esos.gr
Published on esos.gr (https://www.esos.gr)

Αρχική > Ετήσιο Πρόγραμμα Κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και την Ψυχολογία

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ [1]
  • Ειδήσεις [2]
  • Νομοθεσία [3]
  • Γνωμοδοτήσεις [4]

Ετήσιο Πρόγραμμα Κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και την Ψυχολογία

Δημοσίευση: 17/09/2014

Το Εργαστήριο Νευροψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συνδιοργανώνουν αυτοχρηματοδοτούμενο ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα κατάρτισης σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας διάρκειας 530 ωρών με τίτλο: "Ετήσιο Πρόγραμμα Κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και την Ψυχολογία".
Επιστημονικός υπεύθυνος Προγράμματος
Ανάργυρος Καραπέτσας, Καθηγητής Νευροψυχολογίας – Νευρογλωσσολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Μοριοδότηση
Το Πρόγραμμα Κατάρτισης είναι απόλυτα εναρμονισμένο με το σχέδιο νόμου περί την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» (2014) προκειμένου οι συμμετέχοντες να λαμβάνουν τη σχετική μοριοδότηση. Επίσης, μοριοδοτείται βάσει του νόμου 3879/2010 (Ανάπτυξη δια βίου μάθησης και λοιπές διατάξεις). Τέλος, εντάσσεται στο Π.Δ. 152/ΦΕΚ 240/2013 που αφορά στην Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη των διορισμένων Εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
Το πρόγραμμα κατάρτισης απευθύνεται σε:
Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές
Αδιόριστους και Διορισμένους Εκπαιδευτικούς
Ψυχολόγους.
Σχολικούς συμβούλους.
Λογοθεραπευτές.
Κοινωνικούς λειτουργούς.
Ιατρούς, Νοσηλευτές
Γονείς παιδιών με ενδιαφέρον για τις αναπτυξιακές διαταραχές
Ενδιαφερόμενους στο χώρο της Γενικής Αγωγής, της Ειδικής Αγωγής και της Ψυχολογίας
Διάρκεια
530 ώρες / ετήσιο. Θα πραγματοποιηθεί από τον Οκτώβριο 2014 έως και τον Ιούλιο 2015 (έναρξη Οκτώβριος 2014)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ:
Από Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014 έως την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014
Σκοπός του Προγράμματος
Η εκπαίδευση και η απόκτηση εξειδικευμένων θεωρητικών γνώσεων, καθώς και η εφαρμογή τους μέσω εκπόνησης πρακτικής άσκησης. Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος ο επιμορφούμενος θα έχει την ικανότητα να:
- Αξιολογεί τις διαταραχές στον ευρύτερο χώρο της Ειδικής Αγωγής και της Ψυχολογίας.
- Διαμορφώνει προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
-Έχει υπεύθυνο ρόλο στη διεπιστημονική ομάδα αντιμετώπισης δυσκολιών των μαθητών που ανακύπτουν στην τάξη ή/και την κοινότητα.
-Σχεδιάζει προγράμματα πρώιμης και εκπαιδευτικής παρέμβασης.
-Εφαρμόζει εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης προσαρμοσμένα στις ατομικές ανάγκες του μαθητή.
Τόπος διεξαγωγής του Προγράμματος
Θα διεξαχθεί σε δύο αυτόνομα τμήματα. Το ένα θα είναι στο Βόλο και το άλλο στην Αθήνα. Οι ημέρες διεξαγωγής των μαθημάτων θα είναι Σάββατο και Κυριακή με διδασκαλίες που θα πραγματοποιούνται είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.
Οι επιμέρους θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:
• Εκπαίδευση στη χορήγηση δοκιμασιών (tests) αξιολόγησης Μαθησιακών Δυσκολιών
• Δυσλεξία (Αξιολόγηση, Διάγνωση και Παρέμβαση)
• Δυσγραφία – Δυσορθογραφία (Αξιολόγηση, Διάγνωση και Παρέμβαση)
• Δυσαριθμησία (Αξιολόγηση, Διάγνωση και Παρέμβαση)
• Κατάθλιψη (Αξιολόγηση, Διάγνωση και Θεραπεία)
• Άγχος (Αξιολόγηση, Διάγνωση και Θεραπεία)
• Αυτισμός (Διαγνωστική εκτίμηση και Παρέμβαση στο παιδί και την οικογένεια)
• Διδασκαλία παιδιών με προβλήματα όρασης και ακοής. Τεχνικές Συνεκπαίδευσης
• Διάγνωση και αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα.
• Σχολικός Εκφοβισμός (Ψυχολογικές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις)
• Εκπαίδευση στις τεχνικές διαχείρισης παιδιών και εφήβων με παραβατική ή/και αποκλίνουσα συμπεριφορά.
• Συμβουλευτική Ψυχολογία
Υποστηρικτικές τεχνολογίες Πληροφορικής στην Ειδική Αγωγή και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό.
• Διδασκαλίες θετικών επιστημών σε παιδιά και εφήβους με μαθησιακές δυσκολίες.
• Σχεδιασμός του εκπαιδευτικού προγράμματος αποκατάστασης.
• Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως ξένης σε παιδιά που προέρχονται από άλλους πολιτισμούς.
• Νευροψυχολογικές τεχνικές διάγνωσης και αποκατάστασης παιδιών και εφήβων με ειδική γλωσσική διαταραχή (αναπτυξιακή δυσφασία).
• Γνωστικές λειτουργίες, διαταραχές τους και ο ρόλος τους στη μάθηση
• Εισαγωγή της τέχνης στο πρόγραμμα αποκατάστασης παιδιών και εφήβων με αποκλίνουσα συμπεριφορά και μαθησιακές δυσκολίες.
• Πρακτική άσκηση με θέμα: Διαμόρφωση σχεδίου διδασκαλίας παιδιών και εφήβων με συγκεκριμένο τύπο μαθησιακής δυσκολίας (Συμπτωματολογία, Διάγνωση, Αξιολόγηση και Αποκατάσταση).
• Εργασία εμβάθυνσης σε θεματικές ενότητες που αναπτύχθηκαν στο σεμινάριο. Η κατεύθυνση που θα λάβει ο συμμετέχων στο σεμινάριο θα αναγράφεται στον τίτλο παρακολούθησης του προγράμματος.
• Γραπτή αξιολόγηση κατανόησης της διδακτέας ύλης.
Ενδεικτικό Πρόγραμμα Διδασκόντων
Καραπέτσας Ανάργυρος    Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Ανδρέου Γεωργία    Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Βαβουγυιός Διονύσιος    Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Βλάχος Φίλιππος    Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος    Αναπ. Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Σταυρούση Παναγιώτα    Λέκτορας Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Χαραλαμπίδου Ειρήνη    Παιδοψυχίατρος, Ε.Σ.Υ. Διευθύντρια Γενικού Νοσοκομείου Παίδων Π.&Α. Κυριακού
Χατζηελευθερίου Μαρία    Παιδοψυχίατρος, Κ.Ψ.Υ Βόλου
Ταγκούλη Ευδοκία    Παιδοψυχίατρος, Επιμελήτρια Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου Αθηνών
Σαπουντζάκη Γαλήνη    ΕΤΕΠ Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Κατσούλης Φίλιππος    Διευθυντής Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας
Ζυγούρης Νικόλαος    Ψυχολόγος, Διδάκτορας Κλινικής Νευροψυχολογίας Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Πληροφορίες:
• Στην ιστοσελίδα: www.semead.sed.uth.gr   [5]
• τηλ. 24210-74678 & 24210-74826 (Δευτέρα έως Παρασκευή 11:00π.μ.-14:00μ.μ.)
• Γραμματεία Κ.Ε.Κ. Π.Θ.: Γιαννιτσών & Λαχανά, Παλαιά, Συγκρότημα Τσαλαπάτα, 38334, Βόλος, τηλ.: 2421006367, fax: 2421006487, e-mail:kek@uth.gr [6].
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΥΕΛΟΥΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ [5]

Σχετικά Άρθρα

  • Αλλαγές στην ανάθεση του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. [7]
  • Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια από 3 τμήματα του ΕΚΠΑ- ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ [8]
  • 3.000 διορισμούς αναπληρωτών αύριο Τετάρτη , ανακοίνωσε ο υπ. Παιδείας [9]
  • Υποβολή ενστάσεων κατά των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ03.50, ΠΕ12.50, ΠΕ15.50 και ΠΕ19-20.50 ΕΑΕ, σχολ. έτους 2014-2015 [10]
  • Τον Πρωθυπουργό συνάντησαν οι νέες Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ [11]
  • Τι είπε ο υφ. Παιδείας για διορισμούς αναπληρωτών και διαγωνισμό ΑΣΕΠ [12]
  • ΣΥΣΚΕΨΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ-ΟΛΜΕ: Τροπολογία για την πειθαρχική ευθύνη των εκπαιδευτικών [13]
  • ΠΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: Σύσκεψη για το πρόγραμμα Kids Athletics [14]
  • Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)-ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ [15]
  • Α.ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αύριο θα ανακοινωθούν οι προσλήψεις για 3.000 έως 4.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών [16]
  • Αιφνιδιαστική επίσκεψη Α. Λοβέρδου σε Εσπερινό Σχολείο- Παρακολούθησε και παρέδωσε το μάθημα της Ιστορίας [17]
  • Όλα τα κενά ανά ειδικότητα εκπαιδευτικών ΠΕ σε όλη την Κρήτη [18]
  • Απόδοση Β΄ ειδικότητας κλάδου ΠΕ12.06 Ηλεκτρονικών Μηχανικών-Εγγραφο του ΥΠΑΙΘ ύστερα από καταγγελίες [19]
  • Τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση-Σήμερα 2.795 προσλήψεις αναπληρωτών [20]

Source URL: https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ethsio-moriodotoymeno-programma-katartishs-sthn-eidikh-agvgh-kai-thn-cyxologia

Σύνδεσμοι
[1] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi
[2] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi
[3] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi/nomothesia-defterovathmia-ekpaidefsi
[4] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi/gnomodotiseis-defterovathmia-ekpaidefsi
[5] http://www.semead.sed.uth.gr/
[6] mailto:kek@uth.gr
[7] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/allages-sthn-anauesh-toy-mauhmatos-ths-fysikhs-se-gymnasio-geniko-lykeio-kai-epa-l
[8] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/paidagvgikh-kai-didaktikh-eparkeia-apo-3-tmhmata-toy-ekpa-oi-apofaseis
[9] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/3-000-diorismoys-anaplhrvtvn-ayrio-tetarth-anakoinvse-o-yp-paideias
[10] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ypobolh-enstasevn-kata-tvn-pinakvn-anaplhrvtvn-ekpaideytikvn-kladvn-pe03-50-pe12-50-pe15-50-kai-pe19-20-50-eae-sxol-etoys-2014-2015
[11] https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/ton-prvuypoyrgo-synanthsan-oi-nees-prytanikes-arxes-toy-ekpa
[12] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ti-eipe-o-yf-paideias-gia-diorismoys-anaplhrvtvn-kai-diagvnismo-asep
[13] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/syskech-ypoyrgoy-olme-tropologia-gia-thn-peiuarxikh-eyuynh-tvn-ekpaideytikvn
[14] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/pde-uessalias-syskech-gia-to-programma-kids-athletics
[15] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/apospaseis-ekpaideytikvn-sta-sxoleia-deyterhs-eykairias-s-d-e-ta-onomata
[16] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/a-loberdos-ayrio-ua-anakoinvuoyn-oi-proslhceis-gia-3-000-evs-4-000-anaplhrvtvn-ekpaideytikvn
[17] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/aifnidiastikh-episkech-a-loberdoy-se-esperino-sxoleio-parakoloyuhse-kai-paredvse-to-mauhma-ths-istorias
[18] https://www.esos.gr/arthra/protobathmia-ekpaideysi-eidisis/eidisis-protovathmia-ekpaidefsi/ola-ta-kena-ana-eidikothta-ekpaideytikvn-pe-se-olh-thn-krhth
[19] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/apodosh-b-eidikothtas-kladoy-pe12-06-hlektronikvn-mhxanikvn-eggrafo-toy-ypaiu-ystera-apo-kataggelies
[20] https://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ta-kena-sth-deyterobaumia-ekpaideysh-shmera-2-795-proslhceis-anaplhrvtvn