [20]
  • Υποτροφίες Ιδρύματος FULBRIGHT για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 [21]
  • Το υπουργείο Παιδείας δεν μου αναγνωρίζει ως προϋπηρεσία στην μειονοτική εκπαίδευση [22]
  • Λέξη δεν είπαν για τη «λευκή εβδομάδα»- Συζήτησαν μόνο για την τουριστική εκπαίδευση [23]

Source URL: https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/parembash-thn-a-diamantopoyloy-gia-meteggrafes-kai-leitoyrgia-aei-enocei-ths-prvuypoyrgikhs-syskechs

Σύνδεσμοι
[1] https://www.esos.gr/katigories/tritovathmia
[2] https://www.esos.gr/katigories/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi
[3] https://www.esos.gr/katigories/tritovathmia/nomothesia-tritovathmia-ekpaidefsi
[4] https://www.esos.gr/katigories/tritovathmia/gnomodotiseis-tritovathmia-ekpaidefsi
[5] http://www.invest-in-education.eu
[6] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/proodeytikh-enothta-kauhghtvn-d-e-poioi-einai-aytoi-poy-sthrizoyn-thn-texnikh-epaggelmatikh-ekpaideysh
[7] https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/yper-ths-idryshs-tmhmatos-islamikvn-spoydvn-sto-apu-o-ypoyrgos-paideias
[8] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/egkriuhke-to-programma-episkecevn-tvn-sxoleivn-sto-idryma-ths-boylhs-tvn-ellhnvn
[9] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/odhgies-gia-thn-ypobolh-kai-kataxvrish-anaklhsevn-kai-tropopoihsevn-aithsevn-apospashs-ekpaideytikvn-prvtobaumias-kai-deyterobaumias-ekpaideyshs-apo-keddy-h-pyspe-pysde-se-keddy-h-pyspe-py
[10] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/plhrvsh-kenoymenvn-uesevn-dieyuyntvn-sxolikvn-monadvn-logv-syntajiodothshs-sygxvneysevn-kai-ypobibasmvn-sxolikvn-monadvn-apo-to-sxoliko-etos-2014-2015
[11] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/enhmervtiko-sxetika-me-thn-arsh-yperariumias
[12] https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/anagnvrismenes-spoydes-iatrikhs-farmakeytikhs-sthn-kypro
[13] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/egkrish-eidikoy-programmatos-spoydvn-paidagvgikhs-kai-didaktikhs-eparkeias
[14] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/sthn-komothnh-kai-ebro-o-yf-paideias-gia-thn-proetoimasia-toy-neoy-sxolikoy-etoys
[15] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/entolh-gia-meivsh-ths-ylhs-sthn-a-kai-b-lykeioy
[16] https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/th-trith-sth-boylh-ekuesh-ths-adip-gia-ta-panepisthmia-kai-tei
[17] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ton-u-askhth-orise-o-a-loberdos-sthn-epitroph-sejoyalikhs-agvghs-se-mauhtes-gymnasioy-kai-lykeioy
[18] https://www.esos.gr/arthra/vouli-erotiseis-apantiseis-omilies/eidhseis/mini-sxedio-nomoy-sth-boylh
[19] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/meleth-gia-thn-epaggelmatikh-ekpaideysh-kai-mauhteia
[20] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/kratiko-pistopoihtiko-glvssomaueias-ta-apotelesmata-tvn-ejetasevn-maioy-2014-gia-tis-glvsses-agglikh-gallikh-germanikh-italikh-kai-ispanikh
[21] https://www.esos.gr/arthra/metaptixiaka/ypotrofies-idrymatos-fulbright-gia-to-akadhmaiko-etos-2015-2016
[22] https://www.esos.gr/arthra/mhnyma-ston-ypoyrgo/to-ypoyrgeio-paideias-den-moy-anagnvrizei-vs-proyphresia-sthn-meionotikh-ekpaideysh
[23] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/lejh-den-eipan-gia-tis-leykes-ebdomades-syzhthsan-mono-gia-thn-toyristikh-ekpaideysh